*

Αποστολέας Θέμα: Αλλαγές στο Λύκειο  (Αναγνώστηκε 236350 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος disappointed

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 107
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #504 στις: Μαρτίου 30, 2011, 09:20:15 pm »
Εγώ ήθελα να ήξερα όλοι αυτοί που λένε ότι η Χημεία είναι η επιστήμη με τις περισσότερες εφαρμογές, αν χρησιμοποιήσαν αντιδραστήρια για να πληκτρολογήσουν τις σκέψεις τους ή αν ξέρουν τίποτα για την υποδομή που χρησιμοποιήθηκε για να μεταφερθούν αυτές.
Προσωπικά νομίζω ότι η Χημεία έχει να προσφέρει λίγα πράγματα στον καθημερινό άνθρωπο στον σύγχρονο κόσμο, τουλάχιστον πολύ λιγότερα σε σχέση με την

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:04:05 »

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #505 στις: Μαρτίου 30, 2011, 09:26:21 pm »
Για τα μπάζα το νέο πρόγραμμα!
Αλλαγές εντυπωσιασμού, αλλά από ουσία μηδέν και μείον. Και αυτά θα φανούν σύντομα και στην πράξη (αν τελικά εφαρμοστεί).
Διαφωνώ. Θα ήθελα σαν ΠΕ04 που είσαι να σχολιάσεις το πρόγραμμα φυσικής - χημείας - βιολογίας και να το συγκρίνεις με το υπάρχων. Δεν αναβαθμίστηκαν τα μαθήματά μας;

« Τελευταία τροποποίηση: Μαρτίου 30, 2011, 09:28:35 pm από Landau »
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος PANAS

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 176
  • Φύλο: Άντρας
  • Run to the hills, run for your lives
    • Προφίλ
Η ταφόπλακα της
« Απάντηση #506 στις: Μαρτίου 30, 2011, 09:28:05 pm »
Ως βιολόγος το πρώτο συμπέρασμα στο οποίο καταλήγω είναι ότι η βιολογία είναι η μόνη από τις θετικές επιστήμες που υποβαθμίζεται στο "νέο" Λύκειο. Η επιλογή μεταξύ βιολογίας και πληροφορικής είναι ανεκδιήγητη και θα οδηγήσει στην επιλογή της βιολογίας μόνο από τους μαθητές που ενδιαφέρονται για τις σχολές επιστημών υγείας (δηλαδή το 5%). Πέρα από το συντεχνιακό συμφέρον, είναι πραγματικά απαράδεκτο για την παιδεία μια χώρας να τελειώνει κάποιος το Λύκειο χωρίς να μην έχει διδαχθεί ούτε μια ώρα βιολογίας (υπάρχουν μαθητές που πιστεύουν ότι η Coca-cola έχει αντισυλληπτικές ιδιότητες!). Επιπλέον, θα έπρεπε όλα τα μαθήματα των θετικών επιστημών να έχουν ισότιμη αντιμετώπιση και ο κάθε μαθητής να εξετάζεται σε ένα μείγμα μαθημάτων με συντελεστές βαρύτητας ανάλογα με τις σχολή που θέλει να μπει.

Αποσυνδεδεμένος gvasilis

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3227
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #507 στις: Μαρτίου 30, 2011, 09:34:53 pm »
Η άννα είχε πει πολλές φορές στο παρελθόν ότι θέλει να απορροφήσει τη βιολογία, ως αναφορές και εφαρμογές στα μαθήματα φυσικής και χημείας (το χρησιμοποιούσε σαν παράδειγμα σε συνεντεύξεις της).
Όσο για τον εκβιασμό πληροφορική ή βιολογία, όποιος εξακολουθεί να έχει επαφή με την έρευνα θα ξέρει ότι ο συνδυασμός τους είναι από τα πιο ζεστα ερευνητικά προγράμματα στον κόσμο. Το σχέδιο φτιάχτηκε από συντεχνίες, και για την μείωση διορισμών στα πολλά κενα βιολογίας
« Τελευταία τροποποίηση: Μαρτίου 30, 2011, 09:39:40 pm από gvasilis »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:04:05 »

Αποσυνδεδεμένος disappointed

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 107
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #508 στις: Μαρτίου 30, 2011, 09:43:40 pm »
Μην προσπαθούμε να συγκρίνουμε διαφορετικά μαθήματα και να υποβαθμίζουμε ορισμένα. Δεν μας φταίει σε τίποτα η κατσίκα του γείτονα  ;)
Εγώ συμφωνώ με αυτό και μακάρι το εκπαιδευτικό σύστημα να το αντανακλούσε . Όταν όμως το ίδιο το σύστημα κάνει την υποβάθμιση, δεν μπορώ να δεχτώ κάποιους να την υπερασπίζονται επειδή ευνοεί τα συντεχνιακά τους συμφέροντα.

Αποσυνδεδεμένος corina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 457
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #509 στις: Μαρτίου 30, 2011, 09:44:24 pm »
δεν είμαι χημικός αλλά......
η χημεία δεν είναι όπως τα λές....και αφού πρέπει να αποδείξουμε τα αυτονόητα........
η χημεία βοηθά στην μαγειρική, στο νοικοκυριό (εμείς είμαστε και νοικοκυρές....), στις πρώτες βοήθειες και σε πόσα άλλα καθημερινά......
ακόμα και στην γεωργία κ.λ.π.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ έχουν εφαρμογές που μας ή αφορούν προσωπικά ή όχι, αφορούν κάποιους άλλους και χρειάζονται Είμαστε πολύ μικροί και καβαλημένοι για να κρίνουμε και την χρησιμότητα των επιστημών...........ας σεβαστούμε αυτούς που αφιέρωσαν την ζωή τους στην έρευνα τόσους αιώνες.....

και για να μην παρεξηγηθώ ...είναι γνωστό ότι οι σύλλογοι ασκούν πιέσεις για περισσότερες αναθέσεις και ώρες στους κλάδους...εδώ πιστεύω όμως ότι τους είχαν τσακίσει σε βαθμό να βγαίνουν τα παιδιά χωρίς γνωσεις...... τώρα θα βγαίνουν χωρίς γνώσεις

Αποσυνδεδεμένος ΠΕ0404

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 695
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ask Kosh
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #510 στις: Μαρτίου 30, 2011, 09:59:03 pm »
Εγώ ήθελα να ήξερα όλοι αυτοί που λένε ότι η Χημεία είναι η επιστήμη με τις περισσότερες εφαρμογές, αν χρησιμοποιήσαν αντιδραστήρια για να πληκτρολογήσουν τις σκέψεις τους ή αν ξέρουν τίποτα για την υποδομή που χρησιμοποιήθηκε για να μεταφερθούν αυτές.
Προσωπικά νομίζω ότι η Χημεία έχει να προσφέρει λίγα πράγματα στον καθημερινό άνθρωπο στον σύγχρονο κόσμο, τουλάχιστον πολύ λιγότερα σε σχέση με την
Εφτά ο τόκος πέντε το φτιασίδι,
σαράντα με το λάδι και το ξύδι
κι αυτός που πίστευε και καρτερούσε,
βουβός φαρμακωμένος στέκει και θωρεί
τη λευτεριά που βγαίνει στο σφυρί.

Αποσυνδεδεμένος Dadi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 367
  • Ήταν ένας και δεν έμεινε κανένας.
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #511 στις: Μαρτίου 30, 2011, 10:01:48 pm »
.... Στατιστικά Πανελληνίων --> Αριθμός προσέλευσης μαθητών 2010

http://ypepth.opengov.gr/panaretos/?p=1902

1ο μαθημα σε συμμετοχή : Εκθεση ( λογικό το δίνουν όλοι )

2ο μαθημα σε συμμετοχη :
Ο κουφός και ο κλανιάρης στέκουν δίπλα στα νταούλια.
MyLastFM : https://www.last.fm/user/Devote

Αποσυνδεδεμένος utenar

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1545
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Η ταφόπλακα της
« Απάντηση #512 στις: Μαρτίου 30, 2011, 10:13:46 pm »
Ως βιολόγος το πρώτο συμπέρασμα στο οποίο καταλήγω είναι ότι η βιολογία είναι η μόνη από τις θετικές επιστήμες που υποβαθμίζεται στο "νέο" Λύκειο. Η επιλογή μεταξύ βιολογίας και πληροφορικής είναι ανεκδιήγητη και θα οδηγήσει στην επιλογή της βιολογίας μόνο από τους μαθητές που ενδιαφέρονται για τις σχολές επιστημών υγείας (δηλαδή το 5%). Πέρα από το συντεχνιακό συμφέρον, είναι πραγματικά απαράδεκτο για την παιδεία μια χώρας να τελειώνει κάποιος το Λύκειο χωρίς να μην έχει διδαχθεί ούτε μια ώρα βιολογίας (υπάρχουν μαθητές που πιστεύουν ότι η Coca-cola έχει αντισυλληπτικές ιδιότητες!). Επιπλέον, θα έπρεπε όλα τα μαθήματα των θετικών επιστημών να έχουν ισότιμη αντιμετώπιση και ο κάθε μαθητής να εξετάζεται σε ένα μείγμα μαθημάτων με συντελεστές βαρύτητας ανάλογα με τις σχολή που θέλει να μπει.

Ειναι απιστευτο και ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ να μην ειναι υποχρεωτικο μαθημα για ολους η βιολογια! Θα εχουν δηλαδη μεγαλυτερο οφελος οι μαθητες στην καθημερινη τους ζωη μετα το λυκειο απο τις προχωρημενες γνωσεις φυσικης, χημειας, μαθηματικων και αρχαιων και οχι απο γνωσεις που αφορουν το ιδιο τους το σωμα και το περιβαλλον γυρω τους??? Πώς την αφησαν απεξω, οταν στον 21ο αιωνα η ερευνα εξελισσεται ραγδαια σε ολους τους τομεις της βιολογιας???

Η άννα είχε πει πολλές φορές στο παρελθόν ότι θέλει να απορροφήσει τη βιολογία, ως αναφορές και εφαρμογές στα μαθήματα φυσικής και χημείας (το χρησιμοποιούσε σαν παράδειγμα σε συνεντεύξεις της).
Όσο για τον εκβιασμό πληροφορική ή βιολογία, όποιος εξακολουθεί να έχει επαφή με την έρευνα θα ξέρει ότι ο συνδυασμός τους είναι από τα πιο ζεστα ερευνητικά προγράμματα στον κόσμο. Το σχέδιο φτιάχτηκε από συντεχνίες, και για την μείωση διορισμών στα πολλά κενα βιολογίας

Αν δεν ηθελαν να εχουν κενα βιολογων, ας διοριζαν τα τελευταια χρονια! Απο τοτε που θεσπιστηκε το 30μηνο και 24μηνο οι διορισμοι βιολογων εγιναν με το σταγονομετρο, οπότε ηταν αναμενομενο να εμφανιστουν πολλα κενα! Και μηπως τα καλυψαν με διορισμους? Οχι βεβαια - με ωρομισθιους στην αρχη και φετος με αναπληρωτες!

Αποσυνδεδεμένος utenar

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1545
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #513 στις: Μαρτίου 30, 2011, 10:17:15 pm »

Αποσυνδεδεμένος Green

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4580
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #514 στις: Μαρτίου 30, 2011, 10:17:55 pm »
κατά τη γνώμη μου με το σύστημα αυτό αποκαθίστανται οι στρεβλώσεις που είχαν προκύψει με το προηγούμενο όσο αφορά στο ρόλο των βασικών επιστημών φυσικής χημείας μαθηματικών και λιγότερο (δυστυχώς )της βιολογίας.
καλώς καταργούνται ορισμένα εξιδικευμένα μαθήματα τα οποία αποτελούσαν προεκτάσεις των βασικών επιστημών(π.χ ηλεκτρολογία,βιοχημεία,περιβάλλον κ.α).
για όσους δεν γνωρίζουν ή κάνουν πως δεν γνωρίζουν είναι αδιανόητο να εισάγονται μαθητές σε σχολές χημικών μηχανικών,χημείας βιολογίας,γεωπονίας,δασολογίας,διατροφής,περιβαντολλογίας,γεωλογίας και πολλές άλλες χωρίς να έχουν διδαχθεί καθόλου χημεία, βιολογία όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα.
δεν υποτιμώ το μάθημα του περιβάλλοντος αλλά δεν έχει κανένα νόημα η διδασκαλία του στο λύκειο μιας και είναι κλάδος της χημείας (και άλλων επιστημών) και δεν έχει νόημα να το διδάσκεται κάποιος αν προηγούμενα ή και ταυτόχρονα δεν έχει ιδέα από χημεία ή βιολογία όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα.
είναι αδιανόητο στη χώρα μας να συνεχίζονταν η υποβάθμιση των φυσικών  επιστημών όπως συνέβαινε μέχρι τώρα.
ελπίζω με την προσπάθεια όλων να αλλάξει το κατεστημένο αυτό.
Ακούμε απίστευτα πράγμα. Το περιβάλλον δεν είναι κλάδος της χημείας. Ας σταματήσουν οι γενικεύσεις και οι απλουστεύσεις από ανθρώπους που εν τέλει δεν γνωρίζουν το αντικείμενο, και ειδικά όταν το αντικείμενο είναι τόσο πολυδιάστατο. Με το  να διδάσκεται κάποιος αποσπασματικά χημεία ή βιολογία δεν σημαίνει ότι εμβαθύνει στην έννοια και τις διαστάσεις των Περιβαλλοντικών Επιστημών. Να διδάξει πως ένας χημικός για το περιβάλλον όταν ο ίδιος δεν έχει διδαχθεί ένα μάθημα οικολογίας; Ας περιοριστεί ο καθένας στο αντικείμενο που κατέχει, και ας μη θέλει με το ζόρι να μπαίνει στα χωράφια άλλων αντικειμένων, από τη στιγμή μάλιστα που υπάρχουν οι εξειδικευμένη επιστήμονες να τα διδάξουν.
« Τελευταία τροποποίηση: Μαρτίου 30, 2011, 10:29:21 pm από Green »

Αποσυνδεδεμένος Dadi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 367
  • Ήταν ένας και δεν έμεινε κανένας.
    • Προφίλ
Ο κουφός και ο κλανιάρης στέκουν δίπλα στα νταούλια.
MyLastFM : https://www.last.fm/user/Devote

Αποσυνδεδεμένος ----

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 782
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #516 στις: Μαρτίου 30, 2011, 10:20:20 pm »
Εγώ ήθελα να ήξερα όλοι αυτοί που λένε ότι η Χημεία είναι η επιστήμη με τις περισσότερες εφαρμογές, αν χρησιμοποιήσαν αντιδραστήρια για να πληκτρολογήσουν τις σκέψεις τους ή αν ξέρουν τίποτα για την υποδομή που χρησιμοποιήθηκε για να μεταφερθούν αυτές.
Προσωπικά νομίζω ότι η Χημεία έχει να προσφέρει λίγα πράγματα στον καθημερινό άνθρωπο στον σύγχρονο κόσμο, τουλάχιστον πολύ λιγότερα σε σχέση με την

Αποσυνδεδεμένος demeb

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 954
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #517 στις: Μαρτίου 30, 2011, 10:24:28 pm »
Η τεχνητή φωτοσύνθεση είναι γεγονός

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2011, 21:44

Το πρώτο τεχνητό φύλλο το οποίο θα αντιγράφει τις δυνατότητες ενός πραγματικού και θα φωτοσυνθέτει δημιούργησαν αμερικανοί ερευνητές. Το νέο αυτό φύλλο που θα παράγει ηλεκτρική ενέργεια από τον ήλιο είναι πολλά υποσχόμενη για το μέλλον της οικονομικής παραγωγής ηλεκτρισμού.
 
Πρόκειται για ένα εξελιγμένο ηλιακό «κύτταρο» (ή κυψέλη), σε μέγεθος τραπουλόχαρτου, αλλά ακόμα πιο λεπτού σε πάχος, που μιμείται τη διαδικασία της φωτοσύνθεσης, με την οποία τα φυτά μετατρέπουν το φως του ήλιου και το νερό σε ενέργεια. Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον χημικό Ντάνιελ Νοσέρα του πανεπιστημίου ΜΙΤ των Η.Π.Α., έκαναν τη σχετική παρουσίαση στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Χημικής Εταιρίας.
 
Είναι το δεύτερο σε σειρά τεχνητό φύλλο που δημιουργούν αμερικανοί επιστήμονες, αφού το πρώτο είχε δημιουργηθεί πριν από περίπου μια δεκαετία αλλά δεν ήταν πρακτικό και λειτουργικό για ευρύτερη χρήση, καθώς το αποτελούσαν σπάνια και ακριβά μέταλλα, ενώ ήταν ασταθές, με συνέπεια η διάρκεια ζωής του να μην ξεπερνά τη μια μέρα.

H νέα συσκευή αποτελείται από πυρίτιο, ηλεκτρονικά εξαρτήματα και καταλύτες (από νικέλιο και κοβάλτιο), ουσίες που επιταχύνουν τις χημικές αντιδράσεις. Αν τοποθετηθεί σε ένα γαλόνι νερού (περίπου 4,5 λίτρα) κάτω από τον ήλιο, ή σε μια στέγη, ή στο έδαφος, η συσκευή, η οποία έχει τη δυνατότητα να διασπά το νερό σε υδρογόνο και οξυγόνο, μπορεί να παράγει αρκετό ηλεκτρισμό για να τροφοδοτήσει ένα σπίτι για μια μέρα. Το υδρογόνο και το οξυγόνο αποθηκεύονται σε ξεχωριστή κυψέλη καυσίμου, η οποία παράγει τον ηλεκτρισμό.

«Η δημιουργία ενός λειτουργικού τεχνητού φύλλου αποτελεί ένα από τα ιερά δισκοπότηρα της επιστήμης, εδώ και χρόνια. Πιστεύουμε ότι πλέον το πετύχαμε», όπως είπαν. Τόνισαν ότι η εφεύρεσή τους θα αποτελέσει μια φθηνή πηγή παραγωγής ηλεκτρισμού για οικιακή χρήση, με τελικό στόχο κάθε σπίτι να γίνει παραγωγός της δικής του ηλεκτρικής ενέργειας.
 
Ευχάριστο είναι το γεγονός ότι τα υλικά του «τεχνητού φύλλου» είναι φθηνά και ευρέως διαθέσιμα, ενώ η τεχνολογία είναι πιο σταθερή και έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Εργαστηριακά πειράματα έδειξαν ότι το πρωτότυπο του τεχνητού φύλλου μπορεί να λειτουργεί συνεχώς για τουλάχιστον 45ώρες χωρίς μείωση της απόδοσής του.
 
10 φορές πιο αποδοτικό είναι το νέο φύλλο του ΜΙΤ από ένα πραγματικό φύλλο ενώ οι ερευνητές αισιοδοξούν ότι στο μέλλον θα καταφέρουν να βελτιώσουν κι άλλο την ενεργειακή αποδοτικότητά του.
«Το μέλλον ανήκει στη φωτοσύνθεση με την μορφή τεχνητών φύλλων», δήλωσε με βεβαιότητα ο Νοσέρα.

Πηγή: cosmo

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182631
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 653
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 2
Επισκέπτες: 534
Σύνολο: 536

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.05 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.