0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
...το επιχείρημα: "δεν με εκφράζει ένα δόγμα" ή "έχω άλλα πιστεύω" δεν πολυστέκει...γιατί και γω έχω για παράδειγμα άλλα πιστεύω με τα της βιολογίας....έχω δικαίωμα εξαίρεσης; και γω έχω άλλα πιστεύω με το μάθημα της ψυχολογίας, να εξαιρεθώ; και το παιδάκι του δημοτικού βλέπει μαθηματικά και βγάζει σπυράκια....πρέπει να βγάλει χαρτί γιατρού για αλλεργία στο μάθημα;...
Φίλε μου ξέρεις τί σημαίνει το δόγμα;Γνωρίζεις για παράδειγμα τί είναι αυτό που οδήγησε τους Πατέρες στην Α΄Οικουμενική Σύνοδο να διατυπώσουν (έπειτα από μια τεράστια μάχη σε διαλεκτικό επίπεδο) το συγκεκριμένο τριαδολογικό δόγμα;Μήπως μπερδεύεις το δόγμα με τον δογματ-ισμό;
Τελειώνοντας, για να μην κουράζω άλλο, κατά τη γνώμη μου το μάθημα θα πρέπει να αλλάξει μορφή και τρόπο διδασκαλίας. Η αρχή θα πρέπει να γίνει με την αλλαγή των βιβλίων (να εκλείψει το κατηχητικό στοιχείο), αλλά το πιο δύσκολο θα είναι να αλλάξει η νοοτροπία και η διάθεση των ίδιων των διδασκόντων. Ο χρόνος θα δείξει αν και πως θα αλλάξει κάτι.
Υ.Γ.Landau,την πίστη πώς την ορίζεις;
Ρε παιδιά, η εκπαίδευση στην Ελλάδα παραείναι υποβαθμισμένη. Ενώ δεν μπορούν να υλοποιηθούν ούτε τα στοιχειώδη, το μάθημα των θρησκευτικών φαντάζει σαν το κερασάκι στην τούρτα. Η θρησκείες και τα χαρακτηριστικά τους μπορούσαν κάλλιστα να αποτελούν τμήμα άλλων μαθημάτων όπως της ιστορίας , θέματα ηθικής της φιλοσοφίας κοκ. Εντάξει η παράδοση, αλλά μέσα στο γενικότερο κλίμα αμφισβήτησης της εκπαίδευσης απ’ τους μαθητές, έρχεται και ένα μάθημα που κατά πολλούς δεν θα έπρεπε να υπάρχει στο σχολείο.Εντείνεται έτσι η απόρριψη της γνώσης ως αχρείαστης ή αναχρονιστικής.Και χωρίς να πείσουμε τους μαθητές για την σπουδαιότητα της μόρφωσης, με τρόπο στέρεο( εδώ μιλάμε για ένα μάθημα που στην καλύτερη περίπτωση γίνεται αφορμή χαλάρωσης ή χαβαλέ), δεν μπορούμε να πετύχουμε σχεδόν τίποτα.
Παράθεση από: AntreaEirini στις Οκτωβρίου 27, 2010, 12:38:20 pmΠαράθεση από: MARKOS στις Οκτωβρίου 27, 2010, 09:15:17 amεμενα πολυ μου αρεσουν τα Θρησκευτικα ετσι οπως γινονται! Ολα τα εχουν. Ποια Θρησκειολογια και φουμαρα.....Ναι, να διδασκονται, αλλα η εμφαση να ειναι στη δικη μας θρησκεια. Με αυτη μεγαλωσαμε και ειναι μερος της παραδοσης μας.Μοντερνοι μου καθηγηταραδες. Εγω θελω να αρχιζουν "απο κτισεως κοσμου" οπως εκαναν οι "χρονογραφοι". "Στην αρχη ηταν το σκοταδι (ερεβος για τους πιο προχωρημενους μαθητες).Ο Θεος σε 6 μερες δημιουργησε το συμπαν με την εξης σειρα....1ον....2ον... στο τελος εκανε και τη γυναικα ( μαυρη η ωρα. γιατι δεν ειναι μονο οτι εφυγαν κακην κακως απ τον παραδεισο, αλλα τη φορτωθηκαμε για μια ζωη)....θελω να ξερω ολες τις παραβολες του Κυριου και ολα τα θαυματα Του.θελω να μαθω τη Χριστιανικη Ηθικη.....Τί ;
Παράθεση από: MARKOS στις Οκτωβρίου 27, 2010, 09:15:17 amεμενα πολυ μου αρεσουν τα Θρησκευτικα ετσι οπως γινονται! Ολα τα εχουν. Ποια Θρησκειολογια και φουμαρα.....Ναι, να διδασκονται, αλλα η εμφαση να ειναι στη δικη μας θρησκεια. Με αυτη μεγαλωσαμε και ειναι μερος της παραδοσης μας.Μοντερνοι μου καθηγηταραδες. Εγω θελω να αρχιζουν "απο κτισεως κοσμου" οπως εκαναν οι "χρονογραφοι". "Στην αρχη ηταν το σκοταδι (ερεβος για τους πιο προχωρημενους μαθητες).Ο Θεος σε 6 μερες δημιουργησε το συμπαν με την εξης σειρα....1ον....2ον... στο τελος εκανε και τη γυναικα ( μαυρη η ωρα. γιατι δεν ειναι μονο οτι εφυγαν κακην κακως απ τον παραδεισο, αλλα τη φορτωθηκαμε για μια ζωη)....θελω να ξερω ολες τις παραβολες του Κυριου και ολα τα θαυματα Του.θελω να μαθω τη Χριστιανικη Ηθικη.....Τί ;
εμενα πολυ μου αρεσουν τα Θρησκευτικα ετσι οπως γινονται! Ολα τα εχουν. Ποια Θρησκειολογια και φουμαρα.....Ναι, να διδασκονται, αλλα η εμφαση να ειναι στη δικη μας θρησκεια. Με αυτη μεγαλωσαμε και ειναι μερος της παραδοσης μας.Μοντερνοι μου καθηγηταραδες. Εγω θελω να αρχιζουν "απο κτισεως κοσμου" οπως εκαναν οι "χρονογραφοι". "Στην αρχη ηταν το σκοταδι (ερεβος για τους πιο προχωρημενους μαθητες).Ο Θεος σε 6 μερες δημιουργησε το συμπαν με την εξης σειρα....1ον....2ον... στο τελος εκανε και τη γυναικα ( μαυρη η ωρα. γιατι δεν ειναι μονο οτι εφυγαν κακην κακως απ τον παραδεισο, αλλα τη φορτωθηκαμε για μια ζωη)....θελω να ξερω ολες τις παραβολες του Κυριου και ολα τα θαυματα Του.θελω να μαθω τη Χριστιανικη Ηθικη.....Τί ;
Παράθεση από: joap στις Οκτωβρίου 29, 2010, 11:13:10 pmΡε παιδιά, η εκπαίδευση στην Ελλάδα παραείναι υποβαθμισμένη. Ενώ δεν μπορούν να υλοποιηθούν ούτε τα στοιχειώδη, το μάθημα των θρησκευτικών φαντάζει σαν το κερασάκι στην τούρτα. Η θρησκείες και τα χαρακτηριστικά τους μπορούσαν κάλλιστα να αποτελούν τμήμα άλλων μαθημάτων όπως της ιστορίας , θέματα ηθικής της φιλοσοφίας κοκ. Εντάξει η παράδοση, αλλά μέσα στο γενικότερο κλίμα αμφισβήτησης της εκπαίδευσης απ’ τους μαθητές, έρχεται και ένα μάθημα που κατά πολλούς δεν θα έπρεπε να υπάρχει στο σχολείο.Εντείνεται έτσι η απόρριψη της γνώσης ως αχρείαστης ή αναχρονιστικής.Και χωρίς να πείσουμε τους μαθητές για την σπουδαιότητα της μόρφωσης, με τρόπο στέρεο( εδώ μιλάμε για ένα μάθημα που στην καλύτερη περίπτωση γίνεται αφορμή χαλάρωσης ή χαβαλέ), δεν μπορούμε να πετύχουμε σχεδόν τίποτα.Η άποψη που διατυπώνεις συμπίπτει με την άποψη του ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ.Επειδή η εκπαίδευση είναι υποβαθμισμένη,χτυπάμε τον εύκολο στόχο.Και τα θρησκευτικά είναι ο εύκολος στόχος από τη στιγμή που η εκπαίδευση δεν αποσκοπεί στη μόρφωση αλλά στην παροχή χρησιμοθηρικών δεξιοτήτων.Στο πλαίσιο αυτό,η έλλειψη μεταφυσικής αναζήτησης δεν αποτελεί απλά το κερασάκι στην τούρτα,αλλά δυστυχώς είναι η ίδια η ρίζα του προβλήματος.Γιατί να μην μάθει το παιδί να αναρωτιέται ποιός είναι,πού πάει,τί νόημα έχει η ύπαρξή του;Και γιατί στην τιτάνια αυτή προσπάθεια πρέπει να απορρίψουμε τις εμπειρίες χιλιετιών ανθρώπινης ιστορίας, λες και ο άνθρωπος ξεκίνησε να υπάρχει από τον 19ο αιώνα και εξής;
Εχουμε τοσες αργιες (Χριστουγεννα, Πασχα, Θεοφανεια, Τριων Ιεραρχων, Αγιου Πνευματος , Ευαγγελισμος της Θεοτοκου, 15 Αυγουστου, γιορτες πολιουχων κάθε περιοχης....) στη χωρα μας που αφορουν θρησκευτικες γιορτες, γιατι να μη διδασκονται ολοι οι μαθητες θρησκευτικα ωστε να γνωριζουν τι γιορταζουμε σε καθε αργια, που ειναι θρησκευτικη γιορτη?? Η θρησκεια μας παιζει πολυ μεγαλο ρολο στη καθημερινη ζωη των Ελληνων, ειτε καποιοι το αποδεχονται ειτε οχι...
Ειδικά για το Λύκειο το μάθημα οφείλει:• να ανοίγει στους μαθητές το παράθυρο της γνώσης, πληροφόρησης και εμβάθυνσης στο περιεχόμενο της χριστιανικής παράδοσης και στην εμπειρία της συνάντησής αυτής της παράδοσης με τον πολιτισμό γενικότερα.• να καλεί τους νέους σε διαλεκτική προσέγγισή της, προσφέροντάς τους την απαραίτητη πληροφόρηση για τα θρησκεύματα και τις διάφορες φιλοσοφικές αντιλήψεις, ώστε ελεύθερα να αποφασίσουν αν τους αφορά τελικά η βίωση της αλήθειας που κομίζει η ορθόδοξη χριστιανική παράδοση.• να μην αγνοεί ότι τα Θρησκευτικά είναι μάθημα γνώσης και όχι κατήχησης και προσηλυτισμού. • να σέβεται την προσωπικότητα του μαθητή, τις έντονες σ’ αυτή την ηλικία φιλοσοφικές, υπαρξιακές και θρησκευτικές αναζητήσεις, καθώς και τους οραματισμούς του, θέτοντας ως κεντρική του προϋπόθεση την ελεύθερη ανταπόκριση στην ευαγγελική κλήση.• να προσεγγίζει τα θέματα που σχετίζονται με την πίστη, τη θρησκεία, το Θεό και την ηθική, λαμβάνοντας υπόψη το νοητικό και μαθησιακό επίπεδο των μαθητών, τις έντονες υπαρξιακές τους αναζητήσεις, τις αυξημένες ευαισθησίες και συναισθηματικές μεταπτώσεις της ηλικίας τους, τα προβλήματα και τις ανάγκες τους (εκρηκτικότητα σεξουαλικής αφύπνισης, προβλήματα στις κοινωνικές και διαφυλικές σχέσεις, αγωνία επαγγελματικής αποκατάστασης κ.ά.).
Παράθεση από: rublev στις Οκτωβρίου 29, 2010, 11:37:05 pmΗ άποψη που διατυπώνεις συμπίπτει με την άποψη του ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ.Επειδή η εκπαίδευση είναι υποβαθμισμένη,χτυπάμε τον εύκολο στόχο.Και τα θρησκευτικά είναι ο εύκολος στόχος από τη στιγμή που η εκπαίδευση δεν αποσκοπεί στη μόρφωση αλλά στην παροχή χρησιμοθηρικών δεξιοτήτων.Στο πλαίσιο αυτό,η έλλειψη μεταφυσικής αναζήτησης δεν αποτελεί απλά το κερασάκι στην τούρτα,αλλά δυστυχώς είναι η ίδια η ρίζα του προβλήματος.Γιατί να μην μάθει το παιδί να αναρωτιέται ποιός είναι,πού πάει,τί νόημα έχει η ύπαρξή του;Και γιατί στην τιτάνια αυτή προσπάθεια πρέπει να απορρίψουμε τις εμπειρίες χιλιετιών ανθρώπινης ιστορίας, λες και ο άνθρωπος ξεκίνησε να υπάρχει από τον 19ο αιώνα και εξής;Δεν αναφέρθηκα στην χρησιμοθηρία της γνώσης αλλά στην παντελή αδιαφορία προς την γνώση ακόμα και με αυτό τον χαρακτήρα. Δεν φταίνε μόνο τα θρησκευτικά, όπως εντάσσονται στο πρόγραμμα μαθημάτων, είναι και πάρα πολλά άλλα. Αλλά με αναφορά στο συγκεκριμένο, αυτό που βλέπω είναι ένα ακόμη μάθημα που εκτροχιάζεται. Οι στόχοι που θέτει επικαλύπτονται από άλλα σχετικά μαθήματα. Η μεταφυσική ή υπαρξιακή αναζήτηση είναι κύριο χαρακτηριστικό της φιλοσοφίας αν αυτή διδάσκεται σωστά. Τα θρησκεύματα και ο ιστορικός ρόλος καταγράφονται στην ιστορία κλπ.
Η άποψη που διατυπώνεις συμπίπτει με την άποψη του ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ.Επειδή η εκπαίδευση είναι υποβαθμισμένη,χτυπάμε τον εύκολο στόχο.Και τα θρησκευτικά είναι ο εύκολος στόχος από τη στιγμή που η εκπαίδευση δεν αποσκοπεί στη μόρφωση αλλά στην παροχή χρησιμοθηρικών δεξιοτήτων.Στο πλαίσιο αυτό,η έλλειψη μεταφυσικής αναζήτησης δεν αποτελεί απλά το κερασάκι στην τούρτα,αλλά δυστυχώς είναι η ίδια η ρίζα του προβλήματος.Γιατί να μην μάθει το παιδί να αναρωτιέται ποιός είναι,πού πάει,τί νόημα έχει η ύπαρξή του;Και γιατί στην τιτάνια αυτή προσπάθεια πρέπει να απορρίψουμε τις εμπειρίες χιλιετιών ανθρώπινης ιστορίας, λες και ο άνθρωπος ξεκίνησε να υπάρχει από τον 19ο αιώνα και εξής;