*

Αποστολέας Θέμα: Συζήτηση για νέο σύστημα μοριοδότησης στον πίνακα αναπληρωτών Ε.Α  (Αναγνώστηκε 488342 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος k_m

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
vickyN
Φαντάζομαι μιλάς για τους απόφοιτους του ΦΠΨ, απ'ότι γνωρίζω οι φιλόλογοι(της αυτόνομης φιλολογίας) αντιδρούν σε αυτό. Και ας πάμε στην α/θμια, στον πίνακα των δασκάλων γενικής, μπαίνουν και άλλοι εκτός από τους Π.Ε 70;;;Πιστεύω ότι κατάλαβες πολύ καλά τι θέλω να πω, το ότι δε συμφωνείς είναι δικαίωμά σου, όπως σου έχω ξαναπεί.

ankas
Τώρα το πρόσεξα το σχόλιο σου για τnν εικόνα που παρουσιάζω ως ειδική παιδαγωγός...αυτό ας το, να το κρίνουν οι μαθητές μου με τους γονείς τους. Δεν είσαι σε θέση, από τη στιγμή που δε με ξέρεις προσωπικά να βγάζεις τέτοια πορίσματα. Οι τρόποι μου είναι μια χαρά.Σε παρακαλώ, ότι αποκομίζεις από αυτούς, κράτα το για τον εαυτό σου, από τη στιγμή που δεν μπορείς να το στηρίξεις ορθά, παρά μόνο με την υποκειμενική σου κρίση. Πολλά σχόλια διάβασα, με πολλές ειρωνείες από αρκετούς...είπα ότι δε συμφωνώ, αλλά δεν έκανα προσωπική νύξη για το τι παιδαγωγός είναι ο καθένας.
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 27, 2014, 02:50:59 μμ από k_m »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος lenalacta

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 297
    • Προφίλ
Νομίζω ότι  αυτή η αντιπαράθεση τελικά δεν μπορεί να οδηγήσει πουθενά. Πιστεύω ότι τελικά όλοι και ανεξάρτητα που ανήκουν ειδικοί ή εξειδικευμένοι γενικοί αντιλαμβάνονται ότι και το προηγούμενο αλλά και το "νέο" σύστημα εμπεριέχει αδικίες. Από τους πε 70/60-50 έχουν ακουστεί λογικές προτάσεις μοριοδότησης (emmaki, kinegiros και πολλοί άλλοι) (όπως μοριοδότησης του βασικού τίτλου των 71/61 κλπ). Μία ερώτηση προς τους 71/61, θεωρούν λογική την απόλυτη πρόταξη?

Έχουμε εστιάσει αποκλειστικά στη πρωτοβάθμια και δεν βλέπω κανένα σχολιασμό για όλα τα υπόλοιπα.
1)Συμφωνείτε στη μη προσμέτρηση των μορίων ΑΣΕΠ για τους αναπληρωτές (Άρθρο 22 παρ.3)?
2)Στην παράγραφο 3 Άρθρο 21 που φαίνεται να αναφέρεται στον ΑΣΕΠ ειδικής δεν αναφέρονται οι ΠΕ 60/70. Δεν θα παίρνουν μέρος?
3)Η παράγραφος 4 Άρθρο 21 φαίνεται να αναφέρεται στον ΑΣΕΠ γενικής. Η δευτεροβάθμια θα παίρνει μέρος και στους δύο? Λέει μάλιστα ότι ο ΑΣΕΠ γενικής ??????? θα αφορά και το διορισμό και τους αναπληρωτές και στη γενική και στην ειδική? Πως γίνεται αυτό? (άλλα μας λέει το άρθρο 21 παρ.3)
4)Είναι για εσάς μοναδικό ακαδημαϊκό προσόν ο βαθμός πτυχίου και οι μεταπτυχιακές σπουδές στην ΕΑΕ?


Ξαναλέω το αντιλαμβάνομαι ότι η κατάταξη των πρωτοβαθμίων είναι σημαντικό θέμα αλλά υπάρχουν πολλά επιπλέον που χρήζουν προσοχής........... θα τα βρούμε μπροστά μας.

Αποσυνδεδεμένος vickyN

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 589
    • Προφίλ
@k_m
Όχι δε μιλώ μόνο γι αυτούς : στον πίνακα φιλολόγων δεν μπαίνουν μόνο αυτοί, αλλά και αρχαιολόγοι, απόφοιτοι ιστορίας-εθνολογίας κλπ. Δε θα κρίνω αν είναι σωστό ή όχι, έχω την εντύπωση ότι ισχύει χρόνια. Ωστόσο, αναιρεί την πρόταξη του αυτόνομου πτυχίου φιλολογίας και αναγνωρίζεται πως καλώς ή κακώς υπάρχουν και άλλοι πτυχιούχοι που δουλεύουν ως φιλόλογοι.
Γιατί λοιπόν εσείς ισχυρίζεστε ότι είστε οι απόλυτοι ειδικοί παιδαγωγοί και δικαιούστε απόλυτης πρόταξης και όχι ακριβοδίκαιης μοριοδότησης?
Δε θέλω να επαναλάβω και άλλα επιχειρήματα, τα έχω ήδη αναλύσει. Θα γίνω κουραστική.

Αποσυνδεδεμένος k_m

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
vickyN
Μα σου είπα ότι οι φιλόλογοι αντιδρούν γι' όλους τους άλλους που μπαίνουν, γιατί δεν το θεωρούν δίκαιο, τουλάχιστον αυτό έχω ακούσει από φιλολόγους που συναναστρέφομαι. Το ότι συμβαίνει αυτή η αδικία, όπως λένε, δε σημαίνει ότι πρέπει να την πάρουμε και για παράδειγμα. Η μοριοδότηση σε όλους, προσωπικά, θα με συνέφερε διότι έχω αρκετή προϋπηρεσία και πρόκειται να τελειώσω (ευελπιστώ δηλαδή μετά την εξεταστική του Μαΐου  ;) )και το μεταπτυχιακό μου στην Ε.Α., και θα βρισκόμουν στους πρώτους 100, αλλά εγώ το θεωρώ άδικο προς τους συναδέλφους μου και προτιμώ να βρίσκομαι μετά τους 500, υποστηρίζοντας το δίκαιο (σύμφωνα με τη δική μου άποψη).
Όπως, είπε η lenalacta, παραπάνω, αυτή συζήτηση δεν οδηγεί πουθενά. Ο καθένας έχει τις απόψεις του. Όσο για τις ερωτήσεις που έθεσε, κι εγώ διαφωνώ με κάποια σημεία του νόμου. Στο φόρουμ, όμως επικεντρώθηκα στην α/θμια.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος vickyN

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 589
    • Προφίλ
@Κ_m
Απλά αναιρώ το επιχείρημά σου για "καθαρούς" πίνακες σε όλη την εκπαίδευση. Καλώς ή κακώς!
Όλοι μας έχουμε μία θέση στα σχολεία, μέσω ακριβοδίκαιης μοριοδότησης και χωρίς καμία πρόταξη.
Καλό σου μεσημέρι και καλή επιτυχία στο μεταπτυχιακό σου!  :)

gesthimani

  • Επισκέπτης
Έχει αναρτηθεί στο i paideia και στο seepea stella:
27 Απριλίου 2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ  ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ


Εμείς, οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούμε για χρόνια το χώρο της Ειδικής Αγωγής, είμαστε αντίθετοι με την ψήφιση του παρόντος νομοσχεδίου, το οποίο θεωρούμε κατάφορα άδικο, ανάλγητο, υποτιμητικό και εξευτελιστικό  για την επαγγελματική μας οντότητα και για την έως τώρα προσφορά μας στο χώρο της εκπαίδευσης.
Θεωρούμε πως ο χαρακτηρισμός μας ως 0.50 είναι μια παγίδα. Δεν κατανοούμε το λόγο σύστασής του και πιστεύουμε τουλάχιστον πως έγινε για να μας εγκλωβίσει στις θέσεις που βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή, ως να είμαστε αγάλματα και όχι άνθρωποι των οποίων η ζωή μεταβάλλεται και που πιθανώς κάποια στιγμή χρειαστεί να μετακινηθούμε από τις οργανικές μας με μετάθεση ή με απόσπαση. (Πώς να μετακινηθεί κανείς όταν οι κενές θέσεις αυτόματα μεταβάλλονται σε ΠΕ61/71;)
Επιθυμούμε το διορισμό όλων των αποφοίτων αλλά με τρόπο δίκαιο για όλους.
Δεν ανεχόμαστε να μας υποτιμούν ούτε ως επιστήμονες, ούτε ως πολίτες, ούτε ως ανθρώπους με οικογενειακές υποχρεώσεις.
Προτείνουμε:
1. Να παραμείνουμε ως έχουμε ΠΕ60/70. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μετατραπούμε σε ΠΕ60.50/70.50
2.Να δημιουργηθεί ένας ενιαίος πίνακας και όσοι θέλουν να διοριστούν στην Ειδική Αγωγή να μπαίνουν ως εξής:
·        Πτυχιούχοι Τμημάτων Ειδικής Αγωγής: Μόρια 4
·        Πτυχιούχοι Γενικής Εκπαίδευσης: Μόρια 4
·        Μεταπτυχιακό: όσα μόρια προβλέπει ο νόμος (δεν αποκλείει έναν πτυχιούχο ΠΕ61/71 το βασικό πτυχίο από τις μεταπτυχιακές σπουδές!)
·        Από εκεί και πέρα να μοριοδοτούνται ανάλογα με τα επιπλέον προσόντα τους και τα κριτήρια της προϋπηρεσίας. Έτσι έχουν όλοι ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις.

Όπως είχε βρεθεί λύση και συνυπήρχαν στον κλάδο πτυχιούχοι με 2 έτη και 4 έτη σπουδών, να βρεθεί και τώρα λύση. Όλοι έχουν δικαίωμα στην εργασία, όχι όμως να εξοβελίζονται έμπειροι εργαζόμενοι.
3.Θεωρούμε άδικο και ανήθικο να μετατρέπονται οι θέσεις της Ειδικής Αγωγής σε ΠΕ61/71 και να προηγούνται οι νέοι πτυχιούχοι στους διορισμούς, στις μεταθέσεις και τις αποσπάσεις έναντι των παλαιών! Όσοι είμαστε ήδη διορισμένοι, διοριστήκαμε κανονικά ως εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής και οργώσαμε την Ελλάδα για να συγκεντρώσουμε μόρια μετάθεσης!!! Πως είναι δυνατόν να διαγράφονται όλα αυτά και να προηγούνται οι μόλις χθεσινοί ΠΕ61/71; Ποιος δεν το θεωρεί αυτό άδικο;
4. Αιτούμαστε οι θέσεις της ειδικής αγωγής να καταλαμβάνονται και από τις δυο κατηγορίες ΠΕ 60/70 και ΠΕ61/71
5. Ο τρόπος μοριοδότησης του χρόνου υπηρεσίας να είναι κοινός. Δεν είναι δίκαιο μέσα σε μια πενταετία ένας ΠΕ61/71 να ξεπερνάει έναν παλαιό εργαζόμενο. Τι είδους αυθαιρεσία-αδικία είναι αυτή και που αποσκοπεί; Να παραμείνει λοιπόν ως έχει το καθεστώς των μεταθέσεων και αποσπάσεων και όταν διοριστούν και οι ΠΕ61/71 (κι ευχόμαστε να γίνει σύντομα μέσω ΑΣΕΠ) να λαμβάνουν κι εκείνοι τα μόρια της προϋπηρεσίας τους συγκεντρώνοντας ανάλογα τις προϋποθέσεις για απόσπαση – μετάθεση.
Πως είναι δυνατόν ο νομοθέτης να ακυρώνει και να υποτιμά τους ήδη υπηρετούντες για χρόνια; Τι να σκεφτεί κανείς;


ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ΟΜΑΔΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΕ ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 27, 2014, 09:41:08 μμ από gesthimani »

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
τώρα αυτό τι σημαίνει ?

Πτυχιούχοι Τμημάτων Ειδικής Αγωγής: Μόρια 4
·        Πτυχιούχοι Γενικής Εκπαίδευσης: Μόρια 4

έχει κανένα νόημα ? αφού ή θα είσαι από το ένα ή από το άλλο, οπότε δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση. Εκτός και αν εννοούν κάποιον που έχει και τα 2 πτυχία.....

τα άλλα δεν τα σχολιάζω, μου κάνει εντύπωση πάντως που αυτή η ομάδα θέλει να παραμείνει ΠΕ60/ΠΕ70 ενώ με τον νόμο του 2008 αν δουλεύουν στην ειδική τυπικά θεωρούνται ως .50. άραγε δεν το ξέρουν ? δεν έχουν διαβάσει τον βασικό νόμο της ειδικής με τον οποίο δουλεύουν  ???

Αποσυνδεδεμένος vickyN

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 589
    • Προφίλ

Αποσυνδεδεμένος mendor

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 518
    • Προφίλ
Ηρθε η ωρα Να ακουστουν αληθειες απο επισημους φορεις....

Αποσυνδεδεμένος afriendforyou

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 617
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Τι είναι το ΣΕΚΕ.Α; (Άρθρο 9 του υπο διαβούλευση
 νομοσχεδίου για την ειδική αγωγη)

Αποσυνδεδεμένος michalis

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 712
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Σχολή Επαγγελματικής Κατάρτισης Ειδικής Αγωγής

Αποσυνδεδεμένος mendor

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 518
    • Προφίλ




 

ΕΝΩΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ  ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ  ΕΛΛΑΔΑΣ

Greek Association of School Psychologists

schoolpsy@schoolpsy.net

25/4/2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Στη φετινή σχολική χρονιά που βρίσκεται στο τέλος της γίναμε μάρτυρες  πρωτοφανών εμπειριών και πρακτικών στην εκπαίδευση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και με αναπηρία, με αποκορύφωμα αυτών να είναι το σχέδιο νόμου με την ονομασία " Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση" που το Υπουργείο έδωσε για διαβούλευση την Μεγάλη Πέμπτη 2014.

Η σχολική χρονιά άρχισε με μια σωρεία από ενέργειες και ρυθμίσεις  που πρακτικά, παρόλο που εγκαίρως επισημάναμε με προηγούμενες επιστολές μας, παραβίασαν το  δικαίωμα στην εκπαίδευση: διαχωρισμός του προγραμματισμού της στελέχωσης της ΕΑΕ από την στελέχωση της γενικής εκπαίδευσης, προγραμματισμένη καθυστέρηση στη στελέχωση των δομών της εκπαίδευσης με το νομοθετημένο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό, μη τήρηση των ανακοινωθέντων χρονοδιαγραμμάτων, συρροή από λάθη και αντιφάσεις με την νομοθεσία στην έκδοση των ΦΕΚ εφαρμογής  πχ. για τις ΕΔΕΑΥ  και συρρίκνωση σε πεντάμηνο, δίμηνο ή και λιγότερο της στελέχωσης της ψυχολογικής υποστήριξης της ΕΑΕ αντί το δεκάμηνο που προβλεπόταν από το αντίστοιχο ΕΣΠΑ, ανοργάνωτη και σε αντίφαση με καλές πρακτικές υλοποίηση προγράμματος πεντάμηνης «κοινωφελούς εργασίας» - ΟΑΕΔ και ανάθεση σε αυτούς καθηκόντων μόνιμου Ψυχολόγου αντί πρακτικής άσκησης.

Το σχέδιο νόμου που δόθηκε σε διαβούλευση όχι μόνο δεν φαίνεται να προσπαθεί να τηρήσει στοιχειωδώς τις «Αρχές, Διαδικασίες και Μέσα Καλής Νομοθέτησης» (το ν.4048/2012 (ΦΕΚ 34/τΑ΄/-23-02-2014) αλλά κάθετα παραβιάζει την κοινή λογική και τις διεθνείς υποχρεώσεις που αφορούν την εκπαίδευση  τόσο με την διαδικασία όσο και με το περιεχόμενο του.

Καταρχήν παραγνωρίζει ότι η εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και με αναπηρία αποτελεί ζήτημα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ζήτημα μείζονος κοινωνικής σημασίας για το οποίο απαιτείται στη νομοθέτηση όχι μόνο η συμμετοχή στελεχών με διοικητική- συνδικαλιστική εμπειρία  και της κοινής γνώμης αλλά και επιστημονικών επαγγελματικών φορέων και του αναπηρικού κινήματος και του Συνηγόρου του Πολίτη. Η διαδικασία προετοιμασίας της νομοθετικής πρωτοβουλίας δεν περιλάμβανε οργανωμένα ουσιαστική φάση «προσχεδίου» με συμμετοχή όλων και η φάση του «σχεδίου» μεθοδολογικά και χρονικά συρρικνώθηκε στο μέγιστο δυνατό σε  συνθήκες μιας τυπικής διαβούλευσης.

Το περιεχόμενο του σχεδίου νόμου σαφώς προσπαθεί να «κωδικοποιήσει » την διάσπαρτη νομοθεσία και να διορθώσει κάποια λάθη ή διοικητικές ασάφειες ή και σκανδαλώδεις αδικίες που αφορούν υποψηφίους εργαζόμενους. Αυτό μπορούμε να πούμε εν μέρει το ικανοποιεί παρόλο που προκάλεσε εστίαση στην όλη διαβούλευση σε ζητήματα εργασιακά. Αποπροσανατολίζει από τα ουσιώδη ενώ τελικά φαίνεται να προκαλεί νέα δικαιολογημένη σύγχυση και αναστάτωση στους εργαζομένους, και επιδεινώνει την ανασφάλεια.

Όμως το πιο ανησυχητικό είναι το περιεχόμενο του σχεδίου νόμου που μπορεί να έχει σοβαρές μακροχρόνιες θεσμικές αρνητικές συνέπειες στην εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία  και διεθνώς να εκθέσει τη χώρα.

Σαφώς δεν επιδιώκει να αναμορφώσει το θεσμικό πλαίσιο εκπαίδευσης ή να του δώσει κατεύθυνση με βάση την  Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες, ΟΗΕ 2006(Επικύρωση ν. 4074/2012). Δεν παραγνωρίζει απλά τις διατάξεις της που δεσμεύουν τη χώρα και υπερισχύουν από κάθε άλλη αντίθετη διάταξη νόμου» (Σύνταγμα Ελλάδας: Οργάνωση και λειτουργίες της Πολιτείας,  Άρθρο 28η). Τουναντίον με το πρόσχημα της κωδικοποίησης τροποποιεί χωρίς να το λέγει και «αποψιλώνει» την κείμενη νομοθεσία από οποιαδήποτε αναφορά σε «εμπόδια» εκπαίδευσης και πρακτική σύμφωνα με τη διεθνή σύμβαση και τα ανθρώπινα δικαιώματα πχ για τις ΕΔΕΑΥ. Μάλλον προσπαθεί με πολλούς τρόπους να νομιμοποιήσει αντίθετες πρακτικές και να ενισχύσει αντιστάσεις στην εφαρμογή της Σύμβασης,

Για παράδειγμα, δεν μετονομάζει την «ειδική αγωγή» σύμφωνα με την ορολογία της  Διεθνούς σύμβασης, τις διεθνείς καλές πρακτικές ( πχ Department of Inclusive Education αντί Department of Special Education που ήταν ορολογία του 1975)και παρόλο που πρόσφατα το Υπουργείο ρητά δεσμεύτηκε από την Επιτροπή Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου της Βουλής να σταματήσει να χρησιμοποιεί τον όρο ειδική αγωγή. (http://www.parliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/ToKtirio/Fotografiko-Archeio/#dabfe6ee-2c9b-4ec1-9e20-830d93093af0).

 Με τον τίτλο " Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση", την ονομασία της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ., τον  ορισμό της ΕΑΕ (άρθρο 2 για την οργάνωση),  με τα προσόντα όλων των στελεχών της στην «ειδική αγωγή» ανεξάρτητα από την επαγγελματική ειδίκευση σαφώς θεωρείται σαν μια Εκπαίδευση σε διαφορετικό χώρο και η οποία αντιπαρατίθεται στη «γενική εκπαίδευση» και αντιφάσκει με τον αρχικό ορισμό στο άρθρο 1 ως «σύνολο των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών στους μαθητές με αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες». Αυτό δεν λαμβάνεται υπόψη στη συνέχεια και το σχέδιο απλά προσπαθεί να συμπληρώσει και βελτιώσει το διαχωρισμό των μαθητών σε δυο ξεχωριστούς πληθυσμούς με βάση την αναπηρία. Οι μεν δικαιούνται «εκπαίδευσης» και οι δε  επειδή έχουν αναπηρία, οι «ανάπηροι» (1.1) δικαιούνται «ειδικής αγωγής» εστιασμένης στην «ιατρική διάγνωση παθήσεων» και υποστήριξη για αποκατάσταση ή θεραπεία ή «βελτίωση και αξιοποίηση των δυνατοτήτων και δεξιοτήτων τους, ώστε να καταστεί δυνατή η ένταξη ή η επανένταξη τους στο γενικό σχολείο» (άρθρο 2).

Εννοιολογικά δεν φαίνεται να διακρίνει τους όρους εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία, ειδική εκπαίδευση, ειδική αγωγή και εκπαίδευση ΕΑΕ και ειδική αγωγή. Επίσης πχ συγχύζει για το νόημα των όρων εκπαιδευτική αξιολόγηση, διαγνωστική εκπαιδευτική αξιολόγηση (εμποδίων), διάγνωση και διαφοροδιάγνωση (παθήσεων)  και συνταυτίζει φορείς για ανάγκες υγείας με φορείς για ανάγκες εκπαίδευσης-ειδικής αγωγής. Οι υπηρεσίες Υγείας άλλων Υπουργείων αναλαμβάνουν αρμοδιότητα διάγνωσης και αξιολόγησης ακόμη και χωρίς συμμετοχή ειδικού ειδικής αγωγής και «Όλες οι γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ και των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων για οποιονδήποτε λόγο έχουν μόνιμη ισχύ» ( άρθρο 4). Βέβαια αυτή η διάταξη αντιφάσκει με τον ίδιο το σκοπό της ΕΑΕ («βελτίωση και αξιοποίηση των δυνατοτήτων και δεξιοτήτων τους» 2), ενισχύει τον απόλυτο και οριστικό διαχωρισμό ακόμη και όταν γίνεται από λάθος και μη επαρκή στελέχωση. Σαφώς  παραβιάζει τη Διεθνή Σύμβαση για το δικαίωμα της  Εκπαίδευσης (άρθρο 24) που είναι αναφαίρετο δικαίωμα ισότιμο με το δικαίωμα της υγείας (άρθρο 25) και την γενική αρχή της για «σεβασμό των εξελισσόμενων ικανοτήτων των παιδιών με αναπηρίες» (όρθρο 3 της Σύμβασης).

Επί πλέον, όχι μόνο δεν σχεδιάζει τα μέτρα υποστήριξης της εκπαίδευσης με βάση τον «καθολικό σχεδιασμό» όπως τον ορίζει η Σύμβαση («σημαίνει το σχεδιασμό προϊόντων, περιβαλλόντων, προγραμμάτων και υπηρεσιών που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από όλους τους ανθρώπους, στη μεγαλύτερη δυνατή έκταση, χωρίς ανάγκη προσαρμογής ή εξειδικευμένου σχεδιασμού» άρθρο 2  της Σύμβασης). Το σχέδιο νόμου τροποποιεί τον ορισμό και τον περιορίζει σε «εκπαιδευτικά μέσα και υπηρεσίες που είναι άμεσα προσβάσιμα από μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» «ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν από μαθητές στη μέγιστη δυνατή έκταση λειτουργικών δυνατοτήτων τους» (άρθρο 1.7), άρα απαιτείται διαφοροδιάγνωση τους.

Το σχέδιο νόμου δυστυχώς δεν ενασχολείται με σημαντικές αλλαγές που χρειάζονται για εφαρμογή της Σύμβασης και για προσέγγιση της Εκπαίδευσης ως ζήτημα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων πχ δεν τροποποιεί το «ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή» σε «ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή ή αναπηρία» για τον σκοπό της εκπαίδευσης ώστε όλοι οι μαθητές να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες» (άρθρο 1 του ν. 1566/1985  Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας καιδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης».

Επίσης διατηρεί την οργάνωση της κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου με βάση τις προδιαγραφές της δεκαετίας του 1970 και την αρχή του διαχωρισμού του πληθυσμού των μαθητών και θεωρεί την Διεύθυνση ΕΑΕ σαν μια άλλη παράλληλη Διεύθυνση μιας ξεχωριστής εκπαίδευσης. Δεν αναμορφώνει την αρμόδια Διεύθυνση με βάση διεθνείς προδιαγραφές ως Διεύθυνση Ειδικής Υποστήριξης κι συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης ώστε να μπορεί να σχεδιάζει και οργανώνει το «σύνολο των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών στους μαθητές με αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες». Πρωταρχικός ρόλος της δεν πρέπει να είναι απλά η διαχείριση διαφορετικού προσωπικού, δομών και μέσων για διαφορετικούς μαθητές αλλά θα πρέπει  να είναι να υποστηρίζει με εξειδικευμένες γνώσεις τον καθολικό σχεδιασμό της εκπαίδευσης σε όλες τα βαθμίδες και την αντιμετώπιση των σχολικών περιβαλλοντικών, ψυχολογικών και εκπαιδευτικών εμποδίων της εκπαίδευσης ώστε να διασφαλίζεται ουσιαστική ποιοτική εκπαίδευση για όλους τους μαθητές χωρίς διακρίσεις.

Οι αρνητικές συνέπειες πολλαπλασιάζονται με την πλήρη ισοπέδωση προς τα κάτω των αναγκαίων προσόντων του προσωπικού ΕΑΕ και του ΕΕΠ, παραγνωρίζοντας την επαγγελματική ταυτότητα του καθένα και τον ειδικό ρόλο τους στην εκπαίδευση που είναι η προσφορά εξειδικευμένων υπηρεσιών υποστήριξης της εκπαίδευσης «στο πλαίσιο των σκοπών της προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας» και όχι απλά εναλλακτικής τυπικής εκπαίδευσης.

Βέβαια οι αλλαγές στα τυπικά προσόντα του προσωπικού με αποψίλωση από την ειδίκευση με βάση τους μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους  έχουν ουσιαστική επιδίωξη τη μείωση του μισθολογικού κόστους του προσωπικού αδιαφορώντας για τις συνέπειες στα παιδιά και το δημόσιο συμφέρον. Όπως σαφώς ορίζεται με την  υπ’ αρ. οικ. 2/13917/0022/17−2−2012 (ΦΕΚ 414/23.02.2012 Β΄) Κοινή Υπουργική Απόφαση οι κάτοχοι διδακτορικού ή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών μπορούν να προσμετρήσουν τους εν λόγω τίτλους για μισθολογική εξέλιξη από την ημερομηνία πρόσληψης τους, με την απαραίτητη προϋπόθεση και μόνο οι ανωτέρω τίτλοι να έχουν αποτελέσει τυπικό προσόν για την πρόσληψη αυτών».

Όμως στην περίπτωση των Ψυχολόγων το τυπικό προσόν ειδίκευσης (η ειδίκευση στην Παιδαγωγική ή στη Σχολική Ψυχολογία) δεν προστέθηκε για λόγους μισθολογικής εξέλιξης αλλά  διότι απαιτείται ειδίκευση από τη φύση του επαγγέλματος και του έργου του στην εκπαίδευση.

Όπως επεσήμανε το ΝΣΚ με τη Γνωμοδότηση 458 του 2011 ο νομοθέτης  «ανέκαθεν έδωσε έμφαση στην ειδική εκπαίδευση των ψυχολόγων που θα προσληφτούν ως εκπαιδευτικό προσωπικό στις σχολικές μονάδες». Ο Ψυχολόγος με βάση τον ειδικό νόμο για την άσκηση του επαγγέλματος του ψυχολόγου στην Ελλάδα ν. 991/79 (ΦΕΚ 278/ τ. Α΄/20.12.1979) ασκεί το επάγγελμα του με βάση μόνο αρχές της επιστήμης της ψυχολογίας και η άσκηση του έργου του το πλαίσιο του εκπαιδευτικού συστήματος  απαιτεί ειδικά προσόντα πέραν από τα τυπικά γενικά για την άδεια και αυτά εξαρτώνται από τη φύση του έργου του στο χώρο της εκπαίδευσης και όχι της υγείας (ΦΕΚ 573/ τ. Β΄/1981).  Για αυτό πάγια μέχρι σήμερα, σε θέσεις ψυχολόγων ΠΕ 23, προς το συμφέρον της δημόσιας υπηρεσίας, προβλέπονται ειδικά τυπικά προσόντα διορισμού που αντιστοιχούν σε ανάλογες σπουδές με βάση τα  ΦΕΚ των προγραμμάτων σπουδών ψυχολογίας (παρ. 8 του άρθρου 35 του Ν. 1566/1985: «Τα ειδικά τυπικά προσόντα διορισμού του κλάδου ΠΕ 23).

Επί πλέον πρακτικά οι Ψυχολόγοι γενικά δεν μπορούν να ασκήσουν το επάγγελμα τους μόνο με το βασικό πτυχίο και την τυπική άδεια και για αυτό στη συντριπτική πλειοψηφία συνεχίζουν σπουδές μετά το πτυχίο. Επίσης σε διεθνές επίπεδο και ΕΕ η οδηγία είναι για σπουδές πενταετείς μ ειδίκευση. Η πλειοψηφία των ψυχολόγων έχει μεταπτυχιακές σπουδές  και για αυτό είναι ακατανόητο γιατί το σχέδιο  ελαχιστοποιεί τα αναγκαία τυπικά προσόντα στον διορισμό και  πρόσληψη ψυχολόγων και στα επιπρόσθετα ακαδημαϊκά προσόντα τους εξομοιώνει με άλλους κλάδους με διαφορετικές προδιαγραφές. Οι κίνδυνοι μάλιστα είναι η κατάργηση του διακριτού ρόλου του στην εκπαίδευση όταν ορίζει να επιλέγονται με βάση απλά ένα βασικό πτυχίο ψυχολογίας και μόρια που συγκεντρώνει από άλλα προσόντα άσχετα με την ψυχολογία.

Όμως το σχέδιο νόμου αντί να ενδυναμώνει το ρόλο του Ψυχολόγου με βάση διεθνείς καλές πρακτικές τον αποδυναμώνει σε προσόντα ψυχολόγου και τον περιορίζει σε ρόλο διαφοροδιάγνωσης παθήσεων και προσαρμογής του ατόμου στο σχολείο. Ενώ η  Σύμβαση ορίζει ότι ο ρόλος της ψυχολογικής υποστήριξης εστιάζεται στην αντιμετώπιση ψυχολογικών εμποδίων (στάσεις, αντιλήψεις και συμπεριφορές), στην εξατομίκευση σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και την ανάπτυξη του σχολείου για όλους  χωρίς διακρίσεις.

Επίσης το σχέδιο δεν ρυθμίζει τον διακριτό ρόλο της εκπαίδευσης στη συνεργασία με υπηρεσίες πχ υγείας, κοινωνικές υπηρεσίες και δεν βάζει φραγμούς σε τυχόν μεταχείριση μαθητών με βάσει διακρίσεις λόγω της κατάστασης υγείας ή των κοινωνικών αναγκών της οικογένειας.

Ούτε ενασχολείται με πρόληψη και αντιστάθμιση των ψυχο - εκπαιδευτικών συνεπειών της ανεπαρκούς εκπαίδευσης και υποστήριξης μαθητών με αναπηρία λόγω έλλειψης προσωπικού ή συσσώρευσης μαθησιακής καθυστέρησης λόγω λίστας αναμονής.

Ούτε θεσπίζει μέτρα αναδιοργάνωσης της λειτουργιάς του ειδικών σχολείων ούτε μεριμνά  για μαθητές που χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή και που σήμερα μάλλον είναι έκτος Ειδικής Αγωγής πχ στις περιπτώσεις που συνυπάρχουν σοβαρές ανάγκες υγείας.

Ούτε αντιμετωπίζει τα κατακερματισμένα και αλληλεπικαλυπτόμενα μέτρα «ψυχολογικής υποστήριξης», που στην ουσία τους είναι ευκαιριακοί και παρενθετικοί αυτοσχεδιασμοί που παραβιάζουν τη δεοντολογία και τα διεθνή πρότυπα της επιστημονικής επαγγελματικής ταυτότητας του Ψυχολόγου και τις αρχές καλής πρακτικής.

Οι αλλαγές στην εκπαίδευση, η ανανέωση και η αναβάθμιση του τρόπου εκπαίδευσης όλων των μαθητών   και ιδιαίτερα των  μαθητών με αναπηρία ή και με δύσκολες συνθήκες ζωής δεν μπορεί να γίνει αποτελεσματικά και αποδοτικά χωρίς ειδική επαγγελματική υποστήριξη στους ψυχολογικούς παράγοντες της εκπαίδευσης και της σχολικής ζωής.

Στην προσπάθεια αλλαγών στην εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία και βελτίωσης της ποιότητας της χωρίς διακρίσεις είναι  επείγον να ξεπεράσουμε τις αγκύλωσες του παρελθόντος και συστηματικά να προωθούνται βήματα που ανατρέπουν τις αντιλήψεις και  πρακτικές που όλο τον 20ο αιώνα αντιστάθηκαν στην ουσιαστική επιστημονική  υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου.

Τα θέματα δεν μπορούν να εξαντλούνται μόνο με απόψεις και σκοπιμότητες.

Οι αλλαγές στην εκπαίδευση,  η εφαρμογή της Σύμβασης και η προσέγγιση της εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία ως ζήτημα ανθρώπινων δικαιωμάτων ( και όχι απλά  υγείας ή κοινωνικής φιλανθρωπικής αλληλεγγύης) θέτουν σοβαρά επιστημονικά ζητήματα και προκλήσεις επαγγελματικής ευθύνης.

Για αυτό η ΕΣχοΨε προγραμματίζει επιστημονική ημερίδα τον Ιούνιο 2014 και καλεί όλους να συστρατευθούμε.

Ένωση Σχολικών Ψυχολόγων

Περιφερειακή επιτροπή Κ. Μακεδονίας

E-mail επικοινωνίας: schoolpsy@schoolpsy.net

 
Tags:
Ένωση Σχολικών Ψυχολόγων Ελλάδας
0
inShare

   
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 28, 2014, 03:13:21 μμ από mendor »

Αποσυνδεδεμένος mendor

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 518
    • Προφίλ
Αναπληρωτες ΠΕ 70.50 & ΠΕ 60.50 - ΣΜΕΑΕ με Μεταπτυχιακες Σπουδες

Πολύ καλο το άρθρο απο τους σχολικούς ψυχολογους. Μ' ενα βασικο πτυχιο στην Ψυχολογια χωρις εξειδικευση στην σχολική ψυχολογια δεν δυναται να μπορεις να προσφέρεις τις κατάλληλες γνώσεις , αξιολογήσεις και προγράμματα παρέμβασης καταλληλα προσαρμοσμένα για τα παιδιά με ιδιαιτεροτητες. "Ο Ψυχολόγος με βάση τον ειδικό νόμο για την άσκηση του επαγγέλματος του ψυχολόγου στην Ελλάδα ν. 991/79 (ΦΕΚ 278/ τ. Α΄/20.12.1979) ασκεί το επάγγελμα του με βάση μόνο αρχές της επιστήμης της ψυχολογίας και η άσκηση του έργου του το πλαίσιο του εκπαιδευτικού συστήματος απαιτεί ειδικά προσόντα πέραν από τα τυπικά γενικά για την άδεια και αυτά εξαρτώνται από τη φύση του έργου του στο χώρο της εκπαίδευσης και όχι της υγείας (ΦΕΚ 573/ τ. Β΄/1981)"
Κατι τέτοιο θα μπορούσε να ισχύσει και για τους ειδικους παιδαγωγους. Βασικο πτυχιο γενικης αγωγης και μετα εξειδικευση στην ειδικη αγωγη ή σχολική ψυχολογια που ειναι αναποσπαστο κομματι της ειδικης αγωγης και εκπαιδευσης. Κατα συνέπεια ενα βασικο πτυχιο ειδικης αγωγης απο το Πανεπιστημιου του Βολου μπορει να θεωρειται πρωτοτυπια στην Ελλαδα (βεβαια θα πρεπει να λαβει κανεις υποψη οτι το προγραμμα τους εχει αλλαξει πολλες φορες απο τοτε που ιδρυθηκε η σχολή) αλλά δεν καθοριζει τα επαγγελματικα δικαιωματα των αποφοιτων του. Χρειαζεται περαιτερω εξειδικευση απο αναγνωρισμένα Πανεπιστημια μέσα κι έξω απο την Ελλάδα καποιος αποφοιτος αυτων των δυο Πανεπιστημιων (Βολου και Μακεδονιας) για να προσφερει εξειδικευμενες υπηρεσιες στον χωρο της Ειδικης αγωγης και ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ γιατι να μην ξεχναμε περι εκπαίδευσης προκειται.

Αποσυνδεδεμένος michalis

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 712
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Στα Ε.Ε.Ε.ΕΚ. εγγράφονται οι απόφοιτοι του Ειδικού Δημοτικού ή του Δημοτικού κατόπιν σχετικής γνωμάτευσης από το οικείο ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Στα Ε.Ε.Ε.ΕΚ. και λειτουργούν με Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄ και Ε΄ τάξεις υποχρεωτικής εκπαίδευσης και ΣΤ΄ « τάξη Μαθητείας».
Λειτουργεί προκαταρκτική τάξη, με στόχο την προετοιμασία των μαθητών, στην οποία θα διδάσκονται μαθήματα γενικής παιδείας, αυτόνομης διαβίωσης και προεπαγγελματικών δεξιοτήτων για την ομαλή ένταξη του μαθητή στο σχολικό περιβάλλον. Τα αυτόνομα εργαστήρια προεπαγγελματικών δεξιοτήτων και αυτόνομης διαβίωσης καταργούνται.

συγνώμη αλλά καταργούν τα εργαστήρια αυτόνομης διαβίωσης; τι εννοούν;

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162165
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 803
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 6
Επισκέπτες: 781
Σύνολο: 787

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.097 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.