*

Αποστολέας Θέμα: Το μέλλον της Πληροφορικής στα Δημόσια Σχολεία:Τι κάνουμε απο εδώ και στο εξής  (Αναγνώστηκε 208131 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος soch

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 566
  • Φύλο: Άντρας
  • Για να δούμε τι θα δούμε...
    • Προφίλ
Κατά την άποψή μου:
α. δεν θα έπρεπε να γίνεται κανείς δεκτός στην εκπαίδευση χωρίς πιστοποιητικό διδακτικής επάρκειας διάρκειας τουλάχιστον 6 μηνών (ιδανικά το ετήσιο πρόγραμμα της ΑΣΠΑΙΤΕ)
β. δεν θα έπρεπε να γίνεται κανείς δεκτός στην κατάρτιση (ή τεχνολόγος σε ΕΠΑΛ) χωρίς ένα πλαφόν από ένσημα πάνω στο αντικείμενό του (επαγγελματική εμπειρία δηλαδή).
Σωκράτης

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Διάβασα και παραπάνω τη θέση σου για το θέμα. Θα συμφωνούσα αν δεν υπήρχε η προϋπόθεση απόκτησης παιδαγωγικής επάρκειας για να διδάξουμε. Εφόσον μετά την ολοκλήρωση των σπουδών στην πληροφορική, είμαστε υποχρεωμένοι να σπουδάσουμε άλλο ένα χρόνο παιδαγωγικά, πλέον πιστεύω ότι είμαστε τουλάχιστον το ίδιο "σχετικοί" με την εκπαίδευση με τους απόφοιτους του Πειραιά ή με οποιαδήποτε σχολή εννοείς ότι θα έπρεπε να υπάρχει. Εκτός αν θεωρείς ότι θα έπρεπε να υπάρχουν στο πρόγραμμα σπουδών διαφορετικά μαθήματα. Πχ. αντί για "Δίκτυα", να υπήρχε "Διδακτική των Δικτύων". Κάτι τέτοιο πιστεύω ότι θα έβγαζε ανεπαρκείς επιστήμονες πληροφορικής.

Ακριβώς! αλλά θα έβγαζε επαρκείς εκπαιδευτικούς πληροφορικής!!

Αυτό είναι το νόημα της σκέψης μου. Άλλη κατάρτιση να σου δίνει ένα τμήμα Πληροφορικής, και άλλη ένα τμήμα "Πληροφορικής για την Εκπαίδευση". Άλλος ο ρόλος των μεν άλλος των δε. Άλλα χωράφια.

Συμφωνώ με το ένα επιπλέον έτος για την παιδαγωγική κατάρτιση. Είναι ένα θετικό βήμα. Καλύτερα από το 1 μάθημα διδακτικής που υπάρχει σήμερα!

Αποσυνδεδεμένος gpapage

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1313
    • Προφίλ
killbill δε νομίζω ότι γίνεται πρακτικά αυτό που λες. Δεν πρέπει να υπάρχει καμία σχολή στον κόσμο που να έχει στο προπτυχιακό μαθήματα τύπου "διδακτική των δικτύων" ή "διδακτική των πολυμέσων". Θα βρεις σχολές που θα έχουν μαθήματα "Δίκτυα" και "Θεωρία πολυμέσων", όπως και αμιγώς παιδαγωγικά μαθήματα. Κάπως έτσι είναι και στο τμήμα ψηφιακών συστημάτων στον Πειραιά. Στα πρώτα 2 έτη έχουν μόλις ένα μάθημα παιδαγωγικών και αυτό στο πρώτο εξάμηνο. Πρακτικά δεν είναι δυνατόν αυτό που λες, γιατί ήδη τα 4 χρόνια δεν είναι αρκετά για να μάθεις σε βάθος τα μαθήματα της επιστήμης. Αντίθετα κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει σε μεταπτυχιακά. Που δεδομένου ότι γνωρίζεις πχ Δίκτυα, σου μαθαίνουν τρόπους να τα διδάξεις. Υπάρχουν τέτοια μεταπτυχιακά στην Ελλάδα (πχ γνωρίζω ένα στην Πάτρα), αλλά η ειρωνεία είναι ότι δεν δίνουν παιδαγωγική επάρκεια επειδή δεν είναι "στις επιστήμες της αγωγής"... Αν είσαι ανεπαρκής επιστήμονας πληροφορικής, δεν μπορείς να γίνεις επαρκής εκπαιδευτικός πληροφορικής. Θα είναι πρακτικά αδύνατο να προσαρμοστείς στο ρυθμό με τον οποίο εξελίσσεται η επιστήμη μας.

Αποσυνδεδεμένος gpapage

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1313
    • Προφίλ
Κατά την άποψή μου:
α. δεν θα έπρεπε να γίνεται κανείς δεκτός στην εκπαίδευση χωρίς πιστοποιητικό διδακτικής επάρκειας διάρκειας τουλάχιστον 6 μηνών (ιδανικά το ετήσιο πρόγραμμα της ΑΣΠΑΙΤΕ)
β. δεν θα έπρεπε να γίνεται κανείς δεκτός στην κατάρτιση (ή τεχνολόγος σε ΕΠΑΛ) χωρίς ένα πλαφόν από ένσημα πάνω στο αντικείμενό του (επαγγελματική εμπειρία δηλαδή).
Σχετικά με το β. Soch καταλαβαίνω το σκεπτικό σου, αλλά μάλλον είναι αδύνατο να ελέγξεις την εγκυρότητα και τη συνάφεια των ενσήμων που αναφέρεις. Πχ. αναφέρεσαι σε ένσημα σε εταιρίες πληροφορικής; Ποιες θεωρούνται εταιρίες πληροφορικής; Όλοι όσοι δουλεύουν σε εταιρίες πληροφορικής δουλεύουν απαραίτητα ως πληροφορικοί; Γνωρίζω άτομα σε άσχετες εταιρίες που δηλώνονται ως πληροφορικοί και τα καθήκοντά τους είναι άσχετα με πληροφορική και άτομα σε εταιρίες πληροφορικής με καθήκοντα πληροφορικού, που δηλώνονται ως υπάλληλοι γραφείου για να παρακάμπτονται οι συλλογικές συμβάσεις... Αλλά ακόμα και σε εταιρία πληροφορικής να έχεις δουλέψει και ως πληροφορικός, μπορεί να έχεις εξειδικευτεί στη χρήση ενός προγράμματος (πχ. εξειδικευμένο πρόγραμμα βάσης δεδομένων) και να είσαι τελείως άσχετος με δίκτυα. Κοινώς, τα τυχαία ένσημα ενός δεν δηλώνουν ότι είναι περισσότερο καταρτισμένος γενικά στο χώρο σε σχέση με κάποιον που έχει κάνει ένα μεταπτυχιακό ή που διδάσκει για κάποια χρόνια διάφορα αντικείμενα πληροφορικής. Αν θέλεις να αξιολογήσεις τη γνωστική επάρκεια κάποιου στο χώρο μπορείς να το κάνεις με πιο δίκαια και διαφανή μέσα, όπως είναι οι γραπτές εξετάσεις στο αντικείμενο. Καλύτερα συμπεράσματα θα βγάλεις για τη γνωστική επάρκεια κάποιου σε διάφορα αντικείμενα πληροφορικής και δεν θα κλείσεις πόρτες σε άτομα που από επιλογή δεν δούλεψαν σε εταιρίες, αλλά αφιέρωσαν τη ζωή τους στην εκπαίδευση.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος soch

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 566
  • Φύλο: Άντρας
  • Για να δούμε τι θα δούμε...
    • Προφίλ
Επειδή μου έχει τύχει
- σε εργαστηριακό μάθημα "συντήρηση ΗΥ" ο συνάδελφος να μην έχει ανοίξει ΗΥ ποτέ πριν
- σε εργαστηριακό μάθημα ΕΠΑΛ ο μηχανολόγος που έχει αναλάβει ψύξη (air condition) να με ρωτάει στο σπίτι πως καθαρίζουν τα φίλτρα
- σε εργαστηριακό μάθημα δικτύων ο συνάδελφος να μην έχει στήσει ποτέ του δίκτυο
....
θεωρώ υπερ-υποχρεωτικά τα ένσημα - εννοείται στην ειδικότητα - για να μπορεί κάποιος να διοριστεί στην κατάρτιση και στην εκπαίδευση των ΕΠΑΛ.
Και επειδή έχω άποψη τόσο για τα προπτυχιακά μαθήματα του πανεπιστημίου πληροφορικής όσο και για τα μεταπτυχιακά, μπορεί κάποιος να ολοκληρώσει και τους 2 κύκλους σπουδών και να μην έχει στήσει ούτε ένα δίκτυο. Να μην έχει αναβαθμίσει ούτε έναν ΗΥ. Να μην έχει στήσει ούτε ένα server.
Θα μου πεις, δεν είναι αυτή η φιλοσοφία του πανεπιστημίου. Δεκτό. Άρα οι απόφοιτοι δεν είναι έτοιμοι να μπουν σε εργαστήρια να διδάξουν.
Εκεί κολλάνε και τα ένσημα. Όχι οι εξετάσεις. Δεν μπορείς να εξετάσεις στο χαρτί κάποιον αν ξέρει να στήσει δίκτυα...
Σωκράτης

Αποσυνδεδεμένος lzdg

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 648
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 1010110
    • Προφίλ
Επειδή μου έχει τύχει
- σε εργαστηριακό μάθημα "συντήρηση ΗΥ" ο συνάδελφος να μην έχει ανοίξει ΗΥ ποτέ πριν
- σε εργαστηριακό μάθημα ΕΠΑΛ ο μηχανολόγος που έχει αναλάβει ψύξη (air condition) να με ρωτάει στο σπίτι πως καθαρίζουν τα φίλτρα
- σε εργαστηριακό μάθημα δικτύων ο συνάδελφος να μην έχει στήσει ποτέ του δίκτυο
....
θεωρώ υπερ-υποχρεωτικά τα ένσημα - εννοείται στην ειδικότητα - για να μπορεί κάποιος να διοριστεί στην κατάρτιση και στην εκπαίδευση των ΕΠΑΛ.
Και επειδή έχω άποψη τόσο για τα προπτυχιακά μαθήματα του πανεπιστημίου πληροφορικής όσο και για τα μεταπτυχιακά, μπορεί κάποιος να ολοκληρώσει και τους 2 κύκλους σπουδών και να μην έχει στήσει ούτε ένα δίκτυο. Να μην έχει αναβαθμίσει ούτε έναν ΗΥ. Να μην έχει στήσει ούτε ένα server.
Θα μου πεις, δεν είναι αυτή η φιλοσοφία του πανεπιστημίου. Δεκτό. Άρα οι απόφοιτοι δεν είναι έτοιμοι να μπουν σε εργαστήρια να διδάξουν.
Εκεί κολλάνε και τα ένσημα. Όχι οι εξετάσεις. Δεν μπορείς να εξετάσεις στο χαρτί κάποιον αν ξέρει να στήσει δίκτυα...

Στην πράξη πως μπορεί να φαίνεται από τα ένσημα το αντικείμενο του καθένα; Π.χ. κάποιος που είναι τεχνικός Η/Υ και έχει ένσημα από αυτή την δουλειά γιατί να θεωρείται καταλληλότερος για να διδάξει π.χ. προγραμματισμό ή βάσεις δεδομένων σε εργαστήριο; Πραγματικό παράδειγμα από ΙΕΚ: Μαθηματικός με κατάστημα εμπορίας και service Η/Υ να διδάσκει σε εργαστήριο...

Αποσυνδεδεμένος biov

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 522
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Αντίθετα κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει σε μεταπτυχιακά. Που δεδομένου ότι γνωρίζεις πχ Δίκτυα, σου μαθαίνουν τρόπους να τα διδάξεις. Υπάρχουν τέτοια μεταπτυχιακά στην Ελλάδα (πχ γνωρίζω ένα στην Πάτρα), αλλά η ειρωνεία είναι ότι δεν δίνουν παιδαγωγική επάρκεια επειδή δεν είναι "στις επιστήμες της αγωγής"...

Παιδαγωγικη επαρκεια δινει και το μεταπτυχιακο στη διδακτικη του αντικειμενου του εκπαιδευτικου. Δε χρειαζεται να ειναι "στις επιστημες της αγωγης". :)

Αποσυνδεδεμένος gpapage

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1313
    • Προφίλ
Υπάρχει μεταπτυχιακό με τίτλο "Διδακτική των Θετικών Επιστημών: Εκπαιδευτικά Προγράμματα, Αξιολόγηση και Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση", που δε δίνει παιδαγωγική επάρκεια.

Ο 3848 της Διαμαντοπούλου λέει ότι παίρνεις επάρκεια μεταξύ άλλων "Με την κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ή διδακτορικού διπλώματος στις επιστήμες της αγωγής".  Συνήθως ένα μεταπτυχιακό για να δίνει επάρκεια αν προσέξεις έχει στον τίτλο του και ένα "στις επιστήμες της αγωγής". Αλλά αν έχεις παράδειγμα που δεν συμφωνεί με τα παραπάνω, ειλικρινά θα ήθελα να το γνωρίζω.

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
killbill δε νομίζω ότι γίνεται πρακτικά αυτό που λες. Δεν πρέπει να υπάρχει καμία σχολή στον κόσμο που να έχει στο προπτυχιακό μαθήματα τύπου "διδακτική των δικτύων" ή "διδακτική των πολυμέσων". Θα βρεις σχολές που θα έχουν μαθήματα "Δίκτυα" και "Θεωρία πολυμέσων", όπως και αμιγώς παιδαγωγικά μαθήματα.
 .....

Τι να σου πω. Στο Μαθηματικό που γνωρίζω (σε μεταπτυχιακό) υπάρχουν τα μαθήματα διδακτική της Γεωμετρίας, διδακτική της Άλγεβρας, διδακτική της Ανάλυσης κλπ.

Εντάξει η αλήθεια είναι κάπου στη μέση μάλλον. Να υπάρχουν δηλαδή αρκετά μαθήματα διδακτικής που να είναι υποχρεωτικά για κάποιον που θα θέλει να ασχοληθεί με την εκπαιδευση και αυτό να αναγράφεται και στο πτυχίο του ότι δηλαδή παρακολούθησε αυτά τα μαθήματα ή να παίρνει σχετική βεβαίωση ότι μπορεί και να διδάσκει.
Ίσως αυτή είναι η καλύτερη λύση

Αποσυνδεδεμένος gpapage

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1313
    • Προφίλ
Στο μεταπτυχιακό συμφωνώ. Υπάρχουν αρκετά σχετικά μεταπτυχιακά. Βέβαια, προϋποθέτουν ότι έχεις αποκτήσει στο προπτυχιακό τις επιστημονικές γνώσεις και εξειδικεύεσαι στη διδακτική των αντικειμένων.

Και στην πληροφορική υπάρχουν, απλά (από προσωπική εμπειρία) σε 3-4 χρόνια όσα έχεις διδαχθεί θεωρούνται ξεπερασμένα. Γι' αυτό το λόγο αν προσέξεις τα περισσότερα μαθήματα σε σχετικά μεταπτυχιακά είναι γενικά της παιδαγωγικής (Εισαγωγή στην παιδαγωγική, Παιδαγωγική έρευνα, Εξελικτική ψυχολογία κτλ.) και είναι πολύ λίγα τα μαθήματα της διδακτικής.

Ίσως, περισσότερο κοντά σε αυτό που λέμε και οι δύο (συμβιβαστικά) είναι αυτό που είχαν σκοπό να εφαρμόσουν πριν 2-3 χρόνια. Να διοργανώνει το κάθε τμήμα το δικό του "πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας", ειδικά για τους αποφοίτους του τμήματος και με εξειδίκευση στο αντικείμενο του κάθε τμήματος. Στην πράξη βέβαια δεν έγινε ποτέ πραγματικότητα κάτι τέτοιο. Μάλλον είναι περισσότερο επικερδή τα μεταπτυχιακά.

Αποσυνδεδεμένος biov

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 522
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Υπάρχει μεταπτυχιακό με τίτλο "Διδακτική των Θετικών Επιστημών: Εκπαιδευτικά Προγράμματα, Αξιολόγηση και Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση", που δε δίνει παιδαγωγική επάρκεια.

Ο 3848 της Διαμαντοπούλου λέει ότι παίρνεις επάρκεια μεταξύ άλλων "Με την κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ή διδακτορικού διπλώματος στις επιστήμες της αγωγής".  Συνήθως ένα μεταπτυχιακό για να δίνει επάρκεια αν προσέξεις έχει στον τίτλο του και ένα "στις επιστήμες της αγωγής". Αλλά αν έχεις παράδειγμα που δεν συμφωνεί με τα παραπάνω, ειλικρινά θα ήθελα να το γνωρίζω.

Εχεις δικιο, ξαναδιαβασα το επιμαχο αρθρο του 3848. Εντουτοις, το θεμα ειναι τυπικο κι οχι ουσιαστικο, συνεπως θεωρω οτι μπορει να γινει πολυ ευκολα μια τροποποιηση του αρθρου πριν τον επομενο ΑΣΕΠ, ετσι ωστε να περιλαμβανει τα μεταπτυχιακα στη διδακτικη του αντικειμενου. Δεν ειναι δυνατον ενας εκπαιδευτικος να εχει κανει διετές μεταπτυχιακο στη διδακτικη του αντικειμενου του και να μη θεωρειται οτι κατεχει "την παιδαγωγικη και διδακτικη επαρκεια" που αναφερει το επιμαχο αρθρο και να πρεπει να κανει ενα επιπλεον 6μηνο παιδαγωγικης και διδακτικης καταρτισης. (που εξαλλου δεν προσφερεται απο κανενα ΑΕΙ) Εξαλλου, σε επομενο αρθρο σχετικα με τη μοριοδοτηση των τιτλων, αναφερεται το μεταπτυχιακο στο αντικειμενο και μετα αναφερεται ρητα το μεταπτυχιακο "στη διδακτικη του αντικειμενου ή στις επιστημες της αγωγης", αρα μαλλον απο αβλεψια δεν το συμπεριελαβαν στο επιμαχο αρθρο.

Ασχετο μ'αυτο, αλλά διαβασα αρκετες απο τις σελιδες του τοπικ σας και απορησα που ειναι τοσο λιγοι (; ) οι διορισμενοι με σεμιναριο, οταν οι περισσοτεροι πληροφορικοι στα σχολεια που εχω εργαστει εγω ηταν με σεμιναριο! (ειρωνικα, το μαθαινα παντα εκ των υστερων επειδη ποτέ δε μου ειχε περασει απο το μυαλο οτι ηταν τοσοι πολλοι οι πληροφορικοι που διδασκαν το μαθημα χωρις να το εχουν σπουδασει)

Αποσυνδεδεμένος ermios

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 66
    • Προφίλ
μπορειτε να μου γραψετε  email και το τηλ του συλογου σας;;;; πε19και 20
ευχαριστω

Αποσυνδεδεμένος petrosp_13

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 310
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Όλοι διακοπές είμαστε;;;;;;

Αποσυνδεδεμένος DIMIS3

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 316
    • Προφίλ
Καλησπέρα και από μένα.
Είδα πριν από λίγο ότι οι ώρες της πληροφορικής στο γυμνάσιο γίνονται δύο
από μία που ήταν μέχρι τώρα. Γνωρίζει κάποιος κάτι παραπάνω?

http://www.alfavita.gr/sites/default/files/attachments/orologio_anatheseis_gimnasio_2013.jpg

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159859
  • Σύνολο θεμάτων: 19213
  • Σε σύνδεση σήμερα: 533
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 478
Σύνολο: 479

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.094 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.