0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Διάβασα και παραπάνω τη θέση σου για το θέμα. Θα συμφωνούσα αν δεν υπήρχε η προϋπόθεση απόκτησης παιδαγωγικής επάρκειας για να διδάξουμε. Εφόσον μετά την ολοκλήρωση των σπουδών στην πληροφορική, είμαστε υποχρεωμένοι να σπουδάσουμε άλλο ένα χρόνο παιδαγωγικά, πλέον πιστεύω ότι είμαστε τουλάχιστον το ίδιο "σχετικοί" με την εκπαίδευση με τους απόφοιτους του Πειραιά ή με οποιαδήποτε σχολή εννοείς ότι θα έπρεπε να υπάρχει. Εκτός αν θεωρείς ότι θα έπρεπε να υπάρχουν στο πρόγραμμα σπουδών διαφορετικά μαθήματα. Πχ. αντί για "Δίκτυα", να υπήρχε "Διδακτική των Δικτύων". Κάτι τέτοιο πιστεύω ότι θα έβγαζε ανεπαρκείς επιστήμονες πληροφορικής.
Κατά την άποψή μου:α. δεν θα έπρεπε να γίνεται κανείς δεκτός στην εκπαίδευση χωρίς πιστοποιητικό διδακτικής επάρκειας διάρκειας τουλάχιστον 6 μηνών (ιδανικά το ετήσιο πρόγραμμα της ΑΣΠΑΙΤΕ)β. δεν θα έπρεπε να γίνεται κανείς δεκτός στην κατάρτιση (ή τεχνολόγος σε ΕΠΑΛ) χωρίς ένα πλαφόν από ένσημα πάνω στο αντικείμενό του (επαγγελματική εμπειρία δηλαδή).
Επειδή μου έχει τύχει- σε εργαστηριακό μάθημα "συντήρηση ΗΥ" ο συνάδελφος να μην έχει ανοίξει ΗΥ ποτέ πριν- σε εργαστηριακό μάθημα ΕΠΑΛ ο μηχανολόγος που έχει αναλάβει ψύξη (air condition) να με ρωτάει στο σπίτι πως καθαρίζουν τα φίλτρα- σε εργαστηριακό μάθημα δικτύων ο συνάδελφος να μην έχει στήσει ποτέ του δίκτυο....θεωρώ υπερ-υποχρεωτικά τα ένσημα - εννοείται στην ειδικότητα - για να μπορεί κάποιος να διοριστεί στην κατάρτιση και στην εκπαίδευση των ΕΠΑΛ.Και επειδή έχω άποψη τόσο για τα προπτυχιακά μαθήματα του πανεπιστημίου πληροφορικής όσο και για τα μεταπτυχιακά, μπορεί κάποιος να ολοκληρώσει και τους 2 κύκλους σπουδών και να μην έχει στήσει ούτε ένα δίκτυο. Να μην έχει αναβαθμίσει ούτε έναν ΗΥ. Να μην έχει στήσει ούτε ένα server.Θα μου πεις, δεν είναι αυτή η φιλοσοφία του πανεπιστημίου. Δεκτό. Άρα οι απόφοιτοι δεν είναι έτοιμοι να μπουν σε εργαστήρια να διδάξουν.Εκεί κολλάνε και τα ένσημα. Όχι οι εξετάσεις. Δεν μπορείς να εξετάσεις στο χαρτί κάποιον αν ξέρει να στήσει δίκτυα...
Αντίθετα κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει σε μεταπτυχιακά. Που δεδομένου ότι γνωρίζεις πχ Δίκτυα, σου μαθαίνουν τρόπους να τα διδάξεις. Υπάρχουν τέτοια μεταπτυχιακά στην Ελλάδα (πχ γνωρίζω ένα στην Πάτρα), αλλά η ειρωνεία είναι ότι δεν δίνουν παιδαγωγική επάρκεια επειδή δεν είναι "στις επιστήμες της αγωγής"...
killbill δε νομίζω ότι γίνεται πρακτικά αυτό που λες. Δεν πρέπει να υπάρχει καμία σχολή στον κόσμο που να έχει στο προπτυχιακό μαθήματα τύπου "διδακτική των δικτύων" ή "διδακτική των πολυμέσων". Θα βρεις σχολές που θα έχουν μαθήματα "Δίκτυα" και "Θεωρία πολυμέσων", όπως και αμιγώς παιδαγωγικά μαθήματα. .....
Υπάρχει μεταπτυχιακό με τίτλο "Διδακτική των Θετικών Επιστημών: Εκπαιδευτικά Προγράμματα, Αξιολόγηση και Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση", που δε δίνει παιδαγωγική επάρκεια. Ο 3848 της Διαμαντοπούλου λέει ότι παίρνεις επάρκεια μεταξύ άλλων "Με την κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ή διδακτορικού διπλώματος στις επιστήμες της αγωγής". Συνήθως ένα μεταπτυχιακό για να δίνει επάρκεια αν προσέξεις έχει στον τίτλο του και ένα "στις επιστήμες της αγωγής". Αλλά αν έχεις παράδειγμα που δεν συμφωνεί με τα παραπάνω, ειλικρινά θα ήθελα να το γνωρίζω.