*

Αποστολέας Θέμα: Λιγότερα μαθήματα στο Δημοτικό  (Αναγνώστηκε 19640 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος niina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 351
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ86 (ΠΕ 20)
    • Προφίλ
Απ: Λιγότερα μαθήματα στο Δημοτικό
« Απάντηση #42 στις: Οκτωβρίου 14, 2014, 04:16:09 pm »
Κι όμως στο Παιδαγωγικό είχαμε δύο εξαμηνιαία μαθήματα Φυσικής Αγωγής στα οποία ασχοληθήκαμε και με την περίπτωση που αναφέρεις, 5 μαθήματα Πληροφορικής, 2 Μουσικής, 2 Εικαστικών κτλ.. Αν κάποιος δεν ξέρει να τα εφαρμόζει (γιατί στη σχολή ήταν αδιάφορος) δεν μπορείς να τσουβαλιάσεις έναν ολοκληρο κλάδο. Άνοιξε και δες όλα τα Προγράμματα Σπουδών των Παιδαγωγικών Τμημάτων. Στην τελική αν αποφασίσουν να προχωρήσουν στην πλήρη γυμνασιοποίηση του δημοτικού για να εξοικομήσουν πόρους  ('άσχετα αν υπάρχουν 10.000 άνεργοι δάσκαλοι), ας ξεκινήσουν από τα 9 Παιδαγωγικά και να μετατάξουν τους δεκάδες καθηγητές που μας δίδασκαν (γιατί άραγε;;;; ) όλα τα μαθήματα ειδικοτήτων.
οι ειδικοτητες δεν ζητησαν να κανουν το γνωστο τριπτυχο "Γλωσσα - Γλωσσα -Μαθηματικα" με μόνο ενα 10λεπτο διαλειμμα ενδιαμεσα (πλήρες αντιπαιδαγωγικο) ... αλλα να δωσουν στα παιδια μας την γνωση κάποιον μαθημάτων αλλα και την ξεγνιασιά που εχουν κάποια άλλα μαθηματα... δεν μπορεις να διδασκεις παιδια μονο γλωσσα μαθηματικα και ιστορία!!! και Ελένη μαλλον δεν ολοκλήρωσες το δίαβασμα της αναρτησής μου... γι αυτο και αναφέρεσε πέρι παιδαγωγικών και μαθημάτων Η/Υ στα ΑΕΙ.

Το θέμα όμως που με στεναχωρεί περισσότερο δεν ειναι αν θα μου πάρουν αυτες τις ωρες σαν δάσκαλος ειδικότητας αλλα  το δεδομένο της αλαζονείας των σημερινων δασκάλων - Θεών. Γιατι δεν το συναντώ μόνο στο forum αλλα στο σχολείο στις συναντήσεις παντού!! και λυπάμαι πολύ γιατί ενας τέτοιος δάσκαλος δεν θέλω να διδάξει τα παιδια μου!! Θέλω εναν δάσκαλο που να καταλαβαίνει τις αναγκες οχι μόνο των παιδιών αλλα και των γονιών και να μην θεωρεί τον εαυτό του οτι επειδη φοιτησε σε ενα απο τα πολλα παιδαγωγικά τμήματα ότι μπορεί και να διδαξει και αστροφυσική ..... Γιατί όπως και εγω πήγα και έκανα είτε κατακτήριες είτε μεταπτυχιακό για να θεωρηθώ ικανη να διδάξω τα νήπια έτσι και ο δάσκαλος πρεπει να καταλαβαίνει τις δυνατότητες του και να μην του μόνο το πιστοποιητικό β επιπέδου.....

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λιγότερα μαθήματα στο Δημοτικό
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:44:52 »

Αποσυνδεδεμένος elenidaskala

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 157
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λιγότερα μαθήματα στο Δημοτικό
« Απάντηση #43 στις: Οκτωβρίου 14, 2014, 04:29:29 pm »
Και εμένα με στεναχωρεί που σήμερα κάποιος ο οποίος τέλειωσε π.χ. ηλεκτρολόγος μηχανολόγος Η/Υ θεωρείται φυσικό να στέκεται δίπλα σε μαθητές δημοτικού ακυρώνοντας κάθε έννοια της Παιδαγωγικής επιστήμης. Προφανώς και δεν θα ήθελα τέτοιο άτομο και εγώ διπλα στα παιδιά μου. Ορισμένους από τους λόγους τους εξηγώ στην προηγούμενη ανάρτηση μου.

Αποσυνδεδεμένος niina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 351
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ86 (ΠΕ 20)
    • Προφίλ
Απ: Λιγότερα μαθήματα στο Δημοτικό
« Απάντηση #44 στις: Οκτωβρίου 14, 2014, 04:57:57 pm »
έτσι είναι.. δεν μπορει κάποιος χωρις ίχνος παιδαγωγικων να διδαξει στα νηπια.. και γι αυτο μας υποχρεώσαν είτε να κάνουμε κάποιο μεταπτυχιακό είτε να δωσουμε κατακτήριες, (για την ασπαιτε δεν εχω αποψη διότι δεν ειμαι και πολυ φίλος) αλλα δεν μπορει και κάποιος με μόνο β επιπεδου να διδαξει το προγραμμα σπουδων ιδιαιτερα των 3 τελευταιων τάξεων του δημοτικού στην πληροφορική, ουτε φυσικα της γυμναστικης και ιδιαιτερα των αγγλικών..... άρα εφόσον αποφασισαν οτι στο δημοτικό δεν θα διδασκονται μονο γλωσσα μαθηματικα και ιστορία κτλ. ο καθένας θα πρέπει να διδαξει την ειδικότητα του.

Μαρκος εχεις απολυτο δίκιο αλλα ενα παιδι που εχει μάθει απο μικρό οτι την γλωσσα την κάνει η κ. Μ, την γυμναστικη ο κ. Γ τα Αγγλικα η κ. Φ την Γεωγραφία ο κ. Π κτλ. τότε θα του ειναι πιο ευκολο στο Γυμνασιο να προσαρμοστεί... έτσι πιστευω εγω!!

Αποσυνδεδεμένος bitch

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5148
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΕΝΝΙΑ ΦΟΡΕΣ ΝΑ ΠΕΦΤΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΚΑ ΝΑ ΣΗΚΩΝΕΣΑΙ!!!
    • Προφίλ
Απ: Λιγότερα μαθήματα στο Δημοτικό
« Απάντηση #45 στις: Οκτωβρίου 14, 2014, 05:04:43 pm »
 >:( >:( >:( >:( >:(

ελπιζω να καταλαβαίνετε πώς ακούγεστε σε κάποιον τρίτο που διαβάζει αυτά που γράφετε....

είστε όλοι εκπαιδευτικοί  και αντί να έχετε ένα κοινό στόχο, όπως ας πούμε τη δημιουργία κοινού μετώπου απέναντι στην στοχευμένη υποβάθμιση του δημοσίου σχολείου,  αναλίσκεστε στο να απαξιώνετε τις σπουδές αμφοτέρων και ο ένας τον άλλον. 


Λυπάμαι, είχα άλλη άποψη για τους εκπαιδευτικούς ... και θυμώνω κυρίως με εμένα που έκανα τόσο λάθος...   >:( >:( >:( >:(


Ρε....μην τρώτε συνέχεια !! Θα χρειαστεί να πάμε μετανάστες και δε θα χωράμε στις βάρκες!!!  :)


"έχω 476 μέρες καθυστέρηση...λέτε να μαι έγκυος; "γράφει η άλλη.. όχι μαντάμ!!! Απλά τράβα πάρτο απ΄το σχολείο γιατί σχόλασε!!!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λιγότερα μαθήματα στο Δημοτικό
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:44:52 »

Αποσυνδεδεμένος niina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 351
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ86 (ΠΕ 20)
    • Προφίλ
Απ: Λιγότερα μαθήματα στο Δημοτικό
« Απάντηση #46 στις: Οκτωβρίου 14, 2014, 05:07:41 pm »
>:( >:( >:( >:( >:(

ελπιζω να καταλαβαίνετε πώς ακούγεστε σε κάποιον τρίτο που διαβάζει αυτά που γράφετε....

είστε όλοι εκπαιδευτικοί  και αντί να έχετε ένα κοινό στόχο, όπως ας πούμε τη δημιουργία κοινού μετώπου απέναντι στην στοχευμένη υποβάθμιση του δημοσίου σχολείου,  αναλίσκεστε στο να απαξιώνετε τις σπουδές αμφοτέρων και ο ένας τον άλλον. 


Λυπάμαι, είχα άλλη άποψη για τους εκπαιδευτικούς ... και θυμώνω κυρίως με εμένα που έκανα τόσο λάθος...   >:( >:( >:( >:(
πόσο μα πόσο δικιο εχεις........

Αποσυνδεδεμένος elenidaskala

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 157
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λιγότερα μαθήματα στο Δημοτικό
« Απάντηση #47 στις: Οκτωβρίου 14, 2014, 05:16:49 pm »
Η εναλλαγή προσώπων σε μαθητή τυπικής ανάπτυξης με συναισθηματική σταθερότητα δεν επηρεάζει ιδιαίτερα τον ίδιο και γενικότερα το κλίμα της σχολικής τάξης εφόσον ο εκπαιδευτικός ξέρει να διαχειρίζεται σωστά μια σχολική τάξη.

 Σε περιπτώσεις μαθητών με ΔΕΠΥ, εναντιωματικής προκλητικής διαταραχής, σχολικής φοβίας, διαταραχής αγχους αποχωρισμού κ.α. όπως έχω προαναφέρει, τα προβλήματα μπορούν να πολλαπλασιαστούν. Τέτοιες περιπτώσεις μαθητών υπάρχουν σχεδόν σε κάθε σχολική τάξη. Ανατρέξτε σε σχετικές έρευνες και θα το διαπιστώσετε.
Χρειάζεται χρονος και συστηματική προσπάθεια από τον δάσκαλο προκειμένου να αναπτυχθεί σχέση εμπιστοσύνης και να ενταχθεί ομαλά ένας τέτοιος μαθητής χωρίς να διαταράσσεται το κλίμα της τάξης και ταυτόχρονα να αποδίδει ο μαθητής στον μέγιστο δυνατό βαθμό.
Φανταστείτε μαθητή σε κατάσταση πανικού να χτυπιέται και να αρνείται πεισματικά να μπει μέσα στην σχολική τάξη λόγω σχολικής φοβίας. Φανταστείτε να τον υποχρεώνεις να βλέπει 5 διαφορετικούς εκπαιδευτικούς την ίδια μέρα.
Επαναλαμβάνω το δημοτικό δεν είναι γυμνάσιο και δεν πρέπει να γίνει με τον τρόπο τουλάχιστον που προωθείται τα τελευταία χρόνια (υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί, εξυπηρέτηση συντεχνιών κτλ.).

ΥΓ) Κάτι τελευταίο: Στα πλαίσια της συμπερίληψης προωθείται η τάση συμμετοχής όλων των παιδιών στις τυπικές τάξεις. Εκτός των περιπτώσεων που προανέφερα φανταστείτε και μαθητές με Asperger, Down κτλ. Ε όχι ηλεκτρολόγος μηχανολόγος δεν αναλαμβάνει τέτοιο παιδί. Ο όρος "αντιπαιδαγωγικό" είναι πολύ soft αν αναλογιστεί κανείς και τις περικοπες που γίνονται στην ΕΑΕ.
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 14, 2014, 05:22:25 pm από elenidaskala »

Αποσυνδεδεμένος niina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 351
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ86 (ΠΕ 20)
    • Προφίλ
Απ: Λιγότερα μαθήματα στο Δημοτικό
« Απάντηση #48 στις: Οκτωβρίου 14, 2014, 05:43:54 pm »
Η εναλλαγή προσώπων σε μαθητή τυπικής ανάπτυξης με συναισθηματική σταθερότητα δεν επηρεάζει ιδιαίτερα τον ίδιο και γενικότερα το κλίμα της σχολικής τάξης εφόσον ο εκπαιδευτικός ξέρει να διαχειρίζεται σωστά μια σχολική τάξη.

 Σε περιπτώσεις μαθητών με ΔΕΠΥ, εναντιωματικής προκλητικής διαταραχής, σχολικής φοβίας, διαταραχής αγχους αποχωρισμού κ.α. όπως έχω προαναφέρει, τα προβλήματα μπορούν να πολλαπλασιαστούν. Τέτοιες περιπτώσεις μαθητών υπάρχουν σχεδόν σε κάθε σχολική τάξη. Ανατρέξτε σε σχετικές έρευνες και θα το διαπιστώσετε.
Χρειάζεται χρονος και συστηματική προσπάθεια από τον δάσκαλο προκειμένου να αναπτυχθεί σχέση εμπιστοσύνης και να ενταχθεί ομαλά ένας τέτοιος μαθητής χωρίς να διαταράσσεται το κλίμα της τάξης και ταυτόχρονα να αποδίδει ο μαθητής στον μέγιστο δυνατό βαθμό.
Φανταστείτε μαθητή σε κατάσταση πανικού να χτυπιέται και να αρνείται πεισματικά να μπει μέσα στην σχολική τάξη λόγω σχολικής φοβίας. Φανταστείτε να τον υποχρεώνεις να βλέπει 5 διαφορετικούς εκπαιδευτικούς την ίδια μέρα.
Επαναλαμβάνω το δημοτικό δεν είναι γυμνάσιο και δεν πρέπει να γίνει με τον τρόπο τουλάχιστον που προωθείται τα τελευταία χρόνια (υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί, εξυπηρέτηση συντεχνιών κτλ.).

ΥΓ) Κάτι τελευταίο: Στα πλαίσια της συμπερίληψης προωθείται η τάση συμμετοχής όλων των παιδιών στις τυπικές τάξεις. Εκτός των περιπτώσεων που προανέφερα φανταστείτε και μαθητές με Asperger, Down κτλ. Ε όχι ηλεκτρολόγος μηχανολόγος δεν αναλαμβάνει τέτοιο παιδί. Ο όρος "αντιπαιδαγωγικό" είναι πολύ soft αν αναλογιστεί κανείς και τις περικοπες που γίνονται στην ΕΑΕ.
Πάντως με "χτυπησες" στο αγαπημένο μου σημείο με ενα μεταπτυχιακό στην ειδική και την διδακτορική μου διατριβή στην συμπεριληπτικη εκπαίδευση...  :D
Εχεις δίκιο σε αυτα αλλα πάνω κάτω τα ιδια ισχύουν και για το γυμνάσιο τίποτα απο αυτα δεν ξεπερνιεται χωρις σκληρη και επιπονη δουλεια απο το ίδιο το παιδι απο τον δάσκαλο απο τον γονιο απο τον δάσκαλο ειδικής και απο τους συμβούλους που πρέπει να βλέπει το παιδι...!!
Αλλα μην ξεχνας οτι το ίδιο ισχυει και για τον δάσκαλο γενικής ή τον νηπιαγωγο.. με καμια δυναμη δεν μπορει να αντιμετωπίσει ένα τέτοιο παιδι ακομα και με το πιο απλο αυτο της σχολικης φοβιας (απλο σε σχεση με μαθητη με Asperger), χωρίς κάποια επιμέρους επιμόρφωση και δεν μιλω για επιμόρφωση τύπου ασπαιτε ή τπε β επιπέδου ή κάποιο σεμινάριο, μιλω για εξειδίκευση και η εξειδίκευση δεν παρέχεται στα προπτυχιακά!! και δεν μιλω για αντιμετωπιση τύπου "να περασει το 7ωρο να παω σπιτι", ουτε "αφου του τα δειχνει ο συνοδός του ενταξει ας προχωρήσω την ύλη γιατι έτσι πρεπει", γιατι έτσι με τον συνοδο δίπλα όλοι μπορουν να διδαξουν ανεξαρτητου ειδικότητας.........

Αποσυνδεδεμένος josua

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1269
    • Προφίλ
Απ: Λιγότερα μαθήματα στο Δημοτικό
« Απάντηση #49 στις: Οκτωβρίου 14, 2014, 06:34:57 pm »
Δηλαδή ολες αυτες οι αλλαγες που προμηνυονται θα αφορουν μονο το Δημοτικο?

Εχετε ακουσει και για αλλαγες στα νηπιαγωγεια?

Αποσυνδεδεμένος julie_v

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 505
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έγινα δασκάλα για τα λεφτά και τη δόξα!
    • Προφίλ
Απ: Λιγότερα μαθήματα στο Δημοτικό
« Απάντηση #50 στις: Οκτωβρίου 14, 2014, 07:38:36 pm »
Ας επανέλθουμε στο κυρίως θέμα μας...
Υπάρχουν 18 μαθήματα στο δημοτικό;
Ποια είναι αυτά;
Έχουμε και λέμε:

1. Γλώσσα
2. Μαθηματικά
3. Αγγλικά
4.
Άρχισα να μετράω πρόβατα για να κοιμηθώ...
Τι να δω; Λείπανε δυο. Αστυνομία, ανακρίσεις, χαμός...
Τέσσερις το πρωί κοιμήθηκα...
Eίναι να μη σου τύχει...!!

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5931
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Λιγότερα μαθήματα στο Δημοτικό
« Απάντηση #51 στις: Οκτωβρίου 14, 2014, 08:16:12 pm »
Μία λύση θα ήταν η εξής:
Ενοποίηση πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας (το έχω αναφέρει και παλιότερα και είδα ότι αναφέρθηκε πρόσφατα κι εδώ από κάποιον), λειτουργία ως "πρωτοβάθμια" (δηλ. με έναν δάσκαλο ανά τμήμα) μέχρι την 4η τάξη και μετά (από 5η τάξη μέχρι 12η) ειδικότητες. Πόσες και ποιες ειδικότητες; Ανάλογα την τάξη και τις παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές ανάγκες ανά τάξη.
Εξαίρεση για τις πρώτες 4 τάξεις, όπου εκτός του δασκάλου μπορεί να συμμετέχει κάποια άλλη ειδικότητα, θα μπορεί να είναι για τη μία ξένη γλώσσα (αν π.χ. διδάσκεται από 3η τάξη και μετά, πιο νωρίς δεν έχει κανένα παιδαγωγικό νόημα) και τη φυσική αγωγή. Όλα τα άλλα όπως παλιά και τέλος.

Ξέρω, δεν πρόκειται να γίνει ποτέ (στο ορατό μέλλον τουλάχιστον) η παραπάνω ενοποίηση, γιατί ούτε "κόβει" στην πολιτική ηγεσία να κάνει κάτι τέτοιο, αλλά - το σημαντικότερο ίσως - θα τάραζε πολύ τα στάσιμα ριπαρά ύδατα του "εκπαιδευτικού" κατεστημένου.


Kάτι παρεμφερές ίσχυε στις αρχές του προηγούμενου αιώνα.
Είχαν τετραετές Δημοτικό, τριετές Σχολαρχείο ή Ελληνικό και τετραετές Γυμνάσιο.


Από εκεί και πέρα, η συζήτηση όπως εξελίσσεται σ' αυτό το topic, δεν νομίζω ότι έχει μεγάλο νόημα.
Όποιες αλλαγές γίνονται αυτό το διάστημα δεν έχουν ως στόχο την ποιοτική αναβάθμιση του σχολείου, αλλά την εξοικονόμηση πόρων με το βόλεμα όσο το δυνατόν περισσότερων κατηγοριών εκπαιδευτικών. Το αν αυτές οι αλλαγές θα έχουν επιπτώσεις ή ενδεχομένως απρόσμενες θετικές συνέπειες δεν νομίζω ότι ενδιαφέρει ιδιαίτερα όσους δρομολογούν τις εξελίξεις.
Πάντως, το αλληλοφάγωμα ποτέ δεν βελτιώνει τίποτα. Απλώς, μειώνει τις πιθανές μαζικές αντιδράσεις. ???


......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος iLLuSioN

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 390
    • Προφίλ
Απ: Λιγότερα μαθήματα στο Δημοτικό
« Απάντηση #52 στις: Οκτωβρίου 14, 2014, 08:53:07 pm »
Παρότι δέχομαι ότι το παιδί, ειδικά στις μικρότερες τάξεις έχει ανάγκη για σημείο αναφοράς τον δάσκαλο, διαφωνώ όμως στο ότι αυτό χάνεται στα σχολεία ΕΑΕΠ. Ίσα - ίσα, στα σχολεία που έχω δουλέψει τα παιδιά βλέπω να εξακολουθούν να έχουν σημείο αναφοράς τον δάσκαλο, αλλά εξίσου ν αγαπάνε τους δασκάλους άλλων μαθημάτων όπως εικαστικών, γυμναστικής, θεατρικής αγωγής κτλ. Στην τελική και συγνώμη αν στενοχωρήσω μερικούς, ακόμα και στο ολοήμερο που τυχαίνει να είμαι κάθε μέρα, μπορεί να μην είμαι δασκάλα με την στενή έννοια του όρου, αλλά τα παιδιά με έχουν συνδέσει και ως η κα του ολοήμερου.Προσωπικά χαίρομαι ότι στα σχολεία που έχω δουλέψει, συζητάμε και δουλεύουμε διαθεματικά ενότητες με τους δασκάλους των τμημάτων συνάμα με το πρόγραμμα διδασκαλίας του καθενός, οπότε τελικά τα παιδιά είναι κερδισμένα. Κατανοώ ότι μπορεί να πείτε αρκετοί, εντάξει αν κάνεις θεατρική αγωγή ή κάποιος άλλος γυμναστική η μουσική λογικό είναι ότι το μάθημα είναι το αγαπάνε γιατί είναι πιο ελεύθερο. Στην πράξη όμως γίνεται γιατί η πλειονότητα των εκπαιδευτικών που μπήκαμε στα ΕΑΕΠ το έκαναν σωστά και με μεράκι και όχι απλά πάρτε μια κόλλα και ζωγραφίστε, κάνε μου σε παρακαλώ την Κοκκινοσκουφίτσα και να τα λες δυνατά και με στόμφο, ή πάρτε μια μπάλα και παίξτε. Κανείς δεν εμπόδισε κανέναν δάσκαλο να τα χρησιμοποιήσει ως μεθοδολογικά εργαλεία αλλά λόγω ύλης και πιθανόν μη γνώσης και εξοικείωσης δεν εφαρμοζόταν στις περισσότερες περιπτώσεις. Το ουσιαστικό πρόβλημα για τους  δασκάλους στα γνωστικά αντικείμενα είναι η πληθώρα ύλης. Αυτό είναι για μένα το κύριο πρόβλημα και εκεί πρέπει  να εστιάσετε και να παλέψετε, στη μείωση της. Έτσι θα είναι όλα καλύτερα...

Αποσυνδεδεμένος Nora Kak

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 403
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ60
    • Προφίλ
Απ: Λιγότερα μαθήματα στο Δημοτικό
« Απάντηση #53 στις: Οκτωβρίου 14, 2014, 08:55:23 pm »
Νομίζω ότι έχετε ξεφύγει.. άλλο το πως μιλάνε οι δάσκαλοι στα γραφεία τους για τα παιδιά και άλλο το πως διδάσκουν στην τάξη τους. Δεν γίνεται να εξωτερικεύεις τα συναισθήματά σου στην τάξη για να υπάρχει ηρεμία ανάμεσα στον διδάσκων και στον διδασκόμενο.

Έπειτα, ο λόγος που διαχωρίζεται το δημοτικό από το γυμνάσιο, είναι ο εξής. Παιδαγωγικά, στο δημοτικό οι μαθητές θέλουν έναν εκπαιδευτικό να τους διδάσκει όλα τα μαθήματα. Είναι πιο εύκολο για αυτά να συγκεντρωθούν και δεν χάνουν χρόνο στην ύλη των μαθημάτων.

Η ιδέα ότι πάνε στο γυμνάσιο, τους δίνει από μόνη τους την χώνεψη ότι θα έχουν διαφορετικούς εκπαιδευτικούς σε κάθε μάθημα. Και έτσι τους πάει το πολύ ένα δίμηνο να προσαρμοστούν. Αλλιώς να κάνουμε το δημοτικό να είναι μέχρι Δ' τάξη και μετά να ξεκινάει το Γυμνάσιο που είναι 5χρόνια.

Το μεγαλύτερο λάθος είναι που βάλανε όλες τις ειδικότητες μέσα στο Δημοτικό και τρέλαναν τα παιδιά. Αγγλικά, Γερμανικά, Γυμναστική, Μουσική, Εικαστικά. Για αυτό, έχω ακούσει από πολλές ειδικότητες ότι στο μάθημά τους τα παιδιά κάνουν φασαρία, δεν συμμαζεύονται, είναι ζωηρά κ.ο.κ. και αναρωτιούνται πως είναι στην τάξη με τον δάσκαλο. Ενώ στην τάξη τους με τον δάσκαλο, είναι ήρεμα γιατί τα παιδιά συνήθως βλέπουν τον δάσκαλο ως τρίτο γονιό.

Όσο μεγαλώνει ο άνθρωπος, παύει να προσκολλάται σε πρότυπα, σε ανθρώπους, σε καταστάσεις. Το δημοτικό προσφέρει αυτή την ηρεμία που χρειάζεται να έχει ένα παιδί. Το γυμνάσιο προσφέρει άλλου είδους εκπαίδευση που μπορεί ένα 13-14-15   χρόνο να προσαρμοστεί. Στο Λύκειο δε, ο έφηβος αδιαφορεί εντελώς για την τάξη και τους εκπαιδευτικούς κι εκεί υπάρχουν άλλες συμπεριφορές.. βοηθάνε βλέπεις και τα φροντιστήρια :P
Η παιδική ηλικία δείχνει τον άνθρωπο, όπως η αυγή την ημέρα..

Αποσυνδεδεμένος scholar

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 105
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λιγότερα μαθήματα στο Δημοτικό
« Απάντηση #54 στις: Οκτωβρίου 14, 2014, 08:56:45 pm »
λοιπόν, το νομοσχέδιο έρχεται και θα λέει το εξής: κόβονται όλες οι ειδικότητες από το δημοτικό σχολείο, οι δάσκαλοι θα κάνουν μόνο babysitting και τα μαθήματα θα τα διδάσκουν όπως κάποτε οι.....παπάδες!!!! όσο παλαιότερο το σύστημα τόσο το καλύτερο όπως σωστά επισήμανε ο Stef_Thess!

ερώτηση προς τους δασκάλους, guru της πληροφορικής : πριν μπει το μάθημα της Πληροφορικής στα δημοτικά, πόσοι δάσκαλοι σκέφτονταν να έκαναν διδασκαλία για ΤΠΕ και προγραμματισμό επιπέδου Scratch-Easylogo-Kodu στα παιδιά? Μήπως σας τρέξαν τα σάλια για διορισμούς? Πολύ παιδαγωγική σκέψη ε?

Γνώμη μου, καλύτερα να μην γίνεται καθόλου Πληροφορική στο δημοτικό παρά να την διδάσκει κάποιος άσχετος με το γνωστικό αντικείμενο... το ίδιο ισχύει φυσικά για όλες τα μαθήματα των ειδικοτήτων. Δεν καταλαβαίνετε την έννοια ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ? Απαιτεί διδασκαλία από ειδικό....
άντε βρείτε μου  πάνω από 3.000 χιλιάδες δασκάλους που μπορούν να διδάξουν το ΑΠΣ της Πληροφορικής.... και ακόμα δεν είναι όλα τα σχολεία ΕΑΕΠ.... Φαντάζεστε δάσκαλο να διδάσκει 20 ώρες + 4 ολοήμερο ΜΟΝΟ πληροφορική σε ένα 12 θέσιο?  ::)

Και για να κλείσω. το θέμα είναι τα "Λιγότερα μαθήματα στο Δημοτικό". Γιατί τίθεται θέμα για το ποιος θα τα διδάξει? Το θέμα είναι ποια θα μείνουν για να τα διδάξουν οι αντίστοιχοι εκπαιδευτικοί. Μύγα σας τσίμπησε τους δασκάλους....?

Αποσυνδεδεμένος julie_v

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 505
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έγινα δασκάλα για τα λεφτά και τη δόξα!
    • Προφίλ
Απ: Λιγότερα μαθήματα στο Δημοτικό
« Απάντηση #55 στις: Οκτωβρίου 14, 2014, 09:00:10 pm »
Με τον κίνδυνο να χαρακτηριστώ ως η παράξενη γειτόνισσα σε όλα τα thread, μήπως να επιστρέφατε στο θέμα, δηλαδή στο Λιγότερα μαθήματα στο Δημοτικό;

Η συζήτηση για το αν είναι παιδαγωγικώς ορθή η ύπαρξη ή η επέκταση του θεσμού των ΕΑΕΠ μπορεί να αποτελέσει το αντικείμενο ενός άλλου thread.
Άρχισα να μετράω πρόβατα για να κοιμηθώ...
Τι να δω; Λείπανε δυο. Αστυνομία, ανακρίσεις, χαμός...
Τέσσερις το πρωί κοιμήθηκα...
Eίναι να μη σου τύχει...!!

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182616
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 687
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 17
Επισκέπτες: 639
Σύνολο: 656

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.049 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.