*

Αποστολέας Θέμα: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα  (Αναγνώστηκε 61963 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος spiritus asper

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 881
  • Εκλεκτός διορισΘΕΙΣ-Έτος αποφιαλωσης 2016
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #56 στις: Ιούνιος 05, 2016, 09:13:57 μμ »
Δεν υπαρχει μαθημα αφαντο,χωρις βαθμο στον τελικο ελεγχο.Ολοι οι υπουργοι Παιδειας αυτην την αντιληψη καλλιεργησαν.
Βασικα μαθηματα-μη βασικα,πρωτευοντα-δευτερευοντα.Λοβερδος θυμαμαι,Διαμαντοπουλου και λοιποι φροντιζαν να τονιζουν την αναγκη καλυψης των κενων''στα βασικα μαθηματα''.
''One man here has made 17 attempted escapes!
 Group Captain,this is close to insanity!''

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:44:30 »

anemona

  • Επισκέπτης
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #57 στις: Ιούνιος 05, 2016, 09:17:57 μμ »
Η απόσταση θεωρίας και πράξης προφανώς είναι μεγάλη και στη θεωρία όλοι λέμε ωραία και μεγάλα λόγια. Κι εγώ που έχω λίγα χρόνια υπηρεσίας φοβάμαι να πάω σε λύκειο γιατί δεν θα μου δώσουν κατευθύνσεις αλλά μόνο μη εξεταζόμενα πανελλαδικώς, κι εγώ έχω καθυστερήσει διαγώνισμα στα Κείμενα μέχρι το τέλος του τριμήνου για να είναι σε ετοιμότητα οι μαθητές και να προσέχουν κατά το δυνατόν σε όλα όσα δίδασκα, κι εγώ έχω τρομοκρατήσει πρωτάκια με τεστ που μετά πέταξα στα σκουπίδια, για να καταλάβουν ότι πρέπει να είναι κάθε μέρα διαβασμένοι. Ξέρω καλά όμως ότι οι μαθητές έτσι δεν μαθαίνουν τίποτα, απλώς κάνουν σωστά "τη δουλειά τους" για να έχουμε κι εμείς το κεφάλι μας ήσυχο κατά το δυνατόν. Αυτό είναι το ένα σκέλος της συζήτησης και δεν είναι κακό να το παραδεχτούμε ότι δυστυχώς ισχύει. Μη λέμε όμως ότι είμαστε ευχαριστημένοι αν οι μαθητές μας παρακολουθούν μόνο και μόνο επειδή θα εξεταστούν, ούτε ότι η εκπαίδευση θα καταρρεύσει γιατί τα παιδιά θα μαθαίνουν λιγότερα πράγματα. Είμαστε ευχαριστημένοι με μαθητές σχετικά ήσυχους και τυπικούς στη μελέτη τους με το φόβο του βαθμού και της εξέτασης και γι' αυτό φοβόμαστε τόσο πολύ την αλλαγή; Θα είναι μια δύσκολη αλλαγή μέχρι να ξεριζωθούν νοοτροπίες, αλλά θα μπορούσε να οδηγήσει σε κάτι καλό.
Συμφωνώ μ αυτά που λες αλλά για άλλες εποχές και άλλα παιδιά. ;)

Αποσυνδεδεμένος nat84

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 173
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #58 στις: Ιούνιος 05, 2016, 09:23:19 μμ »
Η απόσταση θεωρίας και πράξης προφανώς είναι μεγάλη και στη θεωρία όλοι λέμε ωραία και μεγάλα λόγια. Κι εγώ που έχω λίγα χρόνια υπηρεσίας φοβάμαι να πάω σε λύκειο γιατί δεν θα μου δώσουν κατευθύνσεις αλλά μόνο μη εξεταζόμενα πανελλαδικώς, κι εγώ έχω καθυστερήσει διαγώνισμα στα Κείμενα μέχρι το τέλος του τριμήνου για να είναι σε ετοιμότητα οι μαθητές και να προσέχουν κατά το δυνατόν σε όλα όσα δίδασκα, κι εγώ έχω τρομοκρατήσει πρωτάκια με τεστ που μετά πέταξα στα σκουπίδια, για να καταλάβουν ότι πρέπει να είναι κάθε μέρα διαβασμένοι. Ξέρω καλά όμως ότι οι μαθητές έτσι δεν μαθαίνουν τίποτα, απλώς κάνουν σωστά "τη δουλειά τους" για να έχουμε κι εμείς το κεφάλι μας ήσυχο κατά το δυνατόν. Αυτό είναι το ένα σκέλος της συζήτησης και δεν είναι κακό να το παραδεχτούμε ότι δυστυχώς ισχύει. Μη λέμε όμως ότι είμαστε ευχαριστημένοι αν οι μαθητές μας παρακολουθούν μόνο και μόνο επειδή θα εξεταστούν, ούτε ότι η εκπαίδευση θα καταρρεύσει γιατί τα παιδιά θα μαθαίνουν λιγότερα πράγματα. Είμαστε ευχαριστημένοι με μαθητές σχετικά ήσυχους και τυπικούς στη μελέτη τους με το φόβο του βαθμού και της εξέτασης και γι' αυτό φοβόμαστε τόσο πολύ την αλλαγή; Θα είναι μια δύσκολη αλλαγή μέχρι να ξεριζωθούν νοοτροπίες, αλλά θα μπορούσε να οδηγήσει σε κάτι καλό.
Καμία αντίρρηση, αλλά αν είναι να αλλάξουμε το πλαίσιο να το αλλάξουμε συνολικά. Αν θεωρούμε ότι οι εξετάσεις δεν προάγουν τη μάθηση ας τις καταργήσουμε σε όλα τα μαθήματα. Τότε και οι μαθητές θα καταλάβουν ότι πρόκειται για αλλαγή εκπαιδευτικής κουλτούρας και ότι η πρόοδός τους θα αποτυπώνεται με διαφορετικούς τρόπους. Αν στα μισά μαθήματα που θα βαφτίσουμε πρωτεύοντα κρατήσουμε την εξεταστική διαδικασία και στα άλλα, τα λεγόμενα δευτερεύοντα, απλά την καταργήσουμε, το μόνο που θα περάσει σαν μήνυμα σε μαθητές και γονείς είναι ότι τα μαθήματα που δεν εξετάζονται είναι ήσσονος σημασίας. Αυτό θέλουμε? 

Αποσυνδεδεμένος nat84

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 173
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #59 στις: Ιούνιος 05, 2016, 09:29:12 μμ »
Δεν υπαρχει μαθημα αφαντο,χωρις βαθμο στον τελικο ελεγχο.Ολοι οι υπουργοι Παιδειας αυτην την αντιληψη καλλιεργησαν.
Βασικα μαθηματα-μη βασικα,πρωτευοντα-δευτερευοντα.Λοβερδος θυμαμαι,Διαμαντοπουλου και λοιποι φροντιζαν να τονιζουν την αναγκη καλυψης των κενων''στα βασικα μαθηματα''.
Αυτή η αντίληψη καλλιεργήθηκε και συντηρείται στα χρόνια του μνημονίου επειδή το κράτος αδυνατεί ή δεν θέλει να καλύψει τις εκπαιδευτικές ανάγκες των σχολείων. Πρέπει λοιπόν κάποια δικαιολογία να βρεθεί για τη μη κάλυψη κενών...Κοπτοραπτική στα ωρολόγια προγράμματα, διαχωρισμός μαθημάτων σε βασικά και μη, απαξίωση αντικειμένων, κοκ.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:44:30 »

Αποσυνδεδεμένος spiritus asper

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 881
  • Εκλεκτός διορισΘΕΙΣ-Έτος αποφιαλωσης 2016
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #60 στις: Ιούνιος 05, 2016, 09:36:57 μμ »
Στην ξενη γλωσσα πρεπει να εισαχθει το ΚΠΓ,εφοσον τα ΑΠΣ περιγραφουν ηδη καποιους στοχους,αρα η φυση του μαθηματος απο μονη της το επιβαλλει,επιβαλλει εξεταση.
Nat84,και προ μνημονιου,οι υπουργοι Παιδειας χρησιμοποιουσαν κατα κορον το βασικα -μη βασικα.Απλως τωρα προσφερει και μια καλη δικαιολογια για κοπτοραπτικη.Και τα αρχαια θα πληγουν ομως,που θεωρειται βασικο μαθημα.Ετσι πολλοι αναπληρωτες φιλολογοι θα βρεθουν εκτος νυμφωνος.
''One man here has made 17 attempted escapes!
 Group Captain,this is close to insanity!''

Αποσυνδεδεμένος nat84

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 173
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #61 στις: Ιούνιος 05, 2016, 09:45:43 μμ »
Στην ξενη γλωσσα πρεπει να εισαχθει το ΚΠΓ,εφοσον τα ΑΠΣ περιγραφουν ηδη καποιους στοχους,αρα η φυση του μαθηματος απο μονη της το επιβαλλει,επιβαλλει εξεταση.
Nat84,και προ μνημονιου,οι υπουργοι Παιδειας χρησιμοποιουσαν κατα κορον το βασικα -μη βασικα.Απλως τωρα προσφερει και μια καλη δικαιολογια για κοπτοραπτικη.Και τα αρχαια θα πληγουν ομως,που θεωρειται βασικο μαθημα.Ετσι πολλοι αναπληρωτες φιλολογοι θα βρεθουν εκτος νυμφωνος.
Για τα αρχαία είπε μεν ότι από 3 ώρες θα τις κάνει 2, καταργώντας τα αρχαία από πρωτότυπο, αλλά μπορεί να αυξηθούν κατά μία ώρα τα νέα. Αν με ρωτήσεις θα σου έλεγα ότι θα ήταν ιδανικό να μην κόψει μια ώρα από τα αρχαία αλλά απλώς να αυξήσει τα νέα, όμως σε περίοδο που δεν μπορεί να πάρει παραπάνω κόσμο, νομίζω είναι πιο λογικό να έχουν τα παιδιά 3 ώρες/βδομάδα νέα ελληνικά και 2 αρχαία. Όλα αυτά βέβαια με τον όρο ότι θα αυξήσει τα νέα ελληνικά. Διαφορετικά είναι απλά κουτσούρεμα μιας ώρας για εξοικονόμηση πόρων.
Για τους ξενόγλωσσους είπαμε το ΚΠΓ πρέπει επιτέλους να θεσπιστεί, αλλά μένει να το δούμε να υλοποιείται...

Αποσυνδεδεμένος harac

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2490
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #62 στις: Ιούνιος 05, 2016, 09:49:02 μμ »
Δεν υπαρχει μαθημα αφαντο,χωρις βαθμο στον τελικο ελεγχο.Ολοι οι υπουργοι Παιδειας αυτην την αντιληψη καλλιεργησαν.
Βασικα μαθηματα-μη βασικα,πρωτευοντα-δευτερευοντα.Λοβερδος θυμαμαι,Διαμαντοπουλου και λοιποι φροντιζαν να τονιζουν την αναγκη καλυψης των κενων''στα βασικα μαθηματα''.

Το μόνο που είναι δευτερεύον είναι το μυαλό όσων εξακολουθούν να καλλιεργούν αυτό τον διαχωρισμό.

Αποσυνδεδεμένος spiritus asper

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 881
  • Εκλεκτός διορισΘΕΙΣ-Έτος αποφιαλωσης 2016
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #63 στις: Ιούνιος 05, 2016, 09:50:22 μμ »
Κι απο ποιο αλλο μαθημα θα κοψει ωρες;Δεν εχει πει ακομη.
''One man here has made 17 attempted escapes!
 Group Captain,this is close to insanity!''

Αποσυνδεδεμένος harac

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2490
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #64 στις: Ιούνιος 05, 2016, 09:57:08 μμ »
Θολό τοπίο, όλα είναι πιθανά. Είχαν πει  ακόμα ότι θα κόψουν το πρότζεκτ και θα το ενσωματώσουν στον κορμό άλλων μαθημάτων.

sapore

  • Επισκέπτης
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #65 στις: Ιούνιος 05, 2016, 10:15:33 μμ »
Αυτή η αντίληψη καλλιεργήθηκε και συντηρείται στα χρόνια του μνημονίου επειδή το κράτος αδυνατεί ή δεν θέλει να καλύψει τις εκπαιδευτικές ανάγκες των σχολείων. Πρέπει λοιπόν κάποια δικαιολογία να βρεθεί για τη μη κάλυψη κενών...Κοπτοραπτική στα ωρολόγια προγράμματα, διαχωρισμός μαθημάτων σε βασικά και μη, απαξίωση αντικειμένων, κοκ.

Καμιά "αλλαγή" (στο φαίνεσθαι, όπως εδώ) δεν έγινε χωρίς "βία" (και αντιδράσεις) στην ιστορία της ανθρωπότητας.

Καμιά αλλαγή (πραγματική, ουσιαστική) δεν έγινε με "βία". Μόνο εμφιλοχωρώντας στις νοοτροπίες των ανθρώπων, μέσα από την καθημερινή "πρακτική", που πια είχε "περάσει" ασυνείδητα ως "συνήθεια" στα πλαίσια της προσαρμογής στα "πράματα".

Το 1 "απαιτεί" το άλλο.
Έτσι και η σημερινή (ατελέσφορη, δεν μπορεί να το αρνηθεί κανείς) "κατάσταση" έχει εγκολπωθεί στις "συνήθειες" του κόσμου.
'Ετσι και θα είναι πια "συνήθεια" όταν πια θα γίνεται χωρίς "σκέψη".

Δε μπορεί να γίνει αλλιώς.
Η σημερινή "κατάσταση" είναι αδιέξοδη και συντηρεί μόνο το φαίνεσθαι και την αυτοκοροϊδία..τύπου : "Μα έτσι είναι, πώς θα αλλάξει;"

Σίγουρα το μεταβατικό στάδιο είναι πάρα πολύ "χειρότερο" από το (όποιο) προηγούμενο
και αυτό είναι η τροχοπέδη της "αλλαγής".

Ας το πω απλά: "Πολλοί θα "χαθούνε" ενδιάμεσα>. Δε γίνεται αλλιώς, όμως".

Υπερφίαλο για (μόνη) τη χώρα μας; ΝΑΙ.

Αποσυνδεδεμένος Νόμιμος!

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1195
  • Φύλο: Άντρας
  • Ήθος ανθρώπω δαίμων....
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #66 στις: Ιούνιος 05, 2016, 11:00:55 μμ »
Το μόνο που είναι δευτερεύον είναι το μυαλό όσων εξακολουθούν να καλλιεργούν αυτό τον διαχωρισμό.

Με δεκαπέντε λέξεις τα είπες όλα....!!!
Οὐαὶ δὲ ὑμῖν, γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί....(.κατά Ματθαίον, κεφ. 23)
...καὶ τὴν εἰωθυῖαν ἀξίωσιν τῶν ὀνομάτων ἐς τὰ
ἔργα ἀντήλλαξαν τῇ δικαιώσει.... (Θουκυδίδου Ιστορίαι, Βιβλίον Γ', & 82)

Αποσυνδεδεμένος origenis

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 659
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #67 στις: Ιούνιος 05, 2016, 11:31:28 μμ »
Με δεκαπέντε λέξεις τα είπες όλα....!!!
Συμφωνώ απολύτως.Με αυτά όμως μας κρατούσαν αδιόριστους 6 χρόνια τώρα και κανείς δεν έλεγε τίποτα.Οι συνάδελφοι των "πρωτευόντων" για να διορίζονται σε βάρος μας και οι άλλοι των "δευτερευόντων" για να αποφύγουν τον γραπτό ΑΣΕΠ.Ποίος ήρθε στο δικαστήριο να τους κλείσει το στόμα;Μόνο εμείς οι ασεπίτες,οι οποίοι θα έπρεπε να σηκώσουμε κι αυτόν τον σταυρό.Όλοι οι άλλοι σιωπή,μην δυσαρεστήσουν την κυβέρνηση και δεν τους κάνει τα χατήρια.Τώρα που η καταιγίδα ξεσπάει για όλους,τώρα θυμήθηκατε συνάδελφοι τι έλεγε η Διαμαντοπούλου και ο Λοβέρδος.Επειδή τώρα θα κριθείτε και εσείς,θα δούμε πόσο πιστεύετε αυτά που λέτε.Θα πάτε δικαστικά εναντίον του Υπουργείου στο ΣτΕ,όπως κάναμε εμείς ή απλά θα διαμαρτύρεστε άσκοπα;

sapore

  • Επισκέπτης
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #68 στις: Ιούνιος 05, 2016, 11:35:40 μμ »
Και επειδή (στο πρακτικό κομμάτι) κάποιοι είναι "κολλημένοι" με τους βαθμούς,
υπάρχει "τρόπος" να βγαίνει και "βαθμός" στο μεταβατικό στάδιο,
με την περιγραφική αξιολόγηση (όχι απλό μπλά μπλά)

σε έτοιμα "σχέδια περιγραφικής αξιολόγησης" που μπορούν να "τροποποιούνται" από τους διδάσκοντες.

Με πολλές "γραμμές και στήλες".....

Ας βάλουμε (και όσοι απλά "διδάσκουν") το μυαλό μας να "δουλέψει".

ΑΝ , βέβαια, "θέλουμε κάτι" εκτός από το γνωστό (€).
Και στα έργα, βέβαια, όχι στα λόγια, γιατί και το παρακάτω μπορεί να "υποστεί" τη διαστρέβλωση της εποχής μας (ο νοών νοείτω):



Ότι το "μεταβατικό στάδιο" θα είναι δύσκολο, δεν υπάρχει αμφιβολία.
Ότι στην αρχή θα γίνεται απλή "διεκπεραίωση και διαχείριση"- "Δε μπορεί αλλιώς" θα πούνε πάρα πολλοί- γεγονός.

Στο "τέλος" θα γίνει "συνήθεια", όπως τόσα και τόσα που "γεννηθήκαμε, τα βρήκαμε έτσι και προσαρμοστήκαμε".
Έλα που είναι "αδιέξοδα". Δε θα διαφωνήσει κανείς από όσους κοιτάνε το ουσιαστικό, νομίζω.

Αποσυνδεδεμένος spiritus asper

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 881
  • Εκλεκτός διορισΘΕΙΣ-Έτος αποφιαλωσης 2016
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #69 στις: Ιούνιος 05, 2016, 11:41:45 μμ »
Στην ξενη γλωσσα ειναι το γνωστο Portfolio.
''One man here has made 17 attempted escapes!
 Group Captain,this is close to insanity!''

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158554
  • Σύνολο θεμάτων: 19199
  • Σε σύνδεση σήμερα: 575
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 18
Επισκέπτες: 510
Σύνολο: 528

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.108 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.