*

Αποστολέας Θέμα: Τμήματα Ένταξης  (Αναγνώστηκε 122976 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4966
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα Ένταξης
« Απάντηση #504 στις: Αυγούστου 04, 2025, 04:08:35 pm »
όσο περισσότεροι εκπαιδευτικοί τόσο καλύτερα για ηρεμία + μαρτυρίες ζωηρών μαθητών... είμαι υπέρ, αρκεί οι εκπαιδευτικοί να μην παίζουν με το mobile τους δίπλα σε παιδιά... τελικά επαφίονται όλα στην προσωπικότητα των εκπ/κων...

Αυτό με το κινητό το έχω ακούσει επίσης, και νιώθω ευτυχώς που δεν το έχω δει με τα μάτια μου από εκπαιδευτικό ΕΑΕ.

Έχω δει όμως εκπαιδευτικό γενικής, σε εκπαιδευτική δράση με φορέα εκτός σχολείου, που ήμασταν μέσα στην αίθουσα γιατί θα είχαμε μάθημα εκείνη την ώρα, να ασχολείται με το κινητό…

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Τμήματα Ένταξης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 09:44:13 »

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 617
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα Ένταξης
« Απάντηση #505 στις: Αυγούστου 04, 2025, 10:32:13 pm »
Δεν έχω καμία εμπειρία από ΤΕ, δεν έχω υπηρετήσει σε σχολείο που να είχε ΤΕ. Παρόλα αυτά, και στο σχολείο που είμαι τώρα, αλλά και σε μερικά ακόμη που γνωρίζω στην επαρχία χωρίς ΤΕ, συμβαίνει το εξής: έχουμε πολλές διαγνώσεις με μαθησιακές δυσκολίες (κυρίως δυσ- ), που προτιμούν το σχολείο αυτό -και όχι διπλανό με ΤΕ- και δεν υποστηρίζονται από κανέναν της ειδικής και είναι 4 κατά μ.ο. σε κάθε τμήμα. Ταυτόχρονα έχουμε 1-2 παιδιά με παράλληλες που υποστηρίζονται πλήρως από αυτές (φιλόλογος και μαθηματικός). Γνωρίζω επίσης πως παράλληλη σε όλα τα μαθήματα έχουν και παιδιά σε πρότυπα και πειραματικά (που δεν την μοιράζονται).
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4966
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα Ένταξης
« Απάντηση #506 στις: Αυγούστου 04, 2025, 11:26:01 pm »
2 παιδιά με 2 εκπαιδευτικούς (αν όντως έχουν τοποθετηθεί από την αρχή) σημαίνει ουσιαστικά πλήρης υποστήριξη σε όλα τα φιλολογικά και θετικά μαθήματα. Βέβαια δεν είναι επαρκές για παιδιά με σοβαρή καθυστέρηση ή βαρύ αυτισμό. Έχετε όμως και τις δυο ειδικότητες; Μου κάνει εντύπωση αυτό. Εμείς με πάνω από 3 παιδιά τα τελευταία χρόνια - φέτος με 5- έχουμε έναν από τον Σεπτέμβριο, άλλος ένας θα έρθει μετά τα Χριστούγεννα και όταν είναι πολύ large, μας φέρνουν και ΠΕ04 τον Μάρτιο… Και αυτό όλο είναι προνομιακή μεταχείριση επειδή είναι μαθητες που κανονικά χρειάζονται ειδικό σχολείο. Είμαστε προτεραιότητα δηλαδή στην
περιοχη αλλά η κάλυψη έστω και ενός κενού τον Σεπτέμβριο «εξισορροπείται» από την  καθυστέρηση της κάλυψης  κενων γενικησ παιδείας….  Τμήμα ένταξης με 2 εκπαιδευτικούς από την αρχή μάλιστα, είχανε πέρσι για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια.

Και σ εμάς πολλοί μαθητες με δυς- δεν ήθελαν να βγαίνουν από την
τάξη και η αλήθεια είναι ότι ήταν κατανοητό, αφού μπορούσαν να παρακολουθήσουν το μάθημα, και αν έφευγαν έκαναν λίγο από όλα μαζί με τα παιδιά από άλλα τμήματα, αφού οι μαθητες είναι παρα πολλοί. Αυτούς τους βοήθησε αρκετά η υποστήριξη εντός τάξης.

Έχουν τα πρότυπα μαθητές με παράλληλη; Πώς πέρασαν τις εξετάσεις;
« Τελευταία τροποποίηση: Αυγούστου 04, 2025, 11:29:03 pm από Έσπερος »

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 617
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα Ένταξης
« Απάντηση #507 στις: Αυγούστου 04, 2025, 11:54:05 pm »
Ορμώμενη από το δικό σου σχόλιο έγραψα μια διαφορετική εικόνα της οποίας τον λόγο δεν κατανοώ και αφορά αρκετά σχολεία. Ναι, πρόκειται για πλήρη υποστήριξη από την αρχή της χρονιάς και σε περιπτώσεις που όπως γνωρίζω, δεν ήταν μαθητές που ανήκουν στις πολύ σοβαρές (ή επιθετικές) περιπτώσεις αυτισμού.
Για τις περιπτώσεις δυσ- στο δικό μου τουλάχιστον σχολείο πρόκειται συνήθως για παιδιά που, εγώ έστω, δεν μπορώ να την αναγνωρίσω με βεβαιότητα την δυσκολία τους, καθώς είναι μαθητές συνήθως άνω του 15 ή άριστοι και δεν επιλέγουν την ενεργοποίηση προφορικής εξέτασης παρά μόνο στο Λύκειο.
Οι μαθητές με μαθησιακές δεν εξαιρούνται από τις εξετάσεις των προτύπων, το δηλώνουν μάλιστα κατά την αίτησή τους και έχουν κάποιον επιπλέον χρόνο στην εξέταση νομίζω. Πάντως σε πρότυπα των τελευταίων ετών (χαμηλότερες βάσεις) ξέρω μετά βεβαιότητας πως έχουν περάσει τέτοιοι μαθητές και πως υποστηρίζονται πλήρως με παράλληλη. Το καταλαβαίνω να υπάρχει αυτή η βοήθεια εκεί και λογικά σε λίγα χρόνια (με τη ζήτηση που αυξάνεται για τα σχολεία αυτά και όσο δεν προσμετρούνται οι βαθμοί του Γυμνασίου πουθενά) δεν θα υπάρχουν τέτοιοι μαθητές ούτε σε αυτά τα σχολεία.
Για τις παράλληλες που έχουν περάσει από το σχολείο μου, με εξαίρεση 1-2 άτομα χαρισματικά και εργατικά άτομα, καλύτερα να μη μιλήσω.
« Τελευταία τροποποίηση: Αυγούστου 04, 2025, 11:57:59 pm από ppil »
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Τμήματα Ένταξης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 09:44:13 »

Αποσυνδεδεμένος jimpan

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 317
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 86
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα Ένταξης
« Απάντηση #508 στις: Αυγούστου 05, 2025, 12:55:15 am »
Δεν ισχύει ότι στα ΤΕ τοποθετείται οργανικά φιλόλογος και μαθηματικός και, υπό προϋποθέσεις, φυσικός;
Γιατί δεν υπάρχουν δύο τουλάχιστον καθηγητές με την έναρξη της χρονιάς;

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4966
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα Ένταξης
« Απάντηση #509 στις: Αυγούστου 05, 2025, 07:46:54 am »
Δεν ισχύει ότι στα ΤΕ τοποθετείται οργανικά φιλόλογος και μαθηματικός και, υπό προϋποθέσεις, φυσικός;
Γιατί δεν υπάρχουν δύο τουλάχιστον καθηγητές με την έναρξη της χρονιάς;

Τι ρωτάς βρε συ; Έχουν όλα τα σχολεία της χώρας όλους τους εκπαιδευτικούς που χρειάζονται και μάλιστα μόνιμους από την αρχή της χρονιάς;

@ppil δεν θα φανταζόμουν ποτέ ότι μαθητής που χρήζει παράλληλης μπορεί να ανταποκριθει μόνος του σε γραπτές εξετάσεις για πρότυπα και για να είμαι ειλικρινής με σοκάρει το να ακούω ότι μπορεί να τοποθετούνται εκπαιδευτικοί σε τέτοιες περιπτώσεις που μου ακούγεται πολυτέλεια όταν σ εμάς παιδιά με πολύ σοβαρα προβλήματα μετά βίας έχουν κάποιον 7-8 ώρες/εβδομάδα και ουσιαστικά μένουν αναλφάβητα, ενώ για τα πολύ πιο σοβαρα οι οικογένειες έχουν ως μόνη λύση τη μετοίκηση σε νησί με ειδικό σχολείο, για να μην μείνουν αναλφάβητα.
« Τελευταία τροποποίηση: Αυγούστου 05, 2025, 07:49:55 am από Έσπερος »

Αποσυνδεδεμένος Fani 35

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 881
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Η ζωή είναι μπροστά...
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα Ένταξης
« Απάντηση #510 στις: Αυγούστου 05, 2025, 09:05:21 am »
Νομίζω πως στα ΤΕ της δευτεροβάθμιας  λόγω έλλειψης μαθηματικών στον κύριο πίνακα ίσως φέτος πάρουν πολλούς ΠΕ02 και του χρόνου το ανάποδο που θα έχουμε καινούριους πίνακες με περισσότερους συμμετέχοντες...το αναφέρω γιατί χρειάζονται μεγάλο αριθμό αυτών των ειδικοτήτων για να στελεχωθούν

Αποσυνδεδεμένος jimpan

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 317
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 86
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα Ένταξης
« Απάντηση #511 στις: Αυγούστου 05, 2025, 09:13:41 am »
Τι ρωτάς βρε συ; Έχουν όλα τα σχολεία της χώρας όλους τους εκπαιδευτικούς που χρειάζονται και μάλιστα μόνιμους από την αρχή της χρονιάς;
Όλα τα οργανικά κενά της χώρας προφανώς δεν έχουν καλυφθεί!
Αλλά ένας φιλόλογος και ένας μαθηματικός (θεωρητικά) υπάρχουν σε κάθε τμήμα ΤΕ μιας και συνίστανται αυτοδικαίως οι οργανικές τους θέσεις.
Εκτός κι αν είναι πρόβλημα της περιοχής, από ότι κατάλαβα είσαι σε νησί...

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4966
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα Ένταξης
« Απάντηση #512 στις: Αυγούστου 05, 2025, 09:18:18 am »
Όλα τα οργανικά κενά της χώρας προφανώς δεν έχουν καλυφθεί!
Αλλά ένας φιλόλογος και ένας μαθηματικός (θεωρητικά) υπάρχουν σε κάθε τμήμα ΤΕ μιας και συνίστανται αυτοδικαίως οι οργανικές τους θέσεις.
Εκτός κι αν είναι πρόβλημα της περιοχής, από ότι κατάλαβα είσαι σε νησί...

Το ότι κάπου υπάρχει οργανική θέση δεν σημαίνει ότι υπάρχει και αντίστοιχος εκπαιδευτικός. Εξάλλου οι μόνιμοι ΕΑΕ κατά προτεραιότητα παίρνουν οργανικές σε ΣΜΕΑΕ. Το ότι είμαστε νησί σίγουρα είναι επιβάρυνση γιατί τα νησιά είναι τόπος πρώτου διορισμού που δηλώνεται από άτομα που δεν υπηρετούν εκεί ποτέ (εγκυμοσύνες, ανατροφής, άνευ, ειδικές κατηγορίες με απευθείας απόσπαση… σχεδον το 50% νεοδιόριστων στα νησιά δεν αναλαμβάνει υπηρεσία τη χρόνια του 1ου διορισμού). Δεν νομίζω όμως ότι η εικόνα είναι τόσο ιδανική στην υπόλοιπη χώρα, γιατί είσαι 100% βέβαιος ότι τα σχολεία έχουν όλο το προσωπικό, γενικής και ειδικής, στην αρχή του  έτους;

Αποσυνδεδεμένος jimpan

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 317
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 86
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα Ένταξης
« Απάντηση #513 στις: Αυγούστου 05, 2025, 10:12:04 am »
Κοίτα, στην περιοχή μου δεν υπάρχουν οργανικά κενά στην ειδική αλλά ούτε και στη γενική.
Υπάρχουν βεβαίως πολλά λειτουργικά κενά για διάφορους λόγους (άδειες, αποσπάσεις, δντές που δεν υπηρετούν την οργανική τους προφανώς κλπ) τα οποία καλύπτονται τον πρώτο μήνα του έτους.
Κατανοώ ότι τα νησιά είναι "πέρασμα" για νέους εκπαιδευτικούς οπότε κάθε χρόνο τα σχολεία ψάχνουν για εκπαιδευτικούς, ενώ στα μεγάλα κέντρα υπάρχει μια "μονιμότητα" στις θέσεις των εκπαιδευτικών.

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 617
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα Ένταξης
« Απάντηση #514 στις: Αυγούστου 05, 2025, 10:17:24 am »
@ Έσπερος
Δες εδώ: https://depps.minedu.gov.gr/%CE%BF%CE%B4%CE%B7%CE%B3%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BE%CE%AD%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%88%CE%B7%CF%86%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CE%BC%CE%B1%CE%B8/
"Όσοι/ες υποψήφιοι εμπίπτουν στην Ομάδα Β΄ εξετάζονται σε ξεχωριστή αίθουσα από τους/τις υποψηφίους της Ομάδας Α΄και τους υπόλοιπους υποψήφιους και ο χρόνος εξέτασής τους είναι επαυξημένος, πλέον των δυόμισι ωρών στο Γυμνάσιο και των τριών ωρών στο Λύκειο, κατά 30 λεπτά. Κατά τη διάρκεια της εξέτασης, αν ζητηθεί, ο/η επιτηρητής/τρια μπορεί να αναγνώσει τη διατύπωση θέματος ή απάντησης σε εξεταζόμενο/η μία ή περισσότερες φορές. Όμως, σε καμία απολύτως περίπτωση δεν επιτρέπεται να δηλώσει έμμεσα ή άμεσα στοιχεία της ορθής απάντησης.
Αν ο/η μαθητής/τρια συνοδεύεται από Εκπαιδευτικό Παράλληλης Στήριξης, αυτός/ή μπορεί να παρίσταται κατά την εξέταση, χωρίς να συμμετέχει στη διαδικασία, αρκεί να έχει δηλωθεί η παρουσία του στην Αίτηση-Δήλωση και να προβλέπεται από τη γνωμάτευση που έχει υποβάλλει ο γονέας/κηδεμόνας στο Πρότυπο Σχολείο. Οι Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης δεν παρεμβαίνουν, δεν εξηγούν, δεν βοηθούν τον/την εξεταζόμενο/η αλλά μπορούν να υποστηρίζουν τον/τη μαθητή/τρια με τις μη λεκτικές παραινέσεις που έχουν καθιερώσει μεταξύ τους προκειμένου να επιτυγχάνεται η συνεργασία. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις (π.χ. αδυναμία χρήσης των άνω άκρων) ο Εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης μπορεί να λειτουργήσει και ως βοηθός γραφής. Η Επιτροπή Εξετάσεων του Προτύπου Σχολείου δύναται να ορίσει εκπαιδευτικό ή άλλο εξειδικευμένο προσωπικό ως Βοηθό Εξέτασης προκειμένου να παρέχει βοήθεια σε υποψήφιο/α με προβλήματα όρασης, ακοής, γραφής ή κινητικότητας σύμφωνα με τις οδηγίες της γνωμάτευσης του υποψηφίου.Σε καμία απολύτως περίπτωση δεν επιτρέπεται, ούτε ο Εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης ούτε ο Βοηθός Εξέτασης, να δηλώσει έμμεσα ή άμεσα στοιχεία της ορθής απάντησης.
"


Επειδή οι εξετάσεις είναι πολλαπλής επιλογής (έχει αφαιρεθεί η Έκθεση που υπήρχε παλιότερα) σε σχολεία με χαμηλή βάση (που έμεναν και κενές θέσεις μέχρι πρότινος) είναι δυνατή η εισαγωγή και σε παιδιά αυτής της κατηγορίας.
Εγώ περισσότερο δεν καταλαβαίνω πως σε σχολείο που εξυπηρετεί και μαθητές που έπρεπε να φοιτούν σε ειδικό, δεν υπάρχει πρόβλεψη για να είναι τουλάχιστον όλοι οι καθηγητές στις θέσεις τους στην αρχή της χρονιάς. Πώς μπορεί να γίνει μάθημα γενικότερα, χωρίς βοήθεια σε αυτούς τους μαθητές; Τίνος είναι θέμα δηλ;
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4966
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα Ένταξης
« Απάντηση #515 στις: Αυγούστου 05, 2025, 10:41:54 am »
Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορώ να αντιληφθώ το μαθησιακό προφίλ ενός παιδιού που μπαίνει στη διαδικασία να εξεταστεί για πρότυπο αλλά  ταυτόχρονα έχει τέτοιες δυσκολίες που δικαιολογούν παράλληλη στήριξη στη βθμια εκπαίδευση. Δηλαδή μπορώ να φανταστώ, αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας, απλώς δεν κολλάει με τις δικές μου εμπειρίες για το πώς άλλα παιδιά μένουν αβοήθητα.

Όταν οι προσλήψεις γίνονται με το σταγονόμετρο και πρέπει να ιεραρχηθούν τα κενά, δεν είναι αυτονόητο ότι δεν θα καλυφθούν όλοι; Η μέριμνα για την περίπτωσή μας είναι ότι από τους αναπληρωτές του Σεπτεμβρίου θα τοποθετηθεί οπωσδήποτε ένας έστω εκπαιδευτικός παράλληλης. Αν είμαστε τυχεροί, μπορεί να τοποθετηθούν δύο, ΠΕ02 και ΠΕ03. Αν μας τοποθετήσουν δυο όμως παράλληλες, είναι δεδομένο ότι θα μας "ρίξουν" στις άλλες τοποθετήσεις, αφού δεν μπορεί όλοι οι πόροι να πάνε σε 1 σχολείο. Λόγω πλήθους μαθητών και βαρύτητας περιστατικών και ελλείψει έστω και ΕΝΕΕΓΥΛ, αυτό που έχουμε είναι προνομιακή μεταχείριση, δεδομένων των συνθηκών.

Στα πρακτικά τώρα, παρόλο που αυτό είναι άσχετο με το θέμα γιατί μιλάμε για παράλληλη, το αν τυχόν δυσχεραίνεται το μάθημα εξαρτάται από τη βαρύτητα των περιστατικών και έτσι πρέπει να ιεραρχήσουμε κι εμείς τις καταστάσεις, δηλαδή αν υπάρχει παιδί με σοβαρό αυτισμό που δεν στέκεται μόνο του και παιδί με νοητική καθυστέρηση που απλά κάθεται ήσυχο στη γωνία του, φαντάζεσαι πώς θα μοιραστούν οι ώρες. Εννοείται ότι με αυτές τις συνθήκες κατά καιρούς μπορεί να διαταραχθεί και σοβαρά η ροή του μαθήματος σε συγκεκριμένα τμήματα. 

Αποσυνδεδεμένος Olia

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 554
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα Ένταξης
« Απάντηση #516 στις: Αυγούστου 05, 2025, 05:21:10 pm »
Συνάδελφοι, εκπαιδευτικος γενικης που έχει μεταπτυχιακο στην ειδική αγωγή μπορεί να συμπληρώσει ωραριο σε τμήμα ενταξης;

Αποσυνδεδεμένος jimpan

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 317
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 86
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα Ένταξης
« Απάντηση #517 στις: Αυγούστου 05, 2025, 06:06:11 pm »
Όχι, όπως όχι και στο ανάποδο.
Είναι διαφορετικές δομές, με διαφορετικούς πίνακες κλπ.

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 33110
  • Τελευταία: Mimao
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1193276
  • Σύνολο θεμάτων: 19561
  • Σε σύνδεση σήμερα: 457
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 7
Επισκέπτες: 241
Σύνολο: 248

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.047 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.