*

Αποστολέας Θέμα: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;  (Αναγνώστηκε 29237 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Anemos2017

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1417
  • Φύλο: Άντρας
  • Βαθειές οι ρίζες πώς να φύγεις απο τον τόπο σου...
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #406 στις: Δεκέμβριος 15, 2019, 12:56:12 μμ »
Καλό θα ήταν να μας πληροφορήσετε όσοι μαθητές  ακολουθούν άλλα δόγματά και θρησκείες  και φοιτούν στην Ελλάδα στα αντίστοιχα σχολεία  των κοινοτήτων τους εάν διδάσκονται θρησκειολογία ή αποκλειστικά βιβλία που η ύλη τους αναφέρεται μόνο  στα δικά τους θρησκευτικα πιστευω.
Για να έχουμε μια πλήρη εικόνα της κατάστασης δεδομένου ότι εμπεδώσαμε το θέμα με το ΣτΕ
Όλες οι λύσεις είναι φίνες και ωραίες τότε και μόνο όταν είναι εφικτές. Μα σαν δεν έχεις κότσια να τις εφαρμόσεις άσε καλύτερα καθόλου μην τις λες.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 20:19:26 »

Αποσυνδεδεμένος ΚΠ

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 481
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #407 στις: Δεκέμβριος 15, 2019, 02:07:04 μμ »
Καλό θα ήταν να μας πληροφορήσετε όσοι μαθητές  ακολουθούν άλλα δόγματά και θρησκείες  και φοιτούν στην Ελλάδα στα αντίστοιχα σχολεία  των κοινοτήτων τους εάν διδάσκονται θρησκειολογία ή αποκλειστικά βιβλία που η ύλη τους αναφέρεται μόνο  στα δικά τους θρησκευτικα πιστευω.
Για να έχουμε μια πλήρη εικόνα της κατάστασης δεδομένου ότι εμπεδώσαμε το θέμα με το ΣτΕ

Στα μουσουλμανικά μειονοτικά σχολεία της Θράκης, διδάσκονται την μουσουλμανική θρησκεία και το Κοράνι απο ιεροδιδάσκαλο διορισμένο κανονικά απο το υπουργείο παιδείας και όχι θρησκειολογία...

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5164
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #408 στις: Δεκέμβριος 15, 2019, 07:50:36 μμ »
Στα μουσουλμανικά μειονοτικά σχολεία της Θράκης, διδάσκονται την μουσουλμανική θρησκεία και το Κοράνι απο ιεροδιδάσκαλο διορισμένο κανονικά απο το υπουργείο παιδείας και όχι θρησκειολογία...

Αυτό ακριβώς συμβαίνει, γιατί η προτέρα κατάσταση ήταν ότι έπρεπε να διαλέξουν ανάμεσα στο να διδαχθούν ομολογιακό μάθημα του χριστιανισμού ή να πάρουν απαλλαγή, πράγμα που συχνά οδηγούσε τους γονείς στο να γράψουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά μειονοτικά σχολεία που βρίσκονται υπό την επιρροή του τουρκικού προξενείου.

Αποφασίστηκε λοιπόν από το κράτος πριν πέντε-έξι χρόνια, αν δεν κάνω λάθος, να μπει η διδασκαλία του Ισλάμ ως ομολογιακό μάθημα, για να έχουν οι μαθητές κίνητρο να παραμείνουν στα δημόσια σχολεία που ελέγχονται από το ελληνικό κράτος.

Ένα βήμα παραπέρα στο μέλλον θα μπορούσε να είναι να μπει εκεί μάθημα Θρησκειολογίας είτε ως επιπλέον μάθημα είτε ως κύριο, γιατί το σωστό είναι κι αυτοί οι μαθητές να ενημερώνονται για όλες τις θρησκείες.
Η κατεύθυνση θα πρέπει να είναι να πηγαίνουν σιγά-σιγά όλοι προς τα μπρος και όχι ο ένας μετά τον άλλον προς τα πίσω.


Το παρανοϊκό που συμβαίνει σε εκείνα τα σχολεία δεν είναι αυτό, αλλά το γεγονός ότι οι Ρομά και οι Πομάκοι (δηλ. μη τουρκόφωνοι μουσουλμάνοι Έλληνες πολίτες) αναγκάζονται ακόμα και σήμερα να διδάσκονται την τουρκική γλώσσα, εκτός από την ελληνική, ενώ η συνθήκη της Λωζάνης όριζε ότι μπορούν να διδαχθούν στη μητρική τους γλώσσα, που φυσικά δεν είναι η τουρκική.
Χρόνια διαμαρτύρονται, ειδικά οι Πομάκοι, αλλά τίποτα δεν γίνεται.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 115
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #409 στις: Δεκέμβριος 15, 2019, 10:13:14 μμ »
Δεν ξέρω πως πήγε σήμερα το μεσημέρι η Γενική Συνέλευση των Θεολόγων στον Χολαργό με θέμα:
«Οι πρόσφατες Αποφάσεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ( βλ. https://www.pde.gr/index.php?topic=35171.98 ),  του Συμβουλίου της Επικρατείας (βλ. https://www.pde.gr/index.php?topic=35171.28 ) και του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (βλ. https://www.pde.gr/index.php?topic=35171.42 ) για το Μάθημα των Θρησκευτικών»

Πάντως από όποια πλευρά και να το δει κανείς (ως οπαδός του Διαφωτισμού ή ως οπαδός των «Ταλιμπάν» της Ορθοδοξίας ή απλά ως πολίτης της Ελληνικής Δημοκρατίας χωρίς θρησκευτικές ανησυχίες) δύσκολα τα πράγματα για τους 3.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς, πιο δύσκολα ακόμη για τους αναπληρωτές του κλάδου ΠΕ01 (Θεολόγοι) και δυσκολότερα για την ομαλή λειτουργία του εκπαιδευτικού μας συστήματος*.

Έπεσε κάποια δημιουργική ιδέα στη Γενική Συνέλευση για το πως μπορεί να προχωρήσει από εδώ και πέρα το μάθημα των Θρησκευτικών ή απλώς τελέστηκε η επιμνημόσυνη δέηση (… για τις χαμένες οργανικές θέσεις των μονίμων και την εξαφάνιση της επαγγελματικής προοπτικής των αναπληρωτών του κλάδου ΠΕ01 **). Αν γνωρίζει κάποιος περισσότερα, ας μας ενημερώσει.

* Η απάντηση του πρώην Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ κ. Μιλτιάδη Κωνσταντίνου στο ερώτημα για το πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση από εδώ και πέρα έχει ως εξής:
«Εκτιμώ ότι θα υπάρξει ένας μεγάλος αριθμός μαθητών ο οποίος θα ζητήσει απαλλαγή από τα Θρησκευτικά, όχι επειδή δεν είναι χριστιανοί, όχι επειδή προσβάλλεται η θρησκευτική τους ελευθερία, αλλά πολύ απλά για να γλιτώσουν μάθημα. Αν αυτό συμβεί, και η απόφαση του ΣτΕ αλλά και το υπουργείο Παιδείας είπαν ότι θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα άλλο μάθημα και αυτό είναι άλλη μια ελληνική ιδιαιτερότητα. Δημιουργούμε ένα πρόβλημα χωρίς να έχουμε τις υποδομές για να το αντιμετωπίσουμε και μετά αναζητούμε τις υποδομές. Πόσους θα διορίσει το υπουργείο Παιδείας που θα αναλάβουν να κάνουν το εναλλακτικό μάθημα; Ή θα το αναλάβουν οι ίδιοι οι θεολόγοι, οι οποίοι θα κάνουν στα μισά παιδιά κατηχητικό μάθημα και στα άλλα μισά εναλλακτικό; Και με ποιες υποδομές θα γίνει το εναλλακτικό μάθημα; Τα σχολεία, είναι γνωστό, αντιμετωπίζουν μεγάλο πρόβλημα χώρου. Πού θα βρεθούν αίθουσες για κάθε σχολείο, ώστε να λειτουργήσει το εναλλακτικό μάθημα;…».

** Δική μου εκτίμηση, που αναρτήθηκε στο χώρο αυτό στις 7/10/2019:
«Μήπως θα οδηγηθούμε έτσι σε απολύσεις μονίμων θεολόγων; Σκέφτομαι π.χ. το εξής:
Έχουμε ένα γυμνάσιο που έχει στην Α΄ Γυμνασίου 3 τμήματα από 25 μαθητές το καθένα. Ας πούμε ότι το 1/3 των 75 μαθητών ζητά απαλλαγή από το μάθημα. Οι εναπομείναντες μαθητές κατατάσσονται σε δύο τμήματα το Α1 και το Α2 και οι υπόλοιποι στο Α3. Άρα από τις 6 ώρες που είχε ο θεολόγος θα περιοριστεί στις 4. Αν αυτό συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια από ένα μόνο Γυμνάσιο με τρία τμήματα ανά τάξη ο θεολόγος "χάνει" έξι ώρες. Που θα οδηγήσει αυτό; Μήπως ξαναγυρίσουμε στον …. "ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟ";;»

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 20:19:26 »

Αποσυνδεδεμένος stellousi

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 122
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #410 στις: Δεκέμβριος 16, 2019, 12:16:37 πμ »
Το μάθημα των Θρησκευτικών στην Ευρώπη: η επικράτηση του ομολογιακού έναντι του θρησκειολογικού περιεχομένου

Γράφει ο Κωνσταντίνος Χολέβας.
Πολιτικός Επιστήμων.

Αρχίζουμε με το ερώτημα: Υπάρχει κάποια Οδηγία (ντιρεκτίβα) της Ευρ. Ενώσεως για το μάθημα των Θρησκευτικών; Η απάντηση είναι ΟΧΙ. Η Ευρ. Ένωση έχει καταστήσει σαφές από την Συνθήκη του Άμστερνταμ του 1997 και μέχρι σήμερα με όλα τα επίσημα κείμενά της (βλέπε την ισχύουσα Συνθήκη της Λισσαβόνας)  ότι τα ζητήματα που αφορούν στις σχέσεις Εκκλησίας –Πολιτείας καθώς και στην διδακτέα ύλη της παιδείας δεν είναι ζητήματα δικής της αρμοδιότητος, αλλά του κάθε κράτους –μέλους ξεχωριστά. Επί πλέον η Ευρ. Ένωση δηλώνει ότι σέβεται την εθνική και πολιτιστική ταυτότητα των λαών, οι οποίοι την αποτελούν. Έτσι, λοιπόν, και το μάθημα των Θρησκευτικών δεν ακολουθεί κάποια ενιαία γραμμή, αλλά διαφέρει από χώρα σε χώρα αναλόγως των τοπικών ιστορικών και πολιτισμικών ιδιαιτεροτήτων. Εννοείται ότι τα κράτη μέλη νομοθετούν με σεβασμό προς τις Διεθνείς Συμβάσεις περί Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και επιδιώκουν την καλλιέργεια της υγιούς θρησκευτικής συνειδήσεως μακρυά από κάθε φανατισμό και μισαλλοδοξία.

Εκείνο το κείμενο, το οποίο προκαλεί παρερμηνείες είναι η Σύσταση 1720/2005 της Κοινοβουλευτικής Συνελεύσεως του Συμβουλίου της Ευρώπης με τίτλο «Θρησκεία και Εκπαίδευση». Η Σύσταση αυτή έχει συμβουλευτικό και όχι υποχρεωτικό χαρακτήρα, άλλωστε το Συμβούλιο της Ευρώπης είναι ένα όργανο διαφορετικό από την Ευρ. Ένωση και έχει ως μέλη 47 και όχι μόνον 27 χώρες. Έστω κι αν σε κάποια σημεία η Σύσταση αυτή δίνει επιχειρήματα στους οπαδούς μιας θρησκειολογικής-κοινωνιολογικής στροφής του μαθήματος των Θρησκευτικών, δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι απευθύνεται κυρίως σε χώρες, οι οποίες για διαφόρους λόγους δεν είχαν εισαγάγει μέχρι εκείνη την χρονιά κάποια στοιχεία θρησκευτικής εκπαιδεύσεως στο σχολείο, όπως η Γαλλία και οι πρώην κομμουνιστικές χώρες.

Η σαφέστερη απόδειξη του γεγονότος ότι η Ευρ. Ένωση προτιμά το ομολογιακό και όχι το θρησκειολογικό περιεχόμενο του μαθήματος είναι το πρόγραμμα των λεγομένων Ευρωπαϊκών Σχολείων. Τα σχολεία αυτά απευθύνονται στα παιδιά των υπαλλήλων των διαφόρων υπηρεσιών της Ευρ. Ενώσεως στις Βρυξέλλες, στο Στρασβούργο, στο Λουξεμβούργο και αλλού. Χρηματοδοτούνται από την Ευρ. Επιτροπή (Commission), η οποία καθορίζει το πρόγραμμα και την ύλη. Το Δημοτικό έχει 5 τάξεις και η Μέση Παιδεία 7 τάξεις. Το μάθημα των Θρησκευτικών περιλαμβάνεται υποχρεωτικά και στις 12 τάξεις με την δυνατότητα εναλλακτικού μαθήματος Ηθικής. Οι γονείς καλούνται να δηλώσουν αν είναι Ορθόδοξοι, Ρωμαιοκαθολικοί κ.λπ. και οι μαθητές χωρίζονται στις αντίστοιχες ομάδες ώστε το μάθημα να έχει ομολογιακό περιεχόμενο.  Οι διδάσκοντες και η  ύλη επιλέγονται από την ηγεσία των τοπικών θρησκευτικών κοινοτήτων  Για τα Ορθόδοξα παιδιά την ευθύνη έχει η τοπική Μητρόπολη του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Μάλιστα αν διαβάσει κάποιος την ύλη που διδάσκεται στο Ελληνικό Τμήμα του επταταξίου Ευρωπαϊκού Γυμνασίου του Λουξεμβούργου θα δει ότι διδάσκονται πέραν των βιβλίων Θρησκευτικών του ΟΕΔΒ και άλλα χρήσιμα κείμενα, όπως η Καινή Διαθήκη από το πρωτότυπο και από μετάφραση, η Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου κλπ. Εμπράκτως, λοιπόν, η Ευρ. Ένωση τάσσεται υπέρ του ομολογιακού και όχι του θρησκειολογικού μαθήματος.

Η Γερμανία, η μεγαλύτερη χώρα της Ευρ. Ενώσεως, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα εφαρμογής του ομολογιακού μαθήματος. Το μάθημα των Θρησκευτικών είναι κατά το Σύνταγμα ( άρθρο 7, παρ. 2 και 3)  υποχρεωτικό και ισότιμο με τα άλλα μαθήματα. Εξετάζεται, βαθμολογείται και ο βαθμός αναγράφεται στο ενδεικτικό.  Ο καθηγητής του Ορθοδόξου Θεολογικού Ινστιτούτου του Πανεπιστημίου του Μονάχου Ανάργυρος Αναπλιώτης μάς δίνει τις εξής πληροφορίες για την Γερμανία με άρθρο του, το οποίο δημοσιεύθηκε στο περιοδικό ΕΚΚΛΗΣΙΑ του Απριλίου 2008: Ο θεολόγος καθηγητής είναι απολύτως ισότιμος με όλους τους άλλους καθηγητές, μπορεί δε να είναι λαϊκός ή κληρικός και μισθοδοτείται από το κράτος. Το μάθημα διδάσκεται με ομολογιακό –δογματικό περιεχόμενο και οι ανεγνωρισμένες ως Ν.Π.Δ.Δ. θρησκευτικές κοινότητες έχουν το δικαίωμα να γράφουν τα βιβλία και να ελέγχουν τους διδάσκοντες. Κατόπιν δηλώσεως των γονέων οι μαθητές παρακολουθούν το μάθημα με βάση τις αρχές του Ρωμαιοκαθολικισμού ή της Ευαγγελικής Εκκλησίας ή της Ορθοδοξίας. Οι μαθητές που δεν επιθυμούν να παρακολουθήσουν ομολογιακά θρησκευτικά υποχρεούνται να παρακολουθήσουν μάθημα Ηθικής. Εκείνοι, λοιπόν, που επικρίνουν το ελληνικό μάθημα των Θρησκευτικών ας έχουν υπ’ όψιν τους ότι στην Γερμανία το μάθημα είναι αυστηρότερα ομολογιακό απ’ ό,τι στην Ελλάδα.

Στην Ιταλία το μάθημα έχει σαφώς ομολογιακό περιεχόμενο. Βάσει του Νόμου 121 της 25-3-1985, ο οποίος βασίζεται στο Κονκορδάτο της 18-2-1984 μεταξύ Βατικανού και Ιταλικής Δημοκρατίας,  «η Ιταλική Δημοκρατία, αναγνωρίζοντας την αξία της θρησκευτικής κουλτούρας και λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι οι αρχές του Καθολικισμού αποτελούν τμήμα της ιστορικής κληρονομιάς του ιταλικού λαού, θα συνεχίσει να εξασφαλίζει, στο πλαίσιο του σχολείου, την διδασκαλία της Ρωμαιοκαθολικής πίστης στα δημόσια σχολεία κάθε βαθμίδος πλην των Πανεπιστημίων». Το μάθημα, λοιπόν, διδάσκεται σε όλα τα δημόσια σχολεία με βάση το Ρωμαιοκαθολικό δόγμα. Η παρακολούθηση είναι προαιρετική και όσοι δεν επιλέγουν τα Θρησκευτικά πρέπει να επιλέξουν κάποιο άλλο από τα επιλεγόμενα μαθήματα. Πάντως πάνω από το 90% των μαθητών σε όλες τις βαθμίδες επιλέγει τα Ρωμαιοκαθολικά Θρησκευτικά.

Το βελγικό Σύνταγμα προβλέπει ( άρθρο 24, παρ. 1) ότι τα δημόσια σχολεία πρέπει να διδάσκουν ομολογιακό μάθημα Θρησκευτικών και οι απαλλασσόμενοι να παρακολουθούν μάθημα Ηθικής. Παρά την ύπαρξη τριών Υπουργείων Παιδείας στο Βέλγιο (για Φλαμανδόφωνους, Γαλλόφωνους και Γερμανόφωνους μαθητές) στο μάθημα των Θρησκευτικών επικρατεί ομοφωνία. Η συντριπτική πλειοψηφία διδάσκεται το μάθημα με Ρωμαιοκαθολικό περιεχόμενο, αλλά, αν υπάρχει ικανός αριθμός μαθητών, μπορεί να κληθεί δάσκαλος και από κάποια άλλη από τις αναγνωρισμένες θρησκείες της χώρας. Όλοι οι διδάσκοντες πληρώνονται από το Κράτος.

Στην Ισπανία το μάθημα είναι ομολογιακό και θεμελιώνεται  στις αρχές της Ρωμαιοκαθολικής πίστης. Με τον Οργανικό Νόμο περί Εκπαιδεύσεως της 3-5-2006, ο οποίος κάνει μνεία του Κονκορδάτου μεταξύ Βατικανού και Ισπανικού κράτους, υποχρεούται κάθε σχολείο να έχει καθηγητές για την διδασκαλία του μαθήματος σε ομολογιακή βάση. Η παρακολούθηση είναι προαιρετική για τους μαθητές με βάση την δήλωση των γονέων. Τα τελευταία στοιχεία που έχουμε αναφέρουν ότι περίπου το 80% των μαθητών παρακολουθούν Ρωμαιοκαθολικά Θρησκευτικά. Κατόπιν σχετικής αποφάσεως του Συνταγματικού Δικαστηρίου στην επιλογή των διδασκόντων μετέχουν και οι Ρωμαιοκαθολικοί Επίσκοποι. Υπάρχει η δυνατότητα διδασκαλίας ομολογιακού μαθήματος και για Μουσουλμάνους ή Εβραίους, εφ’ όσον δημιουργείται ομάδα με επαρκή αριθμό μαθητών. Όσοι δεν παρακολουθούν τα Θρησκευτικά υποχρεούνται να παρακολουθήσουν μάθημα Φιλοσοφικής Ηθικής.

Στην Αυστρία η νομοθεσία προβλέπει ομολογιακό μάθημα Θρησκευτικών στα δημόσια σχολεία. Η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών παρακολουθεί μάθημα βασισμένο στο Ρωμαιοκαθολικό δόγμα. Οι καθηγητές πληρώνονται από το κράτος.

Στην Δανία το υποχρεωτικό σχολείο διαρκεί 9 χρόνια και λέγεται Folkeskole. Υπάρχει σε όλες τις τάξεις υποχρεωτικό μάθημα «Χριστιανικών σπουδών». Ο τίτλος του μαθήματος υποδηλώνει και το  περιεχόμενό του που προσανατολίζεται περισσότερο προς την επικρατούσα θρησκεία.  Στο τριτάξιο Γυμνάσιο (Λύκειο) διδάσκεται υποχρεωτικό μάθημα «θρησκευτικών σπουδών».

Στην Ρουμανία το μάθημα επανήλθε μετά από 65 χρόνια. Τα Θρησκευτικά διδάσκονται με βάση την Ορθόδοξη Χριστιανική διδασκαλία πλην ορισμένων περιοχών, όπου κατοικούν Ρωμαιοκαθολικοί. Κάθε πρωί οι μαθητές απαγγέλλουν το «Πάτερ Ημών» και στις αίθουσες των τάξεων υπάρχουν Ορθόδοξες εικόνες.

Στην Γαλλία από το 1905 απαγορεύεται κάθε θρησκευτική διδασκαλία μέσα στο πρόγραμμα του δημοσίου σχολείου, όμως γίνονται συζητήσεις ώστε  το ισχύον καθεστώς να αλλάξει μετά από διαβούλευση με τις μεγάλες θρησκευτικές κοινότητες. Επιτρέπεται, πάντως, να έρχεται κληρικός της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας για κήρυγμα στα σχολεία, αν το ζητήσει ο προβλεπόμενος από τον νόμο αριθμός γονέων. Πάντως σε δύο περιφέρειες, στην Αλσατία και στην Λωρραίνη, υπάρχει υποχρεωτικό μάθημα Θρησκευτικών με ομολογιακό περιεχόμενο, το οποίο ρυθμίζουν οι δύο μεγάλες κοινότητες, των Ρωμαιοκαθολικών και των Προτεσταντών. Εξ άλλου το 90% των ιδιωτικών σχολείων ανήκουν στην Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και εκεί διδάσκεται υποχρεωτικό μάθημα Θρησκευτικών.

Το Ηνωμένο Βασίλειο (κυρίως στην Αγγλία, διότι η Σκωτία παρουσιάζει ιδαιτερότητες) παρέχει υποχρεωτικό μάθημα Θρησκευτικών Σπουδών στα δημόσια σχολεία με περιεχόμενο που διαφέρει κατά περιοχές και κατά σχολικές μονάδες. Ο πρώτος τύπος μαθήματος είναι καθαρά θρησκειολογικός («μαθαίνοντας για τις θρησκείες»).  Πολλοί εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται ότι το μάθημα έχει απομακρυνθεί από τη Βίβλο και δεν καλλιεργεί πρότυπα για τους νέους. Γι’ αυτό έχει δοθεί η δυνατότητα στη σχολική μονάδα να επιλέγει σε συνεννόηση και με τους γονείς έναν δεύτερο τύπο μαθήματος που ονομάζεται «μαθαίνοντας από τη θρησκεία» και περιέχει σημαντικές αναφορές στη Χριστιανική κληρονομιά της χώρας..

Το Σουηδικό μοντέλο είναι απόλυτα θρησκειολογικό και ουδετερόθρησκο. Θεωρείται εφαρμόσιμο μόνο  στη συγκεκριμένη χώρα λόγω των πολύ χαλαρών δεσμών της πλειοψηφίας του πληθυσμού με την επικρατούσα θρησκεία. Παρά το θρησκειολογικό περιεχόμενο γίνεται προσπάθεια να τονισθεί η συμβολή του Χριστιανισμού στην κοινωνία και στον πολιτισμό  της Σουηδίας.

Στη Νορβηγία ο μαθητής σε όλες τις βαθμίδες πρέπει να επιλέξει μεταξύ του μαθήματος που ονομάζεται Χριστιανική Παιδεία και του μαθήματος που ονομάζεται Θρησκειολογική και Ηθική Εκπαίδευση. Όσοι επιλέγουν τον πρώτο τύπο μαθήματος διδάσκονται τις βασικές αξίες του Χριστιανισμού με προσανατολισμό προς την Ευαγγελική Λουθηρανική Ομολογία.

Στην Πορτογαλία το μάθημα των Θρησκευτικών έχει ομολογιακό (Ρωμαιοκαθολικό) περιεχόμενο. Οι μαθητές που δεν επιθυμούν να το παρακολουθήσουν επιλέγουν κάποιο μάθημα Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής.

Στην Πολωνία το μάθημα είναι βασικό σε όλες τις βαθμίδες, ομολογιακό και δημοφιλέστατο. Το 96% των μαθητών του Δημοτικού και το 90% των μαθητών του Γυμνασίου-Λυκείου παρακολουθούν το μάθημα που διδάσκεται από καθηγητές επιλεγμένους από τη ρωμαιοκαθολική εκκλησιαστική αρχή. Οι υπόλοιποι ζητούν απαλλαγή.

Στη Φινλανδία το μάθημα είναι υποχρεωτικό και ομολογιακό σε όλες τις βαθμίδες της υποχρεωτικής εκπαιδεύσεως. Όσοι ζητούν απαλλαγή παρακολουθούν το μάθημα της Φιλοσοφίας/Ηθικής. Η Ορθόδοξη μειονότητα έχει το δικαίωμα να διδάξει τα Ορθόδοξα Θρησκευτικά με δικούς  της διδάσκοντες, αν το ζητήσουν τουλάχιστον τρεις μαθητές σε κάθε σχολική μονάδα.

Η Κύπρος ακολουθεί κατά 90% το ελληνικό Αναλυτικό Πρόγραμμα για τα Θρησκευτικά και χρησιμοποιεί τα σχολικά εγχειρίδια του ελληνικού ΟΕΔΒ.

Από τα ενδεικτικά αυτά παραδείγματα βλέπουμε ότι στην Ευρ. Ένωση το ομολογιακό ( ανοικτό και όχι με μορφή κατήχησης)  μάθημα Θρησκευτικών και μάλιστα βασισμένο στη διδασκαλία της επικρατούσης θρησκείας είναι ο κανόνας και δεν θεωρείται αναχρονισμός. Η θρησκειολογία είναι η εξαίρεση. Εξ άλλου παρατηρούμε ότι για εκείνους που απαλλάσσονται οι περισσότερες χώρες προβλέπουν ένα μάθημα ηθοπλαστικού χαρακτήρος, διότι το σχολείο δεν έχει σκοπό μόνο την μετάδοση γνώσεων, αλλά και την διάπλαση της ανθρώπινης προσωπικότητας.


(Για βιβλιογραφία και περισσότερες πληροφορίες παραπέμπω σε δύο σημαντικά πονήματα:

Τη διδακτορική διατριβή της Θεολόγου Ιωάννας Κομνηνού με τίτλο «Η Ευρωπαϊκή διάσταση της σχολικής θρησκευτικής αγωγής», ΕΛΛΗΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ, 2014.

Το συλλογικό έργο με τίτλο «Το μάθημα των Θρησκευτικών: Προβληματισμοί–επισημάνσεις-Προτάσεις», Έκδοση Τμήματος Κοινωνικής και Ποιμαντικής Θεολογίας ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη 2014.)
Κ.Χ. Αύγουστος 2015

https://www.impantokratoros.gr/27B03678.el.aspx
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 16, 2019, 09:10:15 πμ από Stelios »

Αποσυνδεδεμένος Stelios

  • Administrator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3298
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #411 στις: Δεκέμβριος 16, 2019, 09:19:29 πμ »
Εν αναμονή διαγραφής άσχετων μηνυμάτων, μην απαντήσετε στην άσχετη (τουλάχιστον) με το θέμα προηγούμενη συζήτηση.
Παρακαλούμε συνεχίστε τη συζήτηση επί του θέματος που δεν είναι η "θρησκεία" αλλά το μάθημα των Θρησκευτικών στην Ελλάδα (σωστά; )

Ευχαριστούμε.

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 115
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #412 στις: Δεκέμβριος 16, 2019, 10:39:56 μμ »

Υπάρχει κανείς που να συμμετείχε χθες στη Γενική Συνέλευση των Θεολόγων στον Χολαργό, ώστε να μας ενημερώσει και εμάς;

Το θέμα της ήταν:
«Οι πρόσφατες Αποφάσεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ( βλ. https://www.pde.gr/index.php?topic=35171.98 ),  του Συμβουλίου της Επικρατείας (βλ. https://www.pde.gr/index.php?topic=35171.28 ) και του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (βλ. https://www.pde.gr/index.php?topic=35171.42 ) για το Μάθημα των Θρησκευτικών».

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 115
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #413 στις: Δεκέμβριος 17, 2019, 03:08:16 μμ »
Το μάθημα των Θρησκευτικών στην Ευρώπη: η επικράτηση του ομολογιακού έναντι του θρησκειολογικού περιεχομένου

Γράφει ο Κωνσταντίνος Χολέβας.
Πολιτικός Επιστήμων.

...............................................
Από τα ενδεικτικά αυτά παραδείγματα βλέπουμε ότι στην Ευρ. Ένωση το ομολογιακό ( ανοικτό και όχι με μορφή κατήχησης)  μάθημα Θρησκευτικών και μάλιστα βασισμένο στη διδασκαλία της επικρατούσης θρησκείας είναι ο κανόνας και δεν θεωρείται αναχρονισμός. Η θρησκειολογία είναι η εξαίρεση. Εξ άλλου παρατηρούμε ότι για εκείνους που απαλλάσσονται οι περισσότερες χώρες προβλέπουν ένα μάθημα ηθοπλαστικού χαρακτήρος, διότι το σχολείο δεν έχει σκοπό μόνο την μετάδοση γνώσεων, αλλά και την διάπλαση της ανθρώπινης προσωπικότητας.
(Για βιβλιογραφία και περισσότερες πληροφορίες παραπέμπω σε δύο σημαντικά πονήματα:
Τη διδακτορική διατριβή της Θεολόγου Ιωάννας Κομνηνού με τίτλο «Η Ευρωπαϊκή διάσταση της σχολικής θρησκευτικής αγωγής», ΕΛΛΗΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ, 2014.
Το συλλογικό έργο με τίτλο «Το μάθημα των Θρησκευτικών: Προβληματισμοί–επισημάνσεις-Προτάσεις», Έκδοση Τμήματος Κοινωνικής και Ποιμαντικής Θεολογίας ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη 2014.)
Κ.Χ. Αύγουστος 2015

Ενδιαφέροντα τα στοιχεία που αναφέρονται στο μάθημα των Θρησκευτικών για μια σειρά χώρες. Χρειάζονται όμως επικαιροποίηση, καθώς όπως και στην Ελλάδα το καθεστώς προστασίας των προσωπικών δεδομένων έχει αλλάξει, μετά την ψήφιση το καλοκαίρι του νέου της νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, με τη θέσπιση μέτρων για την εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (GDPR).

Αναγραφή θρησκεύματος και ιθαγένειας στους τίτλους σπουδών και στο «myschool» και απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών
«….Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, κατόπιν σχετικών καταγγελιών, έκρινε ότι η αναγραφή του θρησκεύματος και της ιθαγένειας στα στοιχεία που τηρούνται στο σχολείο, στους τίτλους και τα πιστοποιητικά σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και στο πληροφοριακό σύστημα «myschool» και η δήλωση ότι ο μαθητής δεν είναι Χριστιανός Ορθόδοξος για την απαλλαγή του από το μάθημα των θρησκευτικών, δεν είναι νόμιμες, διότι αντιβαίνουν προς τη θεμελιώδη αρχή της αναγκαιότητας της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Για τον λόγο αυτό καλεί το Υπουργείο Παιδείας να μεριμνήσει για την άμεση τροποποίηση των σχετικών ρυθμίσεων και να λάβει κάθε αναγκαίο μέτρο για τη μη αναγραφή του θρησκεύματος και της ιθαγένειας στα ανωτέρω στοιχεία και πιστοποιητικά, καθώς και στο πληροφοριακό σύστημα «myschool», και να εκδώσει κάθε αναγκαία οδηγία προς τις οικείες εκπαιδευτικές αρχές ώστε, εφεξής, το δικαίωμα στην απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών να ασκείται κατ’ επίκληση αποκλειστικά λόγων συνείδησης…»

Επίσης αύριο ολοκληρώνεται και η δημόσια διαβούλευση στο http://www.opengov.gr/ypepth/?p=4928 ενός σχεδίου νόμου, όπου ρυθμίζεται και αναδρομικά το θέμα του «φακελώματος».

Άρθρο 41 – Απαλοιφή του θρησκεύματος και της ιθαγένειας από τα αποδεικτικά απόλυσης και τα πιστοποιητικά σπουδών
«Αποδεικτικά απόλυσης και κάθε είδους αποδεικτικά και πιστοποιητικά σπουδών, που αφορούν μαθητές που φοίτησαν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος, εκδίδονται εφεξής χωρίς την αναγραφή του θρησκεύματος και της ιθαγένειας»

Όπως έχω επισημάνει και σε παλιότερη ανάρτηση λίγο πριν τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση, σταματά επιτέλους το φαινόμενο να λειτουργεί το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ως παράρτημα της Γενικής Ασφάλειας και ο καθένας πλέον είναι ελεύθερος να πιστεύει ό,τι θέλει, χωρίς να είναι αναγκασμένος να το γνωστοποιεί στο Κράτος ή να δίδεται η «δυνατότητα» στους εργοδότες να κρίνουν την καταλληλότητα κάποιου για μια δουλειά ανάλογα με τα θρησκευτικά πιστεύω του ….


Αποσυνδεδεμένος Anemos2017

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1417
  • Φύλο: Άντρας
  • Βαθειές οι ρίζες πώς να φύγεις απο τον τόπο σου...
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #414 στις: Δεκέμβριος 17, 2019, 04:08:09 μμ »
 @ lodo
Από όλο το άρθρο μόνο την επικαιροποίηση ως προς την Ελλάδα μπόρεσες να σχολιάσεις;

Ούτε καν αυτά;

Παράθεση
Αρχίζουμε με το ερώτημα: Υπάρχει κάποια Οδηγία (ντιρεκτίβα) της Ευρ. Ενώσεως για το μάθημα των Θρησκευτικών; Η απάντηση είναι ΟΧΙ. Η Ευρ. Ένωση έχει καταστήσει σαφές από την Συνθήκη του Άμστερνταμ του 1997 και μέχρι σήμερα με όλα τα επίσημα κείμενά της (βλέπε την ισχύουσα Συνθήκη της Λισσαβόνας)  ότι τα ζητήματα που αφορούν στις σχέσεις Εκκλησίας –Πολιτείας καθώς και στην διδακτέα ύλη της παιδείας δεν είναι ζητήματα δικής της αρμοδιότητος, αλλά του κάθε κράτους –μέλους ξεχωριστά. Επί πλέον η Ευρ. Ένωση δηλώνει ότι σέβεται την εθνική και πολιτιστική ταυτότητα των λαών, οι οποίοι την αποτελούν. Έτσι, λοιπόν, και το μάθημα των Θρησκευτικών δεν ακολουθεί κάποια ενιαία γραμμή, αλλά διαφέρει από χώρα σε χώρα αναλόγως των τοπικών ιστορικών και πολιτισμικών ιδιαιτεροτήτων. Εννοείται ότι τα κράτη μέλη νομοθετούν με σεβασμό προς τις Διεθνείς Συμβάσεις περί Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και επιδιώκουν την καλλιέργεια της υγιούς θρησκευτικής συνειδήσεως μακρυά από κάθε φανατισμό και μισαλλοδοξία.
Παράθεση
Από τα ενδεικτικά αυτά παραδείγματα βλέπουμε ότι στην Ευρ. Ένωση το ομολογιακό ( ανοικτό και όχι με μορφή κατήχησης)  μάθημα Θρησκευτικών και μάλιστα βασισμένο στη διδασκαλία της επικρατούσης θρησκείας είναι ο κανόνας και δεν θεωρείται αναχρονισμός. Η θρησκειολογία είναι η εξαίρεση. Εξ άλλου παρατηρούμε ότι για εκείνους που απαλλάσσονται οι περισσότερες χώρες προβλέπουν ένα μάθημα ηθοπλαστικού χαρακτήρος, διότι το σχολείο δεν έχει σκοπό μόνο την μετάδοση γνώσεων, αλλά και την διάπλαση της ανθρώπινης προσωπικότητας.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 17, 2019, 04:37:08 μμ από Anemos2017 »
Όλες οι λύσεις είναι φίνες και ωραίες τότε και μόνο όταν είναι εφικτές. Μα σαν δεν έχεις κότσια να τις εφαρμόσεις άσε καλύτερα καθόλου μην τις λες.

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 115
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #415 στις: Δεκέμβριος 17, 2019, 10:31:49 μμ »
@ lodo
Από όλο το άρθρο μόνο την επικαιροποίηση ως προς την Ελλάδα μπόρεσες να σχολιάσεις;

Όντως το άρθρο του Χολέβα είναι λίγο "κατεψυγμένο", προ πενταετίας και βάλε....

Εν τω μεταξύ, λόγω των "προσωπικών δεδομένων" σε ολόκληρη την Ευρώπη έχουν αλλάξει πολλά πράγματα. Ας σκεφτούμε μόνο κάτι που έχουμε ζήσει όλοι: Πώς ανακοινώθηκαν φέτος το καλοκαίρι στα Λύκεια τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών; Ούτε ονόματα, ούτε τίποτα. Μόνο οι κωδικοί και ψάχναμε να βρούμε ποιοι μαθητές μας πέρασαν σε ποια Σχολή ....

Το θέμα της απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών, χωρίς τις "πατερίτσες" του Λοβέρδου (έπρεπε να δηλώσεις πως δεν είμαι Χ.Ο. για να απαλλαγείς ...) θα αλλάξει άρδην το τοπίο!

Αποσυνδεδεμένος Anemos2017

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1417
  • Φύλο: Άντρας
  • Βαθειές οι ρίζες πώς να φύγεις απο τον τόπο σου...
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #416 στις: Δεκέμβριος 17, 2019, 10:55:12 μμ »
Άλλη ερώτηση άλλη απάντηση...
Όλες οι λύσεις είναι φίνες και ωραίες τότε και μόνο όταν είναι εφικτές. Μα σαν δεν έχεις κότσια να τις εφαρμόσεις άσε καλύτερα καθόλου μην τις λες.

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 115
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #417 στις: Δεκέμβριος 19, 2019, 12:20:25 πμ »
Έτυχε σήμερα να περάσω από το Μαρούσι. Κυκλοφορούσαν στους διαδρόμους «σαν τη μύγα μέσα στο γάλα» δύο κύριοι - μεγάλης ηλικίας και με αμφίεση τύπου «Άγριες Μέλισσες» - και όπως έμαθα από τους υπαλλήλους προαλείφονται να επανδρώσουν τη συγγραφική ομάδα για το «ομολογιακό» μάθημα των Θρησκευτικών.

Ας τους βοηθήσω λοιπόν λίγο, καθώς η βιβλιογραφία είναι τεράστια:

Από το βιβλίο «δια την Β΄ τάξιν των Γυμνασίων» του 1957 (σελ. 11) σε «συμπυκνωμένη μορφή» η «ορθή» αντίληψη για τους αρχαίους Έλληνες:

«Είναι αληθές βέβαια ότι οι αρχαίοι Έλληνες είχον φθάσει εις ανώτερον θρησκευτικόν και ηθικόν επίπεδον εξ όλων των ειδωλολατρικών λαών. Μερικοί μάλιστα φιλόσοφοι (Πυθαγόρας, Σωκράτης, Πλάτων, Στωϊκοί) επλησίασαν αρκετά προς τας υγιείς θρησκευτικάς και ηθικάς αντιλήψεις και έζησαν βίον ηθικόν και ενάρετον. Αλλά η επίδρασις αυτών περιωρίσθη εις τον μικρόν κύκλον των μαθητών των και δεν ηδυνήθη να ηθικοποιήση την αρχαία κοινωνία, η οποία εξηκολούθει να ζη εν ανηθικότητι και διαφθορά»

Μια μεταφρασούλα χρειάζεται απλώς και είναι έτοιμο ….

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 115
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #418 στις: Δεκέμβριος 19, 2019, 10:50:33 μμ »

...... άρχισαν τα όργανα!

Με εντολή της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως συστάθηκε στο ΙΕΠ  Επιστημονική  Επιτροπή, προκειμένου να διατυπώσει:
Α) Εισήγηση για την βέλτιστη δυνατή μεταβατική λύση του ζητήματος με στόχο την πλήρη συμμόρφωση των Προγραμμάτων Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών με τις αποφάσεις του Σ.τ.Ε., για το χρονικό διάστημα που θα απαιτηθεί μέχρι τη συγγραφή και εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών και του αντιστοίχου διδακτικού υλικού για το Μάθημα των Θρησκευτικών
Β) Εισήγηση σχετικά με τους τρόπους και τις μεθόδους εφαρμογής των αποφάσεων του Σ.τ.Ε., του ΕΔΔΑ και της ΑΠΔΠΧ, όσον αφορά σε όλες τις υπόλοιπες πτυχές των αποφάσεων αυτών που συνδέονται με το Μάθημα των Θρησκευτικών, με έμφαση στη διατήρηση της υποχρεωτικότητας του Μαθήματος και τη διαδικασία απαλλαγής των μαθητών/μαθητριών.

Η  Επιστημονική Επιτροπή, η οποία είναι άμισθη, αποτελείται από τα εξής μέλη:

1. Κωνσταντίνος Κορναράκης (Πρόεδρος Επιτροπής). Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήματος Θεολογίας Ε.Κ.Π.Α. (αντικείμενο: Χριστιανική Ηθική). Επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος του Ι.Ε.Π. για την έκδοση Προγραμμάτων Σπουδών και βιβλίων για τα μαθήματα θρησκευτικής εξειδίκευσης των εκκλησιαστικών σχολείων (2019). Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής της Εκκλησίας για τον διάλογο με την Πολιτεία για τα Προγράμματα Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών (2017-2018). Επικεφαλής συγγραφικής ομάδας για το βιβλίο των Θρησκευτικών της Ε ́ τάξης του Δημοτικού (έκδοση 2006). Επιμορφωτής πολλαπλασιαστών για τα βιβλία των Θρησκευτικών (2003-2006). Πρόεδρος Εποπτικού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης (2019). Μέλος της Επιτροπής για το μάθημα των Θρησκευτικών της Θεολογικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α..

2. Αθανάσιος Στογιαννίδης. Επίκουρος Καθηγητής Τμήματος Θεολογίας ΑΠΘ (αντικείμενο: Σχολική Παιδαγωγική και Διδακτική Μεθοδολογία του Μαθήματος των Θρησκευτικών). Δρ. Θεολογίας του Πανεπιστημίου της Βόννης (Rheinischen Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn) (αντικείμενο: Θρησκειοπαιδαγωγική, Παιδαγωγική Θεωρία). Δρ. Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (αντικείμενο: Διδακτική του Μαθήματος των Θρησκευτικών). Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής της Εκκλησίας για τον διάλογο με την Πολιτεία για τα Προγράμματα Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών (2017-2018). Μέλος της συγγραφικής ομάδας για το διδακτικό βιβλίο θεολογικής και εκκλησιαστικής εξειδίκευσης Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης της Α’ τάξης Γυμνασίου “Θέματα από την Αγία Γραφή" (2019). Μέλος της Εκδοτικής Επιτροπής (Board of Editors) του διεθνούς επιστημονικού περιοδικού "Zeitschrift für Pädagogik und Theologie”.

3. Κωνσταντίνος Πρέντος. Διευθυντής 6ου Δημοτικού Σχολείου Κηφισιάς, Δάσκαλος, Θεολόγος, Μ.Α. στην Ποιμαντική θεολογία και αγωγή («Η διαθεματική προσέγγιση της διδασκαλίας του μαθήματος της Θρησκευτικής Αγωγής στην προσχολική ηλικία»), Δρ. Συστηματικής Θεολογίας («Οι μη χριστιανικές θρησκείες στο μάθημα των Θρησκευτικών του δημοτικού σχολείου»). Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής της Εκκλησίας για τον διάλογο με την Πολιτεία για τα Προγράμματα Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών (2017-2018). Μέλος συγγραφικής ομάδας για το βιβλίο των Θρησκευτικών της Ε ́ τάξης του Δημοτικού (έκδοση 2006). Μέλος της συγγραφικής ομάδας για τα βιβλία θρησκευτικής εξειδίκευσης των Εκκλησιαστικών Σχολείων (2019).

4. Μάριος Κουκουνάρας – Λιάγκης. Επίκουρος Καθηγητής Τμήματος Θεολογίας ΕΚΠΑ (αντικείμενο: Διδακτική Θρησκευτικών). Μέλος του Εποπτικού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης (2019). Αξιολογητής του Προγράμματος Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών του Λυκείου. Μέλος της Επιτροπής διαλόγου Πολιτείας – Εκκλησίας για την Εκκλησιαστική Εκπαίδευση και Επιμόρφωση του Κλήρου (2016), μέλος της Συνοδικής Επιτροπής Τύπου, Δημοσίων Σχέσεων και Διαφωτίσεως (2016- 2020), Μέλος της Επιτροπής Διοικήσεως της Επικοινωνιακής και Μορφωτικής Υπηρεσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος (2014-2016), Ειδικός Σύμβουλος Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (2007-2009), μέλος της συγγραφικής ομάδας των βιβλίων θρησκευτικής εξειδίκευσης των Εκκλησιαστικών Σχολείων (2019). Διδάσκει στο UCL- Institute of Education του Λονδίνου. Συντονίζει σήμερα τέσσερα προγράμματα με χρηματοδότηση του ΕΛΚΕ του Ε.Κ.Π.Α. και Erasmus+ (KA2). Είναι Ακαδημαϊκός και Επιστημονικός υπεύθυνος E-learning προγραμμάτων ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Ε.Κ.Π.Α. και σχολικών προγραμμάτων του Ε.Κ.Π.Α.

5. Ξανθή Αλμπανάκη. Δρ. Θεολογίας, κάτοχος του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης της Νομικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου και της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ., με ειδίκευση στην Παιδαγωγική. Δίδαξε σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από το 2000 και από το 2018 υπηρετεί ως Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Θεολόγων Ανατ.Μακεδονίας – Θράκης. Έχει ειδίκευση στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και την χρήση νέων τεχνολογιών στη διδακτική των Θρησκευτικών. Είναι μέλος της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, πρεσβευτής του ευρωπαϊκού προγράμματος Teacher4europe της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, του Δικτύου Scientix στην Ελλάδα κ.α..

6. Ελένη Μαράκη. Δρ. Επιστημών Αγωγής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Προϊσταμένη ΚΕΣΥ (Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης) Ηρακλείου της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης, έχει υπηρετήσει επί σειρά ετών ως σχολική σύμβουλος Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και είναι Πρόεδρος του Ινστιτούτου Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών (Ι.Α.Κ.Ε.).

7. Φερενίκη Παναγοπούλου. Επίκουρη Καθηγήτρια Συνταγματικού Δικαίου στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω. Διετέλεσε επί οκτώ έτη Νομική Ελέγκτρια στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Σπούδασε Νομική στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (βασικές σπουδές και μεταπτυχιακό δίπλωμα δημοσίου δικαίου), Δίκαιο και Δημόσια Υγεία στο Πανεπιστήμιο του Harvard. Κατέχει διδακτορικό δίπλωμα στο Συνταγματικό Δίκαιο και τη Βιοηθική από το Πανεπιστήμιο Χούμπολντ του Βερολίνου. Έχει διδάξει Συνταγματικό Δίκαιο, Δίκαιο και Νέες Τεχνολογίες, Δίκαιο Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, Δίκαιο της Δημόσιας Υγείας, Αμερικανικό Δίκαιο και Βιοηθική στο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου, στη Σχολή Οικονομικών και Δικαίου του Βερολίνου, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Έχει δημοσιεύσει σημαντικό αριθμό βιβλίων στα πεδία εξειδίκευσής της.

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1963
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #419 στις: Δεκέμβριος 19, 2019, 10:54:29 μμ »
...... άρχισαν τα όργανα!

Με εντολή της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως συστάθηκε στο ΙΕΠ  Επιστημονική  Επιτροπή, προκειμένου να διατυπώσει:
Α) Εισήγηση για την βέλτιστη δυνατή μεταβατική λύση του ζητήματος με στόχο την πλήρη συμμόρφωση των Προγραμμάτων Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών με τις αποφάσεις του Σ.τ.Ε., για το χρονικό διάστημα που θα απαιτηθεί μέχρι τη συγγραφή και εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών και του αντιστοίχου διδακτικού υλικού για το Μάθημα των Θρησκευτικών
Β) Εισήγηση σχετικά με τους τρόπους και τις μεθόδους εφαρμογής των αποφάσεων του Σ.τ.Ε., του ΕΔΔΑ και της ΑΠΔΠΧ, όσον αφορά σε όλες τις υπόλοιπες πτυχές των αποφάσεων αυτών που συνδέονται με το Μάθημα των Θρησκευτικών, με έμφαση στη διατήρηση της υποχρεωτικότητας του Μαθήματος και τη διαδικασία απαλλαγής των μαθητών/μαθητριών.

Η  Επιστημονική Επιτροπή, η οποία είναι άμισθη, αποτελείται από τα εξής μέλη:

1. Κωνσταντίνος Κορναράκης (Πρόεδρος Επιτροπής). Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήματος Θεολογίας Ε.Κ.Π.Α. (αντικείμενο: Χριστιανική Ηθική). Επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος του Ι.Ε.Π. για την έκδοση Προγραμμάτων Σπουδών και βιβλίων για τα μαθήματα θρησκευτικής εξειδίκευσης των εκκλησιαστικών σχολείων (2019). Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής της Εκκλησίας για τον διάλογο με την Πολιτεία για τα Προγράμματα Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών (2017-2018). Επικεφαλής συγγραφικής ομάδας για το βιβλίο των Θρησκευτικών της Ε ́ τάξης του Δημοτικού (έκδοση 2006). Επιμορφωτής πολλαπλασιαστών για τα βιβλία των Θρησκευτικών (2003-2006). Πρόεδρος Εποπτικού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης (2019). Μέλος της Επιτροπής για το μάθημα των Θρησκευτικών της Θεολογικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α..

2. Αθανάσιος Στογιαννίδης. Επίκουρος Καθηγητής Τμήματος Θεολογίας ΑΠΘ (αντικείμενο: Σχολική Παιδαγωγική και Διδακτική Μεθοδολογία του Μαθήματος των Θρησκευτικών). Δρ. Θεολογίας του Πανεπιστημίου της Βόννης (Rheinischen Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn) (αντικείμενο: Θρησκειοπαιδαγωγική, Παιδαγωγική Θεωρία). Δρ. Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (αντικείμενο: Διδακτική του Μαθήματος των Θρησκευτικών). Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής της Εκκλησίας για τον διάλογο με την Πολιτεία για τα Προγράμματα Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών (2017-2018). Μέλος της συγγραφικής ομάδας για το διδακτικό βιβλίο θεολογικής και εκκλησιαστικής εξειδίκευσης Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης της Α’ τάξης Γυμνασίου “Θέματα από την Αγία Γραφή" (2019). Μέλος της Εκδοτικής Επιτροπής (Board of Editors) του διεθνούς επιστημονικού περιοδικού "Zeitschrift für Pädagogik und Theologie”.

3. Κωνσταντίνος Πρέντος. Διευθυντής 6ου Δημοτικού Σχολείου Κηφισιάς, Δάσκαλος, Θεολόγος, Μ.Α. στην Ποιμαντική θεολογία και αγωγή («Η διαθεματική προσέγγιση της διδασκαλίας του μαθήματος της Θρησκευτικής Αγωγής στην προσχολική ηλικία»), Δρ. Συστηματικής Θεολογίας («Οι μη χριστιανικές θρησκείες στο μάθημα των Θρησκευτικών του δημοτικού σχολείου»). Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής της Εκκλησίας για τον διάλογο με την Πολιτεία για τα Προγράμματα Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών (2017-2018). Μέλος συγγραφικής ομάδας για το βιβλίο των Θρησκευτικών της Ε ́ τάξης του Δημοτικού (έκδοση 2006). Μέλος της συγγραφικής ομάδας για τα βιβλία θρησκευτικής εξειδίκευσης των Εκκλησιαστικών Σχολείων (2019).

4. Μάριος Κουκουνάρας – Λιάγκης. Επίκουρος Καθηγητής Τμήματος Θεολογίας ΕΚΠΑ (αντικείμενο: Διδακτική Θρησκευτικών). Μέλος του Εποπτικού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης (2019). Αξιολογητής του Προγράμματος Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών του Λυκείου. Μέλος της Επιτροπής διαλόγου Πολιτείας – Εκκλησίας για την Εκκλησιαστική Εκπαίδευση και Επιμόρφωση του Κλήρου (2016), μέλος της Συνοδικής Επιτροπής Τύπου, Δημοσίων Σχέσεων και Διαφωτίσεως (2016- 2020), Μέλος της Επιτροπής Διοικήσεως της Επικοινωνιακής και Μορφωτικής Υπηρεσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος (2014-2016), Ειδικός Σύμβουλος Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (2007-2009), μέλος της συγγραφικής ομάδας των βιβλίων θρησκευτικής εξειδίκευσης των Εκκλησιαστικών Σχολείων (2019). Διδάσκει στο UCL- Institute of Education του Λονδίνου. Συντονίζει σήμερα τέσσερα προγράμματα με χρηματοδότηση του ΕΛΚΕ του Ε.Κ.Π.Α. και Erasmus+ (KA2). Είναι Ακαδημαϊκός και Επιστημονικός υπεύθυνος E-learning προγραμμάτων ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Ε.Κ.Π.Α. και σχολικών προγραμμάτων του Ε.Κ.Π.Α.

5. Ξανθή Αλμπανάκη. Δρ. Θεολογίας, κάτοχος του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης της Νομικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου και της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ., με ειδίκευση στην Παιδαγωγική. Δίδαξε σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από το 2000 και από το 2018 υπηρετεί ως Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Θεολόγων Ανατ.Μακεδονίας – Θράκης. Έχει ειδίκευση στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και την χρήση νέων τεχνολογιών στη διδακτική των Θρησκευτικών. Είναι μέλος της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, πρεσβευτής του ευρωπαϊκού προγράμματος Teacher4europe της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, του Δικτύου Scientix στην Ελλάδα κ.α..

6. Ελένη Μαράκη. Δρ. Επιστημών Αγωγής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Προϊσταμένη ΚΕΣΥ (Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης) Ηρακλείου της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης, έχει υπηρετήσει επί σειρά ετών ως σχολική σύμβουλος Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και είναι Πρόεδρος του Ινστιτούτου Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών (Ι.Α.Κ.Ε.).

7. Φερενίκη Παναγοπούλου. Επίκουρη Καθηγήτρια Συνταγματικού Δικαίου στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω. Διετέλεσε επί οκτώ έτη Νομική Ελέγκτρια στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Σπούδασε Νομική στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (βασικές σπουδές και μεταπτυχιακό δίπλωμα δημοσίου δικαίου), Δίκαιο και Δημόσια Υγεία στο Πανεπιστήμιο του Harvard. Κατέχει διδακτορικό δίπλωμα στο Συνταγματικό Δίκαιο και τη Βιοηθική από το Πανεπιστήμιο Χούμπολντ του Βερολίνου. Έχει διδάξει Συνταγματικό Δίκαιο, Δίκαιο και Νέες Τεχνολογίες, Δίκαιο Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, Δίκαιο της Δημόσιας Υγείας, Αμερικανικό Δίκαιο και Βιοηθική στο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου, στη Σχολή Οικονομικών και Δικαίου του Βερολίνου, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Έχει δημοσιεύσει σημαντικό αριθμό βιβλίων στα πεδία εξειδίκευσής της.


Ήταν αναμενόμενο. Όμως από τη στιγμή που δεν προβληματίζονται οι συνάδελφοι θεολόγοι, κανένα πρόβλημα.

 

Pde.gr, © 2005 - 2020

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 29639
  • Τελευταία: asepoulla
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1020468
  • Σύνολο θεμάτων: 17552
  • Σε σύνδεση σήμερα: 318
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1737
  • (Σεπτέμβριος 06, 2014, 04:03:51 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 24
Επισκέπτες: 209
Σύνολο: 233

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.092 δευτερόλεπτα. 29 ερωτήματα.