*

Αποστολέας Θέμα: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;  (Αναγνώστηκε 67560 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #140 στις: Νοέμβριος 17, 2019, 11:40:24 πμ »
Πολλοί μαθητές δεν θέλουν τα μαθηματικά, άλλοι δεν θέλουν την Χημεία, άλλοι τα αρχαία, όλοι οι μαθητές όμως τα παρακολουθούν υποχρεωτικά και εξετάζονται κανονικότατα και αξιολογούνται. Το ίδιο ακριβώς πρέπει να γίνει και με τα θρησκευτικά. Η χώρα είναι Χριστιανική Ορθόδοξη και όπως πολύ σωστά έκρινε το ΣτΕ θα πρέπει να διδάσκονται στο αυτό πνεύμα ακυρώνοντας στην ουσία τους "φακέλους" του Φίλη που δημιουργούσαν μια σύγχυση καθώς παρουσίαζε τις θρησκείες κατα τρόπο συγκρητιστικό.

Στα υπόλοιπα μαθήματα, ειδικά των ανθρωπιστικών επιστημών, δεν προβάλλεται όμως πάντα μια οπτική ως η μόνη απόλυτη αλήθεια, αλλά ως η επικρατούσα μεταξύ διαφόρων.
Άρα, αν θέλεις το μάθημα να είναι υποχρεωτικό, όπως τα άλλα, θα πρέπει να σε ενημερώνει ότι υπάρχουν και άλλες προσεγγίσεις του θείου στον κόσμο, που δεν συμπίπτουν με την επικρατούσα στη χώρα σου.
Διαφορετικά, τίθεται θέμα προσηλυτισμού που απαγορεύεται από το σύνταγμα και τις διεθνείς συνθήκες για τα δικαιώματα του ανθρώπου. Γι' αυτό και δίνεται το δικαίωμα της απαλλαγής.



Όσο για το επιχείρημα οτι έρχονται μουσουλμάνοι στην χώρα, 1ον ξέρουν πολύ καλά που ήρθαν (δεν είναι μουσουλμανική χώρα η Ελλάδα) και καλό είναι να μάθουν τα στοιχειώδη πιστεύω της χώρας που επέλεξαν να ζήσουν το υπόλοιπο της ζωής τους και 2ον υπάρχει στην Β Λυκείου το μάθημα των μεγαλύτερων θρησκειών (που συμπεριλαμβάνει και το Ισλάμ). Αν πάλι δεν ικανοποιούνται υπάρχει και το ομόδοξο Ντουμπάι και Κατάρ με πολύ καλύτερο βιοτικό επίπεδο και ευκαιρίες εργασίας καθώς και μεγάλα ιεροδιδασκαλεία και μεντρεσέδες.


Το επιχείρημα "αν δεν τους αρέσει, να πάνε αλλού" μπορεί να πιάσει σε τουρίστες, όχι όμως σε μετανάστες ή πρόσφυγες που φεύγουν από τη χώρα τους για λόγους επιβίωσης, οικονομικής ή και βιολογικής, και δεν έχουν πάντα περιθώρια επιλογής για το πού θα καταλήξουν.

Άρα, το θέμα είναι, εφόσον είναι στη χώρα και η χώρα είναι ευρωπαϊκή και χριστιανική, αν θα επιλέξεις να κάνεις πως δεν τους βλέπεις, ευνοώντας την πλήρη γκετοποίησή τους με ό,τι μπορεί να επιφέρει αυτό, ή αν θα μπεις στη διαδικασία να διατηρήσεις μια στοιχειώδη γέφυρα επικοινωνίας διατηρώντας την ταυτότητά σου.
Αυτό στην πράξη προϋποθέτει ενημέρωση αυτών για την κυρίαρχη θρησκεία και κουλτούρα, και ενημέρωση των ντόπιων για τη θρησκεία και κουλτούρα των εισερχομένων. Εάν αυτό δεν το πράξει το σχολείο υπεύθυνα και εμπεριστατωμένα, τότε υπάρχει μεγαλύτερος κίνδυνος σύγχυσης για τους πάντες, αφού θα βλέπουν και θα ακούνε διάφορα που δεν θα καταλαβαίνουν.
Η θρησκειολογία σε μια τάξη μόνο του Λυκείου δεν είναι αρκετή. Εδώ οι μαθητές κάνουν Ιστορία επί χρόνια και όταν τελειώνουν, δεν θυμούνται τα βασικά. Χρειάζονται τουλάχιστον τρία χρόνια, κατά τη γνώμη μου, μπας και αποκομίσουν κάτι.


Λυπάμαι που θα το πώ, αλλά οι κύριοι και κυρίες του ΚΑΙΡΟΥ μόνο θεολόγοι δεν είναι, όταν πρεσβεύουν ότι όλοι είναι το ίδιο και ο Χριστός και ο Μωάμεθ και ο Βούδας και ο Κούδας ένας αχταρμάς, μη πιστεύοντας στην ουσία στο Χριστό ώς αληθινό Θεό που αποκαλύφθηκε στον άνθρωπο ώς ένσαρκος Θείος Λόγος ολοκληρώνοντας το σωτηριολογικό του έργο με το Θείο Πάθος Του πάνω στον Σταυρό, την τριήμερη Ταφή και Ανάσταση δίνοντας την ελπίδα της Αναστάσεως στους ανθρώπους. Απουσιαζει παντελώς ο Πατερικός Λόγος και προβάλλονται ετερόκλητα και ξένα προς την Ορθοδοξία πρότυπα και άλλα πολλά...


Δεν ξέρω τι είναι οι θεολόγοι του ΚΑΙΡΟΥ. Και σίγουρα, καμία θρησκεία δεν είναι ίδια με την άλλη.
Από την άλλη, η ιδέα της αξιολογικής προσέγγισης των θρησκειών και των πολιτισμών είναι πολύ επικίνδυνη, γιατί ευνοεί τον ρατσισμό και τη μισαλλοδοξία. Άλλωστε, μεταξύ μας, ουδείς εστί αναμάρτητος όποιο πρότυπο κι αν έχει.


Απουσιαζει παντελώς ο Πατερικός Λόγος και προβάλλονται ετερόκλητα και ξένα προς την Ορθοδοξία πρότυπα και άλλα πολλά...


Δεν έχω δει τα συγκεκριμένα βιβλία. Ξέρω μόνο ότι είχαν την έγκριση της Εκκλησίας.

Γενικά μιλώντας ωστόσο, το τι θα προβάλεις ως πρότυπο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το τι θα παρουσιάσεις ως κυρίαρχο. Από εκεί και πέρα, δεν μπορείς να κάνεις κάτι παραπάνω για να το επιβάλεις, γιατί θα παραβιάσεις την ελευθερία του ατόμου και το πιθανότερο είναι να οδηγήσεις τελικά στο αντίθετο από το επιδιωκόμενο, δηλ. στην απόρριψη.

 
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 17, 2019, 11:43:12 πμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 20:28:20 »

Αποσυνδεδεμένος ΚΠ

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 553
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #141 στις: Νοέμβριος 17, 2019, 11:53:56 πμ »
Η πρόταση του μητροπολίτη Ναυπάκτου Ιεροθεου νομίζω ότι είναι είναι η καλύτερη. σε κάθε μάθημα θρησκευτικών κάθε τάξης να εντάσσονται στο τέλος ορισμένα κεφάλαια θρησκειολογίας ώστε οι μαθητές να έχουν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα. Έτσι θα μπορέσει να παραμείνει και υποχρεωτικό... Και μια εικόνα τι επικρατεί στην Ευρώπη  http://ikivotos.gr/post/2441/h-thrhskeytikh-ekpaideysh-sthn-eyrwph
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 17, 2019, 06:42:52 μμ από ΚΠ »

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #142 στις: Νοέμβριος 17, 2019, 12:11:13 μμ »
Στα υπόλοιπα μαθήματα, ειδικά των ανθρωπιστικών επιστημών, δεν προβάλλεται όμως πάντα μια οπτική ως η μόνη απόλυτη αλήθεια, αλλά ως η επικρατούσα μεταξύ διαφόρων.
Άρα, αν θέλεις το μάθημα να είναι υποχρεωτικό, όπως τα άλλα, θα πρέπει να σε ενημερώνει ότι υπάρχουν και άλλες προσεγγίσεις του θείου στον κόσμο, που δεν συμπίπτουν με την επικρατούσα στη χώρα σου.
Διαφορετικά, τίθεται θέμα προσηλυτισμού που απαγορεύεται από το σύνταγμα και τις διεθνείς συνθήκες για τα δικαιώματα του ανθρώπου. Γι' αυτό και δίνεται το δικαίωμα της απαλλαγής.




Το επιχείρημα "αν δεν τους αρέσει, να πάνε αλλού" μπορεί να πιάσει σε τουρίστες, όχι όμως σε μετανάστες ή πρόσφυγες που φεύγουν από τη χώρα τους για λόγους επιβίωσης, οικονομικής ή και βιολογικής, και δεν έχουν πάντα περιθώρια επιλογής για το πού θα καταλήξουν.

Άρα, το θέμα είναι, εφόσον είναι στη χώρα και η χώρα είναι ευρωπαϊκή και χριστιανική, αν θα επιλέξεις να κάνεις πως δεν τους βλέπεις, ευνοώντας την πλήρη γκετοποίησή τους με ό,τι μπορεί να επιφέρει αυτό, ή αν θα μπεις στη διαδικασία να διατηρήσεις μια στοιχειώδη γέφυρα επικοινωνίας διατηρώντας την ταυτότητά σου.
Αυτό στην πράξη προϋποθέτει ενημέρωση αυτών για την κυρίαρχη θρησκεία και κουλτούρα, και ενημέρωση των ντόπιων για τη θρησκεία και κουλτούρα των εισερχομένων. Εάν αυτό δεν το πράξει το σχολείο υπεύθυνα και εμπεριστατωμένα, τότε υπάρχει μεγαλύτερος κίνδυνος σύγχυσης για τους πάντες, αφού θα βλέπουν και θα ακούνε διάφορα που δεν θα καταλαβαίνουν.
Η θρησκειολογία σε μια τάξη μόνο του Λυκείου δεν είναι αρκετή. Εδώ οι μαθητές κάνουν Ιστορία επί χρόνια και όταν τελειώνουν, δεν θυμούνται τα βασικά. Χρειάζονται τουλάχιστον τρία χρόνια, κατά τη γνώμη μου, μπας και αποκομίσουν κάτι.



Δεν ξέρω τι είναι οι θεολόγοι του ΚΑΙΡΟΥ. Και σίγουρα, καμία θρησκεία δεν είναι ίδια με την άλλη.
Από την άλλη, η ιδέα της αξιολογικής προσέγγισης των θρησκειών και των πολιτισμών είναι πολύ επικίνδυνη, γιατί ευνοεί τον ρατσισμό και τη μισαλλοδοξία. Άλλωστε, μεταξύ μας, ουδείς εστί αναμάρτητος όποιο πρότυπο κι αν έχει.



Δεν έχω δει τα συγκεκριμένα βιβλία. Ξέρω μόνο ότι είχαν την έγκριση της Εκκλησίας.

Γενικά μιλώντας ωστόσο, το τι θα προβάλεις ως πρότυπο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το τι θα παρουσιάσεις ως κυρίαρχο. Από εκεί και πέρα, δεν μπορείς να κάνεις κάτι παραπάνω για να το επιβάλεις, γιατί θα παραβιάσεις την ελευθερία του ατόμου και το πιθανότερο είναι να οδηγήσεις τελικά στο αντίθετο από το επιδιωκόμενο, δηλ. στην απόρριψη.

 

Apri, κατά τη γνώμη, μου πρωτίστως το θέμα δεν είναι πώς θα νιώσουν άνετα οι μετανάστες στην Ελλάδα σε σχέση με τη θρησκεία που πρεσβεύουν, (γιατί αντιμετωπίζουν σοβαρότερα προβλήματα), αλλά πώς το μάθημα των θρησκευτικών θα απεμπλακεί από την "κηδεμονία" της εκκλησίας και το δογματικό του χαρακτήρα. Μόνο με αυτό τον τρόπο θα εξελιχθεί σε μάθημα θρησκειολογίας με φιλοσοφικές προεκτάσεις, ώστε  να γίνει ελκυστικό για τους μαθητές.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 17, 2019, 12:15:47 μμ από ΡΕΑ.Τ »

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #143 στις: Νοέμβριος 17, 2019, 12:39:44 μμ »
Η πρόταση του μητροπολίτη Ναυπάκτου Ιεροθεου νομίζω ότι είναι είναι η καλλίτερη. σε κάθε μάθημα θρησκευτικών κάθε τάξης να εντάσσονται στο τέλος ορισμένα κεφάλαια θρησκειολογιας ώστε οι μαθητές να έχουν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα. Έτσι θα μπορέσει να παραμείνει και υποχρεωτικό...


Είναι κι αυτή μια ιδέα, που θα μπορούσε να εξετάσει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, αν το άφηναν ως καθ' ύλην αρμόδιο να καθορίσει τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος βάσει της παιδαγωγικής επιστήμης και των αποτελεσμάτων της διδακτικής πράξης. Αλλά εδώ τα πράγματα κυλάνε ανορθόδοξα. ::)




Apri, κατά τη γνώμη, μου πρωτίστως το θέμα δεν είναι πώς θα νιώσουν άνετα οι μετανάστες στην Ελλάδα σε σχέση με τη θρησκεία που πρεσβεύουν, (γιατί αντιμετωπίζουν σοβαρότερα προβλήματα), αλλά πώς το μάθημα των θρησκευτικών θα απεμπλακεί από την "κηδεμονία" της εκκλησίας και το δογματικό του χαρακτήρα.

Για εμένα το θέμα δεν είναι το να νιώσει "άνετα" κάποιος στο σχολείο, ό,τι και να είναι. Μπορεί να μάθει μια αλήθεια που αντιβαίνει τις προκαταλήψεις και το συμφέρον του και να νιώσει εξαιρετικά άβολα. Αυτό δεν είναι κακό, αλλά καλό.

Κατά τη γνώμη μου, δεν πρέπει το σχολείο, που είναι βασικός θεσμός κοινωνικοποίησης, να βάζει διαχωριστικές γραμμές στους μαθητές και να υψώνει "τείχη" ανάλογα με τις πεποιθήσεις τους.
Θα πρέπει να καλλιεργεί μια στοιχειώδη επικοινωνία μεταξύ αλλόθρησκων, αλλόδοξων, άθεων, ιδεολογικά ή ακόμη και επιστημονικά αντίθετων, και όχι να επιδιώκει την υποχρεωτική συμφωνία και συμμόρφωση σε κάτι ενάντια στις προσωπικές τους επιλογές. Αυτό θα στηρίξει τη δημοκρατία και την κοινωνική συνοχή.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 20:28:20 »

sapore

  • Επισκέπτης
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #144 στις: Νοέμβριος 17, 2019, 12:47:05 μμ »
Συγνώμη, αλλά θα υπάρχει χώρα του δυτικού κόσμου στην οποία τα Θρησκευτικά είναι υποχρεωτικό μάθημα, όπως πχ τα Μαθηματικά?! Μπορεί και να υπάρχει-δεν ξέρω. Στη βόρεια Αμερική πάντως που έχω ζήσει πολλά χρόνια δεν ήταν?! Υπάρχει κάποια δυτική Ευρωπαική που να είναι υποχρεωτικό?! :o

Στα υπόλοιπα μαθήματα, ειδικά των ανθρωπιστικών επιστημών, δεν προβάλλεται όμως πάντα μια οπτική ως η μόνη απόλυτη αλήθεια, αλλά ως η επικρατούσα μεταξύ διαφόρων.
Άρα, αν θέλεις το μάθημα να είναι υποχρεωτικό, όπως τα άλλα, θα πρέπει να σε ενημερώνει ότι υπάρχουν και άλλες προσεγγίσεις του θείου στον κόσμο, που δεν συμπίπτουν με την επικρατούσα στη χώρα σου.
Διαφορετικά, τίθεται θέμα προσηλυτισμού που απαγορεύεται από το σύνταγμα και τις διεθνείς συνθήκες για τα δικαιώματα του ανθρώπου. Γι' αυτό και δίνεται το δικαίωμα της απαλλαγής.



Δεν έχω δει τα συγκεκριμένα βιβλία. Ξέρω μόνο ότι είχαν την έγκριση της Εκκλησίας.

Γενικά μιλώντας ωστόσο, το τι θα προβάλεις ως πρότυπο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το τι θα παρουσιάσεις ως κυρίαρχο. Από εκεί και πέρα, δεν μπορείς να κάνεις κάτι παραπάνω για να το επιβάλεις, γιατί θα παραβιάσεις την ελευθερία του ατόμου και το πιθανότερο είναι να οδηγήσεις τελικά στο αντίθετο από το επιδιωκόμενο, δηλ. στην απόρριψη.
Να τι ισχύει στην Ε.Ε.:
Το μάθημα των Θρησκευτικών στην Ευρωπαϊκή Ένωση


Εκτός εάν ψάχνουμε για το τι ισχύει και σε άλλες χώρες εκτός Ε.Ε. ! ! !

Είναι η Ευρώπη «θρησκευτικά ουδέτερη»;
Τι ισχύει στις υπόλοιπες χώρες για τις σχέσεις Κράτους - Εκκλησίας


Βέβαια ο Αντώνης Βγόντζας υπογραμμίζει :
Παράθεση
«Η Ορθοδοξία έχει συμβάλει στην εθνική μας αυτογνωσία. Και κάτι περισσότερο και πιο εμφατικό: Στο πρώτο Σύνταγμα της Ελλάδας η ιδιότητα του Έλληνα αποδίδεται σε όλους όσοι ‘‘πιστεύουσιν εις Χριστόν’’». Επισημαίνει δε ότι «η ένταξη του όρου της “θρησκευτικής ουδετερότητας” του κράτους στο ίδιο το Σύνταγμα μπορεί να επιφέρει πλήγματα στην εθνική μας αυτογνωσία. Οι λέξεις του Συντάγματος ταξιδεύουν μέσα στον ιστορικό χρόνο».

Ακόμα και για τα Μαθηματικά υπάρχουν "άλλες απόψεις" πχ για την απόλυτη ισχύ της αιτιοκρατίας p==>q , αλλά η ώρα ΔΕΝ είναι "για τέτοια".
ΑΝ το 30% των Ελλήνων αντιλαμβάνεται τη σημασία της "ανεξιθρησκείας" στη διδασκαλία (όσο και στην κοινωνία) και την υποστηρίζει, όσο κι αν αναδεικνύει τα "θετικά" της, παραγνωρίζοντας τα "αρνητικά" της (σε όποιο βάθος χρόνου, ακόμα και μέτα θάνατον ημών),

ΔΕΝ ήγγικεν η ώρα και για την "ανεξεπιστήμη" ούτε για το 1% μας, πέρα από υπεραπλουστεύσεις της "Ισχύει ό,τι πιστεύω εγώ"  και για την Επιστήμη:

https://gifmaker.me/PlayGIFAnimation.php?folder=20191116211R2kxXemv5l2OMgrAq84m0&file=output_hQ8ihO.gif

Υ.Γ.: Επίσης μη ξεχνάμε το μη αθώον του σχολείου στην αγωγή που προβάλλει/επιβάλλει/υποβάλλει στους παρακολουθούντες του.
Οπότε ό,τι κι αν θεσμοθετηθεί θα είναι μέσα από συσχετισμό δύναμης (πχ στη Γαλλία) και δεν ήρθε ακόμα η ώρα στην Ελλάδα με το 30% όσων επιθυμούν αλλαγή στον τρόπο διδασκαλίας των Θρησκευτικών στη χώρα μας, καθώς η κρίσιμη μάζα θα πρέπει να είναι άνω του μισού και με "πυγμή": ΚΑΤΙ ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΩΡΑ.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 17, 2019, 12:51:12 μμ από sapore »

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #145 στις: Νοέμβριος 17, 2019, 01:37:26 μμ »
ΔΕΝ ήγγικεν η ώρα και για την "ανεξεπιστήμη" ούτε για το 1% μας, πέρα από υπεραπλουστεύσεις της "Ισχύει ό,τι πιστεύω εγώ"  και για την Επιστήμη:

Tι εννοείς; Στην επιστήμη υπάρχουν πάντα κυρίαρχες απόψεις, υπάρχουν και αιρετικές που καμιά φορά επιβεβαιώνονται σε βάθος χρόνου και επικρατούν.
Γι' αυτό γίνονται και τα επιστημονικά συνέδρια. Αν δεν είχε έλθει η ώρα, θα υπήρχε η Ιερά Εξέταση που θα έκρινε τη συμβαδίζει με τη δική τους αλήθεια και τι όχι.



Είναι η Ευρώπη «θρησκευτικά ουδέτερη»;

Η θρησκεία από τη στιγμή που καθορίζει κοινό τρόπο σκέψης (το "ομότροπον" που έλεγε ο Ηρόδοτος) είναι στοιχείο εθνικής και πολιτιστικής ταυτότητας. Άρα, δεν μπορεί να υπάρξει στην πράξη θρησκευτικά ουδέτερη κοινωνία ούτε θρησκευτικά ουδέτερο κράτος, αφού εκφράζει μια νοοτροπία επηρεασμένη από την τρέχουσα επικρατούσα θρησκεία.
Το σημαντικό είναι να μην ελέγχεται το κράτος από τους εκάστοτε εκπροσώπους της κυρίαρχης θρησκείας και να μη θεωρείται η θρησκεία ως το μοναδικό στοιχείο εθνικής ταυτότητας, άνευ του οποίου κάποιος παύει να έχει εθνική ταυτότητα. Μπορεί αυτό να ίσχυε σε σημαντικό, αλλά και πάλι όχι απόλυτο, βαθμό τον καιρό των μεγάλων πολυεθνικών αυτοκρατοριών, όπως ήταν η Γερμανική (του Καρλομάγνου), η Βυζαντινή, η Οθωμανική (γι' αυτό και στο πρώτο Σύνταγμα ορίζονται οι Έλληνες με βάση την πίστη), αλλά στη σύγχρονη εποχή το εκπαιδευτικό σύστημα και τα ΜΜΕ διασφαλίζουν την αίσθηση της κοινής ιστορίας, της κοινής γλώσσας, των κοινών εθίμων, που διαμορφώνουν συγκεκριμένη εθνική ταυτότητα.

Ως προς το μάθημα των Θρησκευτικών, το κράτος δεν θα μπορούσε στο όνομα μιας θρησκευτικής ουδετερότητας να αγνοεί ποια είναι η επικρατούσα θρησκεία, γιατί θα ήταν σαν να παρέβλεπε την κοινωνική πραγματικότητα.
Ούτε όμως μπορεί να αγνοεί ότι υπάρχουν και άλλες θρησκείες. Εδώ δεν τις αγνοεί η επίσημη Εκκλησία που διοργανώνει διαθρησκευτικά συνέδρια.

Η κρατική χρηματοδότηση της Εκκλησίας είναι μεγάλη ιστορία, που ξεφεύγει από τα όρια του συγκεκριμένου topic. Πάντως, αν θες τη γνώμη μου, πλήρης διακοπή της χρηματοδότησης δεν θα ήταν σωστό να υπάρξει από τη στιγμή που η Εκκλησία είναι ένας φορέας πολιτισμού και φιλανθρωπίας. Δηλ. εφόσον το κράτος χρηματοδοτεί καλλιτεχνικά έργα, πολιτιστικούς συλλόγους κλπ και καλά κάνει, δεν θα μπορούσε να εξαιρεί την Εκκλησία.
Από εκεί και πέρα, είναι θέμα συζήτησης ο βαθμός της χρηματοδότησης.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

sapore

  • Επισκέπτης
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #146 στις: Νοέμβριος 17, 2019, 02:26:12 μμ »
Tι εννοείς; Στην επιστήμη υπάρχουν πάντα κυρίαρχες απόψεις, υπάρχουν και αιρετικές που καμιά φορά επιβεβαιώνονται σε βάθος χρόνου και επικρατούν.
Γι' αυτό γίνονται και τα επιστημονικά συνέδρια. Αν δεν είχε έλθει η ώρα, θα υπήρχε η Ιερά Εξέταση που θα έκρινε τη συμβαδίζει με τη δική τους αλήθεια και τι όχι.

Όσο κι ΑΝ τρόμαζε στο Μεσαίωνα η "αποστασιοποίηση" από την (επι)κρατούσα θρησκεία στην Δυτική Ευρώπη {Και τρομάζει ακόμα και σήμερα σε άλλες περιοχές του πλανήτη}, πρέπει να αναγνωρίζουμε τη λειτουργία και τη δομή των θρησκειών ως:
α) Λειτουργικά εξισορροπούντες "θεσμούς" (όχι κατ'ανάγκη γραπτά διατυπωμένους, άλλά και άρρητα, κυρίως, εμπνέουσες κοινή νοοτροπία) για την "ισορροπία" της κοινωνίας και κατ'επέκταση τη συνοχή της όταν η πλειοψηφία των ανθρώπων της "διακατέχονται" από αυτήν (ΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΟΠΟΙΑ).
β) Δομικά αποτελούμενη από στοιχεία με συνάφεια που "βγάζουν λογική" (πχ Παράδεισος) ΑΝ τα δεχτείς. Όταν η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων μιας κοινωνίας (πρόσεξε δε γράφω "κράτος": Αυτό είναι σύγχρονη έννοια, στη βάση της οποίας γράφεις "παρασυρμένος" (άσχετα αν ήταν ή θα είναι πάντα έτσι..... ) τα δέχεται, αυτό είναι αποτρεπτικό οποιασδήποτε άλλης "αιρετικής" , όπως γράφεις, τοποθέτησης.

Με παρόμοιο τρόπο και στην αποκαλούμενη στον 18ο-21ο αιώνα "Επιστήμης" υπάρχουν (παρόμοια με τα παραπάνω) λειτουργικά και δομικά χαρακτηριστικά, που καθένα "συγκεκριμένης" αιτιοκρατικής τοποθέτησης:
ΔΕΝ αρνούνται την ύπαρξη αιτιότητας, αλλά την θεωρούν ότι "ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΡΟΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ" αιτιότητα p==>q κάθε φορά. Απλά διαφέρουν οι αιρετικές, όπως λες.

Με τον τρόπο που η "θρησκεία" δέχεται ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ (έστω διαφορετικά), έτσι και η "επιστήμη" του 18ου-21ου αιώνα δέχεται ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ (έστω διαφορετικά) ΠΡΟΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ
και εξυπηρετεί τα παραπάνω α) και β) ΜΗ ΔΥΝΑΜΕΝΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗΣ ως προς τα ίδια τα δομικά χαρακτηριστικά τους:

"Υπάρχει, όντως, συγκεκριμένη αιτιοκρατία προς αποκάλυψη;"
"Υπάρχει, όντως συγκεκριμένος/-οι θεός/-οι προς αποκάλυψη;"

Η "απάντηση" του 13ου αιώνα είναι "ΝΑΙ" στο 2ο ερώτημα: Πια στον 21ο αιώνα ΔΕΝ το αποδεχόμαστε στο Δυτικό κόσμο ("απαντά": ΟΧΙ)........(έστω και εάν το 70% των Ελλήνων συνεχίζει να απαντά ακόμα και σήμερα "ΝΑΙ").

Παρομοίως μπορεί να είναι και για τον 38ο αιώνα για το 1ο ερώτημα σε σχέση με τον 21ο αιώνα, κάτι που ούτε το 1% μας δε μπορεί να αντιληφθεί σήμερα. Εξ'ου και η εξομοίωση "θρησκείας" και "επιστήμης", όσο κι αν τρομάζει αυτό που μόλις έγραψα στον 21ο αιώνα και έπεται επίθεση σε όποιον το πει (ξανακοίτα α) και β) παραπάνω).

Η θρησκεία από τη στιγμή που καθορίζει κοινό τρόπο σκέψης (το "ομότροπον" που έλεγε ο Ηρόδοτος) είναι στοιχείο εθνικής και πολιτιστικής ταυτότητας. Άρα, δεν μπορεί να υπάρξει στην πράξη θρησκευτικά ουδέτερη κοινωνία ούτε θρησκευτικά ουδέτερο κράτος, αφού εκφράζει μια νοοτροπία επηρεασμένη από την τρέχουσα επικρατούσα θρησκεία.
Το σημαντικό είναι να μην ελέγχεται το κράτος από τους εκάστοτε εκπροσώπους της κυρίαρχης θρησκείας και να μη θεωρείται η θρησκεία ως το μοναδικό στοιχείο εθνικής ταυτότητας, άνευ του οποίου κάποιος παύει να έχει εθνική ταυτότητα. Μπορεί αυτό να ίσχυε σε σημαντικό, αλλά και πάλι όχι απόλυτο, βαθμό τον καιρό των μεγάλων πολυεθνικών αυτοκρατοριών, όπως ήταν η Γερμανική (του Καρλομάγνου), η Βυζαντινή, η Οθωμανική (γι' αυτό και στο πρώτο Σύνταγμα ορίζονται οι Έλληνες με βάση την πίστη), αλλά στη σύγχρονη εποχή το εκπαιδευτικό σύστημα και τα ΜΜΕ διασφαλίζουν την αίσθηση της κοινής ιστορίας, της κοινής γλώσσας, των κοινών εθίμων, που διαμορφώνουν συγκεκριμένη εθνική ταυτότητα.

Ως προς το μάθημα των Θρησκευτικών, το κράτος δεν θα μπορούσε στο όνομα μιας θρησκευτικής ουδετερότητας να αγνοεί ποια είναι η επικρατούσα θρησκεία, γιατί θα ήταν σαν να παρέβλεπε την κοινωνική πραγματικότητα.
Ούτε όμως μπορεί να αγνοεί ότι υπάρχουν και άλλες θρησκείες. Εδώ δεν τις αγνοεί η επίσημη Εκκλησία που διοργανώνει διαθρησκευτικά συνέδρια.

Η κρατική χρηματοδότηση της Εκκλησίας είναι μεγάλη ιστορία, που ξεφεύγει από τα όρια του συγκεκριμένου topic. Πάντως, αν θες τη γνώμη μου, πλήρης διακοπή της χρηματοδότησης δεν θα ήταν σωστό να υπάρξει από τη στιγμή που η Εκκλησία είναι ένας φορέας πολιτισμού και φιλανθρωπίας. Δηλ. εφόσον το κράτος χρηματοδοτεί καλλιτεχνικά έργα, πολιτιστικούς συλλόγους κλπ και καλά κάνει, δεν θα μπορούσε να εξαιρεί την Εκκλησία.
Από εκεί και πέρα, είναι θέμα συζήτησης ο βαθμός της χρηματοδότησης.

Οι αιώνες που απαιτούνται για "αλλαγή" ουσιαστική (και όχι στα λόγια) στα εντυπώματα (πχ θρησκείας) που μας αφήνουν προηγούμενοι αιώνες είναι πάνω από τα δάχτυλα ενός χεριού. ΚΑΙ εξυπηρετούν τα α) και β) παραπάνω.

Επιμένω ότι:
1) Απαραίτητη η "συμφωνία" σε Αρχές (όπως σίγουρα υπάρχει..........) για τη συνοχή κοινωνιών και την ομαλή λειτουργία τους (ασχέτως "κρατών", "βασιλείων" ή "αυτοκρατοριών").
2) Απαραίτητη η υπερίσχυση "βοώντων" ομάδων (και ταυτόχρονα "βουβών" των υπολοίπων σε ποσοστά %) σε μια κοινωνία για αλλαγές:
ΚΑΙ για το "Χριστιανός Ορθόδοξος" ΔΕΝ ήρθε ακόμα η ώρα: Ίσως ο αιώνας ακόμα να είναι λίγος.

Όπως και για το "επίσταμαι" της επιστήμης: Η χιλιετία είναι λίγη.

Υ.Γ.>: ΑΝ τρομάζει το 70% η διδασκαλία "ανεξιθρησκείας" στη χώρα μας, φαντάσου πόσο τρομάζει η διδασκαλία "ανεξεπιστήμης" παγκοσμίως ακόμα και σήμερα: Ομολόγα το και χαλαρουά:

ΔΕ ΘΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ..........Οι επόμενες γενιές έπονται.

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #147 στις: Νοέμβριος 17, 2019, 03:02:30 μμ »

@Apri
"Κατά τη γνώμη μου, δεν πρέπει το σχολείο, που είναι βασικός θεσμός κοινωνικοποίησης, να βάζει διαχωριστικές γραμμές στους μαθητές και να υψώνει "τείχη" ανάλογα με τις πεποιθήσεις τους.
Θα πρέπει να καλλιεργεί μια στοιχειώδη επικοινωνία μεταξύ αλλόθρησκων, αλλόδοξων, άθεων, ιδεολογικά ή ακόμη και επιστημονικά αντίθετων, και όχι να επιδιώκει την υποχρεωτική συμφωνία και συμμόρφωση σε κάτι ενάντια στις προσωπικές τους επιλογές. Αυτό θα στηρίξει τη δημοκρατία και την κοινωνική συνοχή."

Ακριβώς αυτό είναι το ζητούμενο. Για να επιτευχθεί, είναι επιτακτική ανάγκη να αποκτήσει αυτονομία το μάθημα των θρησκευτικών. Όσο εξαρτάται από τις απόψεις της εκκλησίας και των σκληροπυρηνικών θεολόγων, δεν υπάρχει περίπτωση να "εξελιχθεί". Απλώς σταδιακά θα συρρικνωθεί μέχρι να εξαφανιστεί.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 17, 2019, 03:05:47 μμ από ΡΕΑ.Τ »

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #148 στις: Νοέμβριος 17, 2019, 03:14:57 μμ »
Υ.Γ.>: ΑΝ τρομάζει το 70% η διδασκαλία "ανεξιθρησκείας" στη χώρα μας, φαντάσου πόσο τρομάζει η διδασκαλία "ανεξεπιστήμης" παγκοσμίως ακόμα και σήμερα.


Δεν είμαι σίγουρη ότι έχω παρακολουθήσει και πολύ τον ειρμό σου, αλλά θα σου πω τα εξής, επειδή αναφέρεσαι στη σχέση επιστήμης και θρησκείας :

Η επιστήμη των τελευταίων αιώνων ασχολείται περισσότερο με αυτά που ο Αριστοτέλης ονομάζει ειδικό αίτιο (=τι είναι αυτό που φτιάχτηκε), "υλικό αίτιο" (=από τι φτιάχτηκε), και "τελικό αίτιο" (=για ποιον σκοπό φτιάχτηκε), αφήνοντας στην άκρη το ποιητικό αίτιο (=ποιος είναι υπεύθυνος για τη δημιουργία) να το απαντήσουν οι θρησκείες.
Κατά τη γνώμη μου, υπάρχουν κάποια θέματα στην επιστήμη που θα μπορούσαν να σε βάλουν σε σκέψεις για την ύπαρξη ενός προνοητικού ποιητικού αιτίου, όπως οι συμπτώσεις με νόημα με τις οποίες είχε ασχοληθεί κάποτε ο Jung με τον Pauli ή η κρυπτικότητα της φύσης σε κάποια πρωταρχικά επίπεδα λειτουργίας της (βλ. π.χ την αρχή αβεβαιότητας στον μικρόκοσμο) ενδεχομένως ως ένας μηχανισμός προστασίας της. Παρ' όλα αυτά, η αδυναμία βέβαιης απάντησης απομακρύνει τέτοια ερωτήματα από την έρευνα της επιστήμης τουλάχιστον από την εποχή του διαφωτισμού και μετά.

Εμένα πάντως αυτό που περισσότερο με τρομάζει δεν είναι η όποια επίδραση της θρησκείας στην επιστήμη, που νομίζω ότι είναι αμελητέα τον 21ο αιώνα, αλλά η διαχρονική έλξη της επιστήμης προς τον δογματισμό, την ίδια μάλιστα στιγμή που καταγγέλλει τον δογματισμό της θρησκείας. Με ενοχλεί γενικά το να υπάρχουν κάποιοι, όποια ταμπέλα κι αν φοράνε (θρήσκοι, άθεοι, επιστήμονες, πολιτικοί κλπ) που να λένε να κλείσεις τα μάτια και να εμπιστευτείς μόνο τη δική τους αλήθεια, γιατί δεν υπάρχει άλλη.


« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 17, 2019, 03:53:27 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #149 στις: Νοέμβριος 17, 2019, 04:03:52 μμ »

Δεν είμαι σίγουρη ότι έχω παρακολουθήσει και πολύ τον ειρμό σου, αλλά θα σου πω τα εξής, επειδή αναφέρεσαι στη σχέση επιστήμης και θρησκείας :

Η επιστήμη των τελευταίων αιώνων ασχολείται περισσότερο με αυτά που ο Αριστοτέλης ονομάζει ειδικό αίτιο (=τι είναι αυτό που φτιάχτηκε), "υλικό αίτιο" (=από τι φτιάχτηκε), και "τελικό αίτιο" (=για ποιον σκοπό φτιάχτηκε), αφήνοντας στην άκρη το ποιητικό αίτιο (=ποιος είναι υπεύθυνος για τη δημιουργία) να το απαντήσουν οι θρησκείες.
Κατά τη γνώμη μου, υπάρχουν κάποια θέματα στην επιστήμη που θα μπορούσαν να σε βάλουν σε σκέψεις για την ύπαρξη ενός προνοητικού ποιητικού αιτίου, όπως οι συμπτώσεις με νόημα με τις οποίες είχε ασχοληθεί κάποτε ο Jung με τον Pauli ή η κρυπτικότητα της φύσης σε κάποια πρωταρχικά επίπεδα λειτουργίας της (βλ. π.χ την αρχή αβεβαιότητας στον μικρόκοσμο) ενδεχομένως ως ένας μηχανισμός προστασίας της. Παρ' όλα αυτά, η αδυναμία βέβαιης απάντησης απομακρύνει τέτοια ερωτήματα από την έρευνα της επιστήμης τουλάχιστον από την εποχή του διαφωτισμού και μετά.

Εμένα πάντως αυτό που περισσότερο με τρομάζει δεν είναι η όποια επίδραση της θρησκείας στην επιστήμη, που νομίζω ότι είναι αμελητέα τον 21ο αιώνα, αλλά η διαχρονική έλξη της επιστήμης προς τον δογματισμό, την ίδια μάλιστα στιγμή που καταγγέλλει τον δογματισμό της θρησκείας. Με ενοχλεί γενικά το να υπάρχουν κάποιοι, όποια ταμπέλα κι αν φοράνε (θρήσκοι, άθεοι, επιστήμονες, πολιτικοί κλπ) που να λένε να κλείσεις τα μάτια και να εμπιστευτείς μόνο τη δική τους αλήθεια, γιατί δεν υπάρχει άλλη.

Παρ' όλο που η βασική αρχή των φυσικών επιστημών είναι ότι (πρέπει να) προσπαθεί να ανακαλύψει την αλήθεια και να προσεγγίσει τη φύση, χωρίς δογματισμούς και με τελικό κριτή το πείραμα.
Φυσικά οι άνθρωποι της επιστήμης δεν μπορούν πάντα να αποβάλλουν τις ανθρώπινες αδυναμίες και έτσι παρατηρούνται διαχρονικά δογματισμοί και φανατισμοί σε πολλούς γνωστούς ιστορικά επιστήμονες (π.χ. βλ. Αϊνστάιν, διαμάχες Χόκινγκ - Πένροουζ και πολλοί άλλοι), χωρίς αυτό να αναιρεί τη σημαντική προσφορά τους σε διάφορους τομείς και κατευθύνσεις της επιστήμης.
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #150 στις: Νοέμβριος 17, 2019, 04:56:52 μμ »
Ναι, έτσι είναι, γιατί δυστυχώς για κάποιους η επιστήμη γίνεται πεδίο άσκησης προσωπικής εξουσίας, οπότε κάθε επιστημονική αμφισβήτηση την εκλαμβάνουν ως απειλή προς την επιρροή τους.
Βέβαια, τελικά περισσότερο βλάπτουν το κύρος τους με τον δογματισμό παρά το προστατεύουν, αλλά οι ανθρώπινες αδυναμίες, όπως λες, δεν αποβάλλονται εύκολα.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #151 στις: Νοέμβριος 18, 2019, 11:17:33 μμ »
Η πρόταση του μητροπολίτη Ναυπάκτου Ιεροθεου νομίζω ότι είναι είναι η καλύτερη. σε κάθε μάθημα θρησκευτικών κάθε τάξης να εντάσσονται στο τέλος ορισμένα κεφάλαια θρησκειολογίας ώστε οι μαθητές να έχουν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα.

Δυστυχώς οι αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας θέτουν σα στόχο του μαθήματος την «ανάπτυξη της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης» καθορίζοντας ξεκάθαρα «ότι το μάθημα αυτό απευθύνεται αποκλειστικά στους ορθόδοξους χριστιανούς μαθητές».

Επικράτησαν δηλαδή οι ...."Θου, Κύριε, φυλακήν τω στόματί μου και θύραν περιοχής περί τα χείλη μου" .... από τους οποίους "εμπνεύστηκε" η πλειοψηφία στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Διαβάστε παρακάτω τι γράφουν π.χ. οι του "ΣΩΤΗΡΑ" στο https://www.osotir.org/2019/09/11/to-upourgeio-pedias-se-aichmalosia/:
" .....Ἐμεῖς, ὅπως καὶ ὅλοι οἱ ἁπλοὶ πολίτες ποὺ σκέπτονται μὲ τὴ στοιχειώδη λογική, δὲν ἀμφιβάλλουμε. Γνωρίζουμε ὅτι τὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας δὲν εἶναι ἐλεύθερο. Βρίσκεται ἐδῶ καὶ πολλὲς δεκαετίες ὑπὸ κατοχή. Εἶναι βραχυκυκλωμένο, αἰχμάλωτο.
Ὄχι αἰχμάλωτο… Ὑποδουλωμένο! Βρίσκεται ὑπὸ «ξένη» κυριαρχία. Ὄχι στρατιωτικὴ κάποιας ἄλλης χώρας. Ἀλλὰ τῆς μασονίας καὶ τῶν ἄλλων σκοτεινῶν κύκλων ποὺ ἀπεργάζονται τὸν ἀποχριστιανισμὸ καὶ ἀφελληνισμὸ τῆς Πατρίδας μας.
Θλιβερὸ κατάντημα, ἀξιοθρήνητο…"
 
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 18, 2019, 11:36:31 μμ από lodo »

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #152 στις: Νοέμβριος 19, 2019, 02:52:18 μμ »
Πολύ ενδιαφέρουσα η παρέμβαση της δικηγόρου κ. Ελένης Καλαμπάκου στο http://epohi.gr/symvoulio-ths-epikrateias-ellas-ellhnwn-xristianwn-tomos-iii/ .

Παρακάτω ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα:
« …Επομένως, οποιαδήποτε άλλη πολιτική επιλογή είναι αντίθετη στο Σύνταγμα. Με άλλα λόγια, σύμφωνα με το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο της χώρας, το Σύνταγμα όχι απλά επιτρέπει, αλλά επιβάλλει στο κράτος να οργανώσει κατηχητικό θρησκευτικό μάθημα στο σχολείο για τους ελληνοπαίδες ορθόδοξους χριστιανούς και μάλιστα για αρκετές ώρες την εβδομάδα, προκειμένου αυτή η κατήχηση να έχει αποτέλεσμα. Οπότε, καμία κυβέρνηση δεν μπορεί να οργανώσει διαφορετικά το σχολικό πρόγραμμα…»

Αποσυνδεδεμένος papant

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 43
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #153 στις: Νοέμβριος 19, 2019, 02:58:52 μμ »
Και πολύ καλά κάνει διότι η Ελλάδα είναι μια χριστιανική χώρα...οποίος δεν του αρέσει αυτό μπορεί να βγάλει διαβατήριο και να φύγει... 8)


Πολύ ενδιαφέρουσα η παρέμβαση της δικηγόρου κ. Ελένης Καλαμπάκου στο http://epohi.gr/symvoulio-ths-epikrateias-ellas-ellhnwn-xristianwn-tomos-iii/ .

Παρακάτω ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα:
« …Επομένως, οποιαδήποτε άλλη πολιτική επιλογή είναι αντίθετη στο Σύνταγμα. Με άλλα λόγια, σύμφωνα με το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο της χώρας, το Σύνταγμα όχι απλά επιτρέπει, αλλά επιβάλλει στο κράτος να οργανώσει κατηχητικό θρησκευτικό μάθημα στο σχολείο για τους ελληνοπαίδες ορθόδοξους χριστιανούς και μάλιστα για αρκετές ώρες την εβδομάδα, προκειμένου αυτή η κατήχηση να έχει αποτέλεσμα. Οπότε, καμία κυβέρνηση δεν μπορεί να οργανώσει διαφορετικά το σχολικό πρόγραμμα…»

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158545
  • Σύνολο θεμάτων: 19199
  • Σε σύνδεση σήμερα: 575
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 22
Επισκέπτες: 364
Σύνολο: 386

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.104 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.