*

Αποστολέας Θέμα: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;  (Αναγνώστηκε 68199 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5692
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #308 στις: Νοέμβριος 30, 2019, 03:24:12 μμ »
α) Τρία πράγματα έλεγε ο Ουγκώ κινούν την ιστορία. Η καρδιά, το μυαλό και το στομάχι. Ο ιδεαλισμός αναφέρεται στο πρώτο. Ο υλισμός στ' άλλα δυο. Μόνο που η λογική υπερισχύει του συναισθήματος. …….Το συναίσθημα καλλιεργείται βλέπεις. Εξ απαλών ονύχων. Απ' την οικογένεια τους δασκάλους την κοινωνία καθόλου. Τι συνιστά; Ως επί το πλείστον αυταπάτες. Ημπορεί να λειτουργήσουν αυτές συνεκτικά; Για λίγο καιρό και πάνω στον ψεύτικο ενθουσιασμό ναι. Για πολύ καιρό όχι. Το τελευταίο το εξασφαλίζει ο υλισμός. Νους και γαστέρα.


E όχι δα. Εγώ το αντίθετο θα έλεγα. Οι Έλληνες δεν διατήρησαν τόσα χρόνια τη συνεκτικότητά τους, επειδή τους συνέδεε το χρήμα. Αυτό περισσότερο τους χώριζε και αποτελούσε τροχοπέδη για την κίνηση της ιστορίας.  Πιο πολύ τους συνέδεε η κοινή πολιτιστική ταυτότητα η οποία εξελισσόταν κατά τη διάρκεια του χρόνου. Αυταπάτες μπορεί να είχαν όντως κάποιοι Φιλέλληνες. Η αίσθηση του συνανήκειν και των κοινών αναφορών όμως δεν είναι αυταπάτη. Δεν είναι αυταπάτη σου ότι έχεις κοινές αναφορές και μνήμες με την οικογένειά σου. Ούτε σε συνδέει μόνο με το χρήμα με αυτήν. Αυτό ισχύει και σε ευρύτερα κοινωνικά δίκτυα από την οικογένεια.


Ο Γεμιστός υπήρξε φιλόσοφος και μέσα του και μελετώντας ολοζωής χώνεψε την κοσμοθεωρία των αρχαίων και των νεωτέρων κατοίκων του ακρωτηριού Μωρέας και θέλησε να δώσει συνεχή αδιάλειπτη υπόσταση.

Όχι, η αδιάλειπτη υπόσταση δεν ήταν κατασκεύασμα των λογίων ή αποκλειστική τους υπόθεση. Απλώς, οι λόγιοι σε κάθε εποχή είχαν συνείδηση των πολιτιστικών στοιχείων που δήλωναν την αδιάλειπτη υπόσταση, και της προέλευσής τους.
Δηλαδή, εκεί που ο απλός λαός έκανε περιφορά του Επιταφίου ξέροντας ότι το παρέλαβε ως έθιμο από τους προγόνους του, οι λόγιοι ήξεραν ότι το έθιμο έφτανε μέχρι τα μακρινά Αδώνια στην αρχαιότητα. Εκεί που ο λαός έκανε κόλλυβα ως πατρογονικό έθιμο, οι λόγιοι ήξεραν ότι συνέχιζαν να κάνουν τις αρχαίες πανσπερμίες.
Όταν ο λαός στεκόταν μπροστά από το τέμπλο ενός ορθόδοξου ναού ήξερε ότι ήταν κομμάτι της λαϊκής παραδοσιακής τέχνης που χανόταν στο βάθος του χρόνου. Οι λόγιοι ήξεραν ότι αυτό που έβλεπε ήταν η συνέχιση της πρόσοψης του  ναού/παλατιού που αντίκρυζε ο αρχαίος θεατής στο θέατρο, με τις τρεις θύρες, τους ψάλτες δεξιά και αριστερά όπου έβγαιναν άλλοτε οι αγγελιοφόροι και τη χορωδία στη θέση του αρχαίου χορού.
Όταν ο λαός έβλεπε τον ιερέα να λέει "Δεύτε λάβετε φως" ήξερε ότι ήταν παλιό έθιμο, δεν ήξερε ότι την ίδια ακριβώς κίνηση έκανε και ο ιεροφάντης στα Ελευσίνια Μυστήρια με παρόμοιους συμβολισμούς.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι κάποια έθιμα τα βλέπεις μόνο στην ορθόδοξη χριστιανική παράδοση και όχι στην καθολική ή προτεσταντική εκδοχή που είχαν άλλο πολιτιστικό υπόβαθρο.
Ο πολιτισμός δεν κληροδοτείται μόνο μέσω της εκπαίδευσης, αλλά και μέσω αυτού που λέγεται "λαϊκή παράδοση".

Κάποτε σε μια συζήτηση με τον Άγγλο ναύαρχο Χάμιλτον, ξέρεις τι του είπε ο Κολοκοτρώνης για τον λόγο που πολεμούσαν τους Τούρκους; «Ο βασιλεύς μας εσκοτώθη, καμία συνθήκη δεν έκανε. Η φρουρά του είχε παντοτινόν πολέμον με τους Τούρκους και δύο φρούρια ήτον πάντοτε ανυπότακτα. Η φρουρά του βασιλέως μας είναι οι λεγόμενοι κλέφτες, τα φρούρια η Μάνη και το Σούλι, και τα βουνά."
Ο Κολοκοτρώνης ήταν αμόρφωτος και τον Παλαιολόγο τον ήξερε κατά πάσα πιθανότητα από τον θρύλο του μαρμαρωμένου βασιλιά. Ένιωθε όμως ένα συναισθηματικό δέσιμο μαζί του, ένιωθε ιστορική συνέχειά του.
Και μπορεί να είχε πολλούς οικονομικούς λόγους να ξεσηκωθεί εναντίον των Τούρκων που ξεζούμιζαν οικονομικά τους Ρωμιούς μέσω των κοτσαμπάσηδων, αλλά ξέρεις, την κρίσιμη στιγμή του κινδύνου δεν σου δίνει δύναμη το συμφέρον, αλλά το συναίσθημα, ειδικά αν βρίσκεσαι στην πλευρά του αδικημένου.


Τύποι σαν τον Κοραή υποτιμούσαν τη συμβολή της παράδοσης και από την ασφάλεια του εξωτερικού έκαναν λόγο για "μετακένωση" των ευρωπαϊκών ιδεών στον ελληνικό χώρο, λες και στο κεφάλι των Ρωμιών υπήρχε πολιτιστικό κενό. Μέγα σφάλμα. Η δύναμη της λαϊκής παράδοσης αναδείχθηκε από το κίνημα του Ρομαντισμού που μπήκε στον κόπο να μελετήσει την παράδοση, πριν αποφανθεί για την αξία και το περιεχόμενό της.
Ακόμα και η καθαρευουσιάνικη γλωσσική πρόταση του Κοραή ήταν ένα τεχνητό κατασκεύασμα που δεν είχε σχέση με τη γλώσσα των Ρωμιών, ούτε του λαού ούτε των λογίων. Ήταν ένας άνθρωπος που έβλεπε εν πολλοίς τα πράγματα από μακριά.



δ) Το τι θα 'χει τη συναίνεση της πλειοψηφίας είν' απολύτως αδιάφορο σε θέματα σεβασμού ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Κι αυτό είναι διαφωτιστικό-νεωτερικό πρόταγμα. Μ' απλά λόγια το Κράτος δεν επιβάλλεται να εξασφαλίζει, απλά, την ανεξιθρησκεία. Αυτό γινόταν και στο Μεσαίωνα και στο Βυζάντιο και στη Ρώμη. Αλλά επιβάλλεται να 'ναι Λ α ϊ κ ό. Ουδεμιά επίκληση σε ουδεμιά θρησκεία. Τούτο του εξασφαλίζει πραγματικά ίση μεταχείριση πολιτών. Είδες τι συνέβη με το ΣτΕ. Το πάτημα υπήρχε. Άλλως, και το 'χω ξαναπεί, ο δικαστής δε θα 'χε οδό διαφυγής. Έστω και νομικίστικης.

Αυτό είναι προσωπική σου άποψη. Εγώ διαφωνώ ότι η δήλωση της ταυτότητας είναι αυτή που οδηγεί στην αδικία.
Γενικά, θεωρώ ότι είναι πολύ απλουστευτικό, όταν γίνεται μια αυθαιρεσία, να πρέπει να καταργηθεί κάτι, αντί να περιοριστεί μέσω του νόμου. Δηλαδή, αυθαιρετεί η θρησκευτική πλειοψηφία, να μη δηλώνει την ταυτότητα της ούτε η πλειοψηφία ούτε η μειοψηφία. Αυθαιρετούν οι πλούσιοι, να μην υπάρχουν πλούσιοι. Αυτό είναι στρουθοκαμηλισμός. Υπάρχει και ο νόμος για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και αυτό δεν προϋποθέτει την άρνηση της ταυτότητας κανενός.



Και μόνο να σκεφτεί κανείς ότι η Μεγάλη Ιδέα ήταν έμπνευση του Κωλέττη...

Η Μεγάλη Ιδέα μπορεί να αποδίδεται συνήθως στον Ι. Κωλέττη, αλλά αν θέλουμε να είμαστε ιστορικά σωστοί, ο πρώτος που έθεσε τέτοιο θέμα ήταν ο ιδρυτής της Αυτοκρατορίας της Νίκαιας, ο Θεόδωρος Λάσκαρης που ζούσε με το όνειρο της ανάκτησης των εδαφών που είχαν χαθεί κατά την πρώτη Άλωση. Είχε πει στον λόγο του θρόνου:
 "Και των πατρίδων αύθις λαβώμεθα, ων αμαρτόντες, απεσφαιρίσθημεν, αύται δε είσι το αρχαίον και πρώτον ημίν ενδιαίτημα, ο παράδεισος, και η προς Ελλήσποντον πόλις του Κυρίου των δυνάμεων, η πόλις του Θεού ημών, το εύρριζον αγαλλίασμα πάσης της γης, η παρά πάσιν έθνεσι περιμάχητός τε και περιώνυμος. Νικητήρια, ει δε και τα εισιτήρια εορτάσομεν ης εκπεπτώκειμεν πόλεως· ώστε εις ελευθερωτήν Μωυσήν… κριθείσης της βασιλείας μου, ει αν επιτευχθεί τούτο των θαυμάσιων έργον θαυμασιώτερον και των πώποτε εξαίσιων εξαισιώτερον»".
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 30, 2019, 06:02:13 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 06:50:07 »

Αποσυνδεδεμένος Anemos2017

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1727
  • Φύλο: Άντρας
  • Βαθειές οι ρίζες πώς να φύγεις απο τον τόπο σου...
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #309 στις: Νοέμβριος 30, 2019, 06:59:30 μμ »
@ apri
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου και θα ήθελα να προσθέσω και αυτό.

http://homouniversalisgr.blogspot.com/2013/05/29-1453.html


Ντίνος Χριστιανόπουλος "Η απάντηση του Πατριάρχη"

Το 1955, μετά τα σεπτεμβριανά, ένας δημοσιογράφος ρώτησε τον Πατριάρχη Αθηναγόρα μήπως ήταν καιρός να φύγει το Πατριαρχείο από την Κωνσταντινούπολη. «Γιατί;» είπε ο Πατριάρχης. «Μα έχετε μείνει ελάχιστοι εδώ», απάντησε ο δημοσιογράφος. «Πράγματι, μείναμε λίγοι», είπε ο Πατριάρχης. «Όμως ξεχνάτε πόσα εκατομμύρια είναι οι πεθαμένοι κάτω από τα πόδια μας; Αυτούς δεν τους υπολογίζετε; Μαζί μ’ αυτούς είμαστε πάρα πολλοί».

Χρόνια με απασχολεί αυτή η απάντηση του Πατριάρχη. Τι συγκινητικό, η ορθοδοξία κι ο ελληνισμός επιβιώνουν με τα εκατομμύρια των πεθαμένων τους. Αυτό το νιώθω και στον εαυτό μου. Τώρα που πια ξεράθηκα ερωτικά, οι δώδεκα αλησμόνητοι έρωτές μου όχι μόνο μου φαίνονται πολλοί, αλλά τους νιώθω μέσα μου να υπάρχουν ολοζώντανοι. Τόσο, που εξαιτίας τους κρατιέμαι ολοζώντανος κι εγώ.

« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 30, 2019, 07:02:39 μμ από Anemos2017 »
Όλες οι λύσεις είναι φίνες και ωραίες τότε και μόνο όταν είναι εφικτές. Μα σαν δεν έχεις κότσια να τις εφαρμόσεις άσε καλύτερα καθόλου μην τις λες.

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #310 στις: Νοέμβριος 30, 2019, 07:09:32 μμ »
apri: "Υπάρχει και ο νόμος για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και αυτό δεν προϋποθέτει την άρνηση της ταυτότητας κανενός."

apri, περιγράφεις μια ιδανική κατάσταση σε μια ιδανική κοινωνία. Θεωρώ ότι ο νόμος ή οι νόμοι διαμορφώνονται και τίθενται από τους ισχυρούς και ευνοούν τους ίδιους. Αγνοούν τους αδυνάτους, οι οποίοι πρέπει συνεχώς να διεκδικούν την ισότητα και τα θεμελιώδη δικαιώματα τους.  Μόνο ένα ισχυρό λαϊκό κράτος έχει τη δυνατότητα να εξασφαλίσει την ισότητα μεταξύ των πολιτών και εγγύηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.  Οι κοινωνικές αδικίες είναι διαχρονικό ιστορικό φαινόμενο , το οποίο "δεν έχει πατρίδα".

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5692
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #311 στις: Νοέμβριος 30, 2019, 07:24:55 μμ »

Θεωρώ ότι ο νόμος ή οι νόμοι διαμορφώνονται και τίθενται από τους ισχυρούς και ευνοούν τους ίδιους.
 Μόνο ένα ισχυρό λαϊκό κράτος έχει τη δυνατότητα να εξασφαλίσει την ισότητα μεταξύ των πολιτών και εγγύηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.  Οι κοινωνικές αδικίες είναι διαχρονικό ιστορικό φαινόμενο , το οποίο "δεν έχει πατρίδα".

Οι ισχυροί δεν παύουν να υπάρχουν σε καμιά κρατική μορφή. Αν θεωρείς ότι μπορούν να ρυθμίζουν τους νόμους ανεξέλεγκτοι, χωρίς καμία λογοδοσία των πολιτικών στο λαό που τους εκλέγει, αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει στο λεγόμενο λαϊκό κράτος. Η πρόφαση της παρέμβασης απλώς θα αλλάζει. Δεν θα γίνει δηλαδή ξαφνικά ιδανική η κοινωνία, επειδή το κράτος θα είναι λαϊκό.
Εγώ δεν είμαι τόσο απαισιόδοξη για να θεωρώ ότι είναι εντελώς ανεξέλεγκτοι.


« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 30, 2019, 07:29:57 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 06:50:07 »

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #312 στις: Νοέμβριος 30, 2019, 08:06:43 μμ »
Οι ισχυροί δεν παύουν να υπάρχουν σε καμιά κρατική μορφή. Αν θεωρείς ότι μπορούν να ρυθμίζουν τους νόμους ανεξέλεγκτοι, χωρίς καμία λογοδοσία των πολιτικών στο λαό που τους εκλέγει, αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει στο λεγόμενο λαϊκό κράτος. Η πρόφαση της παρέμβασης απλώς θα αλλάζει. Δεν θα γίνει δηλαδή ξαφνικά ιδανική η κοινωνία, επειδή το κράτος θα είναι λαϊκό.
Εγώ δεν είμαι τόσο απαισιόδοξη για να θεωρώ ότι είναι εντελώς ανεξέλεγκτοι.




Είθε!  :)

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #313 στις: Νοέμβριος 30, 2019, 08:51:24 μμ »
Πάμε πάλι.Καλο θα ήταν να ενημερωθείς, πριν εκφράσεις άποψη για το θέμα,ότι εδώ και λίγα χρόνια έχουν αλλάξει τα προγράμματα των θρησκευτικών και δεν είναι τα ίδια με εκείνα που διδαχτηκες.Θα περίμενα να το έχεις καταλάβει και από τη συζήτηση στην οποία υποτίθεται ότι συμμετέχεις.Σας το είπε και κάποιος άλλος ότι αναπαράγετε τις εμπειρίες που είχατε ως μαθητές.Εγω θα προσθέσω ότι δυστυχώς δεν υπάρχει πιθανότητα διαλόγου με τέτοια προκατάληψη που επιδεικνύεις

Ναι: ξανά από την αρχή:ο γιος μου στη γ' γυμνασίου, πριν από τέσσερα χρόνια, αναγκάστηκε να γράψει το "πιστεύω" τόσες φορές ώστε να το μάθει απέξω. Το επέτρεψα μόνο λόγω της σύνδεσης της ελληνιστικής κοινής με την αρχαία ελληνική γλώσσα! Σαφώς και το ξέχασε την επόμενη ημέρα. Δεν άλλαξαν πολλά σε σχέση με το παρελθόν. Βεβαίως υπάρχουν εξαιρέσεις: οι θεολόγοι που έχουν ξεπεράσει τη δογματική διδασκαλία.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 30, 2019, 08:54:16 μμ από ΡΕΑ.Τ »

Αποσυνδεδεμένος CBK

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 378
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #314 στις: Νοέμβριος 30, 2019, 09:47:31 μμ »
Το πρόβλημα είναι άλυτο. Αν συνεχιστεί να διδάσκεται το μάθημα ως έχει παραβιάονται οι νόμοι, αν πάλι υποχωρήσουν οι θεολόγοι από την δογματική διδασκαλία για να κρατήσουν τις ώρες τους θα είναι η απόλυτη ταπείνωση. Έχουμε δε και χειρότερα βέβαια.

Αποσυνδεδεμένος Anemos2017

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1727
  • Φύλο: Άντρας
  • Βαθειές οι ρίζες πώς να φύγεις απο τον τόπο σου...
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #315 στις: Νοέμβριος 30, 2019, 09:48:07 μμ »
Ναι: ξανά από την αρχή:ο γιος μου στη γ' γυμνασίου, πριν από τέσσερα χρόνια, αναγκάστηκε να γράψει το "πιστεύω" τόσες φορές ώστε να το μάθει απέξω. Το επέτρεψα μόνο λόγω της σύνδεσης της ελληνιστικής κοινής με την αρχαία ελληνική γλώσσα! Σαφώς και το ξέχασε την επόμενη ημέρα. Δεν άλλαξαν πολλά σε σχέση με το παρελθόν. Βεβαίως υπάρχουν εξαιρέσεις: οι θεολόγοι που έχουν ξεπεράσει τη δογματική διδασκαλία.

Πόσες φορές το έγραψε τελικά ωστε να εχεις τόσα απωθημένα;
Όλες οι λύσεις είναι φίνες και ωραίες τότε και μόνο όταν είναι εφικτές. Μα σαν δεν έχεις κότσια να τις εφαρμόσεις άσε καλύτερα καθόλου μην τις λες.

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #316 στις: Νοέμβριος 30, 2019, 10:04:40 μμ »
Πόσες φορές το έγραψε τελικά ωστε να εχεις τόσα απωθημένα;
Δε θυμάμαι και δεν έχει σημασία. Ούτε και έχω "απωθημένα", αφού απλώς σχολιαζαμε το συμβάν. Η λογική του θεολόγου(και όχι μόνο του εν λόγω) είναι το θέμα μας.
Επίσης θα μπορούσαμε να προσκομίσουμε το "θρησκευτικό φρόνημα" και να πάρει απαλλαγή. Δεν το κάναμε γιατί οι απόψεις του δεν "κινδύνευαν" από την κατήχηση.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 30, 2019, 10:13:59 μμ από ΡΕΑ.Τ »

Αποσυνδεδεμένος CBK

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 378
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #317 στις: Νοέμβριος 30, 2019, 10:06:15 μμ »
Πόσες φορές το έγραψε τελικά ωστε να εχεις τόσα απωθημένα;
Αυτά δεν μπορώ με όλους αυτούς τους δήθεν προοδευτικούς. Εμείς που γεμίζαμε ολόκληρα τετράδια αντιγραφή πάθαμε τίποτα? Ούτε την άνω τελεία δεν ξεχνούσαμε όταν λέγαμε το μάθημα.

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #318 στις: Νοέμβριος 30, 2019, 10:08:16 μμ »
Αυτά δεν μπορώ με όλους αυτούς τους δήθεν προοδευτικούς. Εμείς που γεμίζαμε ολόκληρα τετράδια αντιγραφή πάθαμε τίποτα? Ούτε την άνω τελεία δεν ξεχνούσαμε όταν λέγαμε το μάθημα.
Ε ναι! Εμείς οι προοδευτικοί είμαστε ιδιόρρυθμοι συνάδελφε. Έχεις δίκιο!

Αποσυνδεδεμένος Anemos2017

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1727
  • Φύλο: Άντρας
  • Βαθειές οι ρίζες πώς να φύγεις απο τον τόπο σου...
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #319 στις: Νοέμβριος 30, 2019, 10:25:24 μμ »
Δε θυμάμαι και δεν έχει σημασία. Ούτε και έχω "απωθημένα", αφού απλώς σχολιαζαμε το συμβάν. Η λογική του θεολόγου(και όχι μόνο του εν λόγω) είναι το θέμα μας.

Δεν θυμάσαι και δεν έχει σημασία, άλλα το αναφέρεις ως παράδειγμα για το το μάθημα ως σύνολο!!!Μάλλον τα εχεις μπλέξει λίγο τα πράγματα. Εσυ ως φιλόλογος δεν βάζεις ποτέ αντιγραφή και ασκήσεις πιστευω, για να μην κακοχαρακτηρισουν την ειδικότητα. Δεν ντρεπόμαστε λίγο λέω εγώ. Καλύτερα να πεις δεν θέλω να ακούω κουβέντα για θεολογία και θεολόγους, παρά αυτή η υποκρισια και η συνεχής κλάψα για ο,τι συμβαίνει γύρω. Ευτυχώς που είσαι και υπέρ της ελευθερίας του λόγου και της σκέψης. Πουλάτε δήθεν ανθρωπισμό  με το καντάρι και στην πράξη μηδέν. Έτοιμοι να κατασπαράξετε τον διπλανό σας με χίλιες προφάσεις. Μηδενίσατε μέσα σε λίγα σχόλια ανθρωπισμό, θεολογία, θρησκευτικές πεποιθήσεις, ιστορία, πολιτισμό, προκείμενου να αποδείξετε. ότι το μάθημα των θρησκευτικών είναι απαράδεκτο.
ΥΓ. Μην ξεχάσετε να εύχεστε δήθεν σε λίγες ήμερες Καλά Χριστούγεννα!! Για τέτοια υποκρισία μιλάμε.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 30, 2019, 10:46:35 μμ από Anemos2017 »
Όλες οι λύσεις είναι φίνες και ωραίες τότε και μόνο όταν είναι εφικτές. Μα σαν δεν έχεις κότσια να τις εφαρμόσεις άσε καλύτερα καθόλου μην τις λες.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5692
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #320 στις: Νοέμβριος 30, 2019, 11:11:27 μμ »
Χρήσιμη και η αντιγραφή ως έναν βαθμό,  αρκεί να υπάρχει ένα μέτρο και να μη μετατρέπεται το μάθημα σε μια διαδικασία μηχανιστικής μάθησης και μόνο.
Όμως, αυτό εξαρτάται από τα μυαλά που κουβαλάει ο εκάστοτε καθηγητής. Δεν φταίει το αντικείμενο που διδάσκει.
Γενικά, σε όλα τα μαθήματα ο καθηγητής είναι το Α και το Ω για τη μορφή που θα πάρει το μάθημα.
Είχα καθηγητή στην Αστρονομία, μαθηματικό, που αντί να μας παραδώσει το μάθήμα, μας έβαζε να το διαβάζουμε. Όταν δε κάποτε τον ρώτησα κάτι, μου είπε ότι δεν χρειάζεται να καταλαβαίνω γιατί θα πήγαινα Γ' Δέσμη!
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2884
  • Φύλο: Άντρας
  • Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #321 στις: Νοέμβριος 30, 2019, 11:14:39 μμ »
α) Τους συνέδεε η κοινωνική τους κατάσταση ως υποτελείς στο Σουλτάνο. Οι μισοί ήρωες της Επανάστασης ήσαν Αλβανοί Μουσουλμάνοι. Για παράδειγμα ο Μάρκος Μπότσαρης. Ποιοι Έλληνες; Ο Ρήγας φώναζε για σηκωμό Ρωμηών Τούρκων (ναι, Τούρκων) κι όλων των λαών απέναντι στη Μεγάλη Πύλη. Πού είδατε ελληνικότητες κι εθνεγερσίες και γλώσσα μου έδωκαν ελληνικήν κι ορθοδοξίες; Αλβανικά μίλαγαν οι πιότεροι. Και μουσουλμάνοι ήσαν όπως ο Οδυσσέας Ανδρούτσος. Ή όλοι οι Σουλιώτες. Για ποια πολιτισμική συνοχή γλώσσας και θρησκείας μιλούμε; Ούτε ως αστείο δε στέκει.
β) Φυσικά κι η αδιάλειπτη υπόσταση είναι λόγιο κατασκεύασμα. Η Παπαρρηγοπούλειος Σχολή. Ήδη θεωρείται η Ιστορία του λογοτέχνημα παρά επιστήμη. Τώρα η έκφραση για το Δάσκαλο Κοραή που φώτισε το λαό και ξεσκέπασε πατριάρχες ως "τυπάκι" τι να πω. Θεωρώ σας ξέφυγε από ζηλωτική διάθεση της στιγμής.
γ) Όλα προσωπικές απόψεις είναι. Διαφωνούμε. Ανεπίτρεπτη η επίκληση στην Ορθοδοξία. Προνεωτερική επίκληση σε νεωτερικό συμβόλαιο. Σχιζοφρένεια. Απ' εκεί πηγάζει το κακό. Γιατί δε γίνεται επίκληση στον Καθολικισμό; Οι παλιοί Συριανοί είναι λιγότερο Έλληνες και το δόγμα τους κάτι ξενικό στη Ρωμηοσύνη;
δ) Το απόσπασμα του Μεσαιωνικού Βασιλιά με τις θρησκευτικές αναφορές σ' απωλεσθέντα εδάφη άσχετο τελείως με τη Μεγάλη Ιδέα ως απότοκο αστικών επιδιώξεων του Έθνους- Κράτους Ελλάδα που εκφράστηκε απ' την πολιτική τάξη ως απόπειρα επέκτασης του εγχώριου κεφαλαίου.

ΥΓ: Μια παρατήρηση. Λείπει παντελώς ο διαλεκτικός υλισμός στις αναλύσεις σας. Ως συνέπεια υπάρχει θολάδα όταν αναφέρεστε σ' έννοιες όπως έθνος που άλλη σημασία είχαν στα προνεωτερικά κι άλλη στα μετανεωτερικά. Το χρησιμοποιείτε αδιακρίτως συσκοτίζοντας τα πράγματα. Ακόμη κάνετε αυθαίρετες ιστορικές αναγωγές. Απ' τον Κωλέττη του 19ου αιώνα πάμε στο Βασίλειο της Νίκαιας του Μεσαίωνα. Κάτι αιώνες πίσω προσπαθώντας να βρούμε όμοιες λέξες μπας και συνταιριάξουμε τ' ασυνταίριαστα ή μπας και βρούμε συνέχειες αδιάλειπτες σε χάσματα αιώνων. Το Πάσχα, η Σταύρωση, η Αττική Τραγωδία, οι Αδερφοφάδες. Το "δεύτε λάβετε φως" και τα Ελευσίνια Μυστήρια. Κι ο Άδωνις που 'γινε Αντώνιος. Μα είναι σοβαρά πράγματα αυτά; Τώρα αποδείξαμε ιστορικά συνεχή πολιτισμική παρουσία; Όχι βέβαια. Αν κάτι δεν έπαψε ποτέ να υφίσταται είν' η ομιλία της Ελληνικής. Σε τούτο συνέβαλε το γεγονός ότι σ' αυτή γράφτηκε η Καινή Διαθήκη.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159540
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 266
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 250
Σύνολο: 258

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.119 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.