*

Αποστολέας Θέμα: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;  (Αναγνώστηκε 67588 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2863
  • Φύλο: Άντρας
  • Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #392 στις: Δεκέμβριος 12, 2019, 01:24:51 μμ »
Επιθυμεί να καταδείξει ο πατέρας Βασίλειος την αχώρητα αναδυομένη έκφραση του εσώτερου "είναι" στα πλαίσια μιας ορθοδοξίας ανοικτής κι ολάκερης διατυπωμένης καθόλου στην επαγωγή κι απαγωγή μιας αναπόδραστης κι όμως συνεπούς καταφυόμενης ανάδρασης της ψυχικά υπερβατικής μα τόσο γήινης και προσφιλούς χωρικά και χρονικά κατά το μάλλον ή ήττον εναντιώμενης στην πεζότητα της κατά φύσει αναδιαμορφούμενης θεολογίας του ανθρώπινου γίγνεσθαι.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:42:51 »

Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2863
  • Φύλο: Άντρας
  • Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #393 στις: Δεκέμβριος 12, 2019, 01:27:12 μμ »
Για τούτο κι είναι α ν α γ κ α ί ο τ' ομολογιακό μάθημα.

Αποσυνδεδεμένος ΚΠ

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 553
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #394 στις: Δεκέμβριος 12, 2019, 05:54:27 μμ »
Επειδή τυγχάνει να μην είμαι Θεολόγος, μήπως θα μπορούσε κάποιος/α που κατέχει το αντικείμενο να με βοηθήσει στην προσπάθειά μου να κατανοήσω τα παραπάνω λόγια του π. Βασιλείου;

Ολόκληρο το κείμενο του π Βασιλείου Γοντικάκη στον παρακάτω σύνδεσμο:
http://users.uoa.gr/~nektar/orthodoxy/tributes/basileios_gontikakhs/to_problhma_twn_8rhskeytikwn_sta_sxoleia.htm
     ο π Βασίλειος ομιλεί ώς αγιορείτης μοναχός που εκ νεότητός του απαρνήθηκε τα εγκόσμια και ηρπάχθη υπο του Θεού και της Παναγίας Μητρός του Χριστού στο Περιβόλι της το Αγιώνυμο όρος, εκεί όπου ο Ορθόδοξος μοναχισμός αιώνες τώρα βιώνει εμπειρικά την Ορθόδοξη Θεολογία και έχει αναδείξει μεγάλα πνευματικά αναστήματα.

"Συμπερασματικά: μὲ τὴν ὀρθόδοξη ἐμπειρία καὶ ζωή, τὸ ὁμολογιακὸ μάθημα εἶναι ἀνοικτὸ καὶ ἀπεριόριστο. Τὸ ἀνοικτὸ ἀνθρωπίνως εἶναι τὸ κλειστὸ καὶ ἀνυπόφορο. Ἡ ὁποιαδήποτε ἐλευθερία του δὲν μπορεῖ νὰ βγῆ ἔξω ἀπὸ τὰ ὅρια τῆς φθορᾶς τοῦ χώρου καὶ τοῦ χρόνου ποὺ δὲν χωροῦν τὸν ἄνθρωπο".

Θρησκευτικὰ γιὰ ὅλους εἶναι ἡ ἔκπληξι τῆς ἀγάπης, τῆς ταπεινώσεως τοῦ Θεοῦ Λόγου, ποὺ θεώνει τὸν ἄνθρωπο. Θρησκευτικὰ γιὰ κανένα ἡ βάναυση ἐπέμβασι τοῦ ἀνθρώπου πάνω στὸν ἄνθρωπο.

Δὲν θὰ τὸ κάνω πιὸ ἀνθρώπινο, κατὰ τὸ λογισμό μου, τὸ μήνυμα τῆς ζωῆς ὅταν παρουσιάζω τὸν Χριστὸ ὄχι ὡς Θεάνθρωπο, ὅπως τὸν πιστεύει ἡ Ἐκκλησία, ἀλλὰ ὡς ἕνα ἀρχηγὸ θρησκείας ἀπὸ τὶς πολλὲς ποὺ ὑπάρχουν.

Καὶ δὲν βοηθῶ κανένα ὅταν λέω ὅτι ἡ Παναγία Μητέρα τοῦ Θεανθρώπου δὲν εἶναι Θεοτόκος ἀλλὰ μιὰ καλὴ γυναῖκα.

Μὲ ἁπλότητα καὶ βεβαιότητα λέγονται τὰ ἄρρητα καὶ βιοῦνται τὰ ἀνέλπιστα: ὁ Θεὸς ἔχει τόση ἀγάπη ποὺ γίνεται ἄνθρωπος. Καὶ ὁ ἄνθρωπος ἔχει τέτοιες δυνατότητες, ποὺ μπορεῖ νὰ γίνῃ θεὸς κατὰ χάριν. Καὶ ἡ Παναγία Μητέρα Του δὲν εἶναι Χριστοτόκος ἀλλὰ Θεοτόκος, «ἐν ᾗ θεωροῦσα ἡ κτίσις ἀγάλλεται».

Αὐτὰ λέγονται καὶ βιοῦνται ἀπὸ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία. Καὶ οὔτε ἐπιβάλλεται διὰ τῆς βίας σὲ κανένα ἡ ἀλήθεια. Οὔτε ἀποκρύπτεται ἀπὸ δειλία τὸ θαῦμα.

Ἡ ἀλήθεια τῆς σεσαρκωμένης Ἀγάπης δὲν σκοτώνει οὔτε σταυρώνει κανένα. Ἀλλὰ δέχεται νὰ σταυρωθῆ γιὰ νὰ σώση τοὺς σταυρωτές της.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 12, 2019, 06:04:48 μμ από ΚΠ »

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #395 στις: Δεκέμβριος 12, 2019, 10:43:18 μμ »
Στο https://eduthriskeftika.blogspot.com/2019/12/blog-post_10.html#more έχει αναρτηθεί ολόκληρη η εισήγηση του Καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας κ. Κωστή Τσιτσελίκη, με θέμα «Η θρησκεία στα σχολεία: Τα συνταγματικά και διεθνή όρια».
Η εισήγηση έγινε στην εκδήλωση «’Κατάργηση’ του ασύλου και κατήχηση στην εκπαίδευση: Το Σύνταγμα σε δοκιμασία;», Όμιλος Αριστόβουλος Μάνεσης και ΔΣΑ, 27 Νοεμβρίου 2019, Αθήνα). Αξίζει τον κόπο .....

Παραθέτω ένα μικρό απόσπασμα:
« ….Οι αποφάσεις του ΣτΕ έκριναν κατά πλειοψηφία ότι δεν είναι σύννομες προς το Σύνταγμα οι αποφάσεις του υπουργού Παιδείας που αναθεώρησε το περιεχόμενο των βιβλίων του μαθήματος των Θρησκευτικών. Η πλειοψηφία των δικαστών ερμήνευσε τους σχετικούς κανόνες δικαίου περισσότερο με εθνοθρησκευτικά παρά με δικαιικά κριτήρια και διατύπωσε αποφάσεις στα μέτρα των αιτούντων την ακύρωση: του Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ και την Εστία Πατερικών Μελετών, μεταξύ άλλων. Μειοψήφησαν διαφορετικές ομάδες συμβούλων που με διαφορετική ένταση στην αιτιολογία τους δεν δέχτηκαν ότι το μάθημα των θρησκευτικών μπορεί να γίνει κατηχητικού, ορθόδοξου, χαρακτήρα.
Οι αποφάσεις αποτελούν μνημείο για τις ανακολουθίες, τον θρησκευτικό δογματισμό, τις αντιφάσεις και τα λάθη. Γιατί αποτελεί κείμενο απολογητικό μιας άλλης εποχής, ωσάν να υπαγορεύτηκε από τους αιτούντες και σαν να μη συντάχθηκαν από έγκριτους νομικούς, δικαστές ανώτατου δικαστηρίου…»


« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 12, 2019, 10:47:26 μμ από lodo »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:42:51 »

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #396 στις: Δεκέμβριος 12, 2019, 11:13:50 μμ »
Στο https://eduthriskeftika.blogspot.com/2019/12/blog-post_10.html#more έχει αναρτηθεί ολόκληρη η εισήγηση του Καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας κ. Κωστή Τσιτσελίκη, με θέμα «Η θρησκεία στα σχολεία: Τα συνταγματικά και διεθνή όρια».
Η εισήγηση έγινε στην εκδήλωση «’Κατάργηση’ του ασύλου και κατήχηση στην εκπαίδευση: Το Σύνταγμα σε δοκιμασία;», Όμιλος Αριστόβουλος Μάνεσης και ΔΣΑ, 27 Νοεμβρίου 2019, Αθήνα). Αξίζει τον κόπο .....

Παραθέτω ένα μικρό απόσπασμα:
« ….Οι αποφάσεις του ΣτΕ έκριναν κατά πλειοψηφία ότι δεν είναι σύννομες προς το Σύνταγμα οι αποφάσεις του υπουργού Παιδείας που αναθεώρησε το περιεχόμενο των βιβλίων του μαθήματος των Θρησκευτικών. Η πλειοψηφία των δικαστών ερμήνευσε τους σχετικούς κανόνες δικαίου περισσότερο με εθνοθρησκευτικά παρά με δικαιικά κριτήρια και διατύπωσε αποφάσεις στα μέτρα των αιτούντων την ακύρωση: του Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ και την Εστία Πατερικών Μελετών, μεταξύ άλλων. Μειοψήφησαν διαφορετικές ομάδες συμβούλων που με διαφορετική ένταση στην αιτιολογία τους δεν δέχτηκαν ότι το μάθημα των θρησκευτικών μπορεί να γίνει κατηχητικού, ορθόδοξου, χαρακτήρα.
Οι αποφάσεις αποτελούν μνημείο για τις ανακολουθίες, τον θρησκευτικό δογματισμό, τις αντιφάσεις και τα λάθη. Γιατί αποτελεί κείμενο απολογητικό μιας άλλης εποχής, ωσάν να υπαγορεύτηκε από τους αιτούντες και σαν να μη συντάχθηκαν από έγκριτους νομικούς, δικαστές ανώτατου δικαστηρίου…»




Μετά τη στάση της πλειοψηφίας του ΣτΕ, δικαίως δημιουργούνται αμφιβολίες για τη διάκριση των εξουσιών. Πολιτεία(κράτος) και επίσημη εκκλησία(άτυπη εξουσία) ταυτίζονται και ακολούθως η δικαστική εξουσία τις δικαιώνει.
Κατά τη γνώμη μου, στόχος του κράτους με τη συνδρομή της δικαστικής εξουσίας, είναι η κατάργηση του μαθήματος των θρησκευτικών, με την πλειοψηφία των θεολόγων να πανηγυρίζει για τη "νίκη" κατά των "απίστων".
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 12, 2019, 11:19:00 μμ από ΡΕΑ.Τ »

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #397 στις: Δεκέμβριος 12, 2019, 11:56:53 μμ »
Στο https://eduthriskeftika.blogspot.com/2019/12/blog-post_10.html#more έχει αναρτηθεί ολόκληρη η εισήγηση του Καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας κ. Κωστή Τσιτσελίκη, με θέμα «Η θρησκεία στα σχολεία: Τα συνταγματικά και διεθνή όρια».
Η εισήγηση έγινε στην εκδήλωση «’Κατάργηση’ του ασύλου και κατήχηση στην εκπαίδευση: Το Σύνταγμα σε δοκιμασία;», Όμιλος Αριστόβουλος Μάνεσης και ΔΣΑ, 27 Νοεμβρίου 2019, Αθήνα). Αξίζει τον κόπο .....

Πολύ καλή όλη η εισήγηση.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος micdim

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 277
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #398 στις: Δεκέμβριος 13, 2019, 08:02:22 πμ »
Τι είναι η δικαιοσύνη ? Κάτι που ζει σε γυάλα και δεν επηρεάζεται απο το κοινωνικό γίγνεσθαι Ο δικαστής δεν ζει μεσα στην κοινωνια δεν επηρεαζεται απο τις εξελιξεις σε αυτην? Ο ιδιος νομος μπορει να εφαρμοστει χωρις ερμηνεια απο τον ιδιο δικαστη ? Οχι βεβαια διοτι ειναι αδυνατο να καλυπτει ολες τις περιπτωσεις και συνθηκες...ειδαλλως αντικαταστηστε τους δικαστες με ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ...
ΥΓ...Η Ελλάδα ειναι χριστιανική χώρα (ακομη) και οποίος διαφωνεί με τις αποφάσεις των δικαστηρίων θέτει ένα κακό προηγούμενο την ίδια στιγμή που μπορεί να περιμένει την κρίση της σε αποφάσεις που αφορούν την ίδια του την ζωή... Στο κατω κατω κανεις δεν σε κραταει με το ζορι σε αυτή την χωρα...Παράδειγμα οι 500.000 που μετανάστευσαν τα τελευταία χρόνια αν και φαντάζομαι το θρησκευτικό ήταν το τελευταίο στο μυαλό τους... 



Μετά τη στάση της πλειοψηφίας του ΣτΕ, δικαίως δημιουργούνται αμφιβολίες για τη διάκριση των εξουσιών. Πολιτεία(κράτος) και επίσημη εκκλησία(άτυπη εξουσία) ταυτίζονται και ακολούθως η δικαστική εξουσία τις δικαιώνει.
Κατά τη γνώμη μου, στόχος του κράτους με τη συνδρομή της δικαστικής εξουσίας, είναι η κατάργηση του μαθήματος των θρησκευτικών, με την πλειοψηφία των θεολόγων να πανηγυρίζει για τη "νίκη" κατά των "απίστων".

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #399 στις: Δεκέμβριος 13, 2019, 02:35:57 μμ »
Τι είναι η δικαιοσύνη ? Κάτι που ζει σε γυάλα και δεν επηρεάζεται απο το κοινωνικό γίγνεσθαι Ο δικαστής δεν ζει μεσα στην κοινωνια δεν επηρεαζεται απο τις εξελιξεις σε αυτην? Ο ιδιος νομος μπορει να εφαρμοστει χωρις ερμηνεια απο τον ιδιο δικαστη ? Οχι βεβαια διοτι ειναι αδυνατο να καλυπτει ολες τις περιπτωσεις και συνθηκες...ειδαλλως αντικαταστηστε τους δικαστες με ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ...
ΥΓ...Η Ελλάδα ειναι χριστιανική χώρα (ακομη) και οποίος διαφωνεί με τις αποφάσεις των δικαστηρίων θέτει ένα κακό προηγούμενο την ίδια στιγμή που μπορεί να περιμένει την κρίση της σε αποφάσεις που αφορούν την ίδια του την ζωή... Στο κατω κατω κανεις δεν σε κραταει με το ζορι σε αυτή την χωρα...Παράδειγμα οι 500.000 που μετανάστευσαν τα τελευταία χρόνια αν και φαντάζομαι το θρησκευτικό ήταν το τελευταίο στο μυαλό τους... 




Το ρήμα "επηρεάζεται", είτε πρόκειται από την κοινωνία είτε από την πολιτική βούληση, δε συνάδει με το καθήκον των δικαστών. Τώρα, αν σε ορισμένες περιπτώσεις, οι αποφάσεις των δικαστηρίων, μας ευνοούν είναι άλλο θέμα. Αν επηρεάζεται η κρίση των δικαστών, κάλλιστα μπορεί να αποτελέσει τη "χαριστική βολή" για τους πολίτες. Πολλάκις η κοινή γνώμη "άγεται και φέρεται", και αυτό είναι επικίνδυνο για τη λειτουργία κάθε ευνομουμενου κράτους.
Η χριστιανική θρησκεία διαθέτει ως εκπροσώπους την επίσημη ορθόδοξη εκκλησία και τα κατηχητικά. Το σχολείο δεν είναι δυνατόν να εμπλέκεται στην παραπάνω διαδικασία.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 14, 2019, 08:12:23 μμ από ΡΕΑ.Τ »

Αποσυνδεδεμένος micdim

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 277
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #400 στις: Δεκέμβριος 13, 2019, 05:26:24 μμ »
Άρα προτείνεις την κατάργηση του Μαθήματος των Θρησκευτικών...η κάνω λάθος ?

By the way η χριστιανική θρησκεία είναι η επικρατούσα θρησκεία του κράτους... Άρθρο 3 του συντάγματος...

https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/8c3e9046-78fb-48f4-bd82-bbba28ca1ef5/SYNTAGMA.pdf




Η χριστιανική θρησκεία διαθέτει ως εκπροσώπους την επίσημη ορθόδοξη εκκλησία και τα κατηχητικά. Το σχολείο δεν είναι δυνατόν να εμπλέκεται στην παραπάνω διαδικασία.

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #401 στις: Δεκέμβριος 13, 2019, 07:24:09 μμ »
Άρα προτείνεις την κατάργηση του Μαθήματος των Θρησκευτικών...η κάνω λάθος ?

By the way η χριστιανική θρησκεία είναι η επικρατούσα θρησκεία του κράτους... Άρθρο 3 του συντάγματος...

https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/8c3e9046-78fb-48f4-bd82-bbba28ca1ef5/SYNTAGMA.pdf




Άρθρο 13 - Σύνταγμα της Ελλάδος - Θρησκευτική ελευθερία

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ: 14/03/1986

1. Η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης είναι απαραβίαστη. Η απόλαυση των ατομικών και πολιτικών δικαιωμάτων δεν εξαρτάται από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις καθενός.
2. Κάθε γνωστή θρησκεία είναι ελεύθερη και τα σχετικά με τη λατρεία της τελούνται ανεμπόδιστα υπό την προστασία των νόμων. Η άσκηση της λατρείας δεν επιτρέπεται να προσβάλλει τη δημόσια τάξη ή τα χρηστά ήθη. Ο προσηλυτισμός απαγορεύεται.
3. Οι λειτουργοί όλων των γνωστών θρησκειών υπόκεινται στην ίδια εποπτεία της Πολιτείας και στις ίδιες υποχρεώσεις απέναντι της, όπως και οι λειτουργοί της επικρατούσας θρησκείας.
4. Κανένας δεν μπορεί, εξαιτίας των θρησκευτικών του πεποιθήσεων, να απαλλαγεί από την εκπλήρωση των υποχρεώσεων προς το Κράτος ή να αρνηθεί να συμμορφωθεί προς τους νόμους.
5. Κανένας όρκος δεν επιβάλλεται χωρίς νόμο, που ορίζει και τον τύπο του.


Προτείνω το μετασχηματισμό του σε μάθημα θρησκειολογίας για δύο λόγους:
α. Να έχουν τη δυνατότητα οι μαθητές να κατανοήσουν  την ορθόδοξη χριστιανική θρησκεία  χωρίς δογματικές παρωπιδες, να συγκρίνουν τις θρησκείες, ώστε να επισημάνουν ομοιότητες και διαφορές, ερευνώντας συγχρόνως τις πολιτισμικές τους επιρροές και τη φιλοσοφική τους βάση.
β. Αν επικρατήσει η λογική της κατήχησης και του ομολογιακού χαρακτήρα, θεωρώ ότι λίαν συντόμως θα γίνει επισήμως προαιρετικό και οι περισσότεροι μαθητές θα προτιμήσουν απαλλαγή χωρίς να ανήκουν σε άλλο θρήσκευμα ή στην περίπτωση που είναι άθεοι. 
Θα κάνουν ένα ακόμη διάλειμμα, γιατί είναι απίθανο να δοθεί εναλλακτικό μάθημα.
Τέλος το μάθημα των θρησκευτικών (όπως άλλωστε και τα υπόλοιπα μαθήματα), πρέπει να αντιμετωπίζεται ως μάθημα γνώσης και όχι πίστης.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 13, 2019, 10:06:31 μμ από ΡΕΑ.Τ »

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #402 στις: Δεκέμβριος 13, 2019, 10:22:55 μμ »
By the way η χριστιανική θρησκεία είναι η επικρατούσα θρησκεία του κράτους... Άρθρο 3 του συντάγματος...

Για να τσεκάρουμε λίγο το «επικρατούσα θρησκεία»:

Δύο αποσπάσματα από τη wikipedia:

Α. Η Ελλάδα (στην καθαρεύουσα Ελλάς), με επίσημη συνταγματική ονομασία Ελληνική Δημοκρατία, είναι χώρα της νοτιοανατολικής Ευρώπης στο νοτιότερο άκρο της Βαλκανικής χερσονήσου. Συνορεύει στα βορειοδυτικά με την Αλβανία, στα βόρεια με τη Βόρεια Μακεδονία και τη Βουλγαρία και στα βορειοανατολικά με την Τουρκία.

Β. Το Ιράν (περσικά: ايران), επίσημα Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν (περσικά: جمهوری اسلامی ايران), ανεπίσημα Περσία, είναι χώρα της Μέσης Ανατολής στη Νοτιοδυτική Ασία.

ΕΡΩΤΗΜΑ
Λέτε η Ελλάδα να είναι «Ορθόδοξη Δημοκρατία» … κατά το «Ισλαμική Δημοκρατία», να διοικείται από τους κάτωθι ιεράρχες και η Ελληνική Βουλή να είναι απλώς Συμβουλευτική Επιτροπή των ιεραρχών μας;

Ἱεράρχαι Παλαιᾶς και Νέας Ἑλλάδος, διαποιμαίνοντες Ἱεράς Μητροπόλεις
(Κατά πρεσβεῖα χειροτονίας)

Ὁ Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος Ἱερώνυμος 4-10-1981
Ὁ Καρυστίας καί Σκύρου Σεραφείμ 24-11-1968
Ὁ Θεσσαλονίκης Ἄνθιμος 14-7-1974
Ὁ Παραμυθίας, Φιλιατῶν καί Γηρομερίου Τίτος 17-7-1974
Ὁ Μονεμβασίας καί Σπάρτης Εὐστάθιος 31-8-1980
Ὁ Ἠλείας Γερμανός 3-10-1981
Ὁ Μαντινείας καί Κυνουρίας Ἀλέξανδρος 5-5-1984
Ὁ Μηθύμνης Χρυσόστομος 6-5-1984
Ὁ Μυτιλήνης, Ἐρεσσοῦ καί Πλωμαρίου Ἰάκωβος 20-11-1988
Ὁ Γουμενίσσης, Ἀξιουπόλεως καί Πολυκάστρου Δημήτριος 15-10-1989
Ὁ Βεροίας καί Ναούσης Παντελεήμων 29-5-1994
Ὁ Διδυμοτείχου, Ὀρεστιάδος καί Σουφλίου Δαμασκηνός 27-1-1995
Ὁ Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καί Κονίτσης Ἀνδρέας 28-1-1995
Ὁ Ξάνθης καί Περιθεωρίου Παντελεήμων 29-1-1995
Ὁ Νικαίας Ἀλέξιος 29-1-1995
Ὁ Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου Ἱερόθεος 20-7-1995
Ὁ Σάμου καί Ἰκαρίας Εὐσέβιος 22-7-1995
Ὁ Καστορίας Σεραφείμ 5-10-1996
Ὁ Δημητριάδος καί Ἀλμυροῦ Ἰγνάτιος 10-10-1998
Ὁ Καισαριανῆς, Βύρωνος καί Ὑμηττοῦ Δανιήλ 22-1-2000
Ὁ Φλωρίνης, Πρεσπῶν καί Ἑορδαίας Θεόκλητος 23-1-2000
Ὁ Κασσανδρείας Νικόδημος 13-1-2001
Ὁ Ὕδρας, Σπετσῶν καί Αἰγίνης Ἐφραίμ 14-1-2001
Ὁ Πειραιῶς Σεραφείμ 21-1-2001

Σταματώ στον αγαπημένο μου Ιεράρχη (… ακολουθούν άλλοι 26)

Ας σοβαρευτούμε λοιπόν….

Για να ξαναδούμε τι αναφέρει σχετικά ο Καθηγητής Τσιτσελίκης (βλ. https://eduthriskeftika.blogspot.com/2019/12/blog-post_10.html#more):
«…Το ΣτΕ αναφέρεται στην «επικρατούσα θρησκεία» ως συνταγματική διατύπωση με κανονιστικές συνέπειες: «η αναφορά ως επικρατούσης θρησκείας … αποτελούσε εναρκτήρια διάταξη όλων των προϊσχυσάντων συνταγμάτων … και συνιστά βασικό στοιχείο της συνταγματικής παραδόσεως της χώρας»[παρ. 14]. Η άποψη αυτή είναι πρωτοφανής, καθώς η θεώρηση της «επικρατούσας θρησκείας» ως στοιχείου της συνταγματικής παράδοσης με κανονιστικές συνέπειες είναι αβάσιμη, καθώς στα πρακτικά της αναθεωρητικής Βουλής του 1975 είναι φανερό ότι όλοι συμφωνούν πως η αναφορά γίνεται μόνο για ιστορικούς λόγους. Διαφορετικά θα είχε εγκαθιδρυθεί μιας μορφής θεοκρατικό κράτος…»

και

«…Δεν θα πρέπει να συνυπολογίζεται στη συζήτηση που αφορά τον πυρήνα των δικαιωμάτων το άρθρο 3 του Συντάγματος (ότι δηλαδή «επικρατούσα θρησκεία» είναι η ορθόδοξη χριστιανική), καθώς είναι διαπιστωτικού και όχι κανονιστικού χαρακτήρα. Ότι δηλαδή η πλειοψηφία των μαθητών είναι ορθόδοξοι, αλλά όχι ότι δικαιώματα των μειοψηφικών μαθητών δεν πρέπει να λαμβάνονται υπόψη ισότιμα…»

«Δυστυχώς», όπως για τον Άγιο Πειραιώς Σεραφείμ και τους γνωστούς εκκλησιαστικούς κύκλους, η Ελλάδα δεν είναι «Ορθόδοξη Δημοκρατία» και για αυτό την Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2019, ώρα 12:00 στη Γενική Συνέλευση των Θεολόγων στον Χολαργό, το θέμα της ημερήσιας διάταξης είναι: «Οι πρόσφατες Αποφάσεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, του Συμβουλίου της Επικρατείας και του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου για το Μάθημα των Θρησκευτικών» (βλ. https://www.kairosnet.gr/news/general/817-prosklisi-se-ektakti-geniki-synelefsi) και δεν επελέγη ένα θέμα «πρέπον», όπως π.χ.:
«Συμπεράσματα από τις εξομολογήσεις των Διευθυντών των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και εκπόνηση σχεδίου δράσης για το εξομολογητικό έργο κατά το σχολικό έτος 2019-20». Προφανώς το καυτό αυτό θέμα αυτό θα απασχολεί τη Γενική Συνέλευση των Θεολόγων στην Τεχεράνη …
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 14, 2019, 10:59:03 πμ από lodo »

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #403 στις: Δεκέμβριος 14, 2019, 10:58:11 πμ »
Στο τέλος της Γενικής Συνέλευσης των Θεολόγων της Τεχεράνης θα μπορούσε να βγει και κάποια ψήφισμα συμπαράστασης στο δοκιμαζόμενο ελληνικό λαό, που διάφοροι "θολοκουλτουριάρηδες" και κάτι "Συντάγματα" του στερούν το δικαίωμα να ανακηρύξει τη χώρα του σε "Ορθόδοξη Δημοκρατία"....
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 14, 2019, 11:00:01 πμ από lodo »

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #404 στις: Δεκέμβριος 14, 2019, 01:27:24 μμ »
Στο τέλος της Γενικής Συνέλευσης των Θεολόγων της Τεχεράνης θα μπορούσε να βγει και κάποια ψήφισμα συμπαράστασης στο δοκιμαζόμενο ελληνικό λαό, που διάφοροι "θολοκουλτουριάρηδες" και κάτι "Συντάγματα" του στερούν το δικαίωμα να ανακηρύξει τη χώρα του σε "Ορθόδοξη Δημοκρατία"....

👏

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #405 στις: Δεκέμβριος 15, 2019, 09:49:03 πμ »
Μήπως έχουμε γίνει ήδη «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ» και δεν το έχουμε καταλάβει; Η πλειοψηφία του «Συμβουλίου της Επικρατείας» λειτουργεί ως «Συμβούλιο της Ορθοδοξίας» και όπως θα δείτε παρακάτω ένας Δήμαρχος «υπέκυψε παθητικά σε πιέσεις και αντιδράσεις που δέχτηκε από εκκλησιαστικούς κύκλους» και διέκοψε επιμορφωτικό σεμινάριο ….

ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΕ
ΓΛΥΦΑΔΑΣ ΒΑΡΗΣ ΒΟΥΛΑΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΚΟΠΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Στις 28/11/2019 στον χώρο του Κέντρου Πρόληψης Γλυφάδας και με εμψυχώτρια την κα Μελίνα Χαρατσίδου, κλινική ψυχολόγο, επιστημονική υπεύθυνη του Κέντρου ξεκίνησε ένας κύκλος σεμιναρίων με θέμα: «Το σχολείο που μας χωράει. Ευαισθητοποίηση και Ενδυνάμωση Εκπαιδευτικών στην πρόληψη των διακρίσεων και του αποκλεισμού». Το σεμινάριο απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Γλυφάδας και Παλαιού Φαλήρου και ήταν μία συνδιοργάνωση του ΟΚΑΝΑ (δια του Κέντρου Πρόληψης Γλυφάδας), του 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής (δια των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου που έχουν την παιδαγωγική ευθύνη των σχολείων αυτών των περιοχών) και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Α/θμιας & Β/θμιας (δια των Υπευθύνων Αγωγής Υγείας). Το υλικό του σεμιναρίου έχει εγκριθεί από το ΙΕΠ και συμμετείχαν 17 συνάδελφοι/ισσες εκπαιδευτικοί.

Ωστόσο όπως ενημερωθήκαμε από συναδέλφους μας που συμμετείχαν στο προαιρετικό αυτό απογευματινό επιμορφωτικό πρόγραμμα το σεμινάριο ΔΙΑΚΟΠΤΕΤΑΙ μετά από ωμή παρέμβαση του δημάρχου Παπανικολάου Γιώργου ο οποίος, ως φαίνεται, υπέκυψε παθητικά σε πιέσεις και αντιδράσεις που δέχτηκε από εκκλησιαστικούς κύκλους.

Η παρέμβαση αυτή οδήγησε την Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου Πρόληψης του Δήμου Γλυφάδας κας Μελίνας Χαρατσίδου και τον Προϊστάμενο του Τμήματος Εκπαίδευσης του ΟΚΑΝΑ κ. Ηλία Γκότση σε παραιτήσεις από τις θέσεις τους.

Τα ζητήματα που προκύπτουν μεταξύ άλλων είναι:

Πώς γίνεται κάποιος εκτός της εκπαιδευτικής κοινότητας να αποφασίζει για τις εκπαιδευτικές ανάγκες και το περιεχόμενο των συναντήσεων των εκπαιδευτικών;
Πώς είναι δυνατόν στη σημερινή εποχή και με όσα συμβαίνουν, ζητήματα που αφορούν σε διακρίσεις όχι μόνο να μη συζητούνται και να θεωρούνται ως μη σημαντικά αλλά και να απαγορεύονται από διάφορους κύκλους;
Όλο αυτό θυμίζει μεσαίωνα, είναι σκοταδισμός και ευνοεί την ανάπτυξη ρατσιστικών συμπεριφορών.
Δεν ανήκει στις αρμοδιότητες κανενός δημάρχου, να εγκρίνει το περιεχόμενο και την υλοποίηση εκπαιδευτικών σεμιναρίων πόσο μάλλον να τα διακόπτει, υπερβαίνοντας το θεσμικό του ρόλο.

Η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Γλυφάδας Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης στέκεται απέναντι στο σκοταδισμό και καταγγέλλει την προσπάθεια διακοπής του σεμιναρίου.

Υπερασπιζόμαστε ως οφείλουμε το δικαίωμα κάθε μαθητή/τριας να φοιτά «σε ένα σχολείο που μας χωρά όλους» χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς.

Απαιτούμε να συνεχιστεί άμεσα το σεμινάριο στη Γλυφάδα και τη δημοτική αρχή να περιοριστεί στα ζητήματα αρμοδιότητας της.

Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΕ ΓΛΥΦΑΔΑΣ ΒΑΡΗΣ ΒΟΥΛΑΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ
ΓΛΥΦΑΔΑ 11/12/2019

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158559
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 520
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 487
Σύνολο: 495

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.111 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.