0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Επειδή τυγχάνει να μην είμαι Θεολόγος, μήπως θα μπορούσε κάποιος/α που κατέχει το αντικείμενο να με βοηθήσει στην προσπάθειά μου να κατανοήσω τα παραπάνω λόγια του π.
Στο https://eduthriskeftika.blogspot.com/2019/12/blog-post_10.html#more έχει αναρτηθεί ολόκληρη η εισήγηση του Καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας κ. Κωστή Τσιτσελίκη, με θέμα «Η θρησκεία στα σχολεία: Τα συνταγματικά και διεθνή όρια».Η εισήγηση έγινε στην εκδήλωση «’Κατάργηση’ του ασύλου και κατήχηση στην εκπαίδευση: Το Σύνταγμα σε δοκιμασία;», Όμιλος Αριστόβουλος Μάνεσης και ΔΣΑ, 27 Νοεμβρίου 2019, Αθήνα). Αξίζει τον κόπο .....Παραθέτω ένα μικρό απόσπασμα:« ….Οι αποφάσεις του ΣτΕ έκριναν κατά πλειοψηφία ότι δεν είναι σύννομες προς το Σύνταγμα οι αποφάσεις του υπουργού Παιδείας που αναθεώρησε το περιεχόμενο των βιβλίων του μαθήματος των Θρησκευτικών. Η πλειοψηφία των δικαστών ερμήνευσε τους σχετικούς κανόνες δικαίου περισσότερο με εθνοθρησκευτικά παρά με δικαιικά κριτήρια και διατύπωσε αποφάσεις στα μέτρα των αιτούντων την ακύρωση: του Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ και την Εστία Πατερικών Μελετών, μεταξύ άλλων. Μειοψήφησαν διαφορετικές ομάδες συμβούλων που με διαφορετική ένταση στην αιτιολογία τους δεν δέχτηκαν ότι το μάθημα των θρησκευτικών μπορεί να γίνει κατηχητικού, ορθόδοξου, χαρακτήρα.Οι αποφάσεις αποτελούν μνημείο για τις ανακολουθίες, τον θρησκευτικό δογματισμό, τις αντιφάσεις και τα λάθη. Γιατί αποτελεί κείμενο απολογητικό μιας άλλης εποχής, ωσάν να υπαγορεύτηκε από τους αιτούντες και σαν να μη συντάχθηκαν από έγκριτους νομικούς, δικαστές ανώτατου δικαστηρίου…»
Στο https://eduthriskeftika.blogspot.com/2019/12/blog-post_10.html#more έχει αναρτηθεί ολόκληρη η εισήγηση του Καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας κ. Κωστή Τσιτσελίκη, με θέμα «Η θρησκεία στα σχολεία: Τα συνταγματικά και διεθνή όρια».Η εισήγηση έγινε στην εκδήλωση «’Κατάργηση’ του ασύλου και κατήχηση στην εκπαίδευση: Το Σύνταγμα σε δοκιμασία;», Όμιλος Αριστόβουλος Μάνεσης και ΔΣΑ, 27 Νοεμβρίου 2019, Αθήνα). Αξίζει τον κόπο .....
Μετά τη στάση της πλειοψηφίας του ΣτΕ, δικαίως δημιουργούνται αμφιβολίες για τη διάκριση των εξουσιών. Πολιτεία(κράτος) και επίσημη εκκλησία(άτυπη εξουσία) ταυτίζονται και ακολούθως η δικαστική εξουσία τις δικαιώνει. Κατά τη γνώμη μου, στόχος του κράτους με τη συνδρομή της δικαστικής εξουσίας, είναι η κατάργηση του μαθήματος των θρησκευτικών, με την πλειοψηφία των θεολόγων να πανηγυρίζει για τη "νίκη" κατά των "απίστων".
Τι είναι η δικαιοσύνη ? Κάτι που ζει σε γυάλα και δεν επηρεάζεται απο το κοινωνικό γίγνεσθαι Ο δικαστής δεν ζει μεσα στην κοινωνια δεν επηρεαζεται απο τις εξελιξεις σε αυτην? Ο ιδιος νομος μπορει να εφαρμοστει χωρις ερμηνεια απο τον ιδιο δικαστη ? Οχι βεβαια διοτι ειναι αδυνατο να καλυπτει ολες τις περιπτωσεις και συνθηκες...ειδαλλως αντικαταστηστε τους δικαστες με ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ...ΥΓ...Η Ελλάδα ειναι χριστιανική χώρα (ακομη) και οποίος διαφωνεί με τις αποφάσεις των δικαστηρίων θέτει ένα κακό προηγούμενο την ίδια στιγμή που μπορεί να περιμένει την κρίση της σε αποφάσεις που αφορούν την ίδια του την ζωή... Στο κατω κατω κανεις δεν σε κραταει με το ζορι σε αυτή την χωρα...Παράδειγμα οι 500.000 που μετανάστευσαν τα τελευταία χρόνια αν και φαντάζομαι το θρησκευτικό ήταν το τελευταίο στο μυαλό τους...
Η χριστιανική θρησκεία διαθέτει ως εκπροσώπους την επίσημη ορθόδοξη εκκλησία και τα κατηχητικά. Το σχολείο δεν είναι δυνατόν να εμπλέκεται στην παραπάνω διαδικασία.
Άρα προτείνεις την κατάργηση του Μαθήματος των Θρησκευτικών...η κάνω λάθος ?By the way η χριστιανική θρησκεία είναι η επικρατούσα θρησκεία του κράτους... Άρθρο 3 του συντάγματος...https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/8c3e9046-78fb-48f4-bd82-bbba28ca1ef5/SYNTAGMA.pdf
By the way η χριστιανική θρησκεία είναι η επικρατούσα θρησκεία του κράτους... Άρθρο 3 του συντάγματος...
Στο τέλος της Γενικής Συνέλευσης των Θεολόγων της Τεχεράνης θα μπορούσε να βγει και κάποια ψήφισμα συμπαράστασης στο δοκιμαζόμενο ελληνικό λαό, που διάφοροι "θολοκουλτουριάρηδες" και κάτι "Συντάγματα" του στερούν το δικαίωμα να ανακηρύξει τη χώρα του σε "Ορθόδοξη Δημοκρατία"....