*

Αποστολέας Θέμα: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;  (Αναγνώστηκε 29692 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 115
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #434 στις: Ιανουάριος 09, 2020, 10:49:31 μμ »
Ενδιαφέρουσα η ανακοίνωση - https://www.kairosnet.gr/news/general/821-i-ektakti-geniki-synelefsi-tou-panelliniou-theologikoy-syndesmou-kairos-kai-oi-apofaseis-tis-gia-to-mathima-ton-thriskeftikon - για την  έκτακτη Γενική Συνέλευση του Πανελλήνιου Θεολογικού Συνδέσμου «ΚΑΙΡΟΣ για την αναβάθμιση της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης», με μοναδικό θέμα της ημερήσιας διάταξης: «Οι πρόσφατες Αποφάσεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, του Συμβουλίου της Επικρατείας και του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου για το Μάθημα των Θρησκευτικών».

Ξεχωρίζω ένα απόσπασμα:

« ….Είμαστε αντίθετοι στην «ομοσπονδοποίηση» του μαθήματος των Θρησκευτικών, στο πλαίσιο ενός πολυ-θρησκειακού μοντέλου θρησκευτικής εκπαίδευσης. Το μοντέλο αυτό, ακόμη και όταν έχει νομικά ερείσματα, πάσχει παιδαγωγικά και δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες κοινωνικές και εκπαιδευτικές απαιτήσεις. Το ζητούμενο στο σύγχρονο σχολείο είναι ο δημιουργικός διάλογος, στο πλαίσιο μιας κουλτούρας συνεργασίας, συναντίληψης και συμπερίληψης και όχι ο χωρισμός των μαθητών και η απομόνωσή τους….»

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:33:40 »

Αποσυνδεδεμένος Anemos2017

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1417
  • Φύλο: Άντρας
  • Βαθειές οι ρίζες πώς να φύγεις απο τον τόπο σου...
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #435 στις: Ιανουάριος 10, 2020, 08:16:18 μμ »
Μερικοί έχετε χάσει το μέτρο....
 Ο τίτλος του νήματος είναι:
Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;

Και ο καθένας γράφει την πίκρα του.....
Όλες οι λύσεις είναι φίνες και ωραίες τότε και μόνο όταν είναι εφικτές. Μα σαν δεν έχεις κότσια να τις εφαρμόσεις άσε καλύτερα καθόλου μην τις λες.

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 115
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #436 στις: Ιανουάριος 11, 2020, 07:58:39 μμ »
Με τίτλο «Αλλαγές στο μάθημα των Θρησκευτικών» δημοσιεύτηκε στην «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» το παρακάτω άρθρο του πάντα καλά πληροφορημένου εκπαιδευτικού συντάκτη Απόστολου Λακασά.

« Περικόπτονται οι θρησκειολογικές αναφορές στα νυν προγράμματα σπουδών των Θρησκευτικών, ωστόσο τα προγράμματα δεν αποκαθηλώνονται. Αυτός είναι ο βασικός σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές που θα γίνουν στο κρίσιμο μάθημα, καθώς πλέον το υπουργείο οφείλει να εναρμονισθεί με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, που έκρινε αντισυνταγματικά τα νυν προγράμματα σπουδών των Θρησκευτικών.

Επίσης, αποφάσεις υπέρ της αναιτιολόγητης απαλλαγής από το μάθημα έχουν εκδώσει το ΣτΕ, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και η ελληνική Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Στο πλαίσιο αυτό, οι απαλλαγές των μαθητών από το μάθημα θα είναι πλέον αναιτιολόγητες.

Ειδικότερα, με εντολή της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, συστάθηκε στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής επιτροπή επιστημόνων για τα ζητήματα που ανέκυψαν μετά τις αποφάσεις των δύο δικαστηρίων και της Αρχής. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», βασικός άξονας των αλλαγών θα είναι το ψαλίδισμα των αναφορών θρησκειολογικού χαρακτήρα που υπάρχουν στα νυν προγράμματα σπουδών.

Ουσιαστικά θα γίνουν προσαρμογές, ώστε το μάθημα να εναρμονισθεί με την απόφαση του ΣτΕ. Πρόκειται για τη βασική υπουργική γραμμή, η οποία συνάδει με τις θέσεις όσων πιστεύουν –μεταξύ αυτών και εκκλησιαστικοί παράγοντες– ότι το μάθημα δεν πρέπει να αποκτήσει ομολογιακό χαρακτήρα.

Παράλληλα, θα γίνουν περικοπές των θρησκειολογικών αναφορών από τους 11 φακέλους που έχουν δοθεί στους μαθητές των τάξεων ως προσωρινό έντυπο υλικό, πριν συγγραφούν νέα βιβλία.

Η διατήρηση των προγραμμάτων σπουδών προκρίθηκε και για τον επιπλέον λόγο ότι τα προγράμματα σπουδών δίνουν στους διδάσκοντες (δασκάλους στο δημοτικό και θεολόγους στη δευτεροβάθμια) την ελευθερία να προσαρμόσουν νέα στοιχεία».

ΠΗΓΗ:
https://www.kathimerini.gr/1059316/article/epikairothta/ellada/allages-sto-ma8hma-twn-8rhskeytikwn


Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 115
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #437 στις: Ιανουάριος 12, 2020, 11:13:52 μμ »
Όλες οι τελευταίες εξελίξεις στο Μάθημα των Θρησκευτικών μου ενισχύουν την πεποίθηση πως η σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων λειτουργεί στη λογική "Παρελθέτω απ' εμού το ποτήριον τούτο".

Η Επιτροπή που συγκροτήθηκε στο ΙΕΠ - χωρίς σαφές χρονοδιάγραμμα λήξης των εργασιών της και κατάθεσης πορίσματος - άραγε θα λειτουργήσει ως Επιτροπή ή ως "Επι-ντροπή" που θα βοηθήσει απλώς την κ. Κεραμέως να κερδίσει χρόνο;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:33:40 »

Αποσυνδεδεμένος ernie

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 450
  • Φύλο: Άντρας
  • gunga galunga
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #438 στις: Ιανουάριος 13, 2020, 12:35:11 πμ »
Και επιπλέον, αυτό το πόρισμα θα έχει καθολική εφαρμογή και στα ελληνικά ή «ελληνικά» σχολεία του εξωτερικού ή θα συνεχίσει να υπαγορεύεται το πρόγραμμα σπουδών κάποιων εξ αυτών τους από τους βασικούς χρηματοδότες των πέραν της δεκαετίας ή ακόμη και εικοσαετίας «αμισθί» αποσπασμένων εκπαιδευτικών;
μία καθαρή λύση στις μεταταξομεταθέσεις με 7 απλά βήματα 1.3 https://dl.dropboxusercontent.com/u/10236298/solution%201.3.pdf
αν βγούμε από την κρίση σε λιγότερο από 100 χρόνια, εμένα να μην με λένε ernie

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 115
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #439 στις: Ιανουάριος 13, 2020, 08:04:56 μμ »
Και επιπλέον, αυτό το πόρισμα θα έχει καθολική εφαρμογή και στα ελληνικά ή «ελληνικά» σχολεία του εξωτερικού ή θα συνεχίσει να υπαγορεύεται το πρόγραμμα σπουδών κάποιων εξ αυτών τους από τους βασικούς χρηματοδότες των πέραν της δεκαετίας ή ακόμη και εικοσαετίας «αμισθί» αποσπασμένων εκπαιδευτικών;

Παρακαλώ μη γράφουμε "ότι νά 'ναι".

Και εγώ έχω κάνει σφοδρή κριτική σε διάφορες εκφάνσεις του περίπλοκου αυτού θέματος, αλλά προσπαθώ πάντα να λειτουργώ με βάση τα πραγματικά δεδομένα. Η συγκεκριμένη λοιπόν επιτροπή δεν αποτελείται από τους "από εικοσαετίας αμισθί αποσπασμένους εκπαιδευτικούς", αλλά από τους παρακάτω επτά επιστήμονες που θα δουλέψουν αμισθί:

1. Κωνσταντίνος Κορναράκης (Πρόεδρος Επιτροπής). Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήματος Θεολογίας Ε.Κ.Π.Α. (αντικείμενο: Χριστιανική Ηθική). Επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος του Ι.Ε.Π. για την έκδοση Προγραμμάτων Σπουδών και βιβλίων για τα μαθήματα θρησκευτικής εξειδίκευσης των εκκλησιαστικών σχολείων (2019). Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής της Εκκλησίας για τον διάλογο με την Πολιτεία για τα Προγράμματα Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών (2017-2018). Επικεφαλής συγγραφικής ομάδας για το βιβλίο των Θρησκευτικών της Ε ́ τάξης του Δημοτικού (έκδοση 2006). Επιμορφωτής πολλαπλασιαστών για τα βιβλία των Θρησκευτικών (2003-2006). Πρόεδρος Εποπτικού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης (2019). Μέλος της Επιτροπής για το μάθημα των Θρησκευτικών της Θεολογικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α..

2. Αθανάσιος Στογιαννίδης. Επίκουρος Καθηγητής Τμήματος Θεολογίας ΑΠΘ (αντικείμενο: Σχολική Παιδαγωγική και Διδακτική Μεθοδολογία του Μαθήματος των Θρησκευτικών). Δρ. Θεολογίας του Πανεπιστημίου της Βόννης (Rheinischen Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn) (αντικείμενο: Θρησκειοπαιδαγωγική, Παιδαγωγική Θεωρία). Δρ. Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (αντικείμενο: Διδακτική του Μαθήματος των Θρησκευτικών). Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής της Εκκλησίας για τον διάλογο με την Πολιτεία για τα Προγράμματα Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών (2017-2018). Μέλος της συγγραφικής ομάδας για το διδακτικό βιβλίο θεολογικής και εκκλησιαστικής εξειδίκευσης Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης της Α’ τάξης Γυμνασίου “Θέματα από την Αγία Γραφή" (2019). Μέλος της Εκδοτικής Επιτροπής (Board of Editors) του διεθνούς επιστημονικού περιοδικού "Zeitschrift für Pädagogik und Theologie”.

3. Κωνσταντίνος Πρέντος. Διευθυντής 6ου Δημοτικού Σχολείου Κηφισιάς, Δάσκαλος, Θεολόγος, Μ.Α. στην Ποιμαντική θεολογία και αγωγή («Η διαθεματική προσέγγιση της διδασκαλίας του μαθήματος της Θρησκευτικής Αγωγής στην προσχολική ηλικία»), Δρ. Συστηματικής Θεολογίας («Οι μη χριστιανικές θρησκείες στο μάθημα των Θρησκευτικών του δημοτικού σχολείου»). Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής της Εκκλησίας για τον διάλογο με την Πολιτεία για τα Προγράμματα Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών (2017-2018). Μέλος συγγραφικής ομάδας για το βιβλίο των Θρησκευτικών της Ε ́ τάξης του Δημοτικού (έκδοση 2006). Μέλος της συγγραφικής ομάδας για τα βιβλία θρησκευτικής εξειδίκευσης των Εκκλησιαστικών Σχολείων (2019).

4. Μάριος Κουκουνάρας – Λιάγκης. Επίκουρος Καθηγητής Τμήματος Θεολογίας ΕΚΠΑ (αντικείμενο: Διδακτική Θρησκευτικών). Μέλος του Εποπτικού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης (2019). Αξιολογητής του Προγράμματος Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών του Λυκείου. Μέλος της Επιτροπής διαλόγου Πολιτείας – Εκκλησίας για την Εκκλησιαστική Εκπαίδευση και Επιμόρφωση του Κλήρου (2016), μέλος της Συνοδικής Επιτροπής Τύπου, Δημοσίων Σχέσεων και Διαφωτίσεως (2016- 2020), Μέλος της Επιτροπής Διοικήσεως της Επικοινωνιακής και Μορφωτικής Υπηρεσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος (2014-2016), Ειδικός Σύμβουλος Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (2007-2009), μέλος της συγγραφικής ομάδας των βιβλίων θρησκευτικής εξειδίκευσης των Εκκλησιαστικών Σχολείων (2019). Διδάσκει στο UCL- Institute of Education του Λονδίνου. Συντονίζει σήμερα τέσσερα προγράμματα με χρηματοδότηση του ΕΛΚΕ του Ε.Κ.Π.Α. και Erasmus+ (KA2). Είναι Ακαδημαϊκός και Επιστημονικός υπεύθυνος E-learning προγραμμάτων ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Ε.Κ.Π.Α. και σχολικών προγραμμάτων του Ε.Κ.Π.Α.

5. Ξανθή Αλμπανάκη. Δρ. Θεολογίας, κάτοχος του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης της Νομικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου και της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ., με ειδίκευση στην Παιδαγωγική. Δίδαξε σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από το 2000 και από το 2018 υπηρετεί ως Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Θεολόγων Ανατ.Μακεδονίας – Θράκης. Έχει ειδίκευση στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και την χρήση νέων τεχνολογιών στη διδακτική των Θρησκευτικών. Είναι μέλος της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, πρεσβευτής του ευρωπαϊκού προγράμματος Teacher4europe της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, του Δικτύου Scientix στην Ελλάδα κ.α..

6. Ελένη Μαράκη. Δρ. Επιστημών Αγωγής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Προϊσταμένη ΚΕΣΥ (Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης) Ηρακλείου της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης, έχει υπηρετήσει επί σειρά ετών ως σχολική σύμβουλος Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και είναι Πρόεδρος του Ινστιτούτου Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών (Ι.Α.Κ.Ε.).

7. Φερενίκη Παναγοπούλου. Επίκουρη Καθηγήτρια Συνταγματικού Δικαίου στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω. Διετέλεσε επί οκτώ έτη Νομική Ελέγκτρια στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Σπούδασε Νομική στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (βασικές σπουδές και μεταπτυχιακό δίπλωμα δημοσίου δικαίου), Δίκαιο και Δημόσια Υγεία στο Πανεπιστήμιο του Harvard. Κατέχει διδακτορικό δίπλωμα στο Συνταγματικό Δίκαιο και τη Βιοηθική από το Πανεπιστήμιο Χούμπολντ του Βερολίνου. Έχει διδάξει Συνταγματικό Δίκαιο, Δίκαιο και Νέες Τεχνολογίες, Δίκαιο Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, Δίκαιο της Δημόσιας Υγείας, Αμερικανικό Δίκαιο και Βιοηθική στο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου, στη Σχολή Οικονομικών και Δικαίου του Βερολίνου, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Έχει δημοσιεύσει σημαντικό αριθμό βιβλίων στα πεδία εξειδίκευσής της.

Αποσυνδεδεμένος ernie

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 450
  • Φύλο: Άντρας
  • gunga galunga
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #440 στις: Ιανουάριος 13, 2020, 08:49:58 μμ »
ποιος μίλησε για τα μέλη της επιτροπής;
μία καθαρή λύση στις μεταταξομεταθέσεις με 7 απλά βήματα 1.3 https://dl.dropboxusercontent.com/u/10236298/solution%201.3.pdf
αν βγούμε από την κρίση σε λιγότερο από 100 χρόνια, εμένα να μην με λένε ernie

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 115
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #441 στις: Ιανουάριος 14, 2020, 10:07:27 μμ »
ποιος μίλησε για τα μέλη της επιτροπής;

Ernie μπορείς να διευκρινίσεις τι ακριβώς εννοούσες, αν φυσικά αυτό έχει σχέση με το θέμα μας "Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;"

Αποσυνδεδεμένος ernie

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 450
  • Φύλο: Άντρας
  • gunga galunga
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #442 στις: Ιανουάριος 14, 2020, 11:36:00 μμ »
Αναρωτήθηκες ποτέ πως ζουν οι αμισθί αποσπασμένοι στο εξωτερικό ή γιατί δεν παραιτούνται ώστε να βρουν μια άλλη δουλειά με μισθό εκεί όπου ζουν μόνιμα;
Οι τελευταίοι που προσπάθησαν να κάνουν συστηματική καταγραφή τους ξηλώθηκαν με συνοπτικές διαδικασίες. Και φυσικά έχει σχέση με το θέμα που δεν είναι μόνο η μορφή του μαθήματος των θρησκευτικών αλλά ο εν γένει ρόλος που η εκκλησία αναλαμβάνει αυτοβούλως για τον εαυτό της σε διάφορες πτυχές της ζωής ενός κατά τα άλλα κοσμικού κράτους.
Upd
Ατυχής η έκφραση χωρίς μισθό, ήθελα να πω χωρίς επιμίσθιο. Σε κάποιες χώρες ζεις με 1100 ευρώ δεύτερο μισθό και σε κάποιες άλλες όχι. Ούτε λέω ότι γίνεται παντού και στον ίδιο βαθμό.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 15, 2020, 12:09:45 πμ από ernie »
μία καθαρή λύση στις μεταταξομεταθέσεις με 7 απλά βήματα 1.3 https://dl.dropboxusercontent.com/u/10236298/solution%201.3.pdf
αν βγούμε από την κρίση σε λιγότερο από 100 χρόνια, εμένα να μην με λένε ernie

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5169
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #443 στις: Ιανουάριος 17, 2020, 10:05:13 μμ »
H επιστολή της ΠΕΘ
https://www.ethnos.gr/ekklisia/ekklisia-tis-ellados/83247_theologoi-se-prothypoyrgo-i-kerameos-arneitai-ton-dialogo-mazi


Θεολόγοι σε πρωθυπουργό: «Η Κεραμέως αρνείται τον διάλογο μαζί μας»

Επιστολή στον πρωθυπουργό για το μάθημα των Θρησκευτικών απέστειλε στις 16 Ιανουαρίου 2020 η Πανελληνία Ενωση Θεολόγων (ΠΕΘ), με την οποία ενημερώνει τον κ. Μητσοτάκη ότι το υπουργείο Παιδείας δεν εφαρμόζει τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Εκφράζει την απορία της και την απογοήτευσή της γιατί η κ. Κεραμέως, η οποία τυγχάνει και έγκριτος νομικός, κατά παράδοξο και ακατανόητο τρόπο, αρνείται μέχρι στιγμής το δημοκρατικά πρέπον, να διαλεχθεί και να συνεργασθεί με την ΠΕΘ, αλλά και τους ειδικούς καθηγητές της Παιδαγωγικής για το θέμα του μαθήματος των Θρησκευτικών.

Επίσης, η ΠΕΘ τονίζει στην επιστολή της προς τον πρωθυπουργό ότι η κυρία Κεραμέως διατηρεί σε ισχύ από τις 20 Σεπτεμβρίου 2019, που εκδόθηκαν οι αποφάσεις του ΣτΕ και μέχρι σήμερα, τα ακυρωμένα από το ΣτΕ Προγράμματα Σπουδών και βιβλία των Θρησκευτικών, ενώ συνέστησε Επιτροπή, ουσιαστικά αναμόρφωσης των προειρημένων ακυρωθέντων από το ΣτΕ Προγραμμάτων, αποκλείοντας όλα τα στελέχη της!

«Η στάση αυτή της υπουργού προβληματίζει εντονότατα, διότι ρίχνει τη σκιά των μη συμβατών με τον δημοκρατικό πολιτισμό μας ενεργειών της επί των συνολικών πεπραγμένων της κυβέρνησής σας» υπογραμμίζει η Ένωση.

Η ΠΕΘ σημειώνει, μεταξύ άλλων, στην επιστολή της ότι «εκπροσωπεί πάνω από 2.500 μέλη, που υπηρετούν σε όλη τη χώρα και είναι το ισχυρότερο, εντιμότερο και σοβαρότερο όργανο, το οποίο μπορεί να έχει άποψη επιστημονική επί του μαθήματος των Θρησκευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση».
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 18, 2020, 07:38:03 πμ από Stelios »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 115
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #444 στις: Ιανουάριος 18, 2020, 10:03:24 μμ »
H επιστολή της ΠΕΘ
............
Η ΠΕΘ σημειώνει, μεταξύ άλλων, στην επιστολή της ότι «εκπροσωπεί πάνω από 2.500 μέλη, που υπηρετούν σε όλη τη χώρα και είναι το ισχυρότερο, εντιμότερο και σοβαρότερο όργανο, το οποίο μπορεί να έχει άποψη επιστημονική επί του μαθήματος των Θρησκευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση».

Παρατηρώ με έκπληξη πως "το ισχυρότερο, εντιμότερο και σοβαρότερο όργανο", όπως μας αυτοσυστήνεται, εξακολουθεί να απέχει πεισματικά από τη ζώσα πραγματικότητα. Υπενθυμίζω παλαιότερο σχόλιο μου στη χριστουγεννιάτικη ανακοίνωση της ΠΕΘ:

Κλείνοντας τα μάτια στην πραγματικότητα το παραπάνω δελτίο τύπου της ΠΕΘ «ξεπερνά» την παράγραφο Β) της εντολής που έδωσε η κ. Υπουργός στην Επιστημονική Επιτροπή που συστάθηκε στο ΙΕΠ, στην οποία αναφέρεται:
« …Β) Εισήγηση σχετικά με τους τρόπους και τις μεθόδους εφαρμογής των αποφάσεων του Σ.τ.Ε., του ΕΔΔΑ και της ΑΠΔΠΧ, όσον αφορά σε όλες τις υπόλοιπες πτυχές των αποφάσεων αυτών που συνδέονται με το Μάθημα των Θρησκευτικών, με έμφαση στη διατήρηση της υποχρεωτικότητας του Μαθήματος και τη διαδικασία απαλλαγής των μαθητών/μαθητριών…». Η απόφαση για τη σύσταση της επιστημονικής επιτροπής του ΙΕΠ, καθώς τα βιογραφικά των επτά μελών της, είναι στο https://www.pde.gr/index.php?topic=35171.406

Συνιστώ στην ΠΕΘ να επανέλθει με τα Κάλαντα της Πρωτοχρονιάς, στα οποία να συμπεριλάβει τις πρόσφατες Αποφάσεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ( βλ. https://www.pde.gr/index.php?topic=35171.98 ) και του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (βλ. https://www.pde.gr/index.php?topic=35171.42 ) για το Μάθημα των Θρησκευτικών …..


« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 18, 2020, 10:07:02 μμ από lodo »

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 115
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #445 στις: Ιανουάριος 22, 2020, 08:33:04 μμ »
Το άρθρο 34, που προβλέπει την εφεξής μη αναγραφή του θρησκεύματος και της ιθαγένειας των μαθητών στα πιστοποιητικά σπουδών και τα αποδεικτικά απόλυσης ψηφίστηκε χθες από όλα τα κόμματα, εκτός από την «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ», όπως φαίνεται από τα πρακτικά της συνεδρίασης:

Άρθρο 34 ως έχει   
Ν.Δ.: ΝΑΙ
ΣΥΡΙΖΑ: ΝΑΙ
Κίνημα Αλλαγής: ΝΑΙ
Κ.Κ.Ε.: ΝΑΙ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ: OXI
ΜέΡΑ25: ΝΑΙ

Παραθέτω παρακάτω την τοποθέτηση του Βελόπουλου στη Βουλή για το θέμα. Οποιαδήποτε ομοιότητα με την τοποθέτηση του Παναγιώτη Τσαγκάρη, Γενικού Γραμματέα της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων(ΠΕΘ) με θέμα «Τα μιαροθρησκευτικά της Νέας Τάξης Πραγμάτων»
( βλ. http://thriskeftika.blogspot.com/2020/01/13-1-2020.html#more ) δε νομίζω να είναι συμπτωματική ….

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ (Πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης):
«……….Πάμε τώρα στο νομοσχέδιο και στο άρθρο 34. Κυρία Υπουργέ μου, δεν ξέρω γιατί, αλλά έχετε ένα πρόβλημα με τη θρησκεία, κάτι που με στενοχωρεί, γιατί σας συμπαθώ. Τι πρόβλημα με την Ορθοδοξία είναι αυτό; Απαλοιφή θρησκεύματος και ιθαγένειας από απολυτήρια και πιστοποιητικά σπουδών. Θα μου πείτε για το ΣτΕ. Ναι, αλλά το ΣτΕ είπε ότι οι ψευδομουφτήδες είναι παράνομοι. Έτσι λέει η εισήγηση. Είπε κι άλλα το ΣτΕ για μισθούς και συντάξεις πολλές φορές και δεν τα εφαρμόσατε. Εδώ γιατί τα εφαρμόζετε; Ό,τι είναι εναντίον της ιστορίας, της θρησκείας, του πολιτισμού μας εφαρμόζεται ρητά και κατηγορηματικά……..»

Έπειτα από αυτή τη νομοθετική ρύθμιση, πιστεύω πως σύντομα για το μάθημα των Θρησκευτικών θα μπορεί αναιτιολόγητα κάποιος να ζητήσει απαλλαγή…

Αποσυνδεδεμένος blueswire

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 587
  • Φύλο: Άντρας
  • carpe diem
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #446 στις: Ιανουάριος 22, 2020, 09:10:27 μμ »
Οντας μελοςπολλα χρονια στο forum διαπιστωσα με λυπη μου οτι η διαχειριση εσβησε μηνυμα μου που αφορουσε το ασχετο διαφορων μηνυματων με το θεμα συζητησης. Ειναι το νεο ηθος-υφος αυτο του site???

Αποσυνδεδεμένος micdim

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 277
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #447 στις: Ιανουάριος 22, 2020, 10:06:04 μμ »
Βόρεια Κορέα και επισήμως...το "σφυροδρέπανο" λείπει άλλα κάτι θα κάνουμε...ε συντροφια ?


Το άρθρο 34, που προβλέπει την εφεξής μη αναγραφή του θρησκεύματος και της ιθαγένειας των μαθητών στα πιστοποιητικά σπουδών και τα αποδεικτικά απόλυσης ψηφίστηκε χθες από όλα τα κόμματα, εκτός από την «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ», όπως φαίνεται από τα πρακτικά της συνεδρίασης:

Άρθρο 34 ως έχει   
Ν.Δ.: ΝΑΙ
ΣΥΡΙΖΑ: ΝΑΙ
Κίνημα Αλλαγής: ΝΑΙ
Κ.Κ.Ε.: ΝΑΙ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ: OXI
ΜέΡΑ25: ΝΑΙ



 

Pde.gr, © 2005 - 2020

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 29653
  • Τελευταία: Goat
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1021447
  • Σύνολο θεμάτων: 17559
  • Σε σύνδεση σήμερα: 540
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1737
  • (Σεπτέμβριος 06, 2014, 04:03:51 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 23
Επισκέπτες: 476
Σύνολο: 499

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.123 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.