0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Ξέρω άτομα με άσχετο πτυχίο και ένα μεταπτυχιακό ψυχολογίας, που βγαίνουν σε κανάλια και εκπομπές και αυτοπροβάλλονται ως ψυχολόγοι, και ναι έχουν άδεια άσκησης επαγγέλματος (γράφουν και βιβλία).
Τα ΕΠΑΛ, ενώ θα μπορούσαν να καλύψουν ένα κρίσιμο κενό, λειτούργησαν σε αρκετές περιπτώσεις εργαλειακά. Η εναλλακτική αυτή διαδρομή χρησιμοποιήθηκε από ορισμένους (μεταξύ αυτών και πρώτα πολλά τέκνα εκπαιδευτικών, σύμφωνα με αναφορές) προκειμένου να επιτύχουν είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με λιγότερες απαιτήσεις.
Το ίδιο ισχύει και για τη μείωση του αριθμού των εισακτέων αναλογικά με την κατάσταση στην αγορά εργασίας. Τα πανεπιστήμια δεν είναι σχολές επαγγελματικής κατάρτισης. Δεν παράγουν επαγγελματίες, παράγουν επιστήμονες, γι αυτό και είναι λάθος ο όρος "καθηγητικές" σχολές. Σε πολλούς φιλολόγους δεν άρεσε ποτέ η ιδέα της εκπαίδευσης, στους περισσότερους αρχαιολόγους επίσης, και φυσικά και σε ιστορικούς. Και πάρα πολλοί έχουν βρει άλλους δρόμους, αξιοποιώντας μέρος των σπουδών τους σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, και τους δρόμους αυτούς δεν τους βρήκαν επειδή δεν διορίστηκαν, αλλά επειδή αγαπούσαν τη φιλολογία ως ΕΠΙΣΤΗΜΗ και όχι ως διαβατήριο για να διοριστούν στο δημόσιο ή να διδάσκουν στην παραπαιδεία, κάνοντας πράγματα σχεδόν ασχετα με τις σπουδές, γιατί μην κρυβόμαστε μεταξύ μας, τα φιλολογικά μαθήματα στο σχολείο δεν έχουν και πολλή σχέση με την αληθινή επιστήμη. Επομένως, ναι μπορούν να εισάγονται περισσότεροι φιλόλογοι, και ιστορικοί, και αρχαιολόγοι, στα συναφή τμήματα, αλλά φυσικά ώς ένα σημεία, και εννοείται ότι η πληθώρα τμημάτων που δίνουν επαγγελματικά δικαιώματα ΠΕ02 με τελείως διαφορετικά προγράμματα σπουδών είναι περιττή.
Το θέμα είναι σοβαρό. Είναι δυνατόν μόνο με μεταπτυχιακό ψυχολογίας να γίνεσαι ψυχολόγος; Μήπως μπορείς να γίνεσαι οικογενειακός σύμβουλος ή ψυχοθεραπευτής;
Πάντως, πέρα από το τυπικό του πράγματος (εννοώ το πτυχίο), εγώ δε θεωρώ ότι κατ' ανάγκη ο απόφοιτος ΦΠΨ ξέρει λιγότερα αρχαία απ' τον απόφοιτο φιλολογικού τμήματος. Εξαρτάται πολύ κι απ' το προσωπικό διάβασμα που κάνει κάποιος στο αντικείμενό του. Το λέω και για τη δικιά μου την επιστήμη, τη φυσική. Θυμάμαι εξαιρετικά βιβλία φυσικής που 'γραφε επί Δεσμών ο Πέτρος Ιακώβου. Κι ήταν χημικός μηχανικός ο ίδιος. Αλλά πολύ καλύτερος στη φυσική από πολλούς φυσικούς. Κι επί γραπτού ΑΣΕΠ θυμάμαι υπήρχαν διοριστέοι ΠΕ02, απόφοιτοι ΦΠΨ, που 'χαν γράψει καλύτερα από κλασσικούς φιλολόγους. Δε λέω ότι αυτό είναι κανόνας. Όχι. Αλλά ότι δεν υπάρχουν στεγανά μέσω πτυχίων και διπλωμάτων, αλλά η ατομική δουλειά παίζει σπουδαίο (για μένα το σπουδαιότερο) ρόλο στην καλή κατάρτιση ενός εκπαιδευτικού.
Για τον όρο καθηγητική σχολή δεν ανέφερες άλλον έναν παράγοντα: δείχνει τη νοοτροπία ότι όποιος τελείωσε αυτές τις σχολές δικαιούται μια ισόβια θέση στο δημόσιο ως εκπαιδευτικός, μόνο και μόνο επειδή υπάρχει.