*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης  (Αναγνώστηκε 410187 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος max

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 463
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1456 στις: Ιούλιος 22, 2020, 05:40:33 μμ »
μάλλον φέτος θα κληθώ να διδάξω αρχαία κατεύθυνσης. είναι η πρώτη φορά που θα διδάξω με το νέο σύστημα και από το πρωί το μελετάω από δω, το μελετάω από κει.... θα ήθελα λοιπόν τη βοήθειά σας. Από τις 6 ώρες που προβλέπονται για το μάθημα στο σχολείο πόσες αφιερώνονται στο άγνωστο; και όταν λέμε άγνωστο εννοούμε τα κείμενα αυτενέργειας που υπάρχουν μετά το τέλος κάθε ενότητας, τα οποία όμως ο εκπαιδευτικός μπορεί και να τα αλλάζει σύμφωνα με τις επιθυμίες του; αυτά που θα επιλέγει θα πρέπει να είναι και νοηματικά συναφή με τα διδασκόμενα που προηγήθηκαν; ευχαριστώ προκαταβολικά....

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:45:41 »

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3368
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1457 στις: Ιούλιος 22, 2020, 09:59:53 μμ »
Κι εγώ παρακολουθώ το θέμα γιατί κι εγώ θα το διδάξω φέτος με το νέο σύστημα και ομολογώ ότι δυσκολεύομαι να μπω στο κλίμα.

Αποσυνδεδεμένος MadaZS

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 2
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1458 στις: Σεπτέμβριος 20, 2020, 12:10:53 μμ »

Καλή σχολική χρονιά σε όλους. Θα μπορούσε κάποιος να μου εξηγήσει πως γίνεται η διδασκαλία των εγχειριδίων των αρχαίων κατεύθυνσης; Με ποια σειρά διδάσκονται δεδομένου οτι υπάρχει κι ο φάκελος υλικού. . ΄Εχω γνώση της ύλης αλλά με προβληματίζει ο καταμερισμός των ωρών και πως χρησιμοποιείται το κάθε εγχειρίδιο.

Αποσυνδεδεμένος eran

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 358
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1459 στις: Σεπτέμβριος 20, 2020, 03:14:50 μμ »
Διδάσκονται οι ενότητες από το Φ.Υ, με τη σειρά που είναι στο βιβλίο (κάθε άλλο ειδικά φέτος είναι παρακινδυνευμένο). Η εισαγωγή που έχει κάθε Θεματική αλλά και κάθε διδακτική ενότητα διδάσκεται γιατί απαιτείται στις ερμηνευτικές.
Από το παλιό βιβλίο διδάσκεται η εισαγωγή που είναι στην εξεταστέα ύλη(για την ερώτηση εισαγωγής αλλά και για τα σχόλια -ερμηνευτικές).
Προσοχή: όσα σχόλια κειμένων του παλιού βιβλίου αναφέρονται σε κομμάτια του διδαγμένου που περιλαμβάνονται στον Φ.Υ πρέπει να διδαχθούν και αυτά.
Από κει και πέρα, ότι προλαβαίνεις :ένα τουλάχιστον παράλληλο σε κάθε διδακτική ενότητα.
πρόταση: να μη διδάσκεται όλη η εισαγωγή στην αρχή αλλά να συνδυάζεται με την αντίστοιχη θεματική. Π.χ στην 1η Θ.ε ο Σωκράτης και η εισαγωγή του πρωταγόρα πριν τη 2η Θ.ε.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:45:41 »

Αποσυνδεδεμένος MadaZS

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 2
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1460 στις: Σεπτέμβριος 21, 2020, 10:12:51 πμ »
Eπομένως βασικό εγχειρίδιο ο φάκελος υλικού και συμπληρωματικά ο φιλοσοφικός λόγος, ως προς την εισαγωγή και τα σχόλια. Ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντηση!!

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1461 στις: Οκτώβριος 14, 2020, 01:20:40 πμ »
Καλησπέρα,

μου έχει δημιουργηθεί η εξής απορία, μιας και ξαναφτιάχνω τις σημειώσεις για τα Ηθικά Νικομάχεια.

Στην πρώτη ενότητα ο συλλογισμός είναι ο εξής (σύμφωνα με το βιβλίο του καθηγητή):
1η προκείμενη: όσα υπάρχουν εκ φύσεως έχουν κάποιες ιδιότητες που δεν μπορούν να αλλάξουν με τον εθισμό, όσο κι αν κανείς προσπαθήσει («οὐθὲν γὰρ τῶν φύσει ὄντων ἄλλως ἐθίζεται»)
2η προκείμενη: η ανθρώπινη συμπεριφορά, τα ηθικά μας χαρακτηριστικά μεταβάλλονται και καλλιεργούνται με τον εθισμό, όπως αποδεικνύει και η ετυμολογία της λέξης «ηθική» («ἡ δ’ ἠθικὴ ἐξ ἔθους περιγίνεται»)
Συμπέρασμα: καμία ηθική αρετή δεν υπάρχει εκ φύσεως («οὐδεμία τῶν ἠθικῶν ἀρετῶν φύσει ἡμῖν ἐγγίνεται»)

Και ρωτώ: αυτός ο συλλογισμός δεν είναι παραγωγικός; (Μη έγκυρος κατά τη γνώμη μου αλλά παραγωγικός). Τα παραδείγματα αποτελούν επαγωγή για όλη την παράγραφο ή μόνο για την πρώτη προκείμενη; Και αν είναι έτσι, γιατί το study4exams χαρακτηρίζει γενικόλογα ως επαγωγικό συλλογισμό ολη την παράγραφο;
Ή είναι επαγωγικός γιατί στο "όσα υπάρχουν εκ φύσεως" συγκαταλέγονται τα παραδείγματα που είναι κάτι συγκεκριμένο;
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 14, 2020, 01:22:40 πμ από Margr »

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1927
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1462 στις: Ιανουάριος 07, 2021, 12:24:31 μμ »
Υπάρχουν κάπου στον φάκελο υλικού  πληροφορίες για το γραμματειακό είδος της επιστολογραφίας;

Από μια ματιά που έριξα δεν βλέπω τέτοιες πληροφορίες (εκτός αν έχει αλλάξει ο φάκελος υλικού, γιατί εγώ έχω αυτόν που βγήκε αρχικά), αλλά η ΟΕΦΕ έβαλε τέτοια ερώτηση. Δεν διδάσκω το γνωστό, αλλά θα ήθελα να ξέρω τι συμπεριλαμβάνεται στην ύλη και πού βρίσκονται αυτά.

 
Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

Αποσυνδεδεμένος constansn

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 272
    • Προφίλ

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3368
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1464 στις: Ιούνιος 16, 2021, 01:08:46 μμ »
Ωραία τα φετινά θέματα. Εύκολα δεν θα τολμούσα να τα χαρακτηρίσω για τα παιδιά, αλλά βατά σε γενικές γραμμές, πλην της μετάφρασης!!!
Παράθεση
ἔτι καὶ τετελευτηκὼς τυγχάνει κακοδοξίας

Αυτό πώς θα μπορούσαμε να το αποδώσουμε;
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 16, 2021, 01:11:28 μμ από erietta »

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1465 στις: Ιούνιος 16, 2021, 02:15:25 μμ »
Αυτό πώς θα μπορούσαμε να το αποδώσουμε;

Αν και έχει πεθάνει, εξακολουθεί να (ή: ακόμη = ἔτι) έχει κακή φήμη.

Θεωρώ τη μτχ. τετελευτηκὼς εναντιωματική, όπως υποδεικνύει και το επιδοτικό καὶ που τη συνοδεύει, ενώ το ἔτι προσδιορίζει το ρ. τυγχάνει. Η μετάφραση του Perseus: So Anytus, even though dead, still enjoys an evil repute. Κι ακόμη μία αγγλική μετάφραση (του Robert Bartlett):In fact, Anytus, although he has died, still has a bad reputation.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3368
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1466 στις: Ιούνιος 16, 2021, 02:22:44 μμ »
Sali, αν δούμε την απόδοση "ακόμη και έχοντας πεθάνει," δεν θα πρέπει να το θεωρήσουμε σωστό; Εγώ θα το θεωρούσα.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5692
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1467 στις: Ιούνιος 16, 2021, 03:25:21 μμ »
Δεν είναι κακό. Εγώ θα προτιμούσα το ''ακόμα και πεθαμένος, έχει κακή φήμη''.

Και θεωρώ ότι το ''ετι'' επιτείνει τη μετοχή, δεν προσδιορίζει το ρήμα. Και στα νέα ελληνικά λέμε πολλές τέτοιες φράσεις με το ''ακόμα και+ΟΦ'' (πχ Αυτό ακόμα και νεκρούς ανασταίνει).
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1468 στις: Ιούνιος 16, 2021, 03:43:03 μμ »
Και θεωρώ ότι το ''ετι'' επιτείνει τη μετοχή, δεν προσδιορίζει το ρήμα. Και στα νέα ελληνικά λέμε πολλές τέτοιες φράσεις με το ''ακόμα και+ΟΦ'' (πχ Αυτό ακόμα και νεκρούς ανασταίνει).

Ναι, αυτό ακριβώς σκεφτόμουν κι εγώ, apri, τώρα που το ξαναείδα. Η θέση του ἔτι, ως προσδιοριστικού του ρήματος, μοιάζει αρκετά αφύσικη, αλλά ποτέ δεν ξέρεις τι έχει στο μυαλό του ο κάθε συγγραφέας. Η μετάφραση που γενικά δίνεται ("ακόμη και μετά τον θάνατό του") φαίνεται πως προϋποθέτει τη μτχ. ως χρονική, αλλά και πάλι εξασφαλίζεται η αντίθεση με το ρήμα, που νομίζω πως εδώ είναι απαραίτητη.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5692
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1469 στις: Ιούνιος 16, 2021, 04:11:46 μμ »
Και εμένα περισσότερο χρονική μου φαίνεται η μετοχή.
Η αντίθεση προκύπτει από το ''ετι και''  και όχι από τη φύση της μετοχής.

Δες και μια πρόταση που βρήκα στον Πλάτωνα με το ''ετι και''.
Δῆλον ὅτι φήσομεν τά τε ἐν τοῖς ὕδασι καὶ κατόπτροις εἴδωλα, ἔτι καὶ τὰ γεγραμμένα καὶ τὰ τετυπωμένα καὶ τἆλλα ὅσα που τοιαῦτ' ἔσθ' ἕτερα.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159560
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 355
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 306
Σύνολο: 314

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.076 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.