*

Ψηφοφορία

ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΟΤΙ Η Β' ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

πρεπει να σταματήσει άμεσα
88 (73.9%)
πρέπει να έχει μόνο προσωρινό χαρακτήρα
13 (10.9%)
πρέπει να συνεχιστεί
18 (15.1%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 117

Αποστολέας Θέμα: Ανάθεση Ιστορίας σε άλλες ειδικότητες  (Αναγνώστηκε 115589 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος vassilo

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 214
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ανάθεση Ιστορίας σε άλλες ειδικότητες
« Απάντηση #70 στις: Φεβρουάριος 01, 2008, 02:06:41 μμ »
Αυτό ακριβώς πιστεύω και εγώ , αλλά το μόνο που τους νοιάζει είναι πως θα καλύψουν τις ώρες. Το αποτέλεσμα δεν τους ενδιαφέρει. Δεν σας έχουν πει ποτέ την φράση ¨μάθουνε , μην μάθουνε... τι σε νοιάζει ; ¨ . Να γίνει το μάθημα τους νοιάζει. Το πως και από ποιόν είναι δευτερεύον.
To teach or not to teach?

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ανάθεση Ιστορίας σε άλλες ειδικότητες
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:22:35 »

Αποσυνδεδεμένος Αγάπη

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2282
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ......της συννεφιάς ρηγόπουλο.....
    • Προφίλ
Απ: Ανάθεση Ιστορίας σε άλλες ειδικότητες
« Απάντηση #71 στις: Φεβρουάριος 01, 2008, 02:19:33 μμ »
Εδώ καλέ άκουσα για μαθηματικό στον Άγιο Ευστράτιο,που για να συμπληρώσει ώρες κάνει Θρησκευτικά.......


Δε θέλω του κισσού το πλάνο ψήλωμα,σε ξένα αναστηλώματα δεμένο.
Θέλω να είμαι ένα καλάμι,ένα χαμόκλαδο,μα όσο ανεβαίνω,μόνος ν' ανεβαίνω.

Αποσυνδεδεμένος vassilo

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 214
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ανάθεση Ιστορίας σε άλλες ειδικότητες
« Απάντηση #72 στις: Φεβρουάριος 01, 2008, 07:12:44 μμ »
Αυτό κι αν είναι ... Είναι που είναι μάθημα που δεν το έχουν πολύ σε υπόληψη τα παιδιά φαντάσου να το κάνει και μαθηματικός. Πολύ πιθανό οι μαθητές να ξέρουν περισσότερα και από εκείνον . Με τι καρδιά το διαβάζει αναρωτιέμαι ; Τελικά δεν είμαστε εκπαιδευτικόί αλλά άτομα για όλες τις δουλειές . Δεν είχε άδικο ένας οδηγός λεωφορείου που μας είπε κάποτε ¨σας λυπάμαι. Οι δυσκολότερες δουλειές είναι του σκουπιδιάρη και του καθηγητή ¨
To teach or not to teach?

Αποσυνδεδεμένος Ioli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ανάθεση Ιστορίας σε άλλες ειδικότητες
« Απάντηση #73 στις: Φεβρουάριος 01, 2008, 08:10:35 μμ »
Πολύ καλό!!!Άσε που πολλές φορές κάνουμε και τους θηριοδαμαστές!
La vita e bella

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ανάθεση Ιστορίας σε άλλες ειδικότητες
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:22:35 »

Αποσυνδεδεμένος vassilo

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 214
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ανάθεση Ιστορίας σε άλλες ειδικότητες
« Απάντηση #74 στις: Φεβρουάριος 01, 2008, 08:26:56 μμ »
Γιατί τους φύλακες; Τους ψυχολόγους ; Τους γιατρούς ; Κι αν εγώ λιποθυμήσω έτσι και δω αίμα ,δεν θα γελάει όλο το σχολείο μαζί μου ; Εγώ πάντως τα πηγαίνω όλα στην γυμνάστρια και αρνούμαι να καθαρίσω πληγές αν δεν υπάρχουν γάντια . Τ ι θα πει παιδιά είναι δεν έχουν τίποτε ;;
To teach or not to teach?

Αποσυνδεδεμένος Αγάπη

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2282
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ......της συννεφιάς ρηγόπουλο.....
    • Προφίλ
Απ: Ανάθεση Ιστορίας σε άλλες ειδικότητες
« Απάντηση #75 στις: Φεβρουάριος 01, 2008, 08:37:40 μμ »
Ότι και να είναι, απαγορέυεται να αγγίξεις πληγή με γυμνά χέρια.
Και για τι δική σου ασφάλεια και για την ασφάλεια του τραματία.
Τι λέει η διεύθυνση του σχολείου για την έλειψη γαντιών?


Δε θέλω του κισσού το πλάνο ψήλωμα,σε ξένα αναστηλώματα δεμένο.
Θέλω να είμαι ένα καλάμι,ένα χαμόκλαδο,μα όσο ανεβαίνω,μόνος ν' ανεβαίνω.

Αποσυνδεδεμένος vassilo

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 214
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ανάθεση Ιστορίας σε άλλες ειδικότητες
« Απάντηση #76 στις: Φεβρουάριος 01, 2008, 08:41:08 μμ »
Για να πω την αλήθεια δεν έχω μιλήσει με τον διευθυντή ακόμη αλλά μια φορά που το ανέφερα σε συνάδελφο άκουσα την φράση που προείπα. Και σε άλλα σχολεία του νομού μας όμως πάλι δεν έχουν γάντια. Ξέρει κανείς αν υποχρεώνει νόμος τα σχολεία να έχουν ή δεν αναφέρεται πουθενά;
To teach or not to teach?

aeee

  • Επισκέπτης
Απ: Ανάθεση Ιστορίας σε άλλες ειδικότητες
« Απάντηση #77 στις: Φεβρουάριος 04, 2008, 10:28:00 πμ »
πιστεύω ότι η Ιστορία διαμορφώνει συνειδήσεις, πολιτικοποιημένους ανθρώπους, πολίτες που ξέρουν από που ξεκίνησαν , πώς εκμεταλλεύονται το παρόν και που πάνε  στο μέλλον. εάν διδάσκετα σωστά η αποστολή της είναι πιο σπουδαία και από τα μαθηματικά ή τη γλώσσα.   το να την αντιμετωπίζει το κράτος ως το μαθημα που το πασάρουμε στον οποιονδήποτε για να του καλύψουμε τις ώρες σημαίνει ότι δεν θέλουμε να διαμορφώσουμε πολίτες του μέλλοντος. η προχειρότητα και ο καιροσκοπισμός είναι λυπηρό φαινόμενο.

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Ανάθεση Ιστορίας σε άλλες ειδικότητες
« Απάντηση #78 στις: Φεβρουάριος 04, 2008, 10:04:10 μμ »
πιστεύω ότι η Ιστορία διαμορφώνει συνειδήσεις, πολιτικοποιημένους ανθρώπους, πολίτες που ξέρουν από που ξεκίνησαν , πώς εκμεταλλεύονται το παρόν και που πάνε  στο μέλλον.

Η Ιστορία μπορεί να τα κάνει όλα αυτά, είναι αλήθεια. Είναι χειραφετητική επιστήμη και είναι κοινωνική επιστήμη, όχι φιλολογική. Καλώς είναι μάθημα δεύτερης ανάθεσης για τους κοινωνιολόγους. Κατά τη γνώμη μου, ίσως δεν θα έπρεπε να τη διδάσκουν οι φιλόλογοι, αλλά αυτό είναι μεγάλη συζήτηση.

Αυτό, ωστόσο που πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη μας, όταν συζητάμε για τους σκοπούς της διδασκαλίας της ιστορίας, είναι ότι είμαστε μέσα στο πλαίσιο ενός εθνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Δεν ξέρω κατά πόσο το σύστημα αυτό έχει σκοπό να βγάλει πολιτικοποιημένους ανθρώπους. Συνήθως, αυτοί οι άνθρωποι έχουν μια τάση να πηγαίνουν κόντρα στο σύστημα. Και αυτό δεν ξέρω αν το επιθυμεί το "σύστημα".

ΥΓ. Είμαι ιστορικός.

Αποσυνδεδεμένος vassilo

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 214
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ανάθεση Ιστορίας σε άλλες ειδικότητες
« Απάντηση #79 στις: Φεβρουάριος 04, 2008, 11:25:33 μμ »
Συμφωνώ απόλυτα με τις 2 τελευταίες απαντήσεις. Η Ιστορία θα έπρεπε να είναι πρωτεύον μάθημα.

Ανοίγει τα μυαλά , αλλά αν γίνεται σωστά. Συγγνώμη αν φανώ λίγο κακιά αλλά φταίτε λίγο και εσείς οι ιστορικοί. Έχω παραδείγματα ιστορικών που όταν τους ρωτάνε τι είναι απαντάνε ¨φιλόλογος¨ αντλι να το έχουν καμάρι. Ζηλεύω τους ανθρώπους που έχουν καλή ιστορική γνώση. Δεν είναι άτομα που σνομπάρουν τις υπόλοιπες σχολές της Φιλοσοφικής όπως οι φιλόλογοι.

Είχαμε καθηγητή στα Αρχαία , υποχρεωτικό μάθημα στην Αγγλική , που μας ειρωνευόταν λέγοντας ¨και για όσους δεν το ξέρουν το συν στα Αρχαία σήμαινε και ¨. Σιγά ρε φίλε από τρίτη δέσμη μπήκαμε . έχουμε γράψει τουλάχιστον 17 στα αρχαία για να περάσουμε. Τί είναι αυτά;

Μισούσαμε την Ιστορία . Το διανοήστε να κάνει καθηγητής Ιστορία χωρίς να ανοίγει χάρτη, χωρίς πηγές , χωρίς μία επίσκεψη στην βιβλιοθήκη ,... Γιαυτό την μισούσαμε την ΙΣΤΟΡΊΑ. Η παπαγαλία την κατέστρεφε !
To teach or not to teach?

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Ανάθεση Ιστορίας σε άλλες ειδικότητες
« Απάντηση #80 στις: Φεβρουάριος 04, 2008, 11:54:37 μμ »
Μεγάλη συζήτηση ανοίγουμε. Πολύ μεγάλη.

Είναι αλήθεια ότι για τον τρόπο διδασκαλίας της ιστορίας φταίμε και εμείς οι ιστορικοί, και γενικότερα οι φιλόλογοι. Αλλά είναι επίσης αλήθεια ότι δεν μας βοηθάνε και οι συνθήκες. Η ιστορία στις πανελλήνιες εξετάζεται παπαγαλία. Εκεί τα χέρια μας είναι δεμένα.

Επίσης, για να διδαχθεί σωστά η ιστορία, θέλει υπεράνθρωπή προσπάθεια εκ μέρους μας. Ένας από τους ορισμένους σκοπούς της ιστορίας, όπως αναφέρει το αναλυτικό πρόγραμμα είναι ο εξής: Να κατανοήσουν ότι η Ιστορία είναι ανακατασκευή του παρελθόντος, ότι βασίζεται σε πηγές και ότι συνιστά επιλεκτική διαδικασία. Άλλος στόχος: Να εισαχθούν στην διαδικασία κατανόησης, ανάλυσης και αξιολόγησης των διαφορετικών οπτικών με τις οποίες προσεγγίζονται και ερμηνεύονται τα ιστορικά γεγονότα από τους ιστορικούς.

Και τότε και μόνο τότε, μπορεί η Ιστορία να δημιουργήσει συνειδήσεις. Αυτό όμως για να γίνει χρειάζεται παραπάνω από ένα σύγγραμμα. Χρειάζεται μια κοινωνία, η οποία θα έχει το θάρρος και τη συνείδηση να χωνέψει επιτέλους ότι δεν υπήρξε ποτέ "κρυφό σχολειό". Μια κοινωνία, η οποιά θα παραδεχτεί ότι η εθνική της επανάσταση δεν ήταν ομόφωνη, και ότι ναι, οι υψηλόβαθμοι κληρικοί ήταν ενάντια στην επανάσταση.

Χρειάζεται μια κοινωνία, η οποία θα δώσει επιτέλους φωνή στους ιστορικούς. Όταν για ένα σχολικό βιβλίο ιστορίας έχει άποψη και η κουτσή Μαρία, και όταν η άποψη της κουτσής Μαρίας προβάλλεται από τα κανάλια ως ισοβαρής με την φωνή των ιστορικών και των παιδαγωγών, τότε συγνώμη, ότι και να κάνουμε εμείς οι ιστορικοί, παραμένουμε αναγκασμένοι να διδάξουμε ΕΝΑ σύγγραμμα ανα τάξη, για τη συγγραφή του οποίου έχει ληφθεί υπόψη πρωταρχικά η κουτσή Μαρία, και δευτερευόντως και αν έχουμε χώρο, και κανένας ιστορικός.

Και ρωτάνε οι μαθητές: Μα κυρία, το βιβλίο λέει ότι στην αρχαία Ελλάδα υπήρχε εθνική ενότητα, κι αυτοί κάναν ολόκληρο Πελοποννησιακό! Αν δεν ξεφύγουμε ποτέ από τη μιζέρια της μιας και απόλυτης αλήθειας για την Ιστορία, πάντα θα κάνουμε μια τρύπα στο νερό.

Αποσυνδεδεμένος vassilo

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 214
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ανάθεση Ιστορίας σε άλλες ειδικότητες
« Απάντηση #81 στις: Φεβρουάριος 06, 2008, 09:47:20 μμ »
Αυτό με το "κρυφό σχολειό " κάτι μου θυμίζει.... α, ναι εμένα στην πρώτη λυκείου και το μάθημα των Θρησκευτικών. Με σηκώνει ο καθηγητής να διαβάσω την εργασία μου για τον Γρηγόριο τον Ε' και αρχίζω ως εξής " Πιστεύω ότι ο Γρηγόριος ο Ε' ήταν προδότης γιατί αφόρεσε την Επανάσταση" . Κάγκελο ο καθηγητή;. Τι να κάνω ; Δεν συμφωνούσα με τα λεγόμενα του βιβλίου και ποτέ δεν τον πήγαινα τον Γρηγόριο. ήμουν και στην εφηβεία και είχα τηννεπανάσταση στο μυαλό μου.

Και μετά από κατσάδα  προσθέτω : "Γιατί μήπως υπήρχαν κρυφά σχολειά ; " Απάντηση : 'Ποιός τα λέει αυτά;" " Οι καθηγητές στο Πανεπιστήμιο." (Η αδελφή μου σπούδαζε στο ιστορικό εκείνη την περίοδο). " Να μου τους φέρεις να το πουν μπροστά μου" ήταν η απάντηση η οποία συνοδεύτηκε από ένα 8 στο τρίμηνο (από 18).

Τι ζήσαμε με υο βιβλίο Ιστορίας στο δημοτικό πέρσι; Οι δάσκαλοι είχαν τρελάθεί να βρίσκουν πηγές και οι γονείς τους κατσάδιαζαν λες και είχαν γράψει εκείνοι το βιβλίο. Δύσκολα τα πράγματα και μεγάλο το έργο σας. Ανεξάρτητα απ'το ποιά είναι η βαθμίδα της εκπαίδευσης η Ιστορία είναι πάντα επιστήμη και ποάντα συνδεδεμένη με την έρευνα. Που να καταλάβουν οι κοινοί θνητοί;

Γιατλι μήπως Θουκυδίδη ή Ηρόδοτο δεν θα έπρεπε να διδάσκετε εσείς και όχι οι φιλόλογοι;

Από μίασ Αγγλικού που είχε δεύτερη επιλογή την Ιστορία (μπου χου χου)
To teach or not to teach?

Αποσυνδεδεμένος Rwxanh

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1501
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση -ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Ανάθεση Ιστορίας σε άλλες ειδικότητες
« Απάντηση #82 στις: Φεβρουάριος 07, 2008, 09:49:13 πμ »


Γιατλι μήπως Θουκυδίδη ή Ηρόδοτο δεν θα έπρεπε να διδάσκετε εσείς και όχι οι φιλόλογοι;




Διαφωνώ κάθετα με αυτό! Εάν κατάλαβα καλά υποστηρίζεις ότι οι Ιστορικοί είναι οι πλέον αρμόδιοι να διδάσκουν Θουκυδίδη και Ηρόδοτο από τους Φιλολόγους... Και τι διδασκόμασταν εμείς τόσα χρόνια στο Πανεπιστήμιο δηλαδή αν όχι Θουκυδίδη, Ξενοφώντα, Ηρόδοτο, Πλάτωνα, Αριστοτέλη και Όμηρο???
Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου...

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Ανάθεση Ιστορίας σε άλλες ειδικότητες
« Απάντηση #83 στις: Φεβρουάριος 07, 2008, 05:10:44 μμ »
Άλλο το γλωσσικό κομμάτι του Θουκιδίδη και άλλο το ιστορικό.

Προσωπικά, ως ιστορικός, δεν ξέρω τι είναι το υπερβατό και το χιαστό σχήμα, και μεταξύ μας, δεν ξέρω αν θα πρέπει να με νοιάζει κιόλας. Ξέρω, όμως, πώς να χειρίζομαι το Θουκυδίδη (και τον Ηρόδοτο και κάθε κείμενο αρχαίο ή νεο) ως ιστορική πηγή. Αυτό μου μάθαιναν τόσα χρόνια στο Πανεπιστήμιο, αυτό ξέρω να κάνω.

Η αλήθεια είναι ότι οι ιστορικοί έχουμε διαφορετική κατάρτιση από τους φιλολόγους. Αυτό σημαίνει ότι για να διδάξω Θουκυδίδη από το πρωτότυπο, θα πρέπει να μάθω αυτά τα υπερβατά και αφού αυτό το μάθημα μου δώσαν, θα κάτσω και θα τα μάθω. Επίσης, αυτό σημαίνει ότι οι φιλόλογοι πρέπει να μάθουν να χειρίζονται πηγές και γενικότερα να καταλάβουν επιτέλους την επιστημολογία της ιστορίας. Η γνώση του Θουκυδίδη σε γλωσσικό επίπεδο δεν συνεπάγεται και γνώση σε ιστορικό επίπεδο.

Ως προς την ιστορία και την δεύτερη ανάθεση της τώρα: Συγνώμη που θα το πω, αλλά υπάρχουν και φιλόλογοι, οι οποίοι μαθαίνουν το μάθημα της ημέρας απέξω, πάνε και το λένε στα παιδιά και φεύγουν. Υπάρχουν επίσης καθηγητές αγγλικών, οι οποίοι συνεργάζονται με τους ιστορικούς και με ομαδοσυνεργατικά μαθήματα και project κάνουν εκπληκτικό μάθημα.

Καλώς ή κακώς, το πώς βγαίνουμε από το πανεπιστήμιο, ελάχιστη σχέση έχει με το πώς κάνουμε μάθημα. Είναι ζήτημα προσωπικής δουλειάς από εκεί και πέρα. Χωρίς καλή προετοιμασία, δεν γίνεται τίποτα. Είναι η εύκολη λύση να μάθουμε το κεφάλαιο απέξω, πάμε και κάνουμε ένα ωραίο μονόλογο και όλα καλά. Η προετοιμασία ενός ομαδοσυνεργατικού μαθήματος στην ιστορία ή ενός project, θέλει τουλάχιστον τον διπλάσιο χρόνο. Και πιστέψτε με, αξίζει τον κόπο!

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32310
  • Τελευταία: Alex.pe83
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160972
  • Σύνολο θεμάτων: 19226
  • Σε σύνδεση σήμερα: 872
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 16
Επισκέπτες: 558
Σύνολο: 574

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.108 δευτερόλεπτα. 38 ερωτήματα.