PDE - Η κοινότητα των εκπαιδευτικών
Όνομα χρήστη:
Κωδικός:
ή
εγγραφή
Αρχική
Νέα
Μόνιμοι
Τοποθετήσεις
Μεταθέσεις
Αποσπάσεις
Μετατάξεις
Παραιτήσεις
Αναθέσεις-Ωράριο
Οικονομικά
Άδειες
Αναπληρωτές
Διορισμοί
Προσλήψεις
ΑΣΕΠ
ΠΔΣ
Δελτία Τύπου
Σχολική ζώνη
Επιμόρφωση - Μετεκπαίδευση
Μεταπτυχιακά προγράμματα
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις
Ημερίδες - Συνέδρια
Πιστοποιήσεις
Απεργίες-Κινητοποιήσεις
TV
Ιδιωτική Εκπαίδευση
Forum
Ημερολόγιο
Links
Σύνδεση
Εγγραφή
Αρχεία
Λήψεις αρχείων
Αναζήτηση
Στατιστικά
Προσθήκη αρχείου
Τράπεζα Θεμάτων
TV
Follow @PDE_GR
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Τυπική Εκπαίδευση
Σχολικά μαθήματα
Γενικό Λύκειο
Φιλολογικά μαθήματα
(Συντονιστές:
para5
,
MARKOS
)
Λατινικά: Σύνταξη
Τελευταία νέα
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Αβάθμιας και Ββάθμιας Εκπαίδευσης στα Γενικά Αρχεία του Κράτους
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος και στις Δημόσιες Βιβλιοθήκες για το σχολικό έτος 2024-2025
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών 2024-2025
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Αβάθμιας εκπαίδευσης σε ΚΕΔΑΣΥ, ΙΚΥ και Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία Αθήνας
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε φορείς και υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού
« προηγούμενο
επόμενο »
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
...
6
7
8
9
10
...
52
Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Λατινικά: Σύνταξη (Αναγνώστηκε 227919 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
μαρία25
Προχωρημένο μέλος
Μηνύματα: 159
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
«
Απάντηση #98 στις:
Αύγουστος 10, 2009, 05:46:47 μμ »
Tweet
όταν λες παράλληλα τι εννοείς;; δηλαδα πόση ώρα χρειαζεσαι για να κάνεις σύνταξη με τη μέθοδό σου;;
Καταγράφηκε
PDE ads
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4006
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
«
Δημοσιεύτηκε:
Σήμερα
στις 11:12:58 »
gringa
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 712
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
«
Απάντηση #99 στις:
Αύγουστος 10, 2009, 06:53:23 μμ »
Έστω ότι σε ένα κεφάλαιο διδάσκεται ο β όρος σύγκρισής (νομίζω στο 26 και στο 27). Παραδίδω τη θεωρία των παραθετικών, κάνοντας επανάληψη και τον υπερθετικό που διδάχτηκαν στη Β Λυκείου, στο μάθημα 19.
Πρόσεξε απλά γιατί κάποια κείμενα είναι εκτός ύλης, αλλά η θεωρία τους είναι εντός....
Αφού κάνουμε ασκήσεις μαζί και αποκτήσουν τα παιδιά κάποια ευχέρεια, στη συνέχεια τους δίνω ένα φυλλάδιο με συντακτικές παρατηρήσεις και θεωρία σχετικά με το β όρο σύγκρισης.(πώς εκφέρεται κτλ.)
Αφού κάνουμε πάλι ασκήσεις μαζί, παίρνουν ένα ωραιότατο πακετάκι με γραμματικές και συντακτικές ασκήσεις για το σπίτι.
Στο επόμενο μάθημα ασχολούμαι με τη σύνταξη και τη μετάφραση του κειμένου 27 με τον τρόπο που έγραψα πιο πάνω.
Όταν εννοώ παράλληλα εννοώ ότι οι ώρες μου κατανέμονται ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε ενότητας. Δε λέω ότι πχ: "παιδά κάθε Δευτέρα στις 8 κάνουμε αποκλειστικά συντακτικό" όπως γίνεται με τα φροντιστήρια της περιοχής μου.
Ανάλογη πορεία ακολουθώ και στα υπόλοιπα φαινόμενα
Όσο για την ώρα... τί να σου πω... Κανένα μισαωρο περίπου μαζί με τα λεξιλογικά, αν και εξαρτάται από το μαθητή. Σε κάποια παιδιά που είναι "αστερια" το βάζω ως εργασία για το σπίτι κάποιες φορές, σύνταξη δηλαδή και λεξιλόγιο για να γλιτώνουμε χρόνο.
Να σημειώσω επίσης ότι το μάθημα το έχω διδάξει μόνο σε ιδιαίτερο. Ίσως κάποιος συνάδελφος με φροντιστηριακή πείρα σε βοηθήσει περισσότερο...
Μην αγχώνεσαι καλέ, μια χαρά θα τα πας!
«
Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 10, 2009, 06:57:36 μμ από gringa
»
Καταγράφηκε
μαρία25
Προχωρημένο μέλος
Μηνύματα: 159
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
«
Απάντηση #100 στις:
Αύγουστος 10, 2009, 07:59:59 μμ »
ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ ΠΟΛΎ!!
ΑΓΧΏΝΟΜΑΙ ΓΙΑΤΊ ΠΕΡΥΣΙ ΤΟ ΕΠΊΠΕΔΟ ΠΟΥ ΕΊΧΑ ΉΤΑΝ ΠΟΛΎ ΧΑΜΗΛΌ ΚΑΙ ΜΟΥ ΈΤΡΩΓΕ ΜΙΑ ΏΡΑ ΜΌΝΟ Η ΣΎΝΤΑΞΗ ΚΙ ΑΚΌΜΑ ΔΕΝ ΕΊΧΑ ΒΡΕΙ ΣΩΣΤΌ ΤΡΌΠΟ: ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΕΣ ΠΟΛΥ ! ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!
«
Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 10, 2009, 08:02:57 μμ από μαρία25
»
Καταγράφηκε
gringa
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 712
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
«
Απάντηση #101 στις:
Αύγουστος 10, 2009, 08:34:07 μμ »
Τίποτα καλέ! Περιμένω να μου πεις αύριο εντυπώσεις!
Καταγράφηκε
PDE ads
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4006
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
«
Δημοσιεύτηκε:
Σήμερα
στις 11:12:58 »
μαρία25
Προχωρημένο μέλος
Μηνύματα: 159
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
«
Απάντηση #102 στις:
Αύγουστος 10, 2009, 08:50:12 μμ »
οκ ! και πάλι ευχαριστώ! φιλιά!
Καταγράφηκε
virgi
Πλήρες μέλος
Μηνύματα: 371
Φύλο:
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
«
Απάντηση #103 στις:
Σεπτέμβριος 06, 2009, 01:53:23 μμ »
Θα ηθελα τη βοηθεια σας σχετικα με αυτη την αφιαρετικη απολυτη στα λατινικα της Γ! Στο βιβλιο αναφερει μονο την αφαιρετικη απολυτη και πως αυτη γινεται προταση και το αντιστροφο. Ωστοσο σε διαφορα βοηθηματα που εψαξα υπαρχουν ασκησεις και με συνημενες μετοχες. Επισης ποια ειναι η νοθη και ποια η γνησια? Ας με διαφωτισει καποιος που εχει εμπειρια πανω στο θεμα
Καταγράφηκε
ypernouli
Πλήρες μέλος
Μηνύματα: 338
Φύλο:
ΠΕ 02
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
«
Απάντηση #104 στις:
Σεπτέμβριος 06, 2009, 03:41:28 μμ »
1) Κάθε μετοχή είτε συνημμένη είτε απόλυτη (εν προκειμένω η αφαιρετική απόλυτη) μπορεί να αναλυθεί σε δευτερεύουσα, όπως ακριβώς και στα αρχαία. Σε οποιοδήποτε βοήθημα για τα λατινικά υπάρχουν οι κανόνες.Και βέβαια πρέπει να εξασκηθείτε με το μαθητή στην ανάλυση μετοχής και της αφαιρετικής απόλυτης και της συνημμένης (όλων των ειδών).
2) Γνήσια αφαιρετική απόλυτη: ό,τι είναι και η γενική απόλυτη στα αρχαία. Δηλαδή το υποκείμενο της μετοχής δεν έχει καμία άλλη συντακτική λειτουργία στην πρόταση εκτός από υποκείμενο μετοχής.
Νόθη αφαιρετική απόλυτη: κανονικά θα ήταν συνημμένη μετοχή. Επειδή όμως στα λατινικά δεν έχουμε μετοχή ενεργητικής φωνής ιστορικού χρόνου (στην ενεργητική φωνή έχουμε μόνο μετοχή ενεστώτα και μέλλοντα, όμως στην παθητική έχουμε και μετοχή παρακειμένου με σημασία αορίστου) για να αποδώσουν αυτή τη σχέση του προτερόχρονου οι λατίνοι έτρεπαν τη μετοχή σε παθητική φωνή και πλέον δεν είχαν συνημμένη μετοχή αλλά απόλυτη (αφού το υποκείμενο της μετοχής γίνεται ποιητικό αίτιο στην παθητική φωνή). Άρα κατά κάποιο τρόπο είναι "πλαστή" απόλυτη (γι΄αυτό λέγεται και νόθη!).
Παράδειγμα από το κείμενο 21: deletis legionibus Romanorum everterunt urbem Romam
Στο ρήμα το υποκείμενο είναι οι Γαλάτες (Galli) αλλά το ίδιο το υποκείμενο θα έπρεπε να το έχει και η μετοχή (αφού οι Γαλάτες κατατρόπωσαν και τις λεγεώνες και κατέστρεψαν τη Ρώμη). Επειδή όμως το ενεργητικό ρήμα κατατροπώνω (deleo) δεν εχει μετοχή ιστορικού χρόνου, αυτόματα μετατρέπεται σε παθητική φωνή (κατατροπώνομαι) με υποκείμενο το προηγούμενο αντικείμενο (λεγεώνες) και το αρχικό υποκείμενο πλεόν ποιητικό αίτιο (το εννοούμενο a Gallis, a(b) + αφαιρετική, από τους Γαλάτες). Δηλαδή οι λεγεώνες αφού κατατροπώθηκαν από τους Γαλάτες (στα νέα ελληνικά μεταφράζεται καλύτερα ως δευτερεύουσα χρονική). Και επειδή το νέο υποκείμενο (οι λεγεώνες) δεν έχει άλλη συντακτική θέση στην πρόταση, τότε έχουμε την περίφημη νόθη (δηλαδή μία συνημμένη μετοχή που "αναγκαστήκαμε" να την κάνουμε απόλυτη). Ελπίζω να σε βοήθησα. Πάντως σε κάθε βοήθημα τα έχει αρκετά αναλυτικά
Καταγράφηκε
μαρία25
Προχωρημένο μέλος
Μηνύματα: 159
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
«
Απάντηση #105 στις:
Σεπτέμβριος 25, 2009, 11:03:26 μμ »
υπάρχει ένας ανθρωπος να μου πει πώς κάνουμε ανάλυση αιτιολογικής και χρονικής μετοχης;;; Γιατί τώρα που άρχισαν τα σχολεία τους λένε άλλα και έχω αρχίσει να αμφιβάλλω!!επίσης το Μεταιχμιο δε με βοήθησε ιδιαιτέρωσ στο θέμα! Θα έλεγα πως με μπέρδεψε περισσότερο!!
Επίσης όταν αναγνωρίζουμε μια πρόταση που εκφέρεται με οριστική γράφουμε και το χρόνο της οριστικής και τι εκφράζει;;;;;;;ι
Καταγράφηκε
μαρία25
Προχωρημένο μέλος
Μηνύματα: 159
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
«
Απάντηση #106 στις:
Οκτώβριος 14, 2009, 01:13:36 μμ »
έχω μπερδευτει!!! στην πρόταση του μαθήματος 29 στα Λατινικά πώς γίνεται η συμπτυξη της πρότασης "cum octavianus....rediret'' σε μετοχη; το μεταιχμιο τη βάζει σε αφαιρετική απόλυτη όμως δεν συμφωνώ .. Αφού το υποκείμενο του ρήματος είναι ο Οκταβιανός και υπάρχει στην Κύρια πρόταση ως αντικείμενο σε δοτική..
ei
occurit. δε θα έπρεπε και η μετοχή να μπει σε πτώση δοτική ως συνημμένη στο αντικείμενο;; Οποιος ξέρει ας βοηθήσει παρακαλω!!! Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
Καταγράφηκε
godspeed
Νέο μέλος
Μηνύματα: 47
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
«
Απάντηση #107 στις:
Οκτώβριος 14, 2009, 01:55:51 μμ »
μαρία25 υποψιάζομαι ότι μετατρέπεται σε αφαιρετική απόλυτη και όχι σε συνημμένη επειδη η αντωνυμία ei είναι επαναληπτική. Σε παλιό βιβλίο καθηγητή αναφέρεται πως η is και η idem ως προς την έννοια τους είναι επαναληπτικές. Δεν είμαι σίγουρη, γιατί κάτι τέτοιο δεν αναφέρεται στη γραμματική του Τζάρτζανου αλλά μάλλον αυτό συμβαίνει εδώ.
Καταγράφηκε
μαρία25
Προχωρημένο μέλος
Μηνύματα: 159
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
«
Απάντηση #108 στις:
Οκτώβριος 14, 2009, 02:19:54 μμ »
αχ ευχαριστώ πολύ που απάντησες!! Όμως να ρωτήσω και τι σημαινει που είναι επαναληπτική;;
Καταγράφηκε
apri
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 5744
Φύλο:
Dum spiro, spero
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
«
Απάντηση #109 στις:
Οκτώβριος 14, 2009, 05:44:44 μμ »
Μαρία,
αν και έχω παρατήσει τα λατινικά εδώ και κάτι χρόνια, νομίζω ότι έχεις δίκιο.
Κατ' αρχάς, αφού το ρήμα της δευτερεύουσας βρίσκεται σε παρατατικό, αυτό σημαίνει ότι δηλώνει το σύγχρονο. Άρα, η μετοχή που θα προκύψει θα είναι χρόνου ενεστώτα.
Δεύτερον, το υποκείμενο της δευτερεύουσας (Οctavianus) ταυτίζεται με το αντικείμενο της κύριας (ei). (Γι' αυτό και η αντωνυμία είναι επαναληπτική, γιατί επαναλαμβάνει το ίδιο πρόσωπο). Άρα, η μετοχή δεν μπορεί παρά να είναι συνημμένη στο αντικείμενο της κύριας (ei) σε πτώση δοτική.
Δηλαδή:
cum Octavianus...rediret, homo occurrit ei...->Octaviano redeunti homo occurit...
(Θεωρώ επίσης ότι, αφού τραπεί η δευτερεύσα σε μετοχή, η επαναληπτική αντωνυμία ei πλεονάζει στην κύρια και δεν είναι ανάγκη να την κρατήσουμε.)
Για να είχαμε αφαιρετική απόλυτη θα έπρεπε:
1. Το υποκείμενο της δευτερεύουσας να μην έχει κανέναν άλλο ρόλο στην κύρια. Εδώ αυτό δεν ισχύει.
ή 2. Το ρήμα της δευτερεύουσας να ήταν σε παρακείμενο (προτερόχρονο) και επειδή δεν υπάρχει μετοχή παρακειμένου ενεργητικής φωνής, να έχουμε αφαιρετική απόλυτη. Σ' αυτήν την περίπτωση το ποιητικό αίτιο της μετοχής θα ταυτιζόταν με το υποκείμενο της κύριας. Ούτο αυτό ισχύει εδώ.
Οι υπόλοιποι που τα θυμάστε καλύτερα τι λέτε;
«
Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 14, 2009, 05:50:58 μμ από apri
»
Καταγράφηκε
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)
μαρία25
Προχωρημένο μέλος
Μηνύματα: 159
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
«
Απάντηση #110 στις:
Οκτώβριος 14, 2009, 09:39:49 μμ »
κι εγώ ακριβώς αυτό λέω octaviano redeunti όμως γιατί στο μεταίχμιο λέει redeute;;;; και δεν ξέρω κανένα άλλο βοηθητικό να τα έχει αυτά αναλυτικά σε καθε μάθημα μόνο το μεταίχμιο!! τι να κάνω εγώ τώρα;; τι να τους πω;;; ουφ!!
Καταγράφηκε
non-stop
Πλήρες μέλος
Μηνύματα: 210
Φύλο:
hellooooo!!!
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
«
Απάντηση #111 στις:
Οκτώβριος 14, 2009, 10:07:34 μμ »
Το σωστό είναι η αφαιρετική απόλυτη. Σκεφτείτε ότι η νοηματική ταύτιση δε σημαίνει και τη συντακτική ταύτιση. Η πρόταση που θα προκύψει θα πρέπει να έχει και τις δύο λέξεις μέσα. Octaviano redeunte...ei occurit.
Αν βάλουμε δοτική τότε δεν θα πρέπει να βάλουμε την επαν. αντωνυμία ei. Eλπίζω να έγινα κατανοητή.
Καταγράφηκε
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
...
6
7
8
9
10
...
52
Πάνω
« προηγούμενο
επόμενο »
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Τυπική Εκπαίδευση
Σχολικά μαθήματα
Γενικό Λύκειο
Φιλολογικά μαθήματα
(Συντονιστές:
para5
,
MARKOS
)
Λατινικά: Σύνταξη