*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά: Σύνταξη  (Αναγνώστηκε 240972 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος para5

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1950
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #210 στις: Φεβρουαρίου 19, 2010, 08:54:46 pm »
Δες και την άσκηση ΙΙ στο μάθημα 33.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:05:54 »

Αποσυνδεδεμένος turpis

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 52
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #211 στις: Φεβρουαρίου 25, 2010, 05:39:17 pm »
Καλησπέρα σε όλους.Είμαστε στο κεφάλαιο 41 όπου και εξετάζονται οι παραβολικές προτάσεις.Η αναγνώριση που προτείνω ακολοθεί τη θεωρία του σχολικού βιβλίου δηλ΄. πχ δευτερεύουσα επιρρηματική απλή ή υποθετική παραβολική πρόταση η οποία λειτουργεί ως β όρος σύγκρισης κτλ.Καθηγήτρια στο σχολείο αναγνωρίζει έτσι μόνο τις απλές.Για τις υποθετικες τους λέει ότι λειτουργούν ως υποθετικός λόγος χωρίς απόδοση.Είναι σωστό?Νομίζω ότι στο σχολικό τουλάχιστον βιβλίο δεν εννοείται πουθενά κάτι τέτοιο.Τό μόνο που αναφέρει είναι ότι οι υποθετικές παραβολικές προτάσεις είναι ουσιαστικά υποθετικοί λόγοι χωρίς απόδοση αλλά αυτό δε νομίζω ότι παραπέμπει και στο ότι λειτουργούν ως υποθετικοί λόγοι.
Η παρούσα στιγμή είναι το μόνο που είχες , το μόνο που έχεις , το μόνο που θα έχεις ποτέ .

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #212 στις: Φεβρουαρίου 25, 2010, 05:57:52 pm »
οχι, δεν λειτουργουν ως υποθετικοι λογοι.
Η αναγνωριση τους γινεται ως εξης: (αν και το ξερεις/ουμε) εισαγονται με  ut si, velut si, quasi, proinde quasi, tamquam (si). Εκφερονται με Υποτακτικη γιατι η συγκριση αφορα μια υποθετικη κατασταση (και ισχυει η ακολουθια των χρονων), τελος Λειτουργουν ως β'ορος συγκρισης με α'ορο την κυρια προταση.
[δεν ειναι υποθετικοι λογοι]

Να, αυτα βλεπει και η Διαμαντω και σου λεει: "στακα να διοριζω τους καλους εκπ/κους" (που θα τους βρει? μα, στο pde φυσικα!!!)
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος Ίρμα

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 768
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #213 στις: Φεβρουαρίου 25, 2010, 06:36:55 pm »
.Καθηγήτρια στο σχολείο αναγνωρίζει έτσι μόνο τις απλές.Για τις υποθετικες τους λέει ότι λειτουργούν ως υποθετικός λόγος χωρίς απόδοση.Είναι σωστό?Νομίζω ότι στο σχολικό τουλάχιστον βιβλίο δεν εννοείται πουθενά κάτι τέτοιο.Τό μόνο που αναφέρει είναι ότι οι υποθετικές παραβολικές προτάσεις είναι ουσιαστικά υποθετικοί λόγοι χωρίς απόδοση αλλά αυτό δε νομίζω ότι παραπέμπει και στο ότι λειτουργούν ως υποθετικοί λόγοι.
Μα και στο σχολικό βιβλίο στη θεωρία των υποθετικών - παραβολικών προτάσεων λέει  ότι πρόκειται ουσιαστικά για υποθετικούς λόγους που παραλείπεται η απόδοσή τους.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:05:54 »

Αποσυνδεδεμένος nikonana

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 409
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #214 στις: Φεβρουαρίου 27, 2010, 12:25:49 pm »
Στσ μαθηματα 41 έως 45 υπάρχει κάποιο παράδειγμα μετατροπής της παθητικής περιφραστικής συζυγίας με debeo+απαρέμφατο;;;;

Αποσυνδεδεμένος nikonana

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 409
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #215 στις: Φεβρουαρίου 27, 2010, 12:31:04 pm »
Σε ποιά μαθήματα του βιβλίου υπάρχουν παραδείγματα στα οποία μπορούμε να εφαρμόσουμε γερουνδιακή έλξη;;

Αποσυνδεδεμένος elytron

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 197
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 - Η εκπαίδευση είναι μεγάλο σχολείο
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #216 στις: Φεβρουαρίου 28, 2010, 01:30:18 pm »
Στο μάθημα 32 και είναι όλες προαιρετικές, εκτός από τις περιπτώσεις των εμπρόθετων ad intuendum και ad imitandum, όπου αν εννοήσουμε ένα αντικείμενο σε Αιτιατική, ας πούμε eas ή imagines, η γερουνδιακή έλξη καθίσταται υποχρεωτική. Επίσης στο 34 υπάρχει ένα γερούνδιο spectandum, όπου αν εννοήσουμε και πάλι ένα αντικείμενο σε Αιτιατική μπορεί να γίνει γερουνδιακή έλξη.

Αποσυνδεδεμένος turpis

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 52
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #217 στις: Φεβρουαρίου 28, 2010, 01:38:46 pm »
Ναι βεβαία , έτσι λέει . Θεωρώ όμως ότι το γράφει πιο πολύ για να καταλάβουν τα παιδιά τι πάει να πει υποθετική παραβολική πρόταση όχι γιατί πρέπει να αναγνωρίσεις υποθετικό λόγο ή γιατί λειτουργούν ως υποθετικοός λόγος .Νομίζω ότι είναι αρκετά ξεκάθαρο ότι οι παραβολικές προτάσεις - το λέει άλλωστε και η λέξη - δηλώνουν σύγκριση .
Η παρούσα στιγμή είναι το μόνο που είχες , το μόνο που έχεις , το μόνο που θα έχεις ποτέ .

Αποσυνδεδεμένος rorygr

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1105
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #218 στις: Φεβρουαρίου 28, 2010, 03:10:23 pm »
Επίσης στο 34 υπάρχει ένα γερούνδιο spectandum, όπου αν εννοήσουμε και πάλι ένα αντικείμενο σε Αιτιατική μπορεί να γίνει γερουνδιακή έλξη.

δεν ειναι στο 34 ειναι στο 36 και ειναι γερουνδιακο..αρα δεν αφορα την ελξη

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #219 στις: Φεβρουαρίου 28, 2010, 05:24:34 pm »
Επίσης στο 34 υπάρχει ένα γερούνδιο spectandum, όπου αν εννοήσουμε και πάλι ένα αντικείμενο σε Αιτιατική μπορεί να γίνει γερουνδιακή έλξη.

δεν ειναι στο 34 ειναι στο 36 και ειναι γερουνδιακο..αρα δεν αφορα την ελξη

ναι, γερουνδιακο. Οπότε ας προσεξουν οι μαθητες τη χρηση του Γερουνδιακου οσο αφορα τη δηλωση του "σκοπου"

Επισης το 36 ειναι SOS και φετος θα το βαλουν !!!
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος rorygr

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1105
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #220 στις: Φεβρουαρίου 28, 2010, 09:01:35 pm »

ναι, γερουνδιακο. Οπότε ας προσεξουν οι μαθητες τη χρηση του Γερουνδιακου οσο αφορα τη δηλωση του "σκοπου"
 

νομιζω ομως οτι το σχολικο βιβλιο για την δηλωση του σκοπου τονιζει οτι αφορα τις περιπτωσεις με ρηματα κινησης..κατι που δεν υπαρχει στην προταση του 36

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #221 στις: Φεβρουαρίου 28, 2010, 09:50:15 pm »
 το spectandum αναλυεται σε τελικη προταση, ut spectarent.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος τυχερούλα2

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 908
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #222 στις: Μαρτίου 01, 2010, 06:01:56 pm »
στο κεφάλαιο 45 η μετοχή intercepta είναι νόθη ή απλή απόλυτη; το βοήθημα του Λαμαζάκη την χαρακτηρίζει απλά απολυτη και όχι νόθη.στο πρωινό την είπαν νόθη. πιστεύω ότι είναι απλή. τι λέτε;
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 21, 2011, 03:49:10 pm από para5 »

Αποσυνδεδεμένος para5

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1950
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #223 στις: Μαρτίου 01, 2010, 07:11:51 pm »

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182549
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 690
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 11
Επισκέπτες: 605
Σύνολο: 616

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.05 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.