*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 645753 φορές)

0 μέλη και 5 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1442 στις: Απρίλιος 10, 2016, 07:38:59 μμ »
          αυτό που παρέθεσα πριν είναι λάθος?

Ναι, λάθος είναι. Προσπάθησε να μεταφράσεις, για να καταλάβεις. Έτσι όπως το παρέθεσες, δεν μπορούμε να μεταφράσουμε: "συμπληρώθηκαν 14 χρόνια" (όπως πρέπει) αλλά..."συμπληρώθηκε ο Αννίβας"!.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:29:36 »

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1443 στις: Απρίλιος 10, 2016, 07:46:15 μμ »

2) από ενεργητική σε παθητική
κείμενο 7 : legatos omnes frumenti in castra importare iubet
-> Legati omnes frumentum in castra importare iubentur a Caesare
ή frumentum in castra a legatis omnibus importari (Caesar) iubet
 στην περίπτωση που πέσει το παραπάνω , τα παιδιά πρέπει να τα γράψουν και τα δύο;
Εξαρτάται ποια παθητικοποίηση θα ζητηθεί. Αν ζητηθεί η παθητικοποίηση του ρήματος, η πρώτη μετατροπή είναι σωστή· αν ζητηθεί η παθητικοποίηση του απαρεμφάτου, όπως φαίνεται από τις ασκήσεις του βιβλίου, σωστή είναι η δεύτερη μετατροπή, μόνο που δεν χρειάζεται το ποιητικό αίτιο.


κείμενο 13 : ... imperator adversarios vincere potuit!
-> Ab imperatore adversarios vinci potuit ;;;;;;
Όχι, μετατροπή εδώ δεν γίνεται.


κείμενο 14:  existimavit ad se venire hominem ingentis magnitudinis.
-> Existimatum est a Cassio Parmensi ad se venire. (επειδή το αντικείμενο του ρήματος ΕΦ είναι απαρέμφατο πρέπει να τρέψω το ρήμα σε απρόσωπο ΠΦ για να είναι το απαρέμφατο σε αυτή τη σύνταξη υποκείμενο;;;)
Ναι.


3) μετοχή μέλλοντα του alo -> aliturus ή και alturus ? 
[/font]
Μάλλον ναι. Αφού έχουμε δύο τύπους σουπίνου, γιατί όχι και δύο τύποι μετοχής ενεργητικού μέλλοντα και παθητικού παρακειμένου;
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος iw

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 82
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1444 στις: Απρίλιος 10, 2016, 07:48:44 μμ »
Ναι, λάθος είναι. Προσπάθησε να μεταφράσεις, για να καταλάβεις. Έτσι όπως το παρέθεσες, δεν μπορούμε να μεταφράσουμε: "συμπληρώθηκαν 14 χρόνια" (όπως πρέπει) αλλά..."συμπληρώθηκε ο Αννίβας"!.

οκ τωρα το κατάλαβα! ευχαριστώ πολύ!

Αποσυνδεδεμένος iw

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 82
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1445 στις: Απρίλιος 10, 2016, 07:50:06 μμ »

Όχι, μετατροπή εδώ δεν γίνεται.

Sali , δεν μπορούν να μας το ζητήσουν δλδ? γτ το βρήκα σε βοήθημα. Ως μετατροπή ωστόσο είναι σωστή;;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:29:36 »

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1446 στις: Απρίλιος 10, 2016, 08:27:23 μμ »

Sali , δεν μπορούν να μας το ζητήσουν δλδ? γτ το βρήκα σε βοήθημα. Ως μετατροπή ωστόσο είναι σωστή;;

Όχι, η μετατροπή δεν είναι σωστή και δεν μπορούν να τη ζητήσουν, γιατί εμποδίζει το ρ. potuit, που είναι προσωπικό και στην υποτιθέμενη παθητική σύνταξη δεν έχει υποκείμενο. Πρόσεξε τη μετάφραση έτσι όπως παραθέτει τη σύνταξη το...βοήθημα: "μπόρεσε (ποιος άραγε;) να νικηθούν οι εχθροί από τον στρατηγό". Βγαίνει νόημα; Όχι ασφαλώς.
Θα μπορούσε να δοθεί η εξής ενεργητική σύνταξη για παθητικοποίηση: imperator adversarios vicit, οπότε παθητικοποιούμε έτσι: adversarii ab imperatore victi sunt.
Αλλά, αν πρέπει να διατηρήσουμε το ρ. potuit, η παθητική σύνταξη θα έπρεπε να είναι αυτή: imperator potuit adversarios vinci a se (= ο στρατηγός μπόρεσε/κατάφερε ώστε οι εχθροί να νικηθούν απ' αυτόν), όπου το ποιητικό αίτιο αναφέρεται στο υποκ. του ρήματος εξάρτησης (πλάγια αυτοπάθεια).
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος iw

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 82
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1447 στις: Απρίλιος 10, 2016, 08:38:50 μμ »
σε ευχαριστω πολύ , ποιο βοήθημα μου προτείνεις? αν και έχω ό, τι κυκλοφορεί , θέλω να ξέρω ποιο είναι το πιο ολοκληρωμένο.

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1448 στις: Απρίλιος 10, 2016, 11:44:42 μμ »
σε ευχαριστω πολύ , ποιο βοήθημα μου προτείνεις? αν και έχω ό, τι κυκλοφορεί , θέλω να ξέρω ποιο είναι το πιο ολοκληρωμένο.
Δεν είμαι σίγουρος ότι μπορώ να σε βοηθήσω, γιατί δεν έχω υπόψη μου πρόσφατη σχετική βιβλιογραφία. Κάποια παλιά βοηθήματα που γνωρίζω δυστυχώς, όσο ξέρω, δεν υπάρχουν πλέον στο εμπόριο. Πρόκειται για το εξαιρετικό δίτομο έργο του Χρήστου Κανελλόπουλου, Λατινικά για την Γ΄Δέσμη (Α΄και Β΄μέρος) με πλήρη γραμματικοσυντακτική ανάλυση όλων των κειμένων, και των 50· του ιδίου, Λατινικά για την Γ΄Δέσμη (με τα κείμενα, ασκήσεις και απαντήσεις των ασκήσεων για όλα τα κείμενα).
Άλλο ένα, επίσης εξαιρετικό, είναι του Χρήστου Ράμμου, Ασκήσεις Λατινικών για το Λύκειο, εκδ. Σαββάλας (ίσως 1997). Έχει θαυμάσιες ασκήσεις με τις απαντήσεις τους και επί των 50 κειμένων, ο δε συγγραφέας μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι είναι σοβαρός και καταρτισμένος λατινιστής, όπως και ο Κανελλόπουλος. Ίσως να έχεις τύχη και να βρεις αυτό τουλάχιστον το βιβλίο.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος iw

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 82
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1449 στις: Απρίλιος 10, 2016, 11:56:55 μμ »
sali και όμως με βοηθάς περισσότερο από όσο νομίζεις , τυχαίνει να έχω τα βιβλία! πρόσφατα μου χάρισαν τα βιβλία του Κανελλόπουλου. Σε ευχαριστώ πολύ ! Όσο πλησιάζει ο καιρός τόσο αγχώνομαι...  :-[ :-[ :-[

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1450 στις: Απρίλιος 11, 2016, 06:38:43 μμ »
sali και όμως με βοηθάς περισσότερο από όσο νομίζεις , τυχαίνει να έχω τα βιβλία! πρόσφατα μου χάρισαν τα βιβλία του Κανελλόπουλου. Σε ευχαριστώ πολύ ! Όσο πλησιάζει ο καιρός τόσο αγχώνομαι...  :-[ :-[ :-[
Τότε είσαι μια χαρά. Σε ό,τι αφορά τις ασκήσειις, το βιβλίο του Ράμμου (αν κατάλαβα καλά, το έχεις και αυτό) είναι ό,τι πρέπει για ασκήσεις απλού ή προχωρημένου επιπέδου, δεν χρειάζεσαι κάτι άλλο.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος Filso

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1451 στις: Απρίλιος 13, 2016, 10:24:56 πμ »
Τη σύκριση και την απόλυτη σύγκριση τις διδάσκουμε φέτος;

Αποσυνδεδεμένος Thanasis24

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 4
  • Φύλο: Άντρας
  • Audentes fortuna iuvat
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1452 στις: Απρίλιος 13, 2016, 01:26:20 μμ »
Φυσικά και τη διδάσκουμε τους τρόπους σύγκρισης και την απόλυτη σύγκριση. Μπορεί το κείμενο της ενότητας 26 όπου αναφέρεται η θεωρία της σύγκρισης να μην είναι εντός ύλης (μετάφραση κτλ) αλλά η θεωρία είναι εντός. Επίσης, συναντάμε και σε κάποια κείμενα τα οποία είναι εντός ύλης (τώρα μου διαφεύγουν ποια είναι) β' όρο σύγκρισης. Οπότε διδάσκεται κανονικά.
Knowledge
Empowers
You

Αποσυνδεδεμένος ypernouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1453 στις: Απρίλιος 13, 2016, 01:42:26 μμ »
Από δευτερεύουσες έχουμε: εναντιωματικές (οριστική), αναφορικές, υποθετικές, βουλητικές, συμπερασματικές επιρρηματικές, αιτιολογικές (επιρρηματικές και μία «ονοματική»), χρονικές, τελικές, πλ.ερωτηματικές.
1. Μου διαφεύγει κάποια;
2.Ανάλυση και σύμπτυξη μπορεί να γίνει μόνο με τις αντίστοιχες μετοχές σωστα;
3. εξαρτημένους υποθετικούς έχουμε;
4.  Από ό,τι κατάλαβα από μια συζήτηση σε προηγούμενες σελίδες, αν ζητήσουν σύμπτυξη κύριας επιλέγουμε αφαιρετική απόλυτη, ενώ αν είναι δευτερεύουσα επιλέγουμε, εφόσον είναι δυνατόν, να την κάνουμε συνημμένη; ελπίζω να είναι και φέτος ξεκάθαροι στη διατύπωση, μέχρι τώρα ζητούσαν συγκεκριμένα αφαιρετική απόλυτη..
5.ετυμολογία δεν έχουμε ασχοληθεί και πολύ, τι πιστεύετε; Να επιμείνω;

Ευχαριστώ.

« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 13, 2016, 01:46:10 μμ από ypernouli »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1455 στις: Απρίλιος 13, 2016, 04:06:19 μμ »
εχω ένα βιβλιο του Τζουγανάτου, όπου εκει υπάρχουν ετυμολογικά.
Πιστευω όμως πως αυτά που δινει το σχολικο ή και καποια πολυ ευκολα να τα αναγνωρισει κανείς, είναι αρκετά.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159817
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 374
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 2
Επισκέπτες: 297
Σύνολο: 299

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.099 δευτερόλεπτα. 37 ερωτήματα.