*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 770036 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1940
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1442 στις: Απριλίου 10, 2016, 07:38:59 pm »
          αυτό που παρέθεσα πριν είναι λάθος?

Ναι, λάθος είναι. Προσπάθησε να μεταφράσεις, για να καταλάβεις. Έτσι όπως το παρέθεσες, δεν μπορούμε να μεταφράσουμε: "συμπληρώθηκαν 14 χρόνια" (όπως πρέπει) αλλά..."συμπληρώθηκε ο Αννίβας"!.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:43:03 »

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1940
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1443 στις: Απριλίου 10, 2016, 07:46:15 pm »

2) από ενεργητική σε παθητική
κείμενο 7 : legatos omnes frumenti in castra importare iubet
-> Legati omnes frumentum in castra importare iubentur a Caesare
ή frumentum in castra a legatis omnibus importari (Caesar) iubet
 στην περίπτωση που πέσει το παραπάνω , τα παιδιά πρέπει να τα γράψουν και τα δύο;
Εξαρτάται ποια παθητικοποίηση θα ζητηθεί. Αν ζητηθεί η παθητικοποίηση του ρήματος, η πρώτη μετατροπή είναι σωστή· αν ζητηθεί η παθητικοποίηση του απαρεμφάτου, όπως φαίνεται από τις ασκήσεις του βιβλίου, σωστή είναι η δεύτερη μετατροπή, μόνο που δεν χρειάζεται το ποιητικό αίτιο.


κείμενο 13 : ... imperator adversarios vincere potuit!
-> Ab imperatore adversarios vinci potuit ;;;;;;
Όχι, μετατροπή εδώ δεν γίνεται.


κείμενο 14:  existimavit ad se venire hominem ingentis magnitudinis.
-> Existimatum est a Cassio Parmensi ad se venire. (επειδή το αντικείμενο του ρήματος ΕΦ είναι απαρέμφατο πρέπει να τρέψω το ρήμα σε απρόσωπο ΠΦ για να είναι το απαρέμφατο σε αυτή τη σύνταξη υποκείμενο;;;)
Ναι.


3) μετοχή μέλλοντα του alo -> aliturus ή και alturus ? 
[/font]
Μάλλον ναι. Αφού έχουμε δύο τύπους σουπίνου, γιατί όχι και δύο τύποι μετοχής ενεργητικού μέλλοντα και παθητικού παρακειμένου;
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος iw

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 82
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1444 στις: Απριλίου 10, 2016, 07:48:44 pm »
Ναι, λάθος είναι. Προσπάθησε να μεταφράσεις, για να καταλάβεις. Έτσι όπως το παρέθεσες, δεν μπορούμε να μεταφράσουμε: "συμπληρώθηκαν 14 χρόνια" (όπως πρέπει) αλλά..."συμπληρώθηκε ο Αννίβας"!.

οκ τωρα το κατάλαβα! ευχαριστώ πολύ!

Αποσυνδεδεμένος iw

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 82
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1445 στις: Απριλίου 10, 2016, 07:50:06 pm »

Όχι, μετατροπή εδώ δεν γίνεται.

Sali , δεν μπορούν να μας το ζητήσουν δλδ? γτ το βρήκα σε βοήθημα. Ως μετατροπή ωστόσο είναι σωστή;;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:43:03 »

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1940
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1446 στις: Απριλίου 10, 2016, 08:27:23 pm »

Sali , δεν μπορούν να μας το ζητήσουν δλδ? γτ το βρήκα σε βοήθημα. Ως μετατροπή ωστόσο είναι σωστή;;

Όχι, η μετατροπή δεν είναι σωστή και δεν μπορούν να τη ζητήσουν, γιατί εμποδίζει το ρ. potuit, που είναι προσωπικό και στην υποτιθέμενη παθητική σύνταξη δεν έχει υποκείμενο. Πρόσεξε τη μετάφραση έτσι όπως παραθέτει τη σύνταξη το...βοήθημα: "μπόρεσε (ποιος άραγε;) να νικηθούν οι εχθροί από τον στρατηγό".
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος iw

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 82
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1447 στις: Απριλίου 10, 2016, 08:38:50 pm »
σε ευχαριστω πολύ , ποιο βοήθημα μου προτείνεις? αν και έχω ό, τι κυκλοφορεί , θέλω να ξέρω ποιο είναι το πιο ολοκληρωμένο.

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1940
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1448 στις: Απριλίου 10, 2016, 11:44:42 pm »
σε ευχαριστω πολύ , ποιο βοήθημα μου προτείνεις? αν και έχω ό, τι κυκλοφορεί , θέλω να ξέρω ποιο είναι το πιο ολοκληρωμένο.
Δεν είμαι σίγουρος ότι μπορώ να σε βοηθήσω, γιατί δεν έχω υπόψη μου πρόσφατη σχετική βιβλιογραφία. Κάποια παλιά βοηθήματα που γνωρίζω δυστυχώς, όσο ξέρω, δεν υπάρχουν πλέον στο εμπόριο. Πρόκειται για το εξαιρετικό δίτομο έργο του Χρήστου Κανελλόπουλου, Λατινικά για την Γ΄Δέσμη (Α΄και
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος iw

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 82
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1449 στις: Απριλίου 10, 2016, 11:56:55 pm »
sali και όμως με βοηθάς περισσότερο από όσο νομίζεις , τυχαίνει να έχω τα βιβλία! πρόσφατα μου χάρισαν τα βιβλία του Κανελλόπουλου. Σε ευχαριστώ πολύ ! Όσο πλησιάζει ο καιρός τόσο αγχώνομαι...  :-[ :-[ :-[

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1940
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1450 στις: Απριλίου 11, 2016, 06:38:43 pm »
sali και όμως με βοηθάς περισσότερο από όσο νομίζεις , τυχαίνει να έχω τα βιβλία! πρόσφατα μου χάρισαν τα βιβλία του Κανελλόπουλου. Σε ευχαριστώ πολύ ! Όσο πλησιάζει ο καιρός τόσο αγχώνομαι...  :-[ :-[ :-[
Τότε είσαι μια χαρά. Σε ό,τι αφορά τις ασκήσειις, το βιβλίο του Ράμμου (αν κατάλαβα καλά, το έχεις και αυτό) είναι ό,τι πρέπει για ασκήσεις απλού ή προχωρημένου επιπέδου, δεν χρειάζεσαι κάτι άλλο.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος Filso

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1451 στις: Απριλίου 13, 2016, 10:24:56 am »
Τη σύκριση και την απόλυτη σύγκριση τις διδάσκουμε φέτος;

Αποσυνδεδεμένος Thanasis24

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 4
  • Φύλο: Άντρας
  • Audentes fortuna iuvat
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1452 στις: Απριλίου 13, 2016, 01:26:20 pm »
Φυσικά και τη διδάσκουμε τους τρόπους σύγκρισης και την απόλυτη σύγκριση. Μπορεί το κείμενο της ενότητας 26 όπου αναφέρεται η θεωρία της σύγκρισης να μην είναι εντός ύλης (μετάφραση κτλ) αλλά η θεωρία είναι εντός. Επίσης, συναντάμε και σε κάποια κείμενα τα οποία είναι εντός ύλης (τώρα μου διαφεύγουν ποια είναι) β' όρο σύγκρισης. Οπότε διδάσκεται κανονικά.
Knowledge
Empowers
You

Αποσυνδεδεμένος ypernouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1453 στις: Απριλίου 13, 2016, 01:42:26 pm »
Από δευτερεύουσες έχουμε: εναντιωματικές (οριστική), αναφορικές, υποθετικές, βουλητικές, συμπερασματικές επιρρηματικές, αιτιολογικές (επιρρηματικές και μία «ονοματική»), χρονικές, τελικές, πλ.ερωτηματικές.
1. Μου διαφεύγει κάποια;
2.Ανάλυση και σύμπτυξη μπορεί να γίνει μόνο με τις αντίστοιχες μετοχές σωστα;
3. εξαρτημένους υποθετικούς έχουμε;
4.  Από ό,τι κατάλαβα από μια συζήτηση σε προηγούμενες σελίδες, αν ζητήσουν σύμπτυξη κύριας επιλέγουμε αφαιρετική απόλυτη, ενώ αν είναι δευτερεύουσα επιλέγουμε, εφόσον είναι δυνατόν, να την κάνουμε συνημμένη; ελπίζω να είναι και φέτος ξεκάθαροι στη διατύπωση, μέχρι τώρα ζητούσαν συγκεκριμένα αφαιρετική απόλυτη..
5.ετυμολογία δεν έχουμε ασχοληθεί και πολύ, τι πιστεύετε; Να επιμείνω;

Ευχαριστώ.

« Τελευταία τροποποίηση: Απριλίου 13, 2016, 01:46:10 pm από ypernouli »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1455 στις: Απριλίου 13, 2016, 04:06:19 pm »
εχω ένα βιβλιο του Τζουγανάτου, όπου εκει υπάρχουν ετυμολογικά.
Πιστευω όμως πως αυτά που δινει το σχολικο ή και καποια πολυ ευκολα να τα αναγνωρισει κανείς, είναι αρκετά.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182514
  • Σύνολο θεμάτων: 19472
  • Σε σύνδεση σήμερα: 684
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 525
Σύνολο: 534

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.051 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.