*

Αποστολέας Θέμα: Μέντορας για νεοδιόριστους  (Αναγνώστηκε 24174 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Συνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3643
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Μέντορας για νεοδιόριστους
« Απάντηση #14 στις: Μάιος 06, 2010, 06:34:57 μμ »
Και ποιός μου λέει εμένα ότι και ο πανεπιστημιακός δε θα έχει κάποιον δικό του γνωστό που θέλει να βολέψει στη δική μου θέση, και έτσι με αξιολογήσει αρνητικά; Έχει δίκιο ο Μάρκος - όποιος δε θέλει να ζυμώσει, δέκα μέρες κοσκινίζει....και να σας πω και κάτι; Τα μεταπτυχιακά δεν είναι αυτά που κάνουν κάποιον ικανό...θεωρώντας ότι όλοι έχουμε φοιτησει στο πανεπιστήμιο ρωτώ - θεωρείτε ότι ΟΛΟΙ οι καθηγητές μας στο πανεπιστήμιο ήταν ικανοί και ενημερωμένοι; Κι όμως ΌΛΟΙ είχαν μεταπτυχιακά και διδακτορικά.
Και επισης, να πω και τούτο - το ότι καποιος μπορει να έχει μεταπτυχιακό δε σημαίνει ότι τα ξερει όλα. Ο μέντορας ( θεωρητικά τουλάχιστον ) θα είναι εκεί για να του μάθει όχι τα του γνωστικου του αντικειμένου αλλά τους νόμους, τις πρακτικές του σχολείου, το πώς να διαχειριστεί την τάξη, πώς να προγραμματισει το εκπαιδευτικό του έργο, πώς να απλουστεύσει τις διαδικασίες, πώς να ακολουθήσει τα αναλυτικά προγράμματα...θα του μάθει τι προβλέπεται, γιατί προβλέπεται έτσι και όχι αλλιώς και εν τέλει,θα βαθμολογησει την προθυμία του, το πόσο ανοιχτό μυαλό ειναι, το πόσες δράσεις αναλαμβάνει, πόσα προγράμματα εκπονεί, πόσο και τι υλικό δικό του προσφέρει στους μαθητές του, τη σχέση με τους μαθητές κτλ.  Βεβαίως και υπάρχουν ενστάσεις - γιατί αν ο άλλος ειναι ανάξιος με τι κριτήρια θα αξιολογήσει έναν άξιο - ωστοσο, στόμα έχουμε, ας μιλησουμε λοιπόν και ας ξεμπροστιάσουμε κάτι τέτοιους άσχετους .....αλλιώς είναι τσάμπα μαγκιά να λέμε θα ριξω ντομάτες στην Αννουλα, αλλά στον μέντορα στέκομαι προσοχή....
Μέντορας =πρόσωπο που καθοδηγεί και συμβουλεύει καποιον ώστε να κάνει σωστές επιλογές. (σ. 614 λεξικό Μπαμπινιώτη)

Σε όλα αυτά που αναφέρεις (διαχείριση τάξης, προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου, αναλυτικά προγράμματα, δραστηριότητες) ειδικός είναι κάποιος με μεταπτυχιακό και διδακτορικό στην οργάνωση της εκπαίδευσης, τα αναλυτικά προγράμματα και γενικά τις επιστήμες της αγωγής. Κάποιος που απλά έχει κάποια χρόνια υπηρεσίας, αυτά τα γνωρίζει σε "πρακτικό" επίπεδο και μπορεί να τα υποστηρίξει σε γενικές γραμμές, αλλά ειδικός δεν μπορεί να θεωρηθεί. Μίλησα για συγκεκριμένες μεταπτυχιακές σπουδές ειδίκευσης σε εκπαιδευτικά θέματα, και όχι στο γνωστικό αντικείμενο. Και σίγουρα δεν δέχομαι να με κρίνει κάποιος που δεν θεωρείται ειδικός στο συγκεκριμένο θέμα. Η αξιολόγηση και κρίση θα πρέπει να τεκμηριώνεται επιστημονικά (π.χ. ο εκπαιδευτικός ακολούθησε τη συγκεκριμένη διδακτική μέθοδο, διότι... κ.λπ.) και δεν έχω γνωρίσει κανέναν συνάδελφο, όσα χρόνια υπηρεσίας και να έχει που να γνωρίζει θεωρητικά (όσοι έχουμε δώσει ΑΣΕΠ τα ξέρουμε καλύτερα πιστεύω) και να μπορεί να συνδέει αυτό που βλέπει μέσα στην τάξη με κάποια παιδαγωγική θεωρία ή μέθοδο, ώστε να τεκμηριώσει την αξιολόγησή του.

Για μένα δεν έχει σημασία αν μπορείς να συνδέσεις την πράξη με κάποια παιδαγωγική θεωρία. Για μένα μεγαλύτερη σημασία έχει να ξέρεις γιατί κάνεις το καθετί κάθε στιγμή και ας μην ξέρεις ότι εφαρμόζεις τη θεωρία του Χ ή του Ψ.
Και να σου δώσω παράδειγμα από τη δική μου ειδικότητα (νηπιαγωγός). Αν διδάξω μια ενότητα, δεν έχει σημασία να ξέρω ότι τη διδάσκω με βάση τη θεωρία του Gardner, αλλά να ξέρω ότι το κάθε βήμα το κάνω για κάποιο λόγο (π.χ. διδάσκω τώρα γιατί τα παιδιά ήδη έχουν μάθει έννοιες που είναι απαραίτητες. Κάνω πρώτα τη Β δραστηριότητα και όχι τη Γ, γιατί η Γ βασίζεται στη Β. Χρησιμοποιώ αυτά τα υλικά και όχι τα άλλα, γιατί τα παιδιά καλό είνια να γνωρίζουν και άλλα υλικά πέρα από τα καθιερωμένα κλπ κλπ).
Ένας έμπειρος συνάδελφος είναι πολύ πιθανότερο να γνωρίζει κάποια παρόμοια πράγματα. Επίσης, ο έμπειρος συνάδελφος είναι πιο πιθανό να γνωρίζει νόμους και διατάξεις και έτσι να κατευθύνει το νεοδιόριστο ώστε να κάνει καλύτερα τη δουλειά του και να είναι καλυμμένος.
Στην πράξη, όσοι είμαστε σε σχολέια αυτή τη δουλειά την έχουμε κάνει, και έχουμε ζητήσει τη βοήθεια των παλιότερων, αλλά και την έχουμε δώσει σε νεότερους συναδέλφους. Δεν είναι κάτι καινούριο. Απλά τώρα η βοήθεια αυτή γίνεται επίσημη και παίρνει τον τίτλο του μέντορα.
Σίγουρα υπάρχουν φόβοι για το πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η έκθεση του μέντορα και κατά πόσο αυτή θα είναι αντικειμενική. Νομίζω, όμως, ότι αν αρχίσουμε να τα ψάχνουμε όλα τόσο πολύ και να τα ψιρίζουμε τόσο, καλύτερα να μπούμε σε ένα καβούκι, σε ένα θόλο και να μην βγούμε ποτέ. Αν όμως είμαστε σίγουροι για τις ικανότητες και τις δυνάμεις μας, δεν πρέπει να φοβόμαστε (άλλωστε και οι ένστάσεις γι' αυτό υπάρχουν)
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Μέντορας για νεοδιόριστους
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:14:44 »

Αποσυνδεδεμένος Martha72

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Φύλο: Γυναίκα
  • THERE'S MORE TO DO
    • Προφίλ
Απ: Μέντορας για νεοδιόριστους
« Απάντηση #15 στις: Μάιος 06, 2010, 10:57:59 μμ »
emmaki συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Στην τελική βρε παιδιά, πόσες φορές, για΄οσα μας λένε άνωθεν δεν διατυπώνουμε την άποψη ότι "ε, καλά, αυτός έχει να πατήσει σε τάξη....αιώνες!!" . Η εμπειρία κάποιου είναι πολύτιμη. Σίγουρα δεν ειναι πανάκεια βέβαια. Βεβαίως εξάλλου και υπάρχουν "παλιοί" που είναι για τα μπάζα. Όμως, από την άλλη, οι περισσότεροι παλιοί δεν έχουν μεταπτυχιακό γιατί απλά όταν αυτοί διορίστηκαν, το μεταπτυχιακό θεωρούταν εκ του περισσού, γιατί ήταν πολύ ακριβο, γιατί εκπαιδευτικές άδειες έπαριναν πολύ συγκεκριμένα άτομα που πρόσκηταν στη χ ή ψ παράταξη ( γνωστά κι αυτά στην εκπαίδευση). Και κυρίως γιατί μεταπτυχιακό στην οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης υπάρχει =-απ όσον ξέρω τουλάχιστον -τα τελευταία 5 χρόνια στο ΕΑΠ , αλλού όχι....
Αλλά και γιατί όπως και να το κάνουμε, το πώς να φερθείς μέσα στην τάξη, πότε να βάλεις ας πούμε ωριαία αποβολή και πότε όχι, πότε να υψώσεις τον τόνο της φωνής και πότε να έχεις γλύκα στη συμπριφορά σου, δεν ειναι κάτι που μαθαίνεται με όσα μεταπτυχιακά και να κάνεις...και γιατί στην τελική, και μεις που δώσαμε με τον πρώτο ΑΣΕΠ και γράφαμε σελίδες επί σελίδων στα παιδαγωγικά ( όχι multiple choice όπως τώρα), ουσιαστικά γράφαμε μια ωραιότατη έκθεση....γιατί ποιός θα κοιτάξει τον οικογενειακό ωροσκόπο, ποιος θα ακολουθήσει την κατά Jung θεωρία, ποιός θα ακολουθήσει το κλιμακωτό διαδραστικό μοντέλο και το μοντέλο της αλληλεπίδρασης όταν ένας μαθητής δεν τον αφήνει να κάνει μάθημα; Ωραίες οι θεωρίες αλλά η πράξη της τάξης είναι διαφορετική. Και ίσως, - ίσως λέω - ένας μέντορας μας βοηθήσει να την αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικότερα. Μην είμαστε λοιπόν αρνητικοί σε όλα...
THOSE WHO DARE TO TEACH MUST NEVER CEASE TO LEARN

Αποσυνδεδεμένος alceste

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1027
    • Προφίλ
Απ: Μέντορας για νεοδιόριστους
« Απάντηση #16 στις: Μάιος 07, 2010, 03:04:48 μμ »
Την θυμαμαι την "εκθεση"στα παιδαγωγικα,το 2002 αλλαξαν τα πραγματα.Αυτο που λεμε "προσωπικη θεωρια του διδασκοντα" παιζει σημαντικοτατο ρολο στην ταξη

Αποσυνδεδεμένος stargate

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 503
    • Προφίλ
Απ: Μέντορας για νεοδιόριστους
« Απάντηση #17 στις: Μάιος 07, 2010, 03:16:39 μμ »
Απλά στην Ελλάδα όλα γίνονται γρήγορα και πρόχειρα. Αυτό είναι που σκέφτεται
ο περισσότερος κόσμος. Με ποιο κριτήριο θα επιλεγεί ο μέντορας π.χ με τα χρόνια;
Και ποια η θέση ενός νεου εκπαιδευτικού απέναντί του; Θα πρέπει να τον γλύφει όλη μέρα; Τι ειδικότηα θα έχει;
Τελικά δεν καταλαβαίνω γιατί η αξιολόγηση πρέπει να είναι μόνο τα 2 πρώτα έτη. Δεν μπορεί κάποιος να είναι ακατάλληλος μετά από
10 χρόνια δουλειάς; Δεν δουλεύεις εργάτης σε βιομηχανία πρέπει να είσαι σε καλή πνευματική και ψυχική κατάσταση.
Μερικές σκέψεις απλά.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Μέντορας για νεοδιόριστους
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:14:44 »

Αποσυνδεδεμένος Zois

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 91
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Μέντορας για νεοδιόριστους
« Απάντηση #18 στις: Μάιος 07, 2010, 03:22:25 μμ »
emmaki συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Στην τελική βρε παιδιά, πόσες φορές, για΄οσα μας λένε άνωθεν δεν διατυπώνουμε την άποψη ότι "ε, καλά, αυτός έχει να πατήσει σε τάξη....αιώνες!!" . Η εμπειρία κάποιου είναι πολύτιμη. Σίγουρα δεν ειναι πανάκεια βέβαια. Βεβαίως εξάλλου και υπάρχουν "παλιοί" που είναι για τα μπάζα. Όμως, από την άλλη, οι περισσότεροι παλιοί δεν έχουν μεταπτυχιακό γιατί απλά όταν αυτοί διορίστηκαν, το μεταπτυχιακό θεωρούταν εκ του περισσού, γιατί ήταν πολύ ακριβο, γιατί εκπαιδευτικές άδειες έπαριναν πολύ συγκεκριμένα άτομα που πρόσκηταν στη χ ή ψ παράταξη ( γνωστά κι αυτά στην εκπαίδευση). Και κυρίως γιατί μεταπτυχιακό στην οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης υπάρχει =-απ όσον ξέρω τουλάχιστον -τα τελευταία 5 χρόνια στο ΕΑΠ , αλλού όχι....
Αλλά και γιατί όπως και να το κάνουμε, το πώς να φερθείς μέσα στην τάξη, πότε να βάλεις ας πούμε ωριαία αποβολή και πότε όχι, πότε να υψώσεις τον τόνο της φωνής και πότε να έχεις γλύκα στη συμπριφορά σου, δεν ειναι κάτι που μαθαίνεται με όσα μεταπτυχιακά και να κάνεις...και γιατί στην τελική, και μεις που δώσαμε με τον πρώτο ΑΣΕΠ και γράφαμε σελίδες επί σελίδων στα παιδαγωγικά ( όχι multiple choice όπως τώρα), ουσιαστικά γράφαμε μια ωραιότατη έκθεση....γιατί ποιός θα κοιτάξει τον οικογενειακό ωροσκόπο, ποιος θα ακολουθήσει την κατά Jung θεωρία, ποιός θα ακολουθήσει το κλιμακωτό διαδραστικό μοντέλο και το μοντέλο της αλληλεπίδρασης όταν ένας μαθητής δεν τον αφήνει να κάνει μάθημα; Ωραίες οι θεωρίες αλλά η πράξη της τάξης είναι διαφορετική. Και ίσως, - ίσως λέω - ένας μέντορας μας βοηθήσει να την αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικότερα. Μην είμαστε λοιπόν αρνητικοί σε όλα...

Συμφωνώ με τη Martha72. Εγώ σαν νεοδιόριστος εφαρμόζω ανάλογη πρακτική πριν το φέρει στο προσκήνιο η ακατονόμαστη. Για να ακριβολογώ συζητώ για θέματα που με απασχολούν με συμφοιτητή μου από την σχολή που διορίστηκε με τον προηγούμενο ΑΣΕΠ για πρακτικά θέματα της τάξης (για την ύλη κ.ά), ή ψάχνω για λύσεις σε βιβλία ή το internet για προβλήματα που τυχόν προκύψουν. Όταν κάποιος από εμάς ρωτάει κάτι σχετικό στο forum συναδέλφους το ίδιο δεν κάνει ... Κανείς δεν μας επιβάλει κάτι απλά ακούμε τις απόψεις των άλλων και σταδιακά βελτιώνουμε τις πρακτικές μας, τον τρόπο διδασκαλίας κλπ
Κουράγιο ... και καλό διάβασμα ...

Αποσυνδεδεμένος dkerami

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 179
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 86
    • Προφίλ
Απ: Μέντορας για νεοδιόριστους
« Απάντηση #19 στις: Μάιος 11, 2010, 10:58:03 πμ »
Γέμισε ο κόσμος από Μέντορες  ;D ;D ;D

http://www.youtube.com/watch?v=4279fU-wYI4&feature=related

Αποσυνδεδεμένος Zois

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 91
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Μέντορας για νεοδιόριστους
« Απάντηση #20 στις: Μάιος 11, 2010, 11:42:12 πμ »
Πολύ καλό και επίκαιρο φίλε μου ...
Κουράγιο ... και καλό διάβασμα ...

Αποσυνδεδεμένος solidarite

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 140
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Μέντορας για νεοδιόριστους
« Απάντηση #21 στις: Μάιος 12, 2010, 12:49:45 μμ »
Η επιστροφή του ρουφιάνου στα σχολεία μας!!!
http://www.youtube.com/watch?v=TVFpUcHioTU

Αποσυνδεδεμένος Κοράκι

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 731
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Μέντορας για νεοδιόριστους
« Απάντηση #22 στις: Μάιος 15, 2010, 03:21:30 μμ »
emmaki συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Στην τελική βρε παιδιά, πόσες φορές, για΄οσα μας λένε άνωθεν δεν διατυπώνουμε την άποψη ότι "ε, καλά, αυτός έχει να πατήσει σε τάξη....αιώνες!!" . Η εμπειρία κάποιου είναι πολύτιμη. Σίγουρα δεν ειναι πανάκεια βέβαια. Βεβαίως εξάλλου και υπάρχουν "παλιοί" που είναι για τα μπάζα. Όμως, από την άλλη, οι περισσότεροι παλιοί δεν έχουν μεταπτυχιακό γιατί απλά όταν αυτοί διορίστηκαν, το μεταπτυχιακό θεωρούταν εκ του περισσού, γιατί ήταν πολύ ακριβο, γιατί εκπαιδευτικές άδειες έπαριναν πολύ συγκεκριμένα άτομα που πρόσκηταν στη χ ή ψ παράταξη ( γνωστά κι αυτά στην εκπαίδευση). Και κυρίως γιατί μεταπτυχιακό στην οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης υπάρχει =-απ όσον ξέρω τουλάχιστον -τα τελευταία 5 χρόνια στο ΕΑΠ , αλλού όχι....
Αλλά και γιατί όπως και να το κάνουμε, το πώς να φερθείς μέσα στην τάξη, πότε να βάλεις ας πούμε ωριαία αποβολή και πότε όχι, πότε να υψώσεις τον τόνο της φωνής και πότε να έχεις γλύκα στη συμπριφορά σου, δεν ειναι κάτι που μαθαίνεται με όσα μεταπτυχιακά και να κάνεις...και γιατί στην τελική, και μεις που δώσαμε με τον πρώτο ΑΣΕΠ και γράφαμε σελίδες επί σελίδων στα παιδαγωγικά ( όχι multiple choice όπως τώρα), ουσιαστικά γράφαμε μια ωραιότατη έκθεση....γιατί ποιός θα κοιτάξει τον οικογενειακό ωροσκόπο, ποιος θα ακολουθήσει την κατά Jung θεωρία, ποιός θα ακολουθήσει το κλιμακωτό διαδραστικό μοντέλο και το μοντέλο της αλληλεπίδρασης όταν ένας μαθητής δεν τον αφήνει να κάνει μάθημα; Ωραίες οι θεωρίες αλλά η πράξη της τάξης είναι διαφορετική. Και ίσως, - ίσως λέω - ένας μέντορας μας βοηθήσει να την αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικότερα. Μην είμαστε λοιπόν αρνητικοί σε όλα...

Δεν θα ήμασταν καθόλου αρνητικοί εάν το νομοσχέδιο δεν καθιστούσε τον "μέντορα" αξιολογητή του κατά πόσον αξίζει να προσληφθεί ένας νεοδιόριστος ή όχι. Επιπλέον, από την εμπειρία μου στα σχολεία θα έλεγα ότι οι περισσότεροι νεοδιόριστοι είναι πολύ πιο καταρτισμένοι και επιμορφωμένοι από τους παλιούς. Οπότε οι ενστάσεις βρίσκονται σ' αυτά ακριβώς τα σημεία.

Αποσυνδεδεμένος panos2

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2465
    • Προφίλ
Απ: Μέντορας για νεοδιόριστους
« Απάντηση #23 στις: Μάιος 15, 2010, 03:32:16 μμ »
emmaki συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Στην τελική βρε παιδιά, πόσες φορές, για΄οσα μας λένε άνωθεν δεν διατυπώνουμε την άποψη ότι "ε, καλά, αυτός έχει να πατήσει σε τάξη....αιώνες!!" . Η εμπειρία κάποιου είναι πολύτιμη. Σίγουρα δεν ειναι πανάκεια βέβαια. Βεβαίως εξάλλου και υπάρχουν "παλιοί" που είναι για τα μπάζα. Όμως, από την άλλη, οι περισσότεροι παλιοί δεν έχουν μεταπτυχιακό γιατί απλά όταν αυτοί διορίστηκαν, το μεταπτυχιακό θεωρούταν εκ του περισσού, γιατί ήταν πολύ ακριβο, γιατί εκπαιδευτικές άδειες έπαριναν πολύ συγκεκριμένα άτομα που πρόσκηταν στη χ ή ψ παράταξη ( γνωστά κι αυτά στην εκπαίδευση). Και κυρίως γιατί μεταπτυχιακό στην οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης υπάρχει =-απ όσον ξέρω τουλάχιστον -τα τελευταία 5 χρόνια στο ΕΑΠ , αλλού όχι....
Αλλά και γιατί όπως και να το κάνουμε, το πώς να φερθείς μέσα στην τάξη, πότε να βάλεις ας πούμε ωριαία αποβολή και πότε όχι, πότε να υψώσεις τον τόνο της φωνής και πότε να έχεις γλύκα στη συμπριφορά σου, δεν ειναι κάτι που μαθαίνεται με όσα μεταπτυχιακά και να κάνεις...και γιατί στην τελική, και μεις που δώσαμε με τον πρώτο ΑΣΕΠ και γράφαμε σελίδες επί σελίδων στα παιδαγωγικά ( όχι multiple choice όπως τώρα), ουσιαστικά γράφαμε μια ωραιότατη έκθεση....γιατί ποιός θα κοιτάξει τον οικογενειακό ωροσκόπο, ποιος θα ακολουθήσει την κατά Jung θεωρία, ποιός θα ακολουθήσει το κλιμακωτό διαδραστικό μοντέλο και το μοντέλο της αλληλεπίδρασης όταν ένας μαθητής δεν τον αφήνει να κάνει μάθημα; Ωραίες οι θεωρίες αλλά η πράξη της τάξης είναι διαφορετική. Και ίσως, - ίσως λέω - ένας μέντορας μας βοηθήσει να την αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικότερα. Μην είμαστε λοιπόν αρνητικοί σε όλα...

Δεν θα ήμασταν καθόλου αρνητικοί εάν το νομοσχέδιο δεν καθιστούσε τον "μέντορα" αξιολογητή του κατά πόσον αξίζει να προσληφθεί ένας νεοδιόριστος ή όχι. Επιπλέον, από την εμπειρία μου στα σχολεία θα έλεγα ότι οι περισσότεροι νεοδιόριστοι είναι πολύ πιο καταρτισμένοι και επιμορφωμένοι από τους παλιούς. Οπότε οι ενστάσεις βρίσκονται σ' αυτά ακριβώς τα σημεία.

Παιδιά, μήπως η όλη ιστορία γίνεται για να ξαναπάρουν "μπρος" οι κουρασμένοι και βαριεστημένοι παλαιότεροι εκπαιδευτικοί.; ???

Μήπως οι μέντορες έτσι ξαναβρούν όρεξη για την εκπαιδευτική διαδικασία; :D

Να γίνουν καλύτερα οι νεοδιόριστοι οι αξιολογητές; Να κρίνουν, αν ο "μέντορας" αξίζει να πάρει το εφάπαξ του με την συνταξιοδότηση ή όχι; ;D ;D ;D

Αποσυνδεδεμένος AnnaB

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4178
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60
    • Προφίλ
Απ: Μέντορας για νεοδιόριστους
« Απάντηση #24 στις: Μάιος 15, 2010, 03:39:07 μμ »
emmaki συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Στην τελική βρε παιδιά, πόσες φορές, για΄οσα μας λένε άνωθεν δεν διατυπώνουμε την άποψη ότι "ε, καλά, αυτός έχει να πατήσει σε τάξη....αιώνες!!" . Η εμπειρία κάποιου είναι πολύτιμη. Σίγουρα δεν ειναι πανάκεια βέβαια. Βεβαίως εξάλλου και υπάρχουν "παλιοί" που είναι για τα μπάζα. Όμως, από την άλλη, οι περισσότεροι παλιοί δεν έχουν μεταπτυχιακό γιατί απλά όταν αυτοί διορίστηκαν, το μεταπτυχιακό θεωρούταν εκ του περισσού, γιατί ήταν πολύ ακριβο, γιατί εκπαιδευτικές άδειες έπαριναν πολύ συγκεκριμένα άτομα που πρόσκηταν στη χ ή ψ παράταξη ( γνωστά κι αυτά στην εκπαίδευση). Και κυρίως γιατί μεταπτυχιακό στην οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης υπάρχει =-απ όσον ξέρω τουλάχιστον -τα τελευταία 5 χρόνια στο ΕΑΠ , αλλού όχι....
Αλλά και γιατί όπως και να το κάνουμε, το πώς να φερθείς μέσα στην τάξη, πότε να βάλεις ας πούμε ωριαία αποβολή και πότε όχι, πότε να υψώσεις τον τόνο της φωνής και πότε να έχεις γλύκα στη συμπριφορά σου, δεν ειναι κάτι που μαθαίνεται με όσα μεταπτυχιακά και να κάνεις...και γιατί στην τελική, και μεις που δώσαμε με τον πρώτο ΑΣΕΠ και γράφαμε σελίδες επί σελίδων στα παιδαγωγικά ( όχι multiple choice όπως τώρα), ουσιαστικά γράφαμε μια ωραιότατη έκθεση....γιατί ποιός θα κοιτάξει τον οικογενειακό ωροσκόπο, ποιος θα ακολουθήσει την κατά Jung θεωρία, ποιός θα ακολουθήσει το κλιμακωτό διαδραστικό μοντέλο και το μοντέλο της αλληλεπίδρασης όταν ένας μαθητής δεν τον αφήνει να κάνει μάθημα; Ωραίες οι θεωρίες αλλά η πράξη της τάξης είναι διαφορετική. Και ίσως, - ίσως λέω - ένας μέντορας μας βοηθήσει να την αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικότερα. Μην είμαστε λοιπόν αρνητικοί σε όλα...

Δεν θα ήμασταν καθόλου αρνητικοί εάν το νομοσχέδιο δεν καθιστούσε τον "μέντορα" αξιολογητή του κατά πόσον αξίζει να προσληφθεί ένας νεοδιόριστος ή όχι. Επιπλέον, από την εμπειρία μου στα σχολεία θα έλεγα ότι οι περισσότεροι νεοδιόριστοι είναι πολύ πιο καταρτισμένοι και επιμορφωμένοι από τους παλιούς. Οπότε οι ενστάσεις βρίσκονται σ' αυτά ακριβώς τα σημεία.

Ναι, οι περισσότεροι νεοδιόριστοι είναι πιο καταρτισμένοι, κάτι η μελέτη για τον ΑΣΕΠ, κάτι τα μεταπτυχιακά, κάτι οι ημερίδες και τα συνέδρια, αλλά και η εμπειρία  και η πείρα των παλιών συναδέλφων, σε ό,τι αφορά πρακτικά θέματα της διδασκαλίας, είναι εξίσου σημαντικά.
Προσωπικά, συμβουλεύομαι ακόμα συνάδελφο σε ζητήματα "πράξης" η οποία μπορεί κάποια "νέα" δεδομένα να της ξεφεύγουν, καθώς έχει πάρει το πτυχίο της αρκετά χρόνια πριν, αλλά μέσα στην τάξη "της βγάζω το καπέλο", έχει άψογη σχέση με τα παιδιά και αποκομίζουν από αυτήν πάρα πολλά.
Διαφωνώ, με την έννοια του μέντορα - μπαμπούλα - αξιολογητή, συμφωνώ όμως με την έννοια του μέντορα - συναδέλφου - συμβούλου.
Όσα κομμάτια και αν μπορέσεις να ενώσεις,
δεν θα σου φτάσουν μια στιγμή για να με νιώσεις...

https://www.youtube.com/watch?v=4rU6GYvCqOA

Αποσυνδεδεμένος Martha72

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Φύλο: Γυναίκα
  • THERE'S MORE TO DO
    • Προφίλ
Απ: Μέντορας για νεοδιόριστους
« Απάντηση #25 στις: Μάιος 15, 2010, 05:44:10 μμ »
βρε παιδιά, λέμε και πάλι, ο μέντορας δε θα σε διδάξει καινούριες παιδαγωγικές θεωρίες ούτε το γνωστικό αντικείμενο. Θα είναι εκει για να σε "ξελασπώσει " αν κάπου κολλησεις, να σου μάθει ίσως τα ...κόλπα, να μοιραστείτε ιδέες και πρακτικές. Όσο για το αν μονιμοποιηθείς ή όχι, άκουστε να δειτε τι γίνεται τόσα χρόνια στο δημόσιο : μονιμοποιούνται ΟΛΟΙ (κουτσοι, στραβοί, ψυχάκηδες κτλ). Και ξέρετε γιατί; Γιατί ο κάθε διευθυντής σχολείου - που ως τώρα έγραφε τις προτάσεις μονιμοποίησης και τις έστελνε στο ΠΥΣΔΕ για επικύρωση και από κει στην Περιφέρεια για κύρωση των πινάκων μονιμοποιημένων εκπαιδευτικών - ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ να μπλέξει με ΕΔΕ και τα σχετικά προκειμένου να ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ότι ο χ εκπ/κος πρέπει να του αδειάζει τη γωνιά...σε πολλές περιπτώσεις, κακώς έγινε έτσι (σίγουρα όλοι ξέρουμε περιπτώσεις που αναρωτιόμαστε αυτόν γιατί τον πληρώνει το κράτος;) αλλά, νομίζετε ότι ο κάθε μέντρορας - που δε θα έχει και τα μέσα ή τις γνωριμίες (γιατι αν τα ειχε θα ήταν διευθυντής, προϊστάμενος, σύμβουλος κτλ), θα μπει στη διαδικασία να αξιολογήσει αρνητικά τον οποιονδήποτε;
Κατά τα άλλα συμφωνώ απόλυτα με τον Πάνο - ο μέντορας να είναι συνάδελφος και σύμβουλος όχι αυθεντια και ψώνιο...σιγουρα θα υπάρξουν και τέτοιες περιπτώσεις ( και θα μου πείτε, γιατί να πέσουν επάνω σας;). Οκ, αλλά παλιότερα υπηρχε ένας επιθεωρητης που έμπαινε τυχαια σε μια τάξη και έβγαζε από εκει ό,τι συμπέρασμα ήθελε....Σε σχέση με αυτο ο μέντροας ειναι μια κάποια βελτίωση. Και έπειτα, ποιος είπε ότι δε μπορούμε να αντιπροτείνουμε και την αξιολόγηση του μέντορα; Πάντως, στα ΠΕΚ που διδάσκω, μοιράζουν στους νεοδιόριστους στο τέλος των εισηγήσεων χαρτί αξιολόγησης των εκπαιδευτών. Άρα , ποιός είπε ότι και οι παλιότεροι δεν κρινομαστε και δεν πρέπει να κρινόμαστε; Έτσι, αν μη τι άλλο, γινόμαστε όλοι καλύτεροι.
THOSE WHO DARE TO TEACH MUST NEVER CEASE TO LEARN

Αποσυνδεδεμένος Maro

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 390
    • Προφίλ
Απ: Μέντορας για νεοδιόριστους
« Απάντηση #26 στις: Μάιος 16, 2010, 08:47:31 πμ »
"Πάντως, στα ΠΕΚ που διδάσκω, μοιράζουν στους νεοδιόριστους στο τέλος των εισηγήσεων χαρτί αξιολόγησης των εκπαιδευτών. Άρα , ποιός είπε ότι και οι παλιότεροι δεν κρινομαστε και δεν πρέπει να κρινόμαστε; Έτσι, αν μη τι άλλο, γινόμαστε όλοι καλύτεροι."

Δοθηκε το πλεον ακαταλληλο παραδειγμα γιατι κατα γενικη ομολογια(μεσα και η δικη μου εμπειρια) το επιπεδο των περισσοτερων πεκ ειναι δαπεδο!
Καταλαβαινουμε λοιπον ποσο καλυτερους μας κανει η αξιολογηση που γινεται!
Επομενως γιατι να μην ειμαστε επιφυλακτικοι και καχυποπτοι για τις προθεσεις του υπουργειου;


Αποσυνδεδεμένος Martha72

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Φύλο: Γυναίκα
  • THERE'S MORE TO DO
    • Προφίλ
Απ: Μέντορας για νεοδιόριστους
« Απάντηση #27 στις: Μάιος 16, 2010, 10:14:07 πμ »
έτσι που το θέτεις, δεν έχεις καθόλου άδικο  ::)...από την άλλη, επειδή έχω δει φυλλα αξιολόγησης των πεκ, συμπληρωμένα απο νεοδιόριστους, ξέρεις οτι οι περισσότεροι γράφουν εκεί μέσα τα καλύτερα; Ε τι να σου κάνει και το ΠΕΚ αν εσείς γράφετε "εξαιρετική παρουσίαση, πολύ καλή επιμόρφωση, ενδιαφέρουσα προσέγγιση;" :o ;D Από όλα τα χρόνια που ειμαι στ ΠΕΚ μόνο μία φορά έγραψαν αρνητικά για επιμορφωτή - και αυτο γιατι ήταν καραμπινάτη περιπτωση....
Και να το πάμε και επί...προσωπικού....Εσύ, που η εμπειρία σου στα πεκ ήταν η γνωριμία με το ...δάπεδο, τι έκανες επ΄αυτού; Πού το είπες, που το ανέφερες, πώς προσπάθησες να το διορθώσεις; Λέγοντας αυτό, πιστεύω ότι όλοι είμαστε συνυπεύθυνοι για όσα συμβαίνουν. Και με σκεπτικό τύπου "εγώ θα βγάλω το φιδι απ΄την τρυπα;" τελικά το μονο που καταφέρνουμε είναι να ζούμε σε φαύλους κύκλους.
Και εν πάσει περιπτώσει, ας ξεκινήσουμε κάπότε τις αντιπροτάσεις μας Εγώ ας πούμε το έγραψα και αλλού, προτείνω να ξεκινήσει η αξιολόγηση απο τους παλαιότερους που είναι και γνωστές περιπτώσεις στην υπηρεσια. Δε μπορεί κάποιος παλιός να είναι στο απυρόβλητο. Στην τελική, το λογικό είναι να φταιει αυτός πειρσσότερο για την κατάσταση και το μπάχαλο της παιδείας από τον όποιο newcomer νεοδιόριστο. Αλλά αυτό ειναι η δική μου πρόταση. Η δική σου ποιά είναι;
THOSE WHO DARE TO TEACH MUST NEVER CEASE TO LEARN

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159442
  • Σύνολο θεμάτων: 19210
  • Σε σύνδεση σήμερα: 381
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 27
Επισκέπτες: 301
Σύνολο: 328

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.096 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.