0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Παράθεση από: Martha72 στις Μάιος 04, 2010, 04:39:08 μμΚαι ποιός μου λέει εμένα ότι και ο πανεπιστημιακός δε θα έχει κάποιον δικό του γνωστό που θέλει να βολέψει στη δική μου θέση, και έτσι με αξιολογήσει αρνητικά; Έχει δίκιο ο Μάρκος - όποιος δε θέλει να ζυμώσει, δέκα μέρες κοσκινίζει....και να σας πω και κάτι; Τα μεταπτυχιακά δεν είναι αυτά που κάνουν κάποιον ικανό...θεωρώντας ότι όλοι έχουμε φοιτησει στο πανεπιστήμιο ρωτώ - θεωρείτε ότι ΟΛΟΙ οι καθηγητές μας στο πανεπιστήμιο ήταν ικανοί και ενημερωμένοι; Κι όμως ΌΛΟΙ είχαν μεταπτυχιακά και διδακτορικά. Και επισης, να πω και τούτο - το ότι καποιος μπορει να έχει μεταπτυχιακό δε σημαίνει ότι τα ξερει όλα. Ο μέντορας ( θεωρητικά τουλάχιστον ) θα είναι εκεί για να του μάθει όχι τα του γνωστικου του αντικειμένου αλλά τους νόμους, τις πρακτικές του σχολείου, το πώς να διαχειριστεί την τάξη, πώς να προγραμματισει το εκπαιδευτικό του έργο, πώς να απλουστεύσει τις διαδικασίες, πώς να ακολουθήσει τα αναλυτικά προγράμματα...θα του μάθει τι προβλέπεται, γιατί προβλέπεται έτσι και όχι αλλιώς και εν τέλει,θα βαθμολογησει την προθυμία του, το πόσο ανοιχτό μυαλό ειναι, το πόσες δράσεις αναλαμβάνει, πόσα προγράμματα εκπονεί, πόσο και τι υλικό δικό του προσφέρει στους μαθητές του, τη σχέση με τους μαθητές κτλ. Βεβαίως και υπάρχουν ενστάσεις - γιατί αν ο άλλος ειναι ανάξιος με τι κριτήρια θα αξιολογήσει έναν άξιο - ωστοσο, στόμα έχουμε, ας μιλησουμε λοιπόν και ας ξεμπροστιάσουμε κάτι τέτοιους άσχετους .....αλλιώς είναι τσάμπα μαγκιά να λέμε θα ριξω ντομάτες στην Αννουλα, αλλά στον μέντορα στέκομαι προσοχή....Μέντορας =πρόσωπο που καθοδηγεί και συμβουλεύει καποιον ώστε να κάνει σωστές επιλογές. (σ. 614 λεξικό Μπαμπινιώτη)Σε όλα αυτά που αναφέρεις (διαχείριση τάξης, προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου, αναλυτικά προγράμματα, δραστηριότητες) ειδικός είναι κάποιος με μεταπτυχιακό και διδακτορικό στην οργάνωση της εκπαίδευσης, τα αναλυτικά προγράμματα και γενικά τις επιστήμες της αγωγής. Κάποιος που απλά έχει κάποια χρόνια υπηρεσίας, αυτά τα γνωρίζει σε "πρακτικό" επίπεδο και μπορεί να τα υποστηρίξει σε γενικές γραμμές, αλλά ειδικός δεν μπορεί να θεωρηθεί. Μίλησα για συγκεκριμένες μεταπτυχιακές σπουδές ειδίκευσης σε εκπαιδευτικά θέματα, και όχι στο γνωστικό αντικείμενο. Και σίγουρα δεν δέχομαι να με κρίνει κάποιος που δεν θεωρείται ειδικός στο συγκεκριμένο θέμα. Η αξιολόγηση και κρίση θα πρέπει να τεκμηριώνεται επιστημονικά (π.χ. ο εκπαιδευτικός ακολούθησε τη συγκεκριμένη διδακτική μέθοδο, διότι... κ.λπ.) και δεν έχω γνωρίσει κανέναν συνάδελφο, όσα χρόνια υπηρεσίας και να έχει που να γνωρίζει θεωρητικά (όσοι έχουμε δώσει ΑΣΕΠ τα ξέρουμε καλύτερα πιστεύω) και να μπορεί να συνδέει αυτό που βλέπει μέσα στην τάξη με κάποια παιδαγωγική θεωρία ή μέθοδο, ώστε να τεκμηριώσει την αξιολόγησή του.
Και ποιός μου λέει εμένα ότι και ο πανεπιστημιακός δε θα έχει κάποιον δικό του γνωστό που θέλει να βολέψει στη δική μου θέση, και έτσι με αξιολογήσει αρνητικά; Έχει δίκιο ο Μάρκος - όποιος δε θέλει να ζυμώσει, δέκα μέρες κοσκινίζει....και να σας πω και κάτι; Τα μεταπτυχιακά δεν είναι αυτά που κάνουν κάποιον ικανό...θεωρώντας ότι όλοι έχουμε φοιτησει στο πανεπιστήμιο ρωτώ - θεωρείτε ότι ΟΛΟΙ οι καθηγητές μας στο πανεπιστήμιο ήταν ικανοί και ενημερωμένοι; Κι όμως ΌΛΟΙ είχαν μεταπτυχιακά και διδακτορικά. Και επισης, να πω και τούτο - το ότι καποιος μπορει να έχει μεταπτυχιακό δε σημαίνει ότι τα ξερει όλα. Ο μέντορας ( θεωρητικά τουλάχιστον ) θα είναι εκεί για να του μάθει όχι τα του γνωστικου του αντικειμένου αλλά τους νόμους, τις πρακτικές του σχολείου, το πώς να διαχειριστεί την τάξη, πώς να προγραμματισει το εκπαιδευτικό του έργο, πώς να απλουστεύσει τις διαδικασίες, πώς να ακολουθήσει τα αναλυτικά προγράμματα...θα του μάθει τι προβλέπεται, γιατί προβλέπεται έτσι και όχι αλλιώς και εν τέλει,θα βαθμολογησει την προθυμία του, το πόσο ανοιχτό μυαλό ειναι, το πόσες δράσεις αναλαμβάνει, πόσα προγράμματα εκπονεί, πόσο και τι υλικό δικό του προσφέρει στους μαθητές του, τη σχέση με τους μαθητές κτλ. Βεβαίως και υπάρχουν ενστάσεις - γιατί αν ο άλλος ειναι ανάξιος με τι κριτήρια θα αξιολογήσει έναν άξιο - ωστοσο, στόμα έχουμε, ας μιλησουμε λοιπόν και ας ξεμπροστιάσουμε κάτι τέτοιους άσχετους .....αλλιώς είναι τσάμπα μαγκιά να λέμε θα ριξω ντομάτες στην Αννουλα, αλλά στον μέντορα στέκομαι προσοχή....Μέντορας =πρόσωπο που καθοδηγεί και συμβουλεύει καποιον ώστε να κάνει σωστές επιλογές. (σ. 614 λεξικό Μπαμπινιώτη)
emmaki συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Στην τελική βρε παιδιά, πόσες φορές, για΄οσα μας λένε άνωθεν δεν διατυπώνουμε την άποψη ότι "ε, καλά, αυτός έχει να πατήσει σε τάξη....αιώνες!!" . Η εμπειρία κάποιου είναι πολύτιμη. Σίγουρα δεν ειναι πανάκεια βέβαια. Βεβαίως εξάλλου και υπάρχουν "παλιοί" που είναι για τα μπάζα. Όμως, από την άλλη, οι περισσότεροι παλιοί δεν έχουν μεταπτυχιακό γιατί απλά όταν αυτοί διορίστηκαν, το μεταπτυχιακό θεωρούταν εκ του περισσού, γιατί ήταν πολύ ακριβο, γιατί εκπαιδευτικές άδειες έπαριναν πολύ συγκεκριμένα άτομα που πρόσκηταν στη χ ή ψ παράταξη ( γνωστά κι αυτά στην εκπαίδευση). Και κυρίως γιατί μεταπτυχιακό στην οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης υπάρχει =-απ όσον ξέρω τουλάχιστον -τα τελευταία 5 χρόνια στο ΕΑΠ , αλλού όχι....Αλλά και γιατί όπως και να το κάνουμε, το πώς να φερθείς μέσα στην τάξη, πότε να βάλεις ας πούμε ωριαία αποβολή και πότε όχι, πότε να υψώσεις τον τόνο της φωνής και πότε να έχεις γλύκα στη συμπριφορά σου, δεν ειναι κάτι που μαθαίνεται με όσα μεταπτυχιακά και να κάνεις...και γιατί στην τελική, και μεις που δώσαμε με τον πρώτο ΑΣΕΠ και γράφαμε σελίδες επί σελίδων στα παιδαγωγικά ( όχι multiple choice όπως τώρα), ουσιαστικά γράφαμε μια ωραιότατη έκθεση....γιατί ποιός θα κοιτάξει τον οικογενειακό ωροσκόπο, ποιος θα ακολουθήσει την κατά Jung θεωρία, ποιός θα ακολουθήσει το κλιμακωτό διαδραστικό μοντέλο και το μοντέλο της αλληλεπίδρασης όταν ένας μαθητής δεν τον αφήνει να κάνει μάθημα; Ωραίες οι θεωρίες αλλά η πράξη της τάξης είναι διαφορετική. Και ίσως, - ίσως λέω - ένας μέντορας μας βοηθήσει να την αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικότερα. Μην είμαστε λοιπόν αρνητικοί σε όλα...
Παράθεση από: Martha72 στις Μάιος 06, 2010, 10:57:59 μμemmaki συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Στην τελική βρε παιδιά, πόσες φορές, για΄οσα μας λένε άνωθεν δεν διατυπώνουμε την άποψη ότι "ε, καλά, αυτός έχει να πατήσει σε τάξη....αιώνες!!" . Η εμπειρία κάποιου είναι πολύτιμη. Σίγουρα δεν ειναι πανάκεια βέβαια. Βεβαίως εξάλλου και υπάρχουν "παλιοί" που είναι για τα μπάζα. Όμως, από την άλλη, οι περισσότεροι παλιοί δεν έχουν μεταπτυχιακό γιατί απλά όταν αυτοί διορίστηκαν, το μεταπτυχιακό θεωρούταν εκ του περισσού, γιατί ήταν πολύ ακριβο, γιατί εκπαιδευτικές άδειες έπαριναν πολύ συγκεκριμένα άτομα που πρόσκηταν στη χ ή ψ παράταξη ( γνωστά κι αυτά στην εκπαίδευση). Και κυρίως γιατί μεταπτυχιακό στην οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης υπάρχει =-απ όσον ξέρω τουλάχιστον -τα τελευταία 5 χρόνια στο ΕΑΠ , αλλού όχι....Αλλά και γιατί όπως και να το κάνουμε, το πώς να φερθείς μέσα στην τάξη, πότε να βάλεις ας πούμε ωριαία αποβολή και πότε όχι, πότε να υψώσεις τον τόνο της φωνής και πότε να έχεις γλύκα στη συμπριφορά σου, δεν ειναι κάτι που μαθαίνεται με όσα μεταπτυχιακά και να κάνεις...και γιατί στην τελική, και μεις που δώσαμε με τον πρώτο ΑΣΕΠ και γράφαμε σελίδες επί σελίδων στα παιδαγωγικά ( όχι multiple choice όπως τώρα), ουσιαστικά γράφαμε μια ωραιότατη έκθεση....γιατί ποιός θα κοιτάξει τον οικογενειακό ωροσκόπο, ποιος θα ακολουθήσει την κατά Jung θεωρία, ποιός θα ακολουθήσει το κλιμακωτό διαδραστικό μοντέλο και το μοντέλο της αλληλεπίδρασης όταν ένας μαθητής δεν τον αφήνει να κάνει μάθημα; Ωραίες οι θεωρίες αλλά η πράξη της τάξης είναι διαφορετική. Και ίσως, - ίσως λέω - ένας μέντορας μας βοηθήσει να την αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικότερα. Μην είμαστε λοιπόν αρνητικοί σε όλα...Δεν θα ήμασταν καθόλου αρνητικοί εάν το νομοσχέδιο δεν καθιστούσε τον "μέντορα" αξιολογητή του κατά πόσον αξίζει να προσληφθεί ένας νεοδιόριστος ή όχι. Επιπλέον, από την εμπειρία μου στα σχολεία θα έλεγα ότι οι περισσότεροι νεοδιόριστοι είναι πολύ πιο καταρτισμένοι και επιμορφωμένοι από τους παλιούς. Οπότε οι ενστάσεις βρίσκονται σ' αυτά ακριβώς τα σημεία.