0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
ένας νεοδιόριστος μπορεί να γίνει μέντορας αν έχει προϋπηρεσία άνω των 5 ετών και με σεμινάριο 300 ωρών στην μεντορική;
Θέλει "διδακτική προϋπηρεσία 15 έτη άλλως εκπαιδευτική 10 έτη". Αυτό βασικά εγώ δεν το καταλαβαίνω. Τι σημαίνει 10 έτη εκπαιδευτική και γιατί μπορεί να είναι λιγότερη από τη διδακτική; Αυτό το εκπαιδευτική δεν το λένε για χρόνια που κάποιος ήταν πχ στέλεχος αλλα΄δεν δίδασκε; Μοριοδοτείται μεταπτυχιακό ή διδακτορικό συναφές με τον θεσμό του μέντορα ή του συντονιστή. Αν κατάλαβα καλά δλδ, θα μοριοδοτούνται μόνο τα μεταπτυχιακά διοίκησης - ηγεσίας; Ούτε καν τα μεταπτυχιακά διδακτικής; Και οι λοιποί πτωχοί διδάκτορες επί του γνωστικού αντικειμένου που κατά τ' άλλα θα μπορούσαν να γίνουν καθηγητές πανεπιστημίου με αυτά τα προσόντα, δεν μοριοδοτούνται για να γίνουν συντονιστές ή μέντορες; Ωραία κατάντια για τα πτυχία και τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά ολωνών μας. Θα βγαίνουν κάθε λίγο νέες τεχνητές ανάγκες και νέες μπίζνες για σούπερ εξειδικευμένες σπουδές και τα υπόλοιπα στα σκουπίδια...Πέρα από την πλάκα, ο θεσμός του μέντορα είναι πάρα πολύ αναγκαιος και κανονικά είναι αναγκαίος και του συντονιστή. Σε όλες τις χώρες υπάρχει αυτό, απλώς το αναλαμβάνουν έμπειροι εκπαιδευτικοί με περιορισμένα διδακτικά καθήκοντα. Από την άλλη βέβαια, περιορίζει ακόμα περισσότερο την οποια διδακτική ελευθερία έχει απομείνει. Σκέφτομαι ας πούμε τις συναδέλφους μου φιλολόγους με τις οποίες έχω καλή συνεργασία, αλλά φυσικά αρκετές επιμέρους διαφωνίες. Η μία πάει πολύ γρήγορα, η άλλη πάει πολύ αργά, εγώ είμαι κάπου στη μέση, ποια από τις τρεις μας ας πούμε θα ήταν καλύτερη συντονίστρια; Και με τις πιο καλές προθέσεις ακόμα, όλες θα δυσκολεύαμε τη ζωή των υπολοίπων με τις απόψεις μας, και δεν εξαιρώ τον εαυτό μου. Για το ότι αυτά ανατίθενται χωρίς ούτε καν μια προσχηματική απαλλαγή από εξωδιδακτικά καθήκοντα, δεν το συζητώ. Όλο λέμε ότι πιάσαμε πάτο, αλλά έχει και πιο κάτω στο πώς μας αντιμετωπίζει η Κεραμέως και πώς εννοεί την "ενδυνάμωση" των εκπαιδευτικών.
Θέλει "διδακτική προϋπηρεσία 15 έτη άλλως εκπαιδευτική 10 έτη". Αυτό βασικά εγώ δεν το καταλαβαίνω. Τι σημαίνει 10 έτη εκπαιδευτική και γιατί μπορεί να είναι λιγότερη από τη διδακτική; Αυτό το εκπαιδευτική δεν το λένε για χρόνια που κάποιος ήταν πχ στέλεχος αλλα΄δεν δίδασκε;
Επίσημα Οι αναθέσεις και η επιλογή τμημάτων γίνεται απο τον σύλλογο και δεν υπαρχει ούτε σειρά παλαιότητας, ούτε αναπληρωτής μόνιμος. Τώρα πρακτικά. Συνήθως οι διευθυντές θέλουν αναθέσεις την 1/9. Τους πιέζει η διεύθυνση για να πάνε στο myschool και να βγούν τα τελικά κένά. Οπότε πρακτικά αυτός που είναισ το σχολείο διαλέγει. Αυτό όμως μπορεί να αλλάξει . Εξαρτάται από τον εκάστοτε συνάδελφο.
Κι ένας αρχάριος να επιθυμεί να γίνει μέντρορας, τώρα που οι αναπληρωτές θα παρουσιαστούν στις 5/9 αντί για την 1/9, λογικά θα έχει γίνει ήδη ο πρώτος σύλλογος ή ένας άτυπος και οι "ισχυροί" του Συλλόγου Διδασκόντων θα έχουν μοιράσει τις αρμοδιότητες, τα τμήματα και τις ώρες διδασκαλίας (δηλ. το ωρολόγιο πρόγραμμα). Αληθεύει ότι αν σε ένα σχολείο υπάρχουν δύο εκπαιδευτικοί της ίδιας ειδικότητας, πχ ΠΕ 06, με τον ένα μόνιμο, προηγείται ο μόνιμος στην επιλογή τμημάτων και ο αναπληρωτής παίρνει ό,τι περισσεύει (υπόλοιπα τμήματα, δεξιότητες και ολοήμερο);
μόλις έμαθα από σύμβουλο παιδαγωγικής ευθύνης ότι μετά τη διετή δοκιμασία γινεται ο νεοδιόριστος μέντορας
Μα δεν μπορείς να γίνεις μέντορας αν είσαι αρχάριος. Επίσης ο αρχάριος με τις 23 ώρες γιατί να επιθυμία κάτι που του φορτώνει επιπλέον δουλειά; Αυτές τις αρμοδιότητες επίσης δεν σημαίνει ότι θα τις μοιραστούν ήδη την πρώτη μέρα. Ούτε ότι όλοι οι παλιοί θα τις θέλουν. Κάποιοι παλιοί που θέλουν μελλοντικά μόρια μόνο. Αλλιώς, είμαι σίγουροι ότι θα περιμένουν κανέναν τακαιπωρο πιο νέο με προσόντα για να του το φορτώσουν, και μετά να γκρινιάξουν κιόλας αν πάει να ασκήσει τα καθήκοντά του. Πράγμα ψηφισμένο από την Κεραμεως ακόμα και καλό να ήταν, οι περισσότεροι δεν θα το δουν θετικά και καλά θα κάνουν. Για όλους αυτούς τους λόγους, πραγματικά σχεδον κανεις δεν θα ενδιαφερθεί για να αναλάβει αυτά τα καθηκοντα εκτός αν έχει βλέψεις καριέρας, οπότε μην ανησυχείς, αν τα θες τόσο πολύ μπορεί και να είναι διαθεσιμα. (εγω προσωπικά θα ήθελα να γινόμουν μέντορας και φέτος ακόμα αν είχα τα χρόνια κ τα προσόντα, μόνο γιατί θυμάμαι ακόμα πόσο ζορίστηκα ως νέα χωρίς κανέναν να με βοηθάει και γιατί συμπάσχω ακόμα με τους νέους, «ξένους» κλπ του σχολείου κι ας έχω πλέον 10ετία στην πλάτη, οργανική και εκλογικά δικαιώματα στο νησί. γι αυτό ενοχλήθηκα λίγο που δεν θα μετρούσε το διδακτορικό μου καθολου, αν υποθέσουμε ότι θα έκανα αίτηση, αλλά τελείως θεωρητικά μιλώντας).
Αφού λέει ο νόμος 15 χρόνια.