*

Αποστολέας Θέμα: Ποια είναι τα όρια της προσωπικής ευθύνης ενός εκπαιδευτικού;  (Αναγνώστηκε 16792 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος TheOne

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 26
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
dinos... δεν κατάλαβα το ειρωνικό σχόλιο περί "αυτοαξιολόγησης" (έτσι γράφεται, και όχι "αφτοαξιολόγηση")!
Εκτός κι αν είσαι οπαδός της αναρχίας μέσα στην αίθουσα του σχολείου! Όσοι κατάλαβαν, κατάλαβαν τι εννοούμε με όσα γράψαμε παραπάνω!
Τώρα, όσον αφορά την αυτοαξιολόγηση, αν έκανες τον κόπο και έκανες εσύ μια αυτοαξιολόγηση στον εαυτό σου, σίγουρα δεν θα ήθελες να ασχοληθείς με την εκπαίδευση! Πάντως εγώ δεν θα ήθελα να διδάσκει και να διορθώνει το παιδί μου ένας που γράφει σαν εσένα, και αμφιβάλλω πάρα πολύ αν έβγαλες καμιά σχολή!

Ούτε σε έχω ανάγκη, ούτε με έχεις, και βαρέθηκα να βλέπω διάφορα "γλειψίματα" από ορισμένα άτομα εδώ μέσα προκειμένου να αποσπάσουν από κάποιον μια πληροφορία! Έλεος πια! Όλοι θέλουν να γίνουν καθηγητές, ακόμα και οι άσχετοι τύπου ...dino! Και βεβαίως, δεν είπαμε να τελειώσεις Φιλόλογος, αλλά τη βασική γραφή της Ελληνικής γλώσσας θα' πρεπε τουλάχιστον να την ξέρεις!

Αυτά εις προσοχήν όλων που χρησιμοποιούν το forum για να ξυπνήσουμε και λίγο (όλοι μας!!!)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος mat

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2134
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
.....Οι γονείς πολύ συχνά "κακομαθαίνουν" τα παιδιά τους. Όχι όμως γιατί εφαρμόζουν μια σύγχρονη παιδαγωγική μέθοδο. Κανείς τους δεν έχει διαβάσει ένα παιδαγωγικό βιβλίο για τα παιδιά τους. Οι πιο πολλοί, όμως, διαβάζουν το εγχειρίδιο χρήσης της σύγχρονης καφετιέρας που μόλις πήρανε, ώστε να την προσέξουν και να μην χαλάσει. (Η αναλογία είναι χαρακτηριστική. Πολλοί δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στην καφετιέρα από ότι στα παιδιά τους).
Εμείς όμως, οι Δάσκαλοι, έχουμε την ευθύνη για την εκπαίδευση των παιδιών, λιγότερο απέναντι στους γονείς και περισσότερο απέναντι τους ίδιους τους μαθητές μας.
Διαβάζουμε, παρατηρούμε, συζητάμε και τελικά διαμορφώνουμε καλύτερη άποψη τι είναι καλό και τι κακό και ανάλογα διαμορφώνουμε τη διδακτική μας μέθοδο και τη συμπεριφορά μας προς τους μαθητές μας.
Προσωπικά δεν με ενδιαφέρει να με κατηγορήσει ένας γονιός ότι φταίω εγώ, επειδή δεν έκανα πράξη τις λανθασμένες υποδείξεις του (και με έχουν κατηγορήσει μέχρι τώρα γονείς στην καριέρα μου).
Με ενδιαφέρει όμως σε μερικά χρόνια, που οι μαθητές μου θα έχουν μεγαλώσει και θα έχουν συνειδητοποιήσει πολύ περισσότερα, να αναγνωρίζουν ότι:
α)προσπάθησα στο έργο μου (για όλους τους μαθητές μου)
β) η διδασκαλία μου ήταν αποτελεσματική (για τους περισσότερους μαθητές μου)
γ) τους επηρέασα θετικά σαν ανθρώπους για τη συνέχεια της ζωής τους (όσους κατάφερα να επηρεάσω).
Συμφωνώ μαζί σου mavoglou. Να προσθέσω μόνο, πως για να σκεφτεί κανείς όσα λες  θα πρέπει να τον διακρίνει η ικανότητα να βλέπει τα πράγματα όσο πιο σφαιρικά γίνεται. Και προ πάντων να μην τον διακρίνει μια "κοινωνική αχρωματοψία".
Ανατριχιάζω κάθε φορά που οι άνθρωποι στυλώνουμε τα πόδια κάτω και παίρνουμε θέση από τη μια ή την άλλη πλευρά λες και η αλήθεια έχει μόνο μια διάσταση….και εν τέλει νομίζουμε ότι μόνον εμείς τη γνωρίζουμε ενώ, οι άλλοι όχι για αυτό και μόνον εμείς τάχα μπορούμε να την αναδείξουμε και να την επιβάλουμε.
Θυμήθηκα στην ταινία ο «Κύκλος των Χαμένων Ποιητών» τη σκηνή που ο δάσκαλος με τον πιο παραστατικό τρόπο δείχνει στους μαθητές του πως η αλήθεια δεν είναι μια και πως τα πράγματα τα βλέπουμε ανάλογα από την οπτική γωνία που βρισκόμαστε. Κι αυτό νομίζω πως ένας εκπαιδευτικός που έχει και μπορεί να θέσει όρια τόσο στον εαυτό του όσο και στη σχέση του με τους μαθητές του και στους ίδιους τους μαθητές του πρέπει να μη το ξεχνά ποτέ.
"Υπάρχουν τριών ειδών άνθρωποι. Εκείνοι που βλέπουν, εκείνοι που βλέπουν όταν τους δείχνουν κι εκείνοι που δεν βλέπουν." Λεονάρντο Ντα

Αποσυνδεδεμένος mavoglou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 261
  • Φύλο: Άντρας
  • Με τι σκέψεις θα μας θυμούνται οι μαθητές μας;
    • Προφίλ
Συμφωνώ mat.

Αυτό που συνήθως συναντάμε στους μαθητές μας δεν είναι η διαφοροποίηση των οραμάτων τους, αλλά η έλλειψή τους.
Γι αυτό η ευθύνη μας είναι μεγάλη.

Και βέβαια δεν είναι ο σκοπός μας να φυτέψουμε τα δικά μας οράματα στα μυαλά τους, αλλά να τους βοηθήσουμε να ανακαλύψουν τα δικά τους, καθώς και να αποκτήσουν τη δύναμη να τα κάνουν πραγματικότητα.
Ο πολύς ιδρώτας δε σημαίνει ότι και το σπίτι που χτίστηκε είναι γερό.

Αποσυνδεδεμένος dinos_

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 85
  • Φύλο: Άντρας
  • π.20 Λατρεύω τον άνθρωπο
    • Προφίλ
Και παλι συνφωνω με τη mat!Δε υπάρχει χηροτερο από κοινονηκή αχρωματοψηία. :'(

Mavoglou με το σιμπάθιο, μου φενετε σα να <<γλιφεις>> τη mat.Δε τοχεις αναγκι πιστεψε με,εισαι πιο ορθογράφος απαυτη. :-[

Theone σε προσοπηκές επιθεσεις δε απαντώ. 8)Την αυτοαξηολόγηση μου την εκανα εγω στη σεληδα που κοιτας,η 1η καταχοριση. :)
"Εν ονόματι της δημοκρατίας έχουν γίνει τα μεγαλύτερα εγκλήματα."
Ανωνύμου Κορασίδος

"Ένας φιλόσοφος που δεν τον καταλαβαίνω είναι ένας απατεώνας."
dinos

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος MATH

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 148
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Μόλις  έγινα μέλος του forum και μάλιστα με αφορμή μια σύνδεση που έδωσε ο

Αποσυνδεδεμένος MATH

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 148
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ


....  δεν είναι ο σκοπός μας να φυτέψουμε τα δικά μας οράματα στα μυαλά τους, αλλά να τους βοηθήσουμε να ανακαλύψουν τα δικά τους, καθώς και να αποκτήσουν τη δύναμη να τα κάνουν πραγματικότητα.


 Αυτές οι σκέψεις και θέσεις είναι συγκινητικές και συγκλονιστικές .!
 Μακάρι να μπορούσαν να γραφούν σε μια  καλλιτεχνική αφίσα στην είσοδο  κάθε σχολείου.Θα μπορούσαν να αποτελούν κάλλιστα το                     Πρώτο Αξίωμα του Εκπαιδευτικού.
 Εύγε !
                        MATH

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
Άλλωστε το δάσκαλο τον ενδιαφέρει πρωτίστως το '' πώς θα το διδάξω'' και μετά το '' τι θα διδάξω''. Το δεύτερο είναι ευθύνη κυρίως άλλων οργάνων.


Διαφωνώ κάθετα (και οριζόντια)!
Προσωπικά δεν έχω σκοπό να διδάξω τους μαθητές μου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ότι η γη είναι επίπεδη. Το "τι" διδάσκουμε είναι ευθύνη πρώτιστα δική μας και όχι των "άλλων οργάνων". Δουλειά αυτών των οργάνων είναι να κάνουν προτάσεις. Την τελική έγκριση θα πρέπει να την δίνουμε εμείς. Και παρόλο που αυτή την στιγμή το να ακούγεται η γνώμη των εκπαιδευτικών δεν είναι θεσμοθετημένο όπως πρέπει, αυτό δεν σημαίνει ότι εμείς δεν έχουμε υποχρέωση να κρίνουμε το περιεχόμενο της διδασκαλίας μας (διότι δεν είναι όλα τα αμφιλεγόμενα ζητήματα τόσο προφανή όσο το σχήμα της γης) και να αντιδράμε αναλόγως (ακόμα και με άρνηση να διδάξουμε αυτό που μας "πασάρεται")

Αποσυνδεδεμένος mat

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2134
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Εγώ πάλι θα διαφωνήσω μαζί σου happiness γιατί ο ρόλος και η θέση του εκπαιδευτικού μέσα στην κοινωνία δεν είναι κάτι που το προσδιορίζει και το αποφασίζει από μόνος του. Ούτε και του έχει αποδοθεί από την κοινωνία εκείνη η εξουσία που τον νομιμοποιεί να αποφασίζει εκείνος από μόνος τους για το ποια αλήθεια κρίνει ότι πρέπει να διδαχθούν οι μαθητές του.
Μήπως μπερδεύεις λίγο τα πράγματα? Όταν η/ο ΜΑΤΗ αναφέρεται στην ευθύνη  «άλλων οργάνων» σκέφτηκες ότι μπορεί να έχει κατά νου την κοινωνία και την πολιτεία ή τον λαό όπως αναφέρει κάπου στο σχόλιο του? Αυτή είναι άλλωστε και οι μόνοι φορείς που νομιμοποιούνται να αποφασίσουν για τα θέματα εκπαίδευσης και όχι το άτομο  που επιλέγουν για να  αναλάβει τον συγκεκριμένο ρόλο.
Μήπως είναι άλλο έχω άποψη και άλλο αποφασίζω εγώ αντί των άλλων? Μήπως έργο του εκπαιδευτικού δεν είναι  παρά να διδάξει τους μαθητές του τη μέθοδο που θα ανακαλύψουν  τη γνώση και θα φτάσουν σε εκείνο το επίπεδο ελευθερίας σκέψης ώστε να αποφασίσουν εκείνοι ποια αλήθεια θα υιοθετήσουν?
Ο εκπαιδευτικός δεν είναι ο Μεσσίας της Γνώσης και της Αλήθειας.
Ο εκπαιδευτικός οφείλει να συμμετέχει και συμμετέχει στη διαμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος και του περιεχομένου της εκπαίδευσης  ως μέλος ενός ευρύτερου οργανωμένου κοινωνικού συνόλου.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιουλίου 06, 2007, 12:11:50 am από mat »
"Υπάρχουν τριών ειδών άνθρωποι. Εκείνοι που βλέπουν, εκείνοι που βλέπουν όταν τους δείχνουν κι εκείνοι που δεν βλέπουν." Λεονάρντο Ντα

Αποσυνδεδεμένος MATH

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 148
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
 Αγαπητέ συνάδελφε χαίρομαι που διαφωνείς , γιατί έτσι θα το ψάξουμε καλύτερα.

 Αν είσαι μαθηματικός , όπως εγώ , τότε το πράγμα είναι απλό. Για να φτιάξεις ένα μαθητή με καλή σκέψη, πάνω κάτω θα του διδάξεις τα ίδια πράγματα : βασική άλγεβρα ,  γεωμετρία , αναλυτική , ανάλυση κλπ. Ίσως με διαφορετική σειρά αλλά αυτά θα είναι. Το μόνο σημείο στο οποίο θα διαφέρεις τελικά με έναν άλλο συνάδελφο θα είναι ο τρόπος προσσέγγισης των εννοιών και το πώς θα κάνεις το μαθητή να κατακτήσει τη μαθηματική σκέψη.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιουλίου 06, 2007, 03:51:46 pm από MATH »

Αποσυνδεδεμένος mavoglou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 261
  • Φύλο: Άντρας
  • Με τι σκέψεις θα μας θυμούνται οι μαθητές μας;
    • Προφίλ
Είναι πολύ καλό ένας δάσκαλος να έχει ενθουσιασμό. Πολλές φορές αυτός ο ενθουσιασμός τον βοηθάει να είναι ουσιαστικός και μεταδοτικός στο έργο του, του δίνει τα ψυχικά αποθέματα δύναμης να μπορέσει να σταθεί στο δύσκολο σχολικό περιβάλλον, τον βοηθάει να γίνεται μαγνήτης για τους μαθητές του και οι στόχοι του μαθήματος να κατακτώνται πιο εύκολα, πολλές φορές από κεκτημένη ταχύτητα.
Χρειαζόμαστε δασκάλους ενθουσιώδεις που θα δίνουν πνοή στο σχολείο, θα δίνουν χρώμα και γεύση.
Χρειαζόμαστε δασκάλους που από τη στιγμή που θα περάσουν το κατώφλι του σχολείου θα σκέφτονται μόνο το σχολείο (όχι μόνο σαν κτίριο, αλλά και ότι περιέχεται σε αυτό, έμψυχο και άψυχο) και τους τρόπους που θα αλληλεπιδράσουν με αυτό.

Χρειαζόμαστε δασκάλους που θα είναι σε εγρήγορση, θα εισάγουν τα ζητήματα της κοινωνίας στο σχολείο και τα ζητήματα του σχολείου στην κοινωνία.

Happiness: διακρίνω ότι έχεις αυτό τον ενθουσιασμό. καλλιέργησέ τον. Μην τον αφήσεις.

Μπορεί όμως ο ενθουσιασμός να μας τυφλώσει, όταν δεν ακολουθούμε ένα πλαίσιο.

Το πλαίσιο αυτό μπορεί να ακούγεται ότι είναι τείχη, αλλά αν το παρατηρήσεις θα δεις ότι είναι τόσο ευρύ που περισσότερο δίνει σταθερότητα στην σχολική πόλη.

Για να σου δώσω μερικά συγκεκριμένα παραδείγματα.

1ο παράδειγμα. Ας προσεγγίσουμε το μάθημα της Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού (που πια είναι το πιο διάσημο βιβλίο του σχολείου). Πολλά έχουμε ακούσει και διαβάσει για το βιβλίο τού μαθήματος. Ο δάσκαλος, σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών, είναι υποχρεωμένος να διδάξει την Μικρασιατική Καταστροφή. Το βιβλίο δίνει μια προσέγγιση, που για πάρα πολλούς είναι ελλιπής ή ακόμα και κατευθυνόμενη (Ζουράρις Κ.,
« Τελευταία τροποποίηση: Ιουλίου 23, 2007, 03:38:13 pm από mavoglou »
Ο πολύς ιδρώτας δε σημαίνει ότι και το σπίτι που χτίστηκε είναι γερό.

Αποσυνδεδεμένος dinos_

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 85
  • Φύλο: Άντρας
  • π.20 Λατρεύω τον άνθρωπο
    • Προφίλ
Δυνατότητες υπάρχουν πολλές. Τις εκμεταλλευόμαστε;

Χμ,εδώ είναι το ζουμι της ειπόθεσης.Εγω μπορω να δηοριστω καθιγητης π.20 και να γηνω και προησταμενος (αυρηο-μεθαυρηο) αλλα δε το ηξερα,το ηξερα?Δε μου τοπαν στη σχολη,τομαθα στο φορουμ.Σαματι ξεραν οι αυτοματηστες όταν μπηκαν στη σχολη ότι θα γηνουνε καθιγητες?μετα το καταλαβανε ότι υπαρχουνε παραθιρακια και τα γκρεμησανε και φτηαξανε πορτες και αυρηο-μεθαυρηο γκρεμηζουμε και αυτές και το αφινουμε ανοικτο, εθριο που λενε!Γιατι ξερανε όταν μπενανε στο Πολιτεχνειο ότι θα γηνουνε καθιγητες?Μετα όμως μπηκανε μεσα και τωρα ψαχνουνε να παρουνε και 20 διαφορετηκα επιδοματα.Γιατι ηξερε η αποφιτος οδοντοτεχνιτρια ότι θα δηοριστει καθιγητρια να δηδασκει νοσολογια?Δε το ηξερε,μετα εμαθε τις δυνατοτητες και τις εκμεταλευτηκε!
Μαυτα και μεκεινα ο μονημος δασκαλακος κτιπαει 3 μησθους (και κλεγετε κιολας γιατι δε μπορει ναγορασει τρητο εξοχηκο η να παει να εγχειρησει τη κρεατοεληα του στην Αγγληα)











"Εν ονόματι της δημοκρατίας έχουν γίνει τα μεγαλύτερα εγκλήματα."
Ανωνύμου Κορασίδος

"Ένας φιλόσοφος που δεν τον καταλαβαίνω είναι ένας απατεώνας."
dinos

Αποσυνδεδεμένος mat

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2134
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Δοκιμάζουμε την υπομονή μας, γιατί ένας εκπαιδευτικός χρειάζεται πολύ υπομονή.
.....
 

Για πόσο ακόμη? ::) Δεν υπάρχουν όρια άραγε στην υπομονή ενός εκπαιδευτικού? ??? ::) ???
"Υπάρχουν τριών ειδών άνθρωποι. Εκείνοι που βλέπουν, εκείνοι που βλέπουν όταν τους δείχνουν κι εκείνοι που δεν βλέπουν." Λεονάρντο Ντα

Αποσυνδεδεμένος dinos_

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 85
  • Φύλο: Άντρας
  • π.20 Λατρεύω τον άνθρωπο
    • Προφίλ
Δεν υπάρχουν όρια άραγε στην υπομονή ενός εκπαιδευτικού?

Χμ υπαρχουν ορεια,γιαυτο διαφερει η θεορηα από τη πραξη mat.Εδώ βεβεως δεν είναι αιθουσα και γω ασφαλως και δεν ειμαι μαθιτης σου,αφού εσυ δεν εισαι καν (όχι ακομη) καθιγητρια.Συγκρατισου ::) να βγαλεις τον ειστρο σου από Δεκεβρη στα ερμα τα πεδακια.  ???
"Εν ονόματι της δημοκρατίας έχουν γίνει τα μεγαλύτερα εγκλήματα."
Ανωνύμου Κορασίδος

"Ένας φιλόσοφος που δεν τον καταλαβαίνω είναι ένας απατεώνας."
dinos

Αποσυνδεδεμένος mavoglou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 261
  • Φύλο: Άντρας
  • Με τι σκέψεις θα μας θυμούνται οι μαθητές μας;
    • Προφίλ
Δοκιμάζουμε την υπομονή μας, γιατί ένας εκπαιδευτικός χρειάζεται πολύ υπομονή.
.....
 

Για πόσο ακόμη? ::) Δεν υπάρχουν όρια άραγε στην υπομονή ενός εκπαιδευτικού? ??? ::) ???

Τα ξεπεράσαμε τα όρια, τα ξεπεράσαμε, και βλέπω να έρχονται καταιγίδες...
Ο πολύς ιδρώτας δε σημαίνει ότι και το σπίτι που χτίστηκε είναι γερό.

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182550
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 690
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 10
Επισκέπτες: 458
Σύνολο: 468

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.047 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.