*

Αποστολέας Θέμα: Το μέλλον της Πληροφορικής στα Δημόσια Σχολεία:Τι κάνουμε απο εδώ και στο εξής  (Αναγνώστηκε 216583 φορές)

0 μέλη και 8 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος dijkstra

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 57
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Παρακαλώ πολύ να πέσουν οι τόνοι και συζητάμε ότι θέλετε.
Αν αναφέρεσαι σε μένα και θεωρείς ότι έχω προσβάλλει κάποιος έχει το ελεύθερο να διαγράψεις το σχετικό μήνυμά μου

Παράθεση
Ο συνάδερφος dijkstra είναι προφανώς απο τη Βθμια και τρελαίνεται και μόνο στην ιδέα να πάει στο δημοτικό. Αν κάνω λάθος διόρθωσε με.
Κάνεις λάθος. Δεν κατάλαβες τι θέλω να πω γιατί σκέφτεσαι όπως οι περισσότεροι εδώ. Μην σκέφτεσαι από τη δική σου πλευρά μόνο. Δεν μπορεί να βλέπετε τους μαθητές σαν κενές οργανικές θέσεις. Αν είναι δυνατόν.
Εγώ απλά λέω πως κατά τη γνώμη μου στις πρώτες 3 τουλάχιστον τάξεις του δημοτικού πρέπει να μπαίνει μόνο ο δάσκαλος και κανένας άλλος. Το λάθος που κάνετε όλοι είναι ότι βλέπετε το δημοτικό σαν το γυμνάσιο, ότι δηλαδή τα παιδιά έρχονται να πάρουν γνώσεις. Δεν είναι αυτό.
Τα παιδιά έρχονται για κοινωνικοποίηση, να μάθουν να λειτουργούν σε ένα άλλο περιβάλλον με άλλα παιδιά και η παιδαγωγική συνεισφορά του δασκαλου σε αυτό είναι τεράστια.
Αυτό θα πρέπει να καταλάβετε. Αλλιώς δεν έχει νόημα να συζητάμε.
Πρώτα από όλα τα παιδιά πρέπει να μάθουν να μιλάνε , να γράφουν να επικοινωνούν να συμμετέχουν να κάνουν βασικές αριθμητικές πράξεις και όχι να τα φορτώσουμε με χίλια 2 μαθήματα, πληροφορική, 2 ξένες γλώσσες (!!) και δεν ξέρω τι άλλο μόνο και μόνο επειδή θέλουμε να διοριστούμε και σκεφτόμαστε τον εαυτό μας

Παράθεση
Το να προσπαθείς όμως να αποδείξεις ότι ένας ολόκληρος κλάδος είναι ακατάλληλος να διδάξει την επιστήμη του σε μια διαφορετική βαθμίδα εκπαίδευσης και πως είναι καταλληλότερος ένας δάσκαλος....δεν έχει καμία λογική βάση.
Με συγχωρείς πολύ, έχει απόλυτα λογική βάση, γιατί ο κλάδος μας δεν έχει εκπαιδευτεί για να διδάσκει σε αυτή την βαθμίδα και επειδή όπως σου εξήγησα παραπάνω στην συγκεκριμένη βαθμίδα η απόκτηση γνώσεων έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Ο ρόλος του παιδαγωγού είναι σημαντικότερος από αυτόν του επιστήμονα του γνωστικού αντικειμένου. Και παιδαγωγοί έχουν σπουδάσει μόνο οι δάσκαλοι.
Αν νομίζουμε ότι θα τους φτάσουμε με ένα απλό σεμινάριο, σκέφτομαστε όπως και οι μαθηματικοί που νόμιζαν ότι με απλά σεμινάρια θα κάνουν πληροφορική στο λύκειο.

Παράθεση
Στο οτι κάποιοι άνθρωποι που δουλεύουν χρόνια σε Γυμνάσιο - Λύκειο χρειάζονται επιμόρφωση για να σταθούν στο δημοτικό....συμφωνώ. Και είναι ευθύνη του Υπουργείου να το κάνει για να υποστηρίξει τους ανθρώπους αυτούς. Όμως υπάρχουν μόνιμοι και αδιόριστοι με εμπειρία στη διδασκαλία σε αυτές τις ηλικίες...ακόμα και στην Α δημοτικού που σου φαίνεται εξωφρενικό.
Συμφωνώ μαζί σου αλλά για να σταθεί ένας πληροφορικός ή μαθηματικός ή ξένων γλωσσών ή γυμναστής στο δημοτικό θέλει τουλάχιστον διετή επιμόρφωση.

Παράθεση
Όσο για τα επιχειρήματά σου ότι δεν χρειάζεται Πληροφορικός στο δημοτικό...έχεις πάρει αρκετές απαντήσεις παραπάνω. Απορώ όμως γιατί δεν ανησυχείς που τα παιδάκια κάνουν Αγγλικά, Γερμανικά, Γαλλικά, Μουσική, Γυμναστική, Εικαστικά με "καθηγητές" και όχι με τους δασκάλους.
Δεν έχω πάρει καμία τεκμηριωμένη επιστημονικά απάντηση. Επίσης προφανώς και ανησυχώ για όλες τις ειδικότητες. Είπα εγώ ότι όλοι αυτοί έχουν καλύτερη παιδαγωγική κατάρτιση από εμάς?

Παράθεση
Ας γυρίσουμε στην εποχή που ο δάσκαλος κάνει λίγο Γλώσσα και Μαθηματικά, μετά τα βάζει να ζωγραφίσουν και στο τέλος παίζει και μια κασέτα στο μαγνητόφωνο και τραγουδάνε όλοι μαζί. Και εγώ μπορώ να βάλω μουσική στα παιδιά και να τους βάζω να ζωγραφίζουν. Χρειάζομαι πτυχίο;; Για να μην πω οτι τα μαθηματικά μου μπορεί να είναι 10 φορές καλύτερα απο κάποιων δασκάλων. Αυτό είναι το σχολείο που ονειρεύεσαι; Μπορείς να δεις πόσο παράλογα ακούγονται αυτά;
Με λύπη μου βλέπω ότι αυτά που λες εσύ είναι παράλογα και αν σκεφτείς λίγο ήρεμα θα δεις ότι στα περισσότερα έχω δίκιο.

Παράθεση
Και μια γενική παρατήρηση (όχι προς τον dijkstra)..Αν κάποιος πάει αναγκαστικά στην Αθμια και δεν θέλει ή δεν το αντέχει, μπορεί πάντα να παραιτηθεί.
Δεν είπα ούτε ότι δεν θα το αντέξω, είπα ότι δεν έχω τα προσόντα για να μπω σε τάξη δημοτικού και ειδικά στις 3 πρώτες. Δεν έχω καμία δουλειά εκεί. Εγώ θα βολευτώ αλλά θα την πληρώσουν τα παιδάκια
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 22, 2012, 12:32:55 μμ από dijkstra »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος mariacurie

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 152
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Για το συνάδελφο που κάνω απλά copy paste
http://www.iboard.co.uk/curriculum.htm?launch=32672#ict-sowYear25ict_yearyear2

Αποσυνδεδεμένος maGe

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 57
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Εγω παντως δεν ξαναγραφω.... Δεν εχει κανενα νοημα....
Γι αυτο σαν κλαδος δεν θα πετυχουμε ΠΟΤΕ! ΤΙΠΟΤΑ! Ο καθενας γραφει το μακρυ και το κοντο του! :-X

Αποσυνδεδεμένος mariacurie

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 152
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Ακριβώς!! και ευχαριστώ πολύ!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
Κατά την γνώμη μου, το ερώτημα για το αν πρέπει ή όχι να διδάσκουν οι πληροφορικοί στην Αθμια, θα πρέπει να απαντηθεί ταυτόχρονα για όλες τις ειδικότητες. Κι αυτό το λέω, γιατί πολύ απλά, απ' όσο γνωρίζω, η επιστήμη της παιδαγωγικής έχει καταλήξει εδώ και χρόνια στο συμπέρασμα ότι τα παιδιά μικρής ηλικίας (δεν ξέρω αν το 12 είναι απόλυτο όριο) δεν είναι παιδαγωγικώς ορθό να έρχονται σε επαφή με παραπάνω από έναν εκπαιδευτικό. Κι αυτή η άποψη απ' όσο ξέρω δεν έχει ανατραπεί ακόμα (μπορεί να κάνω και λάθος. Αν κάποιος έχει κάνει πρόσφατες σπουδές στην παιδαγωγική, ας βοηθήσει εδώ).
Η συζήτηση όμως περιστρέφεται μόνο γύρω από τους πληροφορικούς, αφενώς γιατί οι ειδικότητες των γυμναστών και των αγγλικών πχ είναι πιο "παλιές" στην Αθμια και θεωρούνται πλέον "εδραιωμένες", κι ας μην είναι σύμφωνη η παρουσία τους με την παιδαγωγική, και αφετέρου γιατί θεωρούμε (γιατί άραγε; ) ότι οι συνάδελφοι των ειδικοτήτων των εικαστικων, της μουσικής και της θεατρικής αγωγής (μιλάω προφανώς για τα ΕΑΕΠ δημοτικά), δεν έχουν κάποια  επιστήμη να διδάξουν οπότε δεν τίθεται θέμα για το τί θα διδάξουν στα παιδιά. Πχ δεν τσακωνόμαστε για το αν ο εκπαιδευτικός της μουσικής οφείλει να διδάσκει αρμονία, σολφέζ και ορθοφωνία, ή αν αρκεί να μαθαίνει στα παιδιά διάφορα τραγούδια.

Το "κακό" γενικά ξεκίνησε με την ειδικότητα της γυμναστικής, και με το ίδιο αρκιβώς επιχείρημα που χρησιμοποιείται και τώρα από πολλούς για την εισαγωγή της ειδικότητας της πληροφορικής (και άλλων). Ότι "οι δάσκαλοι δεν ξέρουν να διδάξουν γυμναστική/πληροφορική/μουσική/αγγλικά/κτλ". Εγώ δεν θα προσπαθήσω να απαντήσω σε αυτό το επιχείρημα. Αντ' αυτού θα βάλω την εξής ερώτηση "Μας νοιάζει που οι δάσκαλοι μπορεί να μην ξέρουν να διδάξουν γυμναστική/πληροφορική/μουσική/αγγλικά/κτλ;;;". Είναι οι προτεραιότητες μάθησης ίδιες στην Α' δημοτικού, στην ΣΤ', στην Γ' γυμνασίου και στην Γ' λυκείου; Κι αν όχι, ποιες είναι; ΤΙ είναι αυτό που πρέπει να αποκομίσει το παιδί της Α' δημοτικού (αντίστοιχα και για τα υπόλοιπα) ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ από αυτή την τάξη;


Όλα αυτά τα παραπάνω με έκανε να τα σκεφτώ η φετινή μου μικρή εμπειρία από την διδασκαλία στο δημοτικό. Πριν από τον Σεπτέμβριο ήμουν από αυτούς που σίγουρα θα γελούσαν με την ασχετοσύνη ορισμένων δασκάλων σε θέματα απλής φυσικής, μαθηματικών, ιστορίας κτλ. Κι ακόμα γελάω. Απλά πλέον, όταν σταματάω το γέλιο προσθέτω την φράση "Δεν πειράζει. Παιδαγωγική να ξέρουν κι αυτό είναι αρκετό. Μη σώσουν και ξέρουν πόσο κάνει 1 κι 1". Γιατί; Γιατί ρε συνάδελφοι, μπαίνω φέτος σε 12 διαφορετικά τμήματα δημοτικού ΕΑΕΠ, και το τι δάσκαλο/α έχει το κάθε τμήμα κάνει ΜΠΑΜ!!! Όχι στο τι ξέρουν τα παιδιά από γνώσεις. Γιατί σε κάθε τμήμα υπάρχει τουλάχιστον ένα παιδί που παρακολουθεί ενισχυτική διδασκαλία και δεν ξέρει καλά καλά να γράφει το όνομά του (το σχολείο είναι σε φτωχή περιοχή με πολλούς Ρομά). Όχι. Στην συμπεριφορά. Στην δεκτικότητα στο μάθημα. Εκεί φαίνεται η διαφορά. Έχω τμήμα όπου σχεδόν το σύνολο των παιδιών τσακώνεται σε μόνιμη βάση. Τμήμα όπου τα dB φασαρίας χτυπάνε κόκκινο πολύ συχνά. Τμήμα όπου ενθουσιάζεται με οποιαδήποτε καινούρια δραστηριότητα εισάγω στο μάθημα. Τμήμα όπου από την πρώτη φορά που μπήκα δεν χρειάστηκε να πω ούτε μία φορά "ησυχία" και "μην τρέχετε" κατά την διαδικασία μετακίνησης από την τάξη στο εργαστήριο. Τυχαίο;; δεν νομίζω  :)

Και μιας και πιάσαμε τα αναλυτικά προγράμματα... Το πρόγραμμα που παραθέτεις mariacurie είναι ιδιαιτέρως διαθεματικό οπότε είναι όντως δύσκολο να υποστηρίξει κάποιος ότι πρέπει οπωσδήποτε να διδάσκεται από επιστήμονα πληροφορικής. Αλλά καλύτερα να αναλύσουμε το "δικό μας" αναλυτικό πρόγραμμα. Το πιο τελευταίο βρίσκεται εδώ. Κι αναρωτιέμαι τώρα. Γιατί πρέπει να αφιερώνεται 1 ώρα/βδομάδα στην Α' δημοτικού για να διδαχτεί το "δημιουργώ με τον κειμενογράφο", το οποίο μεταφράζεται στο "αφιερώνω 5 ώρες για να μάθουν τα παιδιά να πατάνε τα πλήκτρα με τα γράμματα, να βάζουν κεφαλαία, τόνους και κενό, άντε και αλλαγή γραμμής", όταν στην Ε' τάξη αυτό μπορεί να διδαχτεί σε 15 λεπτά; Τι προσφέρει παιδαγωγικώς σε παιδιά που δεν έχουν μάθει ακόμα να γράφουν με το μολύβι καθαρά τα γράμματα, να μάθουν να τα "πατάνε" στο πληκτρολόγιο (το οποίο παρεπιπτόντως τα έχει και σε πολύ μπερδεμένη διάταξη που δεν έχει σχέση με την σειρά με την οποία τα μάθαν στην τάξη) ; Τι προσφέρει το "μοντελοποιώ με εννοιολογικούς χάρτες" να γίνει με υπολογιστή, όταν μπορεί να γίνει άνετα με χαρτί και χρωματιστά μολύβια; Το "ζωγραφική με γεωμετρικά σχήματα" γιατί πρέεπι να διδάσκεται από πληροφορικό και όχι από τον εικαστικό (αν πούμε ότι θα έχουμε ειδικότητες στο δημοτικό) ή από τον δάσκαλο (αν πούμε ότι δεν θα έχουμε) που θα χρησιμοποιήσει τους υπολογιστές στο μάθημά του;
Κι όλα αυτά τα ερωτήματα μόνο για την Α' δημοτικού....

Εν κατακλείδι, η δημιουργία προγράμματος σπουδών για την προσχολική και δημοτική εκπαίδευση ήταν ένα καλό βήμα, αλλά ακόμα λείπει μία σοβαρή και εμπεριστατωμένη μελέτη σχετικά με τα παιδαγωγικά οφέλη της εισαγωγής της πληροφορικής στην Αθμια. Επίσης, έτσι όπως μπορεί να το καταλάβει το δικό μου το μυαλουδάκι, είναι απαραίτητο να χωριστεί το μάθημα "χρήση Η/Υ" από το μάθημα "πληροφορική". Γιατί η πληροφορική μπορεί να διδαχτεί και χωρίς Η/Υ (βλέπε unplugged). Η χρήση όχι. Αλλά για την χρήση μάλλον δεν χρειάζονται επιστήμονες πληροφορικής.
Επίσης, πρέπει να ξεκαθαριστεί και το θέμα των προσόντων. Παιδαγωγική επιστήμη αυτή τη στιγμή, έχουν σπουδάσει μόνο οι δάσκαλοι (παιδαγωγικά τμήματα) και οι τελειόφοιτοι της ΑΣΠΑΙΤΕ. Όλες οι άλλες "καθηγητικές" σχολές είναι καθηγητικές κατ' επίφαση και μόνον. Γιατί ο λόγος και ο σκοπός ίδρυσής τους ήταν η διδασκαλία και επέκταση της επιστήμης της φυσικής, χημείας, φιλολογίας, πληροφορικής και πάει λέγοντας, και όχι της παιδαγωγικής. Τα όποια μαθήματα προσθέθηκαν σε μεταγενέστερα χρόνια, με κατεύθυνση την παιδαγωγική και την διδασκαλία, προσθέθηκαν από ανάγκη και μόνο γιατί οι διοικήσεις των σχολών κατάλαβαν ότι μόνο στην εκπαίδευση μπορούσαν να αποκατασταθούν επαγγελματικά οι απόφοιτοί τους. Αυτό όμως δεν αλλάζει τον χαρακτήρα των σχολών αυτών.



Αυτά τα λίγα  ;D

Αποσυνδεδεμένος dijkstra

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 57
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
@happiness
Συγχαρητήρια για τις απόψεις σου, οι οποίες είναι οι πιο αντικειμενικές και τεκμηριωμένες που έχω διαβάσει μέχρι στιγμής.

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
@happiness
Συγχαρητήρια για τις απόψεις σου, οι οποίες είναι οι πιο αντικειμενικές και τεκμηριωμένες που έχω διαβάσει μέχρι στιγμής.
dijkstra με κολακεύεις πραγματικά.
Πιστεύω ότι και οι δικές σου απόψεις θα γινόταν πιο κατανοητές από τους αναγνώστες του φόρουμ εάν τις εξέφραζες καλύτερα. Εγώ πάντως συμφωνώ σε αρκετά από αυτά που γράφεις, αν και όχι σε όλα, όπως πχ το ότι όποιος υποστηρίζει την ένταξη της ειδικότητας στο δημοτικό, το κάνει σκεφτόμενος μόνο τον διορισμό του.

Αποσυνδεδεμένος baarli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 326
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απλή λογική γιατί ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΜΕΤΑΤΑΞΗ!

ΑΝ το μάθημα της πληροφορικής επεκταθεί σε όλα τα δημοτικά ΤΟΤΕ θα προκύψουν άπειρες θέσεις οπότε δεν χρειάζεται να βιαστείτε.

ΑΝ με το που τελειώσει το ΕΣΠΑ αλλάξει γνώμη ο τότε υπουργός παιδείας και τελικά δεν επεκταθεί το μάθημα της πληροφορικής σε όλα τα δημοτικά ΤΟΤΕ θα βρεθούν όσοι κάνανε μετάταξη στο δημοτικό χωρίς αντικείμενο, ξεκρέμαστοι με την απειλή απόλυσης!

ΠΡΟΣΟΧΗ ΛΟΙΠΟΝ!
ΜΗΝ ΠΕΣΕΤΕ ΣΤΗΝ ΠΑΓΙΔΑ, ΠΡΩΤΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΜΕΤΑΤΑΞΗ!

από εκεί και πέρα, το αν θα πρέπει να υπάρχει το μάθημα στα δημοτικά ή όχι, δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη, ας απαντήσει κάποιος πιο ειδικός.

« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 22, 2012, 02:49:46 μμ από baarli »

Αποσυνδεδεμένος gpapage

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1313
    • Προφίλ
Happiness, χαίρομαι να διαβάζω τέτοιες αναλύσεις, ακόμα και αν σε αρκετά θέματα διαφωνώ μαζί σου.

Σχετικά με το αν πρέπει να μπαίνει ένας δάσκαλος μόνο ή περισσότεροι σε τάξεις του δημοτικού. Αυτό πιστεύω μπορείς να το διαπιστώσεις η ίδια συγκρίνοντας τις δικές σου σπουδές στο δημοτικό σε σχέση με τις συνθήκες που υπάρχουν τώρα. Προσωπικά θυμάμαι να έχουμε μόνο γυμναστή και δάσκαλο. Δεν θα αναφέρω καν το μάθημα της πληροφορικής... Βλέπω τη δουλειά που κάνουν τα παιδιά στη μουσική, στη θεατρολογία, στα εικαστικά και τα ζηλεύω πραγματικά. Υπάρχει δάσκαλος που για το μάθημα της θεατρολογίας θα ετοιμάζει για κάθε μάθημα ειδικές δραστηριότητες; Που στα εικαστικά δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να εκφραστούν με 1000 διαφορετικούς τρόπους και όχι μόνο με μολύβια στο χαρτί; Είμαι 1000% πεπεισμένος ότι οι ειδικότητες έχουν θέση στο δημοτικό για τα συγκεκριμένα αντικείμενα, γιατί προσφέρουν στα παιδιά πολλά!

Για το αν πρέπει τα παιδιά γενικά να διδάσκονται τα συγκεκριμένα αντικείμενα... Πλέον όλα τα παιδιά (όπως και εγώ όταν ήμουν στην Α' Δημοτικού) είναι ήδη γραμμένα σε δραστηριότητες εκτός σχολείου. Οι περισσότεροι γονείς πληρώνουν φροντιστήρια για να μάθουν τα παιδιά τους από την πρώτη δημοτικού αγγλικά, μουσική, πληροφορική, αθλητικές δραστηριότητες κτλ. Τα παιδιά είναι ήδη εξοικειωμένα με τα αντικείμενα αυτά και το βλέπουμε στην καθημερινή μας επαφή μαζί τους. Γιατί να πρέπει να πληρώνουν οι γονείς φροντιστήρια όταν όλα αυτά μπορεί να τους τα προσφέρει το σχολείο;

Όσον αφορά τα αναλυτικά προγράμματα. Εδώ θα με βρεις σύμφωνο. Είναι σαφές ότι το υπουργείο έχει μπερδέψει την έννοια της "πληροφορικής" με τα "ΤΠΕ". Αυτό οφείλεται κατά τη γνώμη μου στην έλλειψη επιστημόνων πληροφορικής στο υπουργείο ή σε θέσεις συμβούλων, όπως και στην ύπαρξη αρκετών "παλιών" συναδέλφων σε καίριες θέσεις με αντιλήψεις απαρχαιωμένες... Κακός σχεδιασμός, έλλειψη επίσημου υποστηρικτικού υλικού, ανύπαρκτες υποδομές... Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι επειδή εκείνοι είναι άσχετοι, εμείς θα ακολουθούμε τυφλά το πρόγραμμα που έχουν αντιγράψει από τη λειτουργία των παλιών ολοήμερων! Εκεί χρειάζεται η επιστημονική μας κατάρτιση για να διαμορφώσουμε το δικό μας πρόγραμμα σπουδών, όπως εμείς θεωρούμε ότι προάγεται η επιστήμη μας.

Και μια ένσταση σε αυτό που αναφέρεις για τα μολύβια και τη ζωγραφική... Όταν μαθαίνουμε στα πρωτάκια να ζωγραφίζουν στον υπολογιστή, δεν είναι στους διδακτικούς μας στόχους η αντικατάσταση του χαρτιού από την οθόνη του υπολογιστή ή του μολυβιού από το ποντίκι, ούτε καν να γίνουν καλοί στη ζωγραφική… Στόχος είναι να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά τις δυνατότητες που έχουν μέσω του Η/Υ, να μάθουν να χειρίζονται το ποντίκι με ακρίβεια. Και φυσικά δεν θα μείνουμε εκεί… Όταν τους μαθαίνουμε να γράφουν στο Word τα γράμματα, τα παιδιά συνειδητοποιούν ότι ο υπολογιστής δεν είναι μόνο παιχνίδι, αλλά μπορούν να δουλεύουν με αυτόν και να μαθαίνουν μέσα από αυτόν. Αντίθετα στην Πέμπτη δημοτικού που αναφέρεις, το πιο δύσκολο για μένα είναι κάθε χρόνο να πείσω τα παιδιά ότι πρέπει να σταματήσουν τα greeklish και να βάζουν τόνους. Αναλώνουμε μερικές εβδομάδες σε ασκήσεις με γράψιμο, όταν θα μπορούσαμε να τους διδάσκουμε δημιουργία video, scratch, δημιουργία ιστοσελίδων και άλλα πολλά. Θα το έχεις δει και η ίδια αφού δουλεύεις σε δημοτικό, εκτός αν τα είχαν διδαχθεί από πέρσι.

Όσο για την επιμόρφωση... Εδώ πιστεύω ότι ειδικά στο δημοτικό θα πρέπει να πηγαίνουν μόνο άτομα επιμορφωμένα, με παιδαγωγική επάρκεια. Όχι ότι οι υπόλοιποι πρέπει να αποκλειστούν, αλλά να έχουν τη δυνατότητα να περάσουν από κάποια επιμόρφωση προτού βρεθούν στην πρωτοβάθμια, αλλιώς είναι ακατάλληλοι για να διδάσκουν σε μικρά παιδιά. Και σίγουρα άτομα που δεν επιθυμούν να διδάσκουν στην πρωτοβάθμια δεν πρέπει να βρίσκονται εκεί. Όπως είπε παραπάνω η Χριστίνα υπάρχει πάντα και η επιλογή της παραίτησης.

Τέλος, για τα κλαδικά ζητήματα... Δυστυχώς οι ίδιοι ευθυνόμαστε σε μεγάλο βαθμό στην απαξίωση του μαθήματος από το Γυμνάσιο και το Λύκειο. Ενώ θα έπρεπε να είναι βασικότατο μάθημα, κατάντησε να είναι αδιάφορο λόγω του φτωχού προγράμματος σπουδών, "η ώρα του παιδιού" όπως το χαρακτηρίζουν εκπαιδευτικοί άλλων ειδικοτήτων, με πλήθος συναδέλφων που είτε δεν είναι καν πληροφορικοί ή έχουν διοριστεί κατόπιν αστείων διαγωνισμών ΑΣΕΠ (με 3 μήνες προϋπηρεσία)... Με αποκορύφωμα την σχεδόν "εξαφάνιση" του μαθήματος από το Λύκειο! Και αντί να διεκδικούμε την ισχυροποίηση του κλάδου βλέπω ότι υπάρχουν άτομα ακόμα που χτυπάνε πισώπλατα συναδέλφους που έχουμε το θράσος να βρίσκουμε δουλειά στο δημοτικό! Και βάζουν και μπροστά "το καλό των παιδιών", όταν το μόνο που τους απασχολεί είναι οι 24 ώρες, οι ώρες που χάνουν ως υπεύθυνοι εργαστηρίου και άλλα πολλά...

Υ.Γ. Happiness προφανώς δεν αναφέρομαι σε σένα με την τελευταία φράση...

Αποσυνδεδεμένος thymiaras

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 458
    • Προφίλ
Και βάζουν και μπροστά "το καλό των παιδιών", όταν το μόνο που τους απασχολεί είναι οι 24 ώρες, οι ώρες που χάνουν ως υπεύθυνοι εργαστηρίου και άλλα πολλά...

Πλάκα πλάκα το +6 (οι και περισσότερες για πάρα πολλούς συναδέλφους λόγω μη συμπλήρωσης ωραρίου) διδακτικές ώρες στα καλά καθούμενα δεν θα καθόταν σε κανέναν μας καλά, ειδικά αν είχαμε πολλά χρόνια διορισμένοι στην β/θμια. Προσωπικά πέρυσι ήμουν σε εαεπ και φέτος σε γυμνάσιο. Φέτος αισθάνομαι σαν να κάνω διακοπές ! Στο δημοτικό είχα τουλάχιστον πενταπλάσιο φόρτο εργασίας. Οπότε καταλαβαίνω τους συναδέλφους που δεν θέλουν να πάνε στα δημοτικά και φυσικό είναι να προσπαθούν να "ντύσουν" αυτόν τους τον φόβο ή την βαρεμάρα με ιδεολογικό μανδύα και πρόφαση το "καλό των παιδιών" αν και ίσως σε πολλά από τα επιχειρήματα τους να έχουν κάποιο δίκιο.

Αποσυνδεδεμένος Empire

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 124
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Να μιλάς καλύτερα, και να χρησιμοποιείς πιο κόσμιες εκφράσεις. Λυπάμαι για σένα ειδικά αν είσαι εκπαιδευτικούς που μάλιστα θέλει να μπει σε τάξη δημοτικού. Έτσι θα αντιμετωπίζεις τους μαθητές που θα διαφωνούν μαζί σου? Αν δεν μπορείς να κάνεις διάλογο δεν έχει νόημα να παρεμβαίνεις στην συζήτηση.
Παρεμπιπτόντως το μήνυμα σου περιγράφει ακριβώς τη συμπεριφορά σου. Δεν έχεις κανένα επιχείρημα παρά μόνο χαρακτηρισμούς.

Δεν είσαι μαθητής μου και προσωπικά απεχθάνομαι αυτά τα "δήθεν" και τους  καθωσπρεπισμούς,οπότε και τα περί διαφωνιών-μαθητές κ.λ.π δε με πείθουν,ούτε μ'απασχολούν.Δεν χρειάζεται να παραθέσω κανένα επιχείρημα για να πείσω ειδικά έσενα απο την στιγμή που σου έχουν χιλιοαπαντήσει με επιχειρήματα αρκετοί συνάδελφοι.
Δεν δίνω συνέχεια γιατί ειλικρινά έχω βαρεθεί αυτή την μιζέρια-καχυποψία-αρνητισμό που διέπουν αρκετούς εκπαιδευτικούς....!!!
Ως κλάδος βρισκόμαστε σ'ένα πολύ κρίσιμο σταυροδρόμι και πρέπει να επιλέξουμε ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ πως θα κινηθούμε στο εξής και με το(πρόσφατο) παρελθόν που έχει αυτός ο "χιλιοδαρμένος" κλάδος τον οποίο εκμεταλλεύτηκαν άθλια διάφορες πολιτκές ηγεσίες και άλλες ειδικότητες εγώ επιλέγω να κάνω μια νέα αρχή.Δεν έχω καμμία διάθεση ν'αποδεικνύω συνεχώς την αξία της πληροφορικής στην εκπαίδευση(ως πότε πια)....αυτά θέλω να πιστεύω ανήκουν στο παρελθόν και σ'άλλες "εποχές" και τ'αναδεικνύουν κάποια "περίεργα μυαλά" που έχουν διφορούμενη σχέση με την πληροφορική.....!!!

Αποσυνδεδεμένος ekalaitz

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 568
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ86
    • Προφίλ
Και βάζουν και μπροστά "το καλό των παιδιών", όταν το μόνο που τους απασχολεί είναι οι 24 ώρες, οι ώρες που χάνουν ως υπεύθυνοι εργαστηρίου και άλλα πολλά...

Πλάκα πλάκα το +6 (οι και περισσότερες για πάρα πολλούς συναδέλφους λόγω μη συμπλήρωσης ωραρίου) διδακτικές ώρες στα καλά καθούμενα δεν θα καθόταν σε κανέναν μας καλά, ειδικά αν είχαμε πολλά χρόνια διορισμένοι στην β/θμια. Προσωπικά πέρυσι ήμουν σε εαεπ και φέτος σε γυμνάσιο. Φέτος αισθάνομαι σαν να κάνω διακοπές ! Στο δημοτικό είχα τουλάχιστον πενταπλάσιο φόρτο εργασίας. Οπότε καταλαβαίνω τους συναδέλφους που δεν θέλουν να πάνε στα δημοτικά και φυσικό είναι να προσπαθούν να "ντύσουν" αυτόν τους τον φόβο ή την βαρεμάρα με ιδεολογικό μανδύα και πρόφαση το "καλό των παιδιών" αν και ίσως σε πολλά από τα επιχειρήματα τους να έχουν κάποιο δίκιο.

Δε λες +10 και βάλε... Προσωπικά πιστεύω ότι πολλοί συνάδελφοι θα προτιμήσουν να παραιτηθούν απο το να πάνε στην Πρωτοβάθμια, ειδικά οι ΠΕ19 που είναι και Πανεπιστημίου και έχουν τρομερές γνώσεις αλλά και οι Μηχανικοί ΕΜΠ, ΑΠΘ θα έχουν καλύτερη μοίρα στον ιδιωτικό τομέα. Ευτυχώς για να μείνουν κενές οι θέσεις για μας τους υπόλοιπους που μας αρέσει η πρωτοβάθμια και ειδικά εμάς των ΤΕΙ που θα τα βρούμε σκούρα στον ιδιωτικό τομέα.

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
Σχετικά με το αν πρέπει να μπαίνει ένας δάσκαλος μόνο ή περισσότεροι σε τάξεις του δημοτικού. Αυτό πιστεύω μπορείς να το διαπιστώσεις η ίδια συγκρίνοντας τις δικές σου σπουδές στο δημοτικό σε σχέση με τις συνθήκες που υπάρχουν τώρα. Προσωπικά θυμάμαι να έχουμε μόνο γυμναστή και δάσκαλο. Δεν θα αναφέρω καν το μάθημα της πληροφορικής... Βλέπω τη δουλειά που κάνουν τα παιδιά στη μουσική, στη θεατρολογία, στα εικαστικά και τα ζηλεύω πραγματικά. Υπάρχει δάσκαλος που για το μάθημα της θεατρολογίας θα ετοιμάζει για κάθε μάθημα ειδικές δραστηριότητες; Που στα εικαστικά δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να εκφραστούν με 1000 διαφορετικούς τρόπους και όχι μόνο με μολύβια στο χαρτί; Είμαι 1000% πεπεισμένος ότι οι ειδικότητες έχουν θέση στο δημοτικό για τα συγκεκριμένα αντικείμενα, γιατί προσφέρουν στα παιδιά πολλά!
Τα μαθήματα καλώς έχουν κάνει κι έχουν μπει στο πρόγραμμα. Οι διαφορετικοί δάσκαλοι δεν ξέρω αν είναι καλό. Όσο αφορά το ερώτημά σου "Υπάρχει δάσκαλος που για το μάθημα της θεατρολογίας θα ετοιμάζει για κάθε μάθημα ειδικές δραστηριότητες;" σε παραπέμπω αρχικά στο δικό μου ερώτημα "Μας νοιάζει που οι δάσκαλοι μπορεί να μην ξέρουν να διδάξουν γυμναστική/πληροφορική/μουσική/αγγλικά/κτλ;;;".
Προσωπικά δεν είμαι κατασταλαγμένη στο αν είναι καλό να υπάρχουν διαφορετικοί δάσκαλοι στο δημοτικό ή όχι. Βλέπω θετικά και αρνητικά και στις δύο περιπτώσεις. Εάν υπάρχει ένας, το θετικό από το δέσιμο παιδιών-εκπαιδευτικού είναι προφανές. Θετικό επίσης και η ελευθερία διαχείρισης του χρόνου και των θεμάτων. Θετικό η σταθερή και ενιαία αντιμετώπιση/συμπεριφορά με την οποία θα έρχονται σε επαφή τα παιδιά. Αρνητικό το γεγονός ότι προφανώς ένας άνθρωπος δεν μπορεί να είναι παντογνώστης και δεν μπορεί να φτάσει μέχρι το βέλτιστο επίπεδο ΚΑΙ τα μαθηματικά ΚΑΙ την ιστορία ΚΑΙ την θεατρολογία ΚΑΙ την μουσική ΚΑΙ ... ΚΑΙ... Εάν υπάρχουν πολλοί, αρνητικό είναι η σύγχηση που προκαλείται στα παιδιά. Η "κατηγοριοποίηση" στα μάτια των παιδιών (Εμείς των ειδικοτήτων είμαστε πάντα ένα "σκαλί" παρακάτω για τα παιδιά, απ' ότι ο δάσκαλος, και είναι φυσιολογικό γιατί στην σημερινή κοινωνία όπου τα παιδιά μεγαλώνονται από περιορισμένο αριθμό ατόμων, τα ίδια δεν μπορούν με την σειρά τους να αποδεχτούν εξίσου πάρα πολλές "φιγούρες εξουσίας". Εάν είχαμε κοινωνική ανατροφή των παιδιών μπορεί και να μην ήταν θέμα αυτό). Αρνητικό ο κατακερματισμός των θεμάτων σε βάρος της διαθεματικότητας. Θετικό ο καταμερισμός του φόρτου εργασίας της προετοιμασίας του μαθήματος σε περρισότερους ανθρώπους. Θετικό οι εξειδικευμένες γνώσεις.
Όλα αυτά είναι ανάκατα στο μυαλό μου, και λογικό είναι, γιατί εγώ δεν είμαι επιστήμονας της παιδαγωγικής ούτε έχω κάνει καμία εμπεριστατωμένη έρευνα για να βγάλω κάποια συμπεράσματα. Απλά κατεβάζει η κούτρα μου διάφορες ιδέες (όπως πχ η καθιέρωση της συνδιδασκαλίας ως προσπάθεια ανακατώματος των δύο περιπτώσεων) τις οποίες θεωρώ πεφωτισμένες και σωστές. Όπως όλοι  ;D

Για το αν πρέπει τα παιδιά γενικά να διδάσκονται τα συγκεκριμένα αντικείμενα... Πλέον όλα τα παιδιά (όπως και εγώ όταν ήμουν στην Α' Δημοτικού) είναι ήδη γραμμένα σε δραστηριότητες εκτός σχολείου. Οι περισσότεροι γονείς πληρώνουν φροντιστήρια για να μάθουν τα παιδιά τους από την πρώτη δημοτικού αγγλικά, μουσική, πληροφορική, αθλητικές δραστηριότητες κτλ. Τα παιδιά είναι ήδη εξοικειωμένα με τα αντικείμενα αυτά και το βλέπουμε στην καθημερινή μας επαφή μαζί τους. Γιατί να πρέπει να πληρώνουν οι γονείς φροντιστήρια όταν όλα αυτά μπορεί να τους τα προσφέρει το σχολείο;
Επειδή το κάνουν οι γονείς δεν σημαίνει ότι είναι και σωστό. Το σχολείο δεν υπάρχει για να συμμαζεύει τα ασυμμάζευτα των γονιών.


Όσον αφορά τα αναλυτικά προγράμματα. Εδώ θα με βρεις σύμφωνο. Είναι σαφές ότι το υπουργείο έχει μπερδέψει την έννοια της "πληροφορικής" με τα "ΤΠΕ". Αυτό οφείλεται κατά τη γνώμη μου στην έλλειψη επιστημόνων πληροφορικής στο υπουργείο ή σε θέσεις συμβούλων, όπως και στην ύπαρξη αρκετών "παλιών" συναδέλφων σε καίριες θέσεις με αντιλήψεις απαρχαιωμένες... Κακός σχεδιασμός, έλλειψη επίσημου υποστηρικτικού υλικού, ανύπαρκτες υποδομές... 
Εμένα κατά την γνώμη μου οφείλεται στο γεγονός ότι το υπουργείο έχει άλλο στόχο για την εκπαίδευση, απ' αυτόν που έχουμε εσύ και γω. [enter here πολιτική συζήτηση]

Και μια ένσταση σε αυτό που αναφέρεις για τα μολύβια και τη ζωγραφική... Όταν μαθαίνουμε στα πρωτάκια να ζωγραφίζουν στον υπολογιστή, δεν είναι στους διδακτικούς μας στόχους η αντικατάσταση του χαρτιού από την οθόνη του υπολογιστή ή του μολυβιού από το ποντίκι, ούτε καν να γίνουν καλοί στη ζωγραφική… Στόχος είναι να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά τις δυνατότητες που έχουν μέσω του Η/Υ, να μάθουν να χειρίζονται το ποντίκι με ακρίβεια. Και φυσικά δεν θα μείνουμε εκεί… Όταν τους μαθαίνουμε να γράφουν στο Word τα γράμματα, τα παιδιά συνειδητοποιούν ότι ο υπολογιστής δεν είναι μόνο παιχνίδι, αλλά μπορούν να δουλεύουν με αυτόν και να μαθαίνουν μέσα από αυτόν.
Για "χαρτί και μολύβι" μίλησα στους εννοιολογικούς χάρτες, όχι στην ζωγραφική. Στην ζωγραφική θεωρώ ότι ο ΗΥ μπορεί να αξιοποιηθεί, αλλά δεν θεωρώ απαραίτητο να αξιοποιηθεί από τον πληροφορικό. Μπορεί να αξιοποιηθεί και από τον εικαστικό, ή τον δάσκαλο. Και θα ρωτήσω ξανά. Τι προσφέρει παιδαγωγικά στα παιδιά να "μάθουν να χειρίζονται το ποντίκι με ακρίβεια"; Απλά για να μπορούν να κάνουν χρήση του ΗΥ; Οκ. Αλλά δεν είναι ανάγκη να το ζορίζουμε από την Α' δημοτικού αυτό. Άσε να πάνε στην Ε' και θα μάθουν να χειρίζονται το ποντίκι σε ένα μάθημα, γιατί πλέον η αντίληψή τους θα τους το επιτρέπει αυτό. Και το πάω παραπέρα. Γιατί να συνειδητοποιήσουν "ότι ο υπολογιστής δεν είναι μόνο παιχνίδι, αλλά μπορούν να δουλεύουν με αυτόν και να μαθαίνουν μέσα από αυτόν"; Γιατί πρέπει να υπάρχει ειδικό μάθημα για να γίνει αυτό; Και το μολύβι το χρησιμοποιούν και για "δουλειά" (γράφουν γραμματική) και για "παιχνίδι" (ζωγραφίζουν). Πρέπει να κάνει ο δάσκαλος ειδικό μάθημα για να το συνειδητοποιήσουν τα παιδιά; Ο ΗΥ είναι ένα εργαλείο, όπως όλα τα άλλα (το μολύβι, ο χάρακας, ο διαβήτης). Απλά είναι πιο πολυδύναμο. Δεν βλέπω όμως γιατί αυτό το εργαλείο πρέπει να έχει διαφορετική αντιμετώπιση από τα υπόλοιπα εργαλεία; Κι αν πάλι αποφασίσουμε ότι θέλουμε οπωσδήποτε να εντάξουμε αυτό το εργαλείο στην εκπαιδέυση, γιατί πρέπει να σκοτωνόμαστε να μάθουμε στα παιδιά να χρησιμοποιούν τον ίδιο ΗΥ που χρησιμοποιεί και ένας προγραμματιστής, ένας αρχιτέκτονας, ένας gamer, ένας ότινάναι; Γιατί να μην επιδιώξουμε την δημιουργία ενός "ειδικού εργαλείου" με αιτία και στόχο την εκπαίδευση; Ποιος είπε ότι το ποντίκι, και όχι ένα trackball, είναι πιο κατάλληλο και εύκολο στην χρήση από τα παιδιά; Ποιος είπε ότι το qwerty πληκτρολόγιο είναι το κατάλληλο για τα παιδιά; Και πολλά άλλα.. Αντιλαμβάνεσαι αμέσως αμέσως, ότι ένας ΗΥ φτιαγμένος για την τάξη, θα ήταν και πιο εύκολος στην εκμάθηση και στην χρήση του και από τους δασκάλους, έτσι ώστε να μην ισχύει πλέον το επιχείρημα "οι δάσκαλοι δεν ξέρουν".

Όσο για την επιμόρφωση... Εδώ πιστεύω ότι ειδικά στο δημοτικό θα πρέπει να πηγαίνουν μόνο άτομα επιμορφωμένα, με παιδαγωγική επάρκεια. Όχι ότι οι υπόλοιποι πρέπει να αποκλειστούν, αλλά να έχουν τη δυνατότητα να περάσουν από κάποια επιμόρφωση προτού βρεθούν στην πρωτοβάθμια, αλλιώς είναι ακατάλληλοι για να διδάσκουν σε μικρά παιδιά. Και σίγουρα άτομα που δεν επιθυμούν να διδάσκουν στην πρωτοβάθμια δεν πρέπει να βρίσκονται εκεί. Όπως είπε παραπάνω η Χριστίνα υπάρχει πάντα και η επιλογή της παραίτησης.
Ναι, οκ. Μόνο που όταν λέμε "κάποια επιμόρφωση προτού βρεθούν στην πρωτοβάθμια" εννοούμε πλέον επιμόρφωση χρόνων, όχι μηνών (δεύτερες σπουδές ουσιαστικά). Αλλιώς θα συμφωνήσω με τον/την dijkstra ότι θα είμαστε για γέλια.

Και αντί να διεκδικούμε την ισχυροποίηση του κλάδου βλέπω ότι υπάρχουν άτομα ακόμα που χτυπάνε πισώπλατα συναδέλφους που έχουμε το θράσος να βρίσκουμε δουλειά στο δημοτικό! Και βάζουν και μπροστά "το καλό των παιδιών", όταν το μόνο που τους απασχολεί είναι οι 24 ώρες, οι ώρες που χάνουν ως υπεύθυνοι εργαστηρίου και άλλα πολλά...

Υ.Γ. Happiness προφανώς δεν αναφέρομαι σε σένα με την τελευταία φράση...
Το κατάλαβα. Μόνο που νομίζω ότι πέφτεις και συ στην ίδια "λούμπα" με τον/την dijkstra  :)

Αποσυνδεδεμένος gpapage

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1313
    • Προφίλ
Τα μαθήματα καλώς έχουν κάνει κι έχουν μπει στο πρόγραμμα. Οι διαφορετικοί δάσκαλοι δεν ξέρω αν είναι καλό. Όσο αφορά το ερώτημά σου "Υπάρχει δάσκαλος που για το μάθημα της θεατρολογίας θα ετοιμάζει για κάθε μάθημα ειδικές δραστηριότητες;" σε παραπέμπω αρχικά στο δικό μου ερώτημα "Μας νοιάζει που οι δάσκαλοι μπορεί να μην ξέρουν να διδάξουν γυμναστική/πληροφορική/μουσική/αγγλικά/κτλ;;;".
Προσωπικά δεν είμαι κατασταλαγμένη στο αν είναι καλό να υπάρχουν διαφορετικοί δάσκαλοι στο δημοτικό ή όχι. Βλέπω θετικά και αρνητικά και στις δύο περιπτώσεις. Εάν υπάρχει ένας, το θετικό από το δέσιμο παιδιών-εκπαιδευτικού είναι προφανές. Θετικό επίσης και η ελευθερία διαχείρισης του χρόνου και των θεμάτων. Θετικό η σταθερή και ενιαία αντιμετώπιση/συμπεριφορά με την οποία θα έρχονται σε επαφή τα παιδιά. Αρνητικό το γεγονός ότι προφανώς ένας άνθρωπος δεν μπορεί να είναι παντογνώστης και δεν μπορεί να φτάσει μέχρι το βέλτιστο επίπεδο ΚΑΙ τα μαθηματικά ΚΑΙ την ιστορία ΚΑΙ την θεατρολογία ΚΑΙ την μουσική ΚΑΙ ... ΚΑΙ... Εάν υπάρχουν πολλοί, αρνητικό είναι η σύγχηση που προκαλείται στα παιδιά. Η "κατηγοριοποίηση" στα μάτια των παιδιών (Εμείς των ειδικοτήτων είμαστε πάντα ένα "σκαλί" παρακάτω για τα παιδιά, απ' ότι ο δάσκαλος, και είναι φυσιολογικό γιατί στην σημερινή κοινωνία όπου τα παιδιά μεγαλώνονται από περιορισμένο αριθμό ατόμων, τα ίδια δεν μπορούν με την σειρά τους να αποδεχτούν εξίσου πάρα πολλές "φιγούρες εξουσίας". Εάν είχαμε κοινωνική ανατροφή των παιδιών μπορεί και να μην ήταν θέμα αυτό). Αρνητικό ο κατακερματισμός των θεμάτων σε βάρος της διαθεματικότητας. Θετικό ο καταμερισμός του φόρτου εργασίας της προετοιμασίας του μαθήματος σε περρισότερους ανθρώπους. Θετικό οι εξειδικευμένες γνώσεις.
Όλα αυτά είναι ανάκατα στο μυαλό μου, και λογικό είναι, γιατί εγώ δεν είμαι επιστήμονας της παιδαγωγικής ούτε έχω κάνει καμία εμπεριστατωμένη έρευνα για να βγάλω κάποια συμπεράσματα. Απλά κατεβάζει η κούτρα μου διάφορες ιδέες (όπως πχ η καθιέρωση της συνδιδασκαλίας ως προσπάθεια ανακατώματος των δύο περιπτώσεων) τις οποίες θεωρώ πεφωτισμένες και σωστές. Όπως όλοι  ;D

Βλέπω να αναφέρεις αρκετά θετικά και δύο αρνητικά, δηλαδή "τη σύγχυση που προκαλείται στα παιδιά" εξαιτίας των διαφορετικών εκπαιδευτικών και την κατηγοριοποίηση δασκάλος>πληροφορικός. Το πρώτο είναι ένα επιχείρημα που χρησιμοποίησαν πέρσι κάποιοι δάσκαλοι στην αρχή της χρονιάς σε συζητήσεις που είχα μαζί τους. Έβλεπαν τα παιδιά να δυσκολεύονται στις μετακινήσεις τάξη-εργαστήριο-τάξη, στο αυξημένο ωράριο, τα έβλεπαν κουρασμένα το μεσημέρι στο σπίτι. Στην πορεία διαπίστωσαν ότι δεν ήταν τίποτα άλλο παρά θέμα χρόνου η προσαρμογή στις νέες συνθήκες και το παραδέχτηκαν και οι ίδιοι σε μένα προσωπικά, όταν κατάλαβαν ότι γινόταν σωστή δουλειά από τις ειδικότητες. Μάλιστα είχα την χαρά να το ακούσω από δασκάλα που είχε παιδιά στην πρώτη και στη δευτέρα τάξη. Το μάθημα της πληροφορικής ήταν το αγαπημένο τους! Ειλικρινά μετά από χρόνια σπουδών και στα παιδαγωγικά δεν μπορώ να βρω ούτε ένα λόγο που υπάρχει πρόβλημα για τα παιδιά όταν πχ έχουν γυμναστική με το γυμναστή και μάθημα πληροφορικής με τον πληροφορικό. Μαθήματα παιδαγωγικού περιεχομένου(γλώσσα, αριθμητική, φυσική, περιβάλλον), όντως είναι καλύτερα να τα κάνουν με ένα δάσκαλο, γιατί έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί τη γενικότερη πορεία τους και να τα βοηθάει όπου χρειάζεται. Αλλά, σε μαθήματα ειδικοτήτων που προσφέρουν δεξιότητες στα παιδιά είναι καλύτερα να διδάσκονται από εξειδικευμένο προσωπικό. Δεν είναι τυχαίο ότι τα παιδιά είχαν τόσα χρόνια γυμναστές και μουσικούς χωρίς να ακουστεί το παραμικρό παράπονο... Γιατί άραγε υπάρχει πρόβλημα με την πληροφορική μόνο; Και μάλιστα από διορισμένους συναδέλφους;

Σχετικά με την κατηγοριοποίηση... Δεν βρίσκω το κακό σε κάτι τέτοιο. Αντίστοιχη κατηγοριοποίηση γίνεται και στη σχέση δασκάλου-γονιού. Όπως υπάρχουν και παιδάκια που μπορεί να σέβονται τον καθηγητή της πληροφορικής το ίδιο με το δάσκαλο ή και περισσότερο. Εκεί είναι στο χέρι του δασκάλου και του εκπαιδευτικού ειδικότητας να διαχειριστούν σωστά το θέμα δίνοντας στο παιδί να καταλάβει τι είναι πιο σωστό για το ίδιο. Όσο για τη συνδιδασκαλία, ουσιαστικά κάτι τέτοιο πραγματοποιείται στα 2 χρόνια που κάνω μάθημα στα ΕΑΕΠ. Δεν είναι παρούσα η δασκάλα στο εργαστήριο, αλλά ενημερώνεται για τα πάντα, παρακολουθεί την πρόοδο των παιδιών, συμμετέχει σε κάποιες δραστηριότητες (πχ φέτος φτιάξαμε ηλεκτρονικές τάξεις). Δεν νομίζω ότι είναι απαραίτητη η παρουσία της κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας αν και δεν θα ήταν και κάτι αρνητικό.

Επειδή το κάνουν οι γονείς δεν σημαίνει ότι είναι και σωστό. Το σχολείο δεν υπάρχει για να συμμαζεύει τα ασυμμάζευτα των γονιών.

Υπάρχει κάποιος λόγος που το κάνουν οι γονείς. Αυτή είναι η πραγματικότητα στην κοινωνία. Κάθε πρόγραμμα σπουδών σχεδιάζεται για να καλύψει κάποιες ανάγκες της κοινωνίας. Πχ για κάποιο λόγο διδάσκονται τα παιδιά αγγλικά και όχι σουαχίλι. Όπως και να το κάνουμε τα παιδιά από το νηπιαγωγείο έχουν πρόσβαση σε νέες τεχνολογίες. Αν όχι όλα, τα περισσότερα. Καλύτερα να τα μαθαίνουν σωστά από εξειδικευμένο προσωπικό, παρά μόνα τους στο σπίτι, από γονείς που αρκετές φορές έχουν λιγότερες γνώσεις από τα ίδια τα παιδιά. Διαφορετικά θα είναι εκτεθειμένα σε ανυπολόγιστους κινδύνους. Κάνε μια έρευνα στο σχολείο που διδάσκεις να δεις τι γνώσεις στην πληροφορική έχουν κάποια παιδιά πρώτης και δευτέρας δημοτικού!


Για "χαρτί και μολύβι" μίλησα στους εννοιολογικούς χάρτες, όχι στην ζωγραφική. Στην ζωγραφική θεωρώ ότι ο ΗΥ μπορεί να αξιοποιηθεί, αλλά δεν θεωρώ απαραίτητο να αξιοποιηθεί από τον πληροφορικό. Μπορεί να αξιοποιηθεί και από τον εικαστικό, ή τον δάσκαλο. Και θα ρωτήσω ξανά. Τι προσφέρει παιδαγωγικά στα παιδιά να "μάθουν να χειρίζονται το ποντίκι με ακρίβεια"; Απλά για να μπορούν να κάνουν χρήση του ΗΥ; Οκ. Αλλά δεν είναι ανάγκη να το ζορίζουμε από την Α' δημοτικού αυτό. Άσε να πάνε στην Ε' και θα μάθουν να χειρίζονται το ποντίκι σε ένα μάθημα, γιατί πλέον η αντίληψή τους θα τους το επιτρέπει αυτό. Και το πάω παραπέρα. Γιατί να συνειδητοποιήσουν "ότι ο υπολογιστής δεν είναι μόνο παιχνίδι, αλλά μπορούν να δουλεύουν με αυτόν και να μαθαίνουν μέσα από αυτόν"; Γιατί πρέπει να υπάρχει ειδικό μάθημα για να γίνει αυτό; Και το μολύβι το χρησιμοποιούν και για "δουλειά" (γράφουν γραμματική) και για "παιχνίδι" (ζωγραφίζουν). Πρέπει να κάνει ο δάσκαλος ειδικό μάθημα για να το συνειδητοποιήσουν τα παιδιά; Ο ΗΥ είναι ένα εργαλείο, όπως όλα τα άλλα (το μολύβι, ο χάρακας, ο διαβήτης). Απλά είναι πιο πολυδύναμο. Δεν βλέπω όμως γιατί αυτό το εργαλείο πρέπει να έχει διαφορετική αντιμετώπιση από τα υπόλοιπα εργαλεία; Κι αν πάλι αποφασίσουμε ότι θέλουμε οπωσδήποτε να εντάξουμε αυτό το εργαλείο στην εκπαιδέυση, γιατί πρέπει να σκοτωνόμαστε να μάθουμε στα παιδιά να χρησιμοποιούν τον ίδιο ΗΥ που χρησιμοποιεί και ένας προγραμματιστής, ένας αρχιτέκτονας, ένας gamer, ένας ότινάναι; Γιατί να μην επιδιώξουμε την δημιουργία ενός "ειδικού εργαλείου" με αιτία και στόχο την εκπαίδευση; Ποιος είπε ότι το ποντίκι, και όχι ένα trackball, είναι πιο κατάλληλο και εύκολο στην χρήση από τα παιδιά; Ποιος είπε ότι το qwerty πληκτρολόγιο είναι το κατάλληλο για τα παιδιά; Και πολλά άλλα.. Αντιλαμβάνεσαι αμέσως αμέσως, ότι ένας ΗΥ φτιαγμένος για την τάξη, θα ήταν και πιο εύκολος στην εκμάθηση και στην χρήση του και από τους δασκάλους, έτσι ώστε να μην ισχύει πλέον το επιχείρημα "οι δάσκαλοι δεν ξέρουν".

Μου κάνει εντύπωση η άποψη που έχεις για την επιστήμη της πληροφορικής. Είμαι σίγουρος ότι αν σκεφτείς πιο χαλαρά θα αναθεωρήσεις αρκετά από αυτά που έγραψες στη συγκεκριμένη παράγραφο. Δεν πρόκειται για ένα μηχάνημα. Ούτε θέλουμε να διδάξουμε στα παιδιά πώς να το χρησιμοποιούν. Πρόκειται για έναν επιστημονικό κλάδο, όπως είναι η φυσική, η χημεία, τα μαθηματικά. Πρέπει να ξεφύγουμε από την παγίδα που μας έχουν πετάξει με το δήθεν πρόγραμμα σπουδών. Τα παιδιά πρέπει να μάθουν ότι ο υπολογιστής δεν είναι ένα μηχάνημα, αλλά ένας ολόκληρος κόσμος με απεριόριστες δυνατότητες και με επικίνδυνα μονοπάτια. Εκεί μπορούν να δημιουργήσουν, να εργαστούν, να εκφραστούν, να επικοινωνήσουν...

Ναι, οκ. Μόνο που όταν λέμε "κάποια επιμόρφωση προτού βρεθούν στην πρωτοβάθμια" εννοούμε πλέον επιμόρφωση χρόνων, όχι μηνών (δεύτερες σπουδές ουσιαστικά). Αλλιώς θα συμφωνήσω με τον/την dijkstra ότι θα είμαστε για γέλια.
Συμφωνώ, αλλά τουλάχιστον να υπάρχει κάποια αρχική επιμόρφωση. Άτομα με ανύπαρκτες γνώσης παιδαγωγικής είναι ακατάλληλα για να διδάξουν σε παιδάκια. Εκεί ίσως τους δημιουργήσουν και αυτή την περιβόητη "σύγχυση".

Το κατάλαβα. Μόνο που νομίζω ότι πέφτεις και συ στην ίδια "λούμπα" με τον/την dijkstra  :)
Λυπάμαι αν έκανα κάτι τέτοιο... Αυτά που έγραψα δεν είναι προσωπικές μου υποθέσεις, αλλά μου τα έχουν πει συνάδελφοι που πήγαν φέτος στην πρωτοβάθμια χωρίς να το θέλουν. Δεκτές οι ενστάσεις τους, και εγώ συμφωνώ ότι πρέπει να έχει κάποιες απαλλαγές ο υπεύθυνος εργαστηρίου στην πρωτοβάθμια, αλλά όχι και να απαιτούμε να καταργηθεί το μάθημα με πρόσχημα τη σύγχυση των παιδιών!! Τουλάχιστον να σεβαστούμε την γνώση ανθρώπων που εργάζονται ήδη 6-7 χρόνια στην πρωτοβάθμια και ξαφνικά βλέπουν συναδέλφους να αμφισβητούν την ύπαρξή τους! Γιατί δεν ακούστηκε κάτι τα προηγούμενα 6 χρόνια και ακούγεται τώρα μετά τις ενδεχόμενες μετατάξεις στην πρωτοβάθμια και την απώλεια των προνομίων;

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32750
  • Τελευταία: wwwwww
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1177498
  • Σύνολο θεμάτων: 19400
  • Σε σύνδεση σήμερα: 880
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αύγουστος 21, 2024, 05:10:38 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 2
Επισκέπτες: 972
Σύνολο: 974

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.087 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.