0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Παρακαλώ πολύ να πέσουν οι τόνοι και συζητάμε ότι θέλετε.
Ο συνάδερφος dijkstra είναι προφανώς απο τη Βθμια και τρελαίνεται και μόνο στην ιδέα να πάει στο δημοτικό. Αν κάνω λάθος διόρθωσε με.
Το να προσπαθείς όμως να αποδείξεις ότι ένας ολόκληρος κλάδος είναι ακατάλληλος να διδάξει την επιστήμη του σε μια διαφορετική βαθμίδα εκπαίδευσης και πως είναι καταλληλότερος ένας δάσκαλος....δεν έχει καμία λογική βάση.
Στο οτι κάποιοι άνθρωποι που δουλεύουν χρόνια σε Γυμνάσιο - Λύκειο χρειάζονται επιμόρφωση για να σταθούν στο δημοτικό....συμφωνώ. Και είναι ευθύνη του Υπουργείου να το κάνει για να υποστηρίξει τους ανθρώπους αυτούς. Όμως υπάρχουν μόνιμοι και αδιόριστοι με εμπειρία στη διδασκαλία σε αυτές τις ηλικίες...ακόμα και στην Α δημοτικού που σου φαίνεται εξωφρενικό.
Όσο για τα επιχειρήματά σου ότι δεν χρειάζεται Πληροφορικός στο δημοτικό...έχεις πάρει αρκετές απαντήσεις παραπάνω. Απορώ όμως γιατί δεν ανησυχείς που τα παιδάκια κάνουν Αγγλικά, Γερμανικά, Γαλλικά, Μουσική, Γυμναστική, Εικαστικά με "καθηγητές" και όχι με τους δασκάλους.
Ας γυρίσουμε στην εποχή που ο δάσκαλος κάνει λίγο Γλώσσα και Μαθηματικά, μετά τα βάζει να ζωγραφίσουν και στο τέλος παίζει και μια κασέτα στο μαγνητόφωνο και τραγουδάνε όλοι μαζί. Και εγώ μπορώ να βάλω μουσική στα παιδιά και να τους βάζω να ζωγραφίζουν. Χρειάζομαι πτυχίο;; Για να μην πω οτι τα μαθηματικά μου μπορεί να είναι 10 φορές καλύτερα απο κάποιων δασκάλων. Αυτό είναι το σχολείο που ονειρεύεσαι; Μπορείς να δεις πόσο παράλογα ακούγονται αυτά;
Και μια γενική παρατήρηση (όχι προς τον dijkstra)..Αν κάποιος πάει αναγκαστικά στην Αθμια και δεν θέλει ή δεν το αντέχει, μπορεί πάντα να παραιτηθεί.
@happinessΣυγχαρητήρια για τις απόψεις σου, οι οποίες είναι οι πιο αντικειμενικές και τεκμηριωμένες που έχω διαβάσει μέχρι στιγμής.
Και βάζουν και μπροστά "το καλό των παιδιών", όταν το μόνο που τους απασχολεί είναι οι 24 ώρες, οι ώρες που χάνουν ως υπεύθυνοι εργαστηρίου και άλλα πολλά...
Να μιλάς καλύτερα, και να χρησιμοποιείς πιο κόσμιες εκφράσεις. Λυπάμαι για σένα ειδικά αν είσαι εκπαιδευτικούς που μάλιστα θέλει να μπει σε τάξη δημοτικού. Έτσι θα αντιμετωπίζεις τους μαθητές που θα διαφωνούν μαζί σου? Αν δεν μπορείς να κάνεις διάλογο δεν έχει νόημα να παρεμβαίνεις στην συζήτηση.Παρεμπιπτόντως το μήνυμα σου περιγράφει ακριβώς τη συμπεριφορά σου. Δεν έχεις κανένα επιχείρημα παρά μόνο χαρακτηρισμούς.
Παράθεση από: gpapage στις Ιανουάριος 22, 2012, 03:35:39 μμΚαι βάζουν και μπροστά "το καλό των παιδιών", όταν το μόνο που τους απασχολεί είναι οι 24 ώρες, οι ώρες που χάνουν ως υπεύθυνοι εργαστηρίου και άλλα πολλά... Πλάκα πλάκα το +6 (οι και περισσότερες για πάρα πολλούς συναδέλφους λόγω μη συμπλήρωσης ωραρίου) διδακτικές ώρες στα καλά καθούμενα δεν θα καθόταν σε κανέναν μας καλά, ειδικά αν είχαμε πολλά χρόνια διορισμένοι στην β/θμια. Προσωπικά πέρυσι ήμουν σε εαεπ και φέτος σε γυμνάσιο. Φέτος αισθάνομαι σαν να κάνω διακοπές ! Στο δημοτικό είχα τουλάχιστον πενταπλάσιο φόρτο εργασίας. Οπότε καταλαβαίνω τους συναδέλφους που δεν θέλουν να πάνε στα δημοτικά και φυσικό είναι να προσπαθούν να "ντύσουν" αυτόν τους τον φόβο ή την βαρεμάρα με ιδεολογικό μανδύα και πρόφαση το "καλό των παιδιών" αν και ίσως σε πολλά από τα επιχειρήματα τους να έχουν κάποιο δίκιο.
Σχετικά με το αν πρέπει να μπαίνει ένας δάσκαλος μόνο ή περισσότεροι σε τάξεις του δημοτικού. Αυτό πιστεύω μπορείς να το διαπιστώσεις η ίδια συγκρίνοντας τις δικές σου σπουδές στο δημοτικό σε σχέση με τις συνθήκες που υπάρχουν τώρα. Προσωπικά θυμάμαι να έχουμε μόνο γυμναστή και δάσκαλο. Δεν θα αναφέρω καν το μάθημα της πληροφορικής... Βλέπω τη δουλειά που κάνουν τα παιδιά στη μουσική, στη θεατρολογία, στα εικαστικά και τα ζηλεύω πραγματικά. Υπάρχει δάσκαλος που για το μάθημα της θεατρολογίας θα ετοιμάζει για κάθε μάθημα ειδικές δραστηριότητες; Που στα εικαστικά δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να εκφραστούν με 1000 διαφορετικούς τρόπους και όχι μόνο με μολύβια στο χαρτί; Είμαι 1000% πεπεισμένος ότι οι ειδικότητες έχουν θέση στο δημοτικό για τα συγκεκριμένα αντικείμενα, γιατί προσφέρουν στα παιδιά πολλά!
Για το αν πρέπει τα παιδιά γενικά να διδάσκονται τα συγκεκριμένα αντικείμενα... Πλέον όλα τα παιδιά (όπως και εγώ όταν ήμουν στην Α' Δημοτικού) είναι ήδη γραμμένα σε δραστηριότητες εκτός σχολείου. Οι περισσότεροι γονείς πληρώνουν φροντιστήρια για να μάθουν τα παιδιά τους από την πρώτη δημοτικού αγγλικά, μουσική, πληροφορική, αθλητικές δραστηριότητες κτλ. Τα παιδιά είναι ήδη εξοικειωμένα με τα αντικείμενα αυτά και το βλέπουμε στην καθημερινή μας επαφή μαζί τους. Γιατί να πρέπει να πληρώνουν οι γονείς φροντιστήρια όταν όλα αυτά μπορεί να τους τα προσφέρει το σχολείο;
Όσον αφορά τα αναλυτικά προγράμματα. Εδώ θα με βρεις σύμφωνο. Είναι σαφές ότι το υπουργείο έχει μπερδέψει την έννοια της "πληροφορικής" με τα "ΤΠΕ". Αυτό οφείλεται κατά τη γνώμη μου στην έλλειψη επιστημόνων πληροφορικής στο υπουργείο ή σε θέσεις συμβούλων, όπως και στην ύπαρξη αρκετών "παλιών" συναδέλφων σε καίριες θέσεις με αντιλήψεις απαρχαιωμένες... Κακός σχεδιασμός, έλλειψη επίσημου υποστηρικτικού υλικού, ανύπαρκτες υποδομές...
Και μια ένσταση σε αυτό που αναφέρεις για τα μολύβια και τη ζωγραφική... Όταν μαθαίνουμε στα πρωτάκια να ζωγραφίζουν στον υπολογιστή, δεν είναι στους διδακτικούς μας στόχους η αντικατάσταση του χαρτιού από την οθόνη του υπολογιστή ή του μολυβιού από το ποντίκι, ούτε καν να γίνουν καλοί στη ζωγραφική… Στόχος είναι να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά τις δυνατότητες που έχουν μέσω του Η/Υ, να μάθουν να χειρίζονται το ποντίκι με ακρίβεια. Και φυσικά δεν θα μείνουμε εκεί… Όταν τους μαθαίνουμε να γράφουν στο Word τα γράμματα, τα παιδιά συνειδητοποιούν ότι ο υπολογιστής δεν είναι μόνο παιχνίδι, αλλά μπορούν να δουλεύουν με αυτόν και να μαθαίνουν μέσα από αυτόν.
Όσο για την επιμόρφωση... Εδώ πιστεύω ότι ειδικά στο δημοτικό θα πρέπει να πηγαίνουν μόνο άτομα επιμορφωμένα, με παιδαγωγική επάρκεια. Όχι ότι οι υπόλοιποι πρέπει να αποκλειστούν, αλλά να έχουν τη δυνατότητα να περάσουν από κάποια επιμόρφωση προτού βρεθούν στην πρωτοβάθμια, αλλιώς είναι ακατάλληλοι για να διδάσκουν σε μικρά παιδιά. Και σίγουρα άτομα που δεν επιθυμούν να διδάσκουν στην πρωτοβάθμια δεν πρέπει να βρίσκονται εκεί. Όπως είπε παραπάνω η Χριστίνα υπάρχει πάντα και η επιλογή της παραίτησης.
Και αντί να διεκδικούμε την ισχυροποίηση του κλάδου βλέπω ότι υπάρχουν άτομα ακόμα που χτυπάνε πισώπλατα συναδέλφους που έχουμε το θράσος να βρίσκουμε δουλειά στο δημοτικό! Και βάζουν και μπροστά "το καλό των παιδιών", όταν το μόνο που τους απασχολεί είναι οι 24 ώρες, οι ώρες που χάνουν ως υπεύθυνοι εργαστηρίου και άλλα πολλά... Υ.Γ. Happiness προφανώς δεν αναφέρομαι σε σένα με την τελευταία φράση...
Τα μαθήματα καλώς έχουν κάνει κι έχουν μπει στο πρόγραμμα. Οι διαφορετικοί δάσκαλοι δεν ξέρω αν είναι καλό. Όσο αφορά το ερώτημά σου "Υπάρχει δάσκαλος που για το μάθημα της θεατρολογίας θα ετοιμάζει για κάθε μάθημα ειδικές δραστηριότητες;" σε παραπέμπω αρχικά στο δικό μου ερώτημα "Μας νοιάζει που οι δάσκαλοι μπορεί να μην ξέρουν να διδάξουν γυμναστική/πληροφορική/μουσική/αγγλικά/κτλ;;;". Προσωπικά δεν είμαι κατασταλαγμένη στο αν είναι καλό να υπάρχουν διαφορετικοί δάσκαλοι στο δημοτικό ή όχι. Βλέπω θετικά και αρνητικά και στις δύο περιπτώσεις. Εάν υπάρχει ένας, το θετικό από το δέσιμο παιδιών-εκπαιδευτικού είναι προφανές. Θετικό επίσης και η ελευθερία διαχείρισης του χρόνου και των θεμάτων. Θετικό η σταθερή και ενιαία αντιμετώπιση/συμπεριφορά με την οποία θα έρχονται σε επαφή τα παιδιά. Αρνητικό το γεγονός ότι προφανώς ένας άνθρωπος δεν μπορεί να είναι παντογνώστης και δεν μπορεί να φτάσει μέχρι το βέλτιστο επίπεδο ΚΑΙ τα μαθηματικά ΚΑΙ την ιστορία ΚΑΙ την θεατρολογία ΚΑΙ την μουσική ΚΑΙ ... ΚΑΙ... Εάν υπάρχουν πολλοί, αρνητικό είναι η σύγχηση που προκαλείται στα παιδιά. Η "κατηγοριοποίηση" στα μάτια των παιδιών (Εμείς των ειδικοτήτων είμαστε πάντα ένα "σκαλί" παρακάτω για τα παιδιά, απ' ότι ο δάσκαλος, και είναι φυσιολογικό γιατί στην σημερινή κοινωνία όπου τα παιδιά μεγαλώνονται από περιορισμένο αριθμό ατόμων, τα ίδια δεν μπορούν με την σειρά τους να αποδεχτούν εξίσου πάρα πολλές "φιγούρες εξουσίας". Εάν είχαμε κοινωνική ανατροφή των παιδιών μπορεί και να μην ήταν θέμα αυτό). Αρνητικό ο κατακερματισμός των θεμάτων σε βάρος της διαθεματικότητας. Θετικό ο καταμερισμός του φόρτου εργασίας της προετοιμασίας του μαθήματος σε περρισότερους ανθρώπους. Θετικό οι εξειδικευμένες γνώσεις.Όλα αυτά είναι ανάκατα στο μυαλό μου, και λογικό είναι, γιατί εγώ δεν είμαι επιστήμονας της παιδαγωγικής ούτε έχω κάνει καμία εμπεριστατωμένη έρευνα για να βγάλω κάποια συμπεράσματα. Απλά κατεβάζει η κούτρα μου διάφορες ιδέες (όπως πχ η καθιέρωση της συνδιδασκαλίας ως προσπάθεια ανακατώματος των δύο περιπτώσεων) τις οποίες θεωρώ πεφωτισμένες και σωστές. Όπως όλοι
Επειδή το κάνουν οι γονείς δεν σημαίνει ότι είναι και σωστό. Το σχολείο δεν υπάρχει για να συμμαζεύει τα ασυμμάζευτα των γονιών.
Για "χαρτί και μολύβι" μίλησα στους εννοιολογικούς χάρτες, όχι στην ζωγραφική. Στην ζωγραφική θεωρώ ότι ο ΗΥ μπορεί να αξιοποιηθεί, αλλά δεν θεωρώ απαραίτητο να αξιοποιηθεί από τον πληροφορικό. Μπορεί να αξιοποιηθεί και από τον εικαστικό, ή τον δάσκαλο. Και θα ρωτήσω ξανά. Τι προσφέρει παιδαγωγικά στα παιδιά να "μάθουν να χειρίζονται το ποντίκι με ακρίβεια"; Απλά για να μπορούν να κάνουν χρήση του ΗΥ; Οκ. Αλλά δεν είναι ανάγκη να το ζορίζουμε από την Α' δημοτικού αυτό. Άσε να πάνε στην Ε' και θα μάθουν να χειρίζονται το ποντίκι σε ένα μάθημα, γιατί πλέον η αντίληψή τους θα τους το επιτρέπει αυτό. Και το πάω παραπέρα. Γιατί να συνειδητοποιήσουν "ότι ο υπολογιστής δεν είναι μόνο παιχνίδι, αλλά μπορούν να δουλεύουν με αυτόν και να μαθαίνουν μέσα από αυτόν"; Γιατί πρέπει να υπάρχει ειδικό μάθημα για να γίνει αυτό; Και το μολύβι το χρησιμοποιούν και για "δουλειά" (γράφουν γραμματική) και για "παιχνίδι" (ζωγραφίζουν). Πρέπει να κάνει ο δάσκαλος ειδικό μάθημα για να το συνειδητοποιήσουν τα παιδιά; Ο ΗΥ είναι ένα εργαλείο, όπως όλα τα άλλα (το μολύβι, ο χάρακας, ο διαβήτης). Απλά είναι πιο πολυδύναμο. Δεν βλέπω όμως γιατί αυτό το εργαλείο πρέπει να έχει διαφορετική αντιμετώπιση από τα υπόλοιπα εργαλεία; Κι αν πάλι αποφασίσουμε ότι θέλουμε οπωσδήποτε να εντάξουμε αυτό το εργαλείο στην εκπαιδέυση, γιατί πρέπει να σκοτωνόμαστε να μάθουμε στα παιδιά να χρησιμοποιούν τον ίδιο ΗΥ που χρησιμοποιεί και ένας προγραμματιστής, ένας αρχιτέκτονας, ένας gamer, ένας ότινάναι; Γιατί να μην επιδιώξουμε την δημιουργία ενός "ειδικού εργαλείου" με αιτία και στόχο την εκπαίδευση; Ποιος είπε ότι το ποντίκι, και όχι ένα trackball, είναι πιο κατάλληλο και εύκολο στην χρήση από τα παιδιά; Ποιος είπε ότι το qwerty πληκτρολόγιο είναι το κατάλληλο για τα παιδιά; Και πολλά άλλα.. Αντιλαμβάνεσαι αμέσως αμέσως, ότι ένας ΗΥ φτιαγμένος για την τάξη, θα ήταν και πιο εύκολος στην εκμάθηση και στην χρήση του και από τους δασκάλους, έτσι ώστε να μην ισχύει πλέον το επιχείρημα "οι δάσκαλοι δεν ξέρουν".
Ναι, οκ. Μόνο που όταν λέμε "κάποια επιμόρφωση προτού βρεθούν στην πρωτοβάθμια" εννοούμε πλέον επιμόρφωση χρόνων, όχι μηνών (δεύτερες σπουδές ουσιαστικά). Αλλιώς θα συμφωνήσω με τον/την dijkstra ότι θα είμαστε για γέλια.
Το κατάλαβα. Μόνο που νομίζω ότι πέφτεις και συ στην ίδια "λούμπα" με τον/την dijkstra