*

Αποστολέας Θέμα: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;  (Αναγνώστηκε 67564 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #322 στις: Δεκέμβριος 01, 2019, 12:50:27 πμ »
Δεν θυμάσαι και δεν έχει σημασία, άλλα το αναφέρεις ως παράδειγμα για το το μάθημα ως σύνολο!!!Μάλλον τα εχεις μπλέξει λίγο τα πράγματα. Εσυ ως φιλόλογος δεν βάζεις ποτέ αντιγραφή και ασκήσεις πιστευω, για να μην κακοχαρακτηρισουν την ειδικότητα. Δεν ντρεπόμαστε λίγο λέω εγώ. Καλύτερα να πεις δεν θέλω να ακούω κουβέντα για θεολογία και θεολόγους, παρά αυτή η υποκρισια και η συνεχής κλάψα για ο,τι συμβαίνει γύρω. Ευτυχώς που είσαι και υπέρ της ελευθερίας του λόγου και της σκέψης. Πουλάτε δήθεν ανθρωπισμό  με το καντάρι και στην πράξη μηδέν. Έτοιμοι να κατασπαράξετε τον διπλανό σας με χίλιες προφάσεις. Μηδενίσατε μέσα σε λίγα σχόλια ανθρωπισμό, θεολογία, θρησκευτικές πεποιθήσεις, ιστορία, πολιτισμό, προκείμενου να αποδείξετε. ότι το μάθημα των θρησκευτικών είναι απαράδεκτο.
ΥΓ. Μην ξεχάσετε να εύχεστε δήθεν σε λίγες ήμερες Καλά Χριστούγεννα!! Για τέτοια υποκρισία μιλάμε.

Ως παράδειγμα το ανέφερα και τίποτα παραπάνω. Πού ακριβώς βρήκες την "κλαψα";  Η αντιγραφή δεν υφίσταται πλέον ούτε στο πρόγραμμα σπουδών! Δεν έχω μπλέξει απολύτως τίποτα. Ελευθερία γνώμης. Τυπική έκφραση είναι η φράση "καλά Χριστούγεννα"(ευγένεια) και τη χρησιμοποίησε η συνάδελφος Theodora7. Δε χρήζει αναλύσεως. Η στάση μου απέναντι στην κατήχηση είναι ένα τεράστιο Χ. Και αυτό ισχύει καθολικά και όχι λόγω της αντιγραφής του "πιστεύω". Όποιος επιθυμεί να το μάθει απέξω υπάρχει η εκκλησία και το κατηχητικό.
Ο διάλογος, ιδιαιτέρως στις ανθρωπιστικές επιστήμες, είναι το μόνο μέσο πειθούς, ακριβώς επειδή βασίζεται σε επιχειρήματα. Δε μηδενισαμε τίποτα. Όλα όσα αναφέρεις δε βασίζονται στην αποστήθιση. Σήμερα όμως χρειάζεται σε επίπεδο πανελλαδικών λόγω των χρόνιων στρεβλώσεων του εκπαιδευτικού συστήματος. Δε μιλάμε εννοείται για τους γραμματικούς κανόνες.  Εσύ έχεις μπλέξει τα μαθήματα.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 01, 2019, 01:02:45 πμ από ΡΕΑ.Τ »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:03:14 »

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #323 στις: Δεκέμβριος 01, 2019, 01:24:50 πμ »
@ Leon

α) Oι Σουλιώτες, όπως και αρκετοί ήρωες της Επανάστασης, ήταν Αρβανίτες χριστιανοί. Το Κούγκι το θυμάσαι;
Τους μουσουλμάνους της Αλβανίας τους αποκαλούσαν τότε Τουρκαλβανούς.
Ο Ανδρούτσος ήταν ιδιαίτερη περίπτωση. Βαφτίστηκε χριστιανός (εξ ου και Οδυσσέας), αλλά όταν προσπάθησε να σταδιοδρομήσει στην αυλή του Αλή Πασά λέγεται ότι έγινε μουσουλμάνος (λέω "λέγεται", γιατί υπάρχει και αυτή η επιστολή του στους Γαλαξιδιώτες που αναφέρει τον Χριστό).
Και τι σημαίνει αυτό; Αντιπροσώπευε το σύνολο του πληθυσμού στον ελληνικό χώρο;

β) Ο Ρήγας είχε μια προσωπική ριζοσπαστική πολιτική πρόταση, επηρεασμένος από τη Γαλλική Επανάσταση, που καλώς ή κακώς δεν προχώρησε. Ήθελε να αποτινάξουν οι λαοί της οθωμανικής αυτοκρατορίας τον ζυγό της τυραννίας και να δημιουργηθεί ένα ελληνικό κράτος (Ελληνική Δημοκρατία το έλεγε), το οποίο θα διατηρούσε μεν την πολυεθνική συμβίωση της οθωμανικής αυτοκρατορίας, αλλά ως συνεκτικό στοιχείο θα είχε την ελληνική παιδεία και τις δημοκρατικές αρχές του Διαφωτισμού.

Και ναι, απευθυνόταν και στους Ρωμιούς, τους οποίους θεωρούσε απογόνους των Ελλήνων, και στους Τούρκους. Άλλος αγωνιστής όμως δεν θυμάμαι να έκανε το ίδιο.
Και την μεν Ορθόδοξη Εκκλησία την αγνοούσε ο Ρήγας στο σχέδιο, τη δε θρησκεία όποτε ήθελε. Εκεί που δεν τη λάμβανε υπ' όψιν ως συνεκτικό στοιχείο, ξαφνικά τη θυμόταν στον σχεδιασμό της σημαίας (ρόπαλο του Ηρακλή με τρεις σταυρούς) ή στις προτροπές του στον Θούριο (Κι΄ ἀμέτρητ΄ ἄλλοι τόσοι, καὶ Τοῦρκοι, καὶ Ρωμιοί ...ελᾶτε μ΄ ἕναν ζῆλον, σὲ τοῦτον τὸν καιρόν, νὰ κάμωμεν τὸν ὅρκον, ἐπάνω στὸν Σταυρόν. ). Και ενδιαμέσως, εξέδιδε και τις προφητείες του Αγαθάγγελου για την απελευθέρωση από το "ξανθόν γένος".
Τι συμπέρασμα πρέπει να βγάλουμε από αυτά για την πολιτιστική συνέχεια και τη σχέση του Ρήγα με τη θρησκεία;

γ) Οι παλιοί Συριανοί δεν είναι λιγότερο Έλληνες, γιατί η θρησκεία δεν είναι το μοναδικό πολιτιστικό στοιχείο.
Δεν είναι όμως η πλειοψηφία καθολικοί, για να διαμορφώνουν καθοριστικά την πολιτιστική ταυτότητα της χώρας. Πώς να το κάνουμε; Και αρβανιτόφωνοι υπάρχουν, αλλά δεν είναι τα αρβανίτικα η κύρια γλωσσική ταυτότητα της χώρας. Και Ρομά υπάρχουν, αλλά δεν έχουν διαμορφώσει καθοριστικά την πολιτιστική ταυτότητα της χώρας.

γ) Το απόσπασμα του Λάσκαρη δείχνει ότι η ιδέα της ανάκτησης εδαφών της άλλοτε κραταιάς αυτοκρατορίας ήταν παλιά ιστορία. Δεν είναι αυθαίρετη ιστορική αναγωγή. Και δεν την κάνω μόνο εγώ. Και η Αρβελέρ την έχει κάνει, αλλά είμαι σίγουρη ότι κάτι θα βρεις, για να πεις ότι δεν κατάλαβε και δεν ξέρει, γιατί δεν κατέχει από διαλεκτικό υλισμό.

δ) Ξέρεις ποιο είναι το θέμα; Ότι οι θεωρίες που έχεις διαβάσει λειτουργούν μέσα στο μυαλό σου ως στερεότυπα και προσπαθείς τα πάντα να τα ερμηνεύσεις βάσει αυτών. Κι αν η πραγματικότητα δείχνει κάτι διαφορετικό, αποφαίνεσαι ότι δεν είναι σοβαρά πράγματα ως αυταπόδεικτο συμπέρασμα.

Είσαι τόσο σίγουρος ότι υπάρχει πολιτιστική ασυνέχεια, επειδή αυτό επιβεβαιώνει τη θεωρία, και όχι γιατί την αποδεικνύεις. Δεν δείχνεις να είσαι ανοικτός να εξετάσεις καμία ένδειξη περί του αντιθέτου. Δεν σε νοιάζει καν τι δήλωναν άνθρωποι που έζησαν σε παλιότερες εποχές για το τι ένιωθαν ότι είναι. Ο Πλήθωνας για εσένα ήταν λόγιος που τα κατασκεύαζε στο μυαλό του. Για τον Κολοκοτρώνη δεν είπες ακόμα τι πρόβλημα είχε και θυμόταν τον Παλαιολόγο. Δέχεσαι μόνο τον Κοραή, ενθυμούμενος μόνο ότι συγκρούστηκε με την Εκκλησία. Δεν σε ενοχλεί καθόλου ότι ήταν ένας λόγιος που έλεγε πολλά και διάφορα, μέχρι και ότι η επανάσταση ήταν πρόωρη, αλλά πάντα από την ασφάλεια του εξωτερικού. Πίσω δεν γύρισε ποτέ, για να δει πώς περνούσε η ζωή των υπόλοιπων Ρωμιών και να ρισκάρει. Ακόμα και τον Καποδίστρια από μακριά τον έκρινε και τον κατέκρινε.


Για να αποφανθείς ότι δεν υπάρχει πολιτιστική συνέχεια, αυτό που πρωτίστως χρειάζεται δεν είναι ο διαλεκτικός υλισμός, αλλά να έχεις μπει στον κόπο να μελετήσεις την ιστορία του πολιτισμού σε όλα τα επίπεδα, για να δεις αν η μία χρονική περίοδος δεν έχει καμία πολιτιστική σχέση με την προηγούμενη και την επόμενη.
Πολιτιστική ασυνέχεια όμως δεν είναι το σύνηθες. Πρέπει να συμβούν πράγματα και θάματα, για να ξεχάσει ένας λαός τις συνήθειές του, πόσω μάλλον αν ο πολιτισμός του έχει ένα κύρος. Και η γλώσσα με την ίδια λογική διατηρείται, παρότι εξελίσσεται κατά τη διάρκεια του χρόνου. Αν είναι γλώσσα κύρους, τότε οι ομιλητές έχουν ένα κίνητρο να συνεχίσουν να τη χρησιμοποιούν. Στα ελληνικά δεν ήταν μόνο η Καινή Διαθήκη, αλλά ολόκληρη η ελληνική γραμματεία που της έδωσε ένα πολιτιστικό κύρος και συντήρησε το ενδιαφέρον των ομιλητών γι' αυτήν.


« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 01, 2019, 01:38:38 πμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #324 στις: Δεκέμβριος 01, 2019, 09:35:56 πμ »
@ Leon
Για να αποφανθείς ότι δεν υπάρχει πολιτιστική συνέχεια, αυτό που πρωτίστως χρειάζεται δεν είναι ο διαλεκτικός υλισμός, αλλά να έχεις μπει στον κόπο να μελετήσεις την ιστορία του πολιτισμού σε όλα τα επίπεδα, για να δεις αν η μία χρονική περίοδος δεν έχει καμία πολιτιστική σχέση με την προηγούμενη και την επόμενη.

Επ’ ευκαιρία θα επιχειρήσω μια μικρή «μεταφραστική» άσκηση σε δύο επεισόδια, χρησιμοποιώντας τις δυο γλώσσες εργασίες που όλοι κατανοούμε (τα νέα ελληνικά και τα αγγλικά) για να φωτίσω τη θεματική της "πολιτιστικής συνέχειας" από μια πιο επίκαιρη πλευρά:


1ο ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ

Από τη χθεσινή ειδησεογραφία: https://www.ert.gr/featured/i-alvania-metraei-tis-pliges-tis/:
«Ο Πρωθυπουργός Έντι Ράμα δέχτηκε επίσης, ότι οι ζημιές ήταν μεγαλύτερες στα νεόχτιστα κτίρια και αποδίδει τα αίτια στην παραβίαση κάθε οικοδομικής αρχής και νομοθεσίας στο όνομα της κερδοσκοπικής απληστίας»

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ
Όποιος πολιτικός μηχανικός στο Δυρράχιο έλεγε στους πελάτες του πως το σπίτι ή το ξενοδοχείο τους θα πρέπει να έχει και δοκάρια «έμενε στα αζήτητα» και δουλειά είχαν οι «Λοβέρδοι», που έχτιζαν πολυώροφα οικοδομήματα χωρίς δοκάρια, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης των χώρων κατά το δοκούν.

ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ
50 νεκροί έως σήμερα από το σεισμό στη Αλβανία…..


2ο ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ

27/1/2015
Από την ειδησεογραφία στις 27.01.2015: https://www.iefimerida.gr/news/188895/h-teleytaia-egkyklios-loverdoy-pos-tha-apallassontai-oi-mathites-apo-ta-thriskeytika

«H τελευταία εγκύκλιος Λοβέρδου: Πώς θα απαλλάσσονται οι μαθητές από τα θρησκευτικά
Τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες θα απαλλάσσονται οι μαθητές από τα θρησκευτικά περιλαμβάνει η τελευταία εγκύκλιος που εκδόθηκε από το υπουργείο Παιδείας υπό τον Ανδρέα Λοβέρδο. Η νέα εγκύκλιος αναφέρει ότι η απαλλαγή χορηγείται ύστερα από υπεύθυνη δήλωση του ίδιου του μαθητή- αν είναι ενήλικος- ή και των δύο γονέων του, στην οποία θα αναφέρεται ότι ο μαθητής δεν είναι χριστιανός ορθόδοξος ή ότι είναι άθρησκος, χωρίς να είναι υποχρεωτική η αναφορά του θρησκεύματός του. Πάντως, επειδή έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα κατάχρησης του δικαιώματος απαλλαγής από τα Θρησκευτικά για άλλους λόγους, η εγκύκλιος εφιστά την προσοχή στους διευθυντές των σχολείων και τους ζητά να ελέγχουν την τεκμηρίωση των προβαλλόμενων λόγων, επισημαίνοντας σε κάθε ενδιαφερόμενο τη σοβαρότητα των σχετικών υπεύθυνων δηλώσεων και κατόπιν να προβαίνουν στη χορήγηση νόμιμης απαλλαγής του μαθητή, πάντοτε εντός των προβλεπόμενων χρονικών ορίων».

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ
Δε νομίζω ο νομικός Ανδρέας Λοβέρδος να μην ήξερε - όπως οι πολιτικοί μηχανικοί στο Δυρράχιο – πως το οικοδόμημα θα γκρεμιζόταν. Είπε να κάνει ένα «ρουσφετάκι» στους ακραίους εκκλησιαστικούς κύκλους, καθώς «είχαν παρατηρηθεί φαινόμενα κατάχρησης του δικαιώματος απαλλαγής από τα Θρησκευτικά», ακόμη και σε «κάστρα της ορθοδοξίας».

ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ
Ο «λογαριασμός» από το ΕΔΔΑ (Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου) ήρθε φέτος:
«Το καταγγελλόμενο κράτος πρέπει να πληρώσει, εντός τριών μηνών από την προθεσμία κατά την οποία η παρούσα απόφαση θα καταστεί τελική, σύμφωνα με το άρθρο 44 §2 της Σύμβασης, τα ακόλουθα ποσά:
i. από κοινού στους τρεις προσφεύγοντες της προσφυγής αρ. 4762/18 ευρώ 8.000 (οκτώ χιλιάδες ευρώ) πλέον φόρων που μπορεί να επιβληθούν για μη περιουσιακή βλάβη
ii. από κοινού στις δύο προσφεύγουσες της προσφυγής αρ. 6140/18 ευρώ 8.000 (οκτώ χιλιάδες ευρώ) πλέον φόρων που μπορεί να επιβληθούν για μη περιουσιακή βλάβη
iii. από κοινού στους τρεις προσφεύγοντες της προσφυγής αρ. 4762/18 ευρώ 6.566,52 (έξι χιλιάδες πεντακόσια εξήντα έξι και πενήντα δύο λεπτά), πλέον φόρων που μπορεί να επιβληθούν, για έξοδα και δαπάνες.
Και δεν άκουσα κανένα νομικό – ούτε τον κ. Λοβέρδο -  να διαμαρτύρεται που το σαθρό οικοδόμημά της «απαλλαγής» από το μάθημα των Θρησκευτικών μέσω έγγραφης καταγραφής των φρονημάτων του αιτούντος κατέρρευσε …. όπως τα ξενοδοχεία στο Δυρράχιο!

CONCEQUENSES (…. πανευρωπαϊκό ridicule – … ρεντίκολο δηλαδή)
Από την επίσημη ιστοσελίδα του European Court of Human Rights
Judgment concerning Greece
31/10/2019
In the case of Papageorgiou and Others v. Greece, the Court has found a violation of Article 2 of Protocol No.1 (right to education), interpreted in the light of Article 9 (freedom of thought, conscience and religion). The case concerned compulsory religious education in Greek schools for all primary and secondary pupils, under the Constitution and other legislative instruments. The applicant parents complained that if they had wanted to have their daughters exempted from religious education, they would have had to declare that they were not Orthodox Christians.

ΑΣΧΕΤΟ
Δεν υπέπεσε στην αντίληψή μου κάποια δήλωση του κ. Ανδρέα Λοβέρδου που να καταδικάζει ή να ασκεί κριτική στην απόφαση του ΕΔΔΑ. Αν κάποιος έχει δει κάτι, ας μας το κοινοποιήσει. Μην τον αδικήσουμε τον άνθρωπο ….


Αποσυνδεδεμένος Anemos2017

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1727
  • Φύλο: Άντρας
  • Βαθειές οι ρίζες πώς να φύγεις απο τον τόπο σου...
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #325 στις: Δεκέμβριος 01, 2019, 10:03:04 πμ »
Ως παράδειγμα το ανέφερα και τίποτα παραπάνω. Πού ακριβώς βρήκες την "κλαψα";  Η αντιγραφή δεν υφίσταται πλέον ούτε στο πρόγραμμα σπουδών! Δεν έχω μπλέξει απολύτως τίποτα. Ελευθερία γνώμης. Τυπική έκφραση είναι η φράση "καλά Χριστούγεννα"(ευγένεια) και τη χρησιμοποίησε η συνάδελφος Theodora7. Δε χρήζει αναλύσεως. Η στάση μου απέναντι στην κατήχηση είναι ένα τεράστιο Χ. Και αυτό ισχύει καθολικά και όχι λόγω της αντιγραφής του "πιστεύω". Όποιος επιθυμεί να το μάθει απέξω υπάρχει η εκκλησία και το κατηχητικό.
Ο διάλογος, ιδιαιτέρως στις ανθρωπιστικές επιστήμες, είναι το μόνο μέσο πειθούς, ακριβώς επειδή βασίζεται σε επιχειρήματα. Δε μηδενισαμε τίποτα. Όλα όσα αναφέρεις δε βασίζονται στην αποστήθιση. Σήμερα όμως χρειάζεται σε επίπεδο πανελλαδικών λόγω των χρόνιων στρεβλώσεων του εκπαιδευτικού συστήματος. Δε μιλάμε εννοείται για τους γραμματικούς κανόνες.  Εσύ έχεις μπλέξει τα μαθήματα.

Παντελώς άστοχα τα παραδείγματα σου. Οπως γράφει και η apri πιο πάνω
Παράθεση
Χρήσιμη και η αντιγραφή ως έναν βαθμό,  αρκεί να υπάρχει ένα μέτρο και να μη μετατρέπεται το μάθημα σε μια διαδικασία μηχανιστικής μάθησης και μόνο
. Όσο για τις ευχές δεν είναι τυπικές αλλά για ουσιαστικές εκ βάθους καρδιάς , μόνον τότε έχουν αξια και ισχύ, διαφορετικά δεν αξίζει τον κόπο να λέγονται.
Έκανες δε το λάθος να αναφερθείς σε κάποιο σχόλιο σε σελίδα προφανώς το οποίο δεν είχα υπόψη μου όταν έγραφα την απάντηση μου, η οποία αναφέρεται γενικά στο πνεύμα των ήμερων.
Αν νομιζεις  μάλιστα ότι οι γενικές γνώσεις που οφείλει να υπάρχει η δημόσια εκπαίδευση είναι θέμα αποστήθισης και μόνο και όχι ενδιαφέροντος για την γνώση και την μάθηση, λυπάμαι αλλά εχεις χάσει το τραίνο.

ΥΓ. Η γνώση των λατινικών είναι αναγκαία ή είναι μια νεκρή γλωσσα όπως ισχυρίζονται ορισμένοι και πρέπει να καταργηθούν από την διδακτέα ύλη; Η ιστορία είναι απαραίτητη για τον πολιτικό μηχανικό ή τον γιατρό; Τα γράφω αυτά γιατί αποκλείεται να μην έχουν πέσει στην αντίληψη σου διάφορα σχόλια όπως αυτά.
Ίσως σκεφτεις εστω και τώρα τι ειδους επικίνδυνα μονοπάτια ανοίγετε με την άκριτη επίθεση σας σε συγκεκριμένα μαθήματα.
Όλες οι λύσεις είναι φίνες και ωραίες τότε και μόνο όταν είναι εφικτές. Μα σαν δεν έχεις κότσια να τις εφαρμόσεις άσε καλύτερα καθόλου μην τις λες.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:03:14 »

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #326 στις: Δεκέμβριος 01, 2019, 12:39:23 μμ »
@Anemos 2017

Πραγματικά γράφεις ό,τι θέλεις:
Δεν έγραψα πουθενά για το "πνεύμα των ημερών": άσχετο σχόλιο εκ μέρους σου.
Δεν έγραψα πουθενά ότι η δημόσια εκπαίδευση πρέπει να προωθεί την αποστήθιση. Γράφω ακριβώς το αντίθετο: η αποστήθιση χρειάζεται μόνο στους κανόνες της γραμματικής και τους συντακτικού, στα ανθρωπιστικά μαθήματα. Στα υπόλοιπα ανθρωπιστικά είναι απαραίτητος ο διάλογος και τα επιχειρήματα. Αυτό έγραψα.
Τα λατινικά είναι η βάση των ιδοευρωπαϊκών γλωσσών, είναι απαραίτητα στους φοιτητές των φιλοσοφικών σχολών και στους φοιτητές της νομικής επιστήμης, για αυτόν ακριβώς το λόγο είναι αναγκαίο να παραμείνουν στη θεωρητική κατεύθυνση ως υποχρεωτικό μάθημα.
Είσαι εκτός τόπου και χρόνου.
Αντιθέτως η apri, στην οποία ατυχώς αναφέρεσαι, στο μήνυμα σου, εκτός από τις γνώσεις που διαθέτει, κατανοεί όσα γράφονται ώστε να γίνεται διάλογος, έστω και αν διαφωνούμε σε κάποια θέματα. Άλλωστε αυτή είναι η αξία του διαλόγου:
Βολταίρος: Διαφωνώ με ό,τι λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες.

Υ.Γ Παρουσιάζεις επίσης πρόβλημα στην κατανόηση κειμένου.

« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 01, 2019, 01:00:04 μμ από ΡΕΑ.Τ »

Αποσυνδεδεμένος rublev

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1251
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #327 στις: Δεκέμβριος 01, 2019, 01:39:13 μμ »
Ναι: ξανά από την αρχή:ο γιος μου στη γ' γυμνασίου, πριν από τέσσερα χρόνια, αναγκάστηκε να γράψει το "πιστεύω" τόσες φορές ώστε να το μάθει απέξω. Το επέτρεψα μόνο λόγω της σύνδεσης της ελληνιστικής κοινής με την αρχαία ελληνική γλώσσα! Σαφώς και το ξέχασε την επόμενη ημέρα. Δεν άλλαξαν πολλά σε σχέση με το παρελθόν. Βεβαίως υπάρχουν εξαιρέσεις: οι θεολόγοι που έχουν ξεπεράσει τη δογματική διδασκαλία.
Ως παράδειγμα το ανέφερα και τίποτα παραπάνω. Πού ακριβώς βρήκες την "κλαψα";  Η αντιγραφή δεν υφίσταται πλέον ούτε στο πρόγραμμα σπουδών! Δεν έχω μπλέξει απολύτως τίποτα.
Μάλιστα.Δηλαδή ομολογείς ότι έχεις μπει σε ένα φόρουμ εκπαιδευτικών,υποτίθεται ότι συμμετέχεις σε μια συζήτηση με άλλους εξειδικευμένους επιστήμονες και εκφράζεις άποψη βασισμένη στην προσωπική εμπειρία τη δική σου και του γιου σου!

Δεν περιμέναμε βέβαια την παραδοχή σου αυτή για να καταλάβουμε ότι δεν έχεις ιδέα από το πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος των θρησκευτικών,αμφιβάλλω δε εάν έχεις ξεφυλλίσει τους φακέλους του μαθήματος.

Παρόλα αυτά,όσον αφορά στο μάθημά σου επικαλείσαι το πρόγραμμα σπουδών!
Εάν εγώ π.χ. καταθέσω ότι, σύμφωνα με τη δική μου εμπειρία,όλοι οι καθηγητές της ιστορίας μπαίνουν στο μάθημα και κάνουν κατήχηση στον κομμουνισμό,επειδή αυτό έκανε ένας καθηγητής μου,αυτή θα είναι μια άποψη καφενειακού επιπέδου ή όχι; Τί λες;

Αποσυνδεδεμένος Anemos2017

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1727
  • Φύλο: Άντρας
  • Βαθειές οι ρίζες πώς να φύγεις απο τον τόπο σου...
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #328 στις: Δεκέμβριος 01, 2019, 01:53:49 μμ »
@ ΡΕΑ.Τ

Παράθεση
ΥΓ. Η γνώση των λατινικών είναι αναγκαία ή είναι μια νεκρή γλωσσα όπως ισχυρίζονται ορισμένοι και πρέπει να καταργηθούν από την διδακτέα ύλη; Η ιστορία είναι απαραίτητη για τον πολιτικό μηχανικό ή τον γιατρό; Τα γράφω αυτά γιατί αποκλείεται να μην έχουν πέσει στην αντίληψη σου διάφορα σχόλια όπως αυτά.
Ίσως σκεφτεις εστω και τώρα τι ειδους επικίνδυνα μονοπάτια ανοίγετε με την άκριτη επίθεση σας σε συγκεκριμένα μαθήματα.

Το παραπάνω απόσπασμα δεν είναι δικές μου αποψεις....αλλά οι αποψεις ορισμένων καλοθελητών...και μην προσποιείσαι πως αγνοείς τις απόπειρες που έγιναν εναντίον των Λατινικών. Όπως επίσης προσποιείσαι πως αγνοείς τις θέσεις μου υπέρ της διδασκαλιας των Λατινικών για τους λόγους που και εσύ αναφέρεις. Εξ άλλου διδάσκω λατινογενή ξένη γλωσσα!                                                                                                           
   Αυτό σου θυμίζει κάτι; Δημοσίευση: 25/02/2019
https://www.esos.gr/arthra/61436/mathima-epilogis-ta-latinika

Αυτό δικό σου δεν είναι; Υποστήριξα ότι δεν είναι τυπικό....και η απάντηση ηταν πλήθος χαρακτηρισμών. Δεν θα σε ακολουθήσω....
Παράθεση
Τυπική έκφραση είναι η φράση "καλά Χριστούγεννα"(ευγένεια) και τη χρησιμοποίησε η συνάδελφος Theodora7.

Θέλω πάντως ειλικρινά να σε ευχαριστήσω για τα καλά σου λόγια και για την διάγνωση που έκανες εξ αποστάσεως. Μάλλον είσαι πιστή ακόλουθος κάποιου μεγαλοσχήμονα που χρησιμοποιεί τα ίδια μέσα και την ίδια ορολογία. Σημεία των καιρών.

« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 01, 2019, 05:01:55 μμ από Anemos2017 »
Όλες οι λύσεις είναι φίνες και ωραίες τότε και μόνο όταν είναι εφικτές. Μα σαν δεν έχεις κότσια να τις εφαρμόσεις άσε καλύτερα καθόλου μην τις λες.

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #329 στις: Δεκέμβριος 01, 2019, 02:59:00 μμ »
@ ΡΕΑ.Τ

Το παραπάνω απόσπασμα δεν είναι δικές μου αποψεις....αλλά οι αποψεις ορισμένων καλοθελητών...και μην προσποιείσαι πως αγνοείς τις απόπειρες που έγιναν εναντίον των Λατινικών. Όπως επίσης προσποιείσαι πως αγνοείς τις θέσεις μου υπέρ της διδασκαλιας των Λατινικών για τους λόγους που και εσύ αναφέρεις. Εξ άλλου διδάσκω λατινογενή ξένη γλωσσα!                                                                                                           
   Αυτό σου θυμίζει κάτι; Δημοσίευση: 25/02/2019
https://www.esos.gr/arthra/61436/mathima-epilogis-ta-latinika

Αυτό δικό σου δεν είναι; Υποστήριξα ότι δεν είναι τυπικό....και η απάντηση ηταν πλήθος χαρακτηρισμών. Δεν θα σε ακολουθήσω....
Θέλω πάντως ειλικρινά να σε ευχαριστήσω για τα καλά σου λόγια και για την διάγνωση που έκανες εξ αποστάσεως. Μάλλον είσαι πιστός ακόλουθος κάποιου μεγαλοσχήμονα που χρησιμοποιεί τα ίδια μέσα και την ίδια ορολογία. Σημεία των καιρών.


Ουδέν σχόλιο.

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #330 στις: Δεκέμβριος 01, 2019, 03:05:27 μμ »
Μάλιστα.Δηλαδή ομολογείς ότι έχεις μπει σε ένα φόρουμ εκπαιδευτικών,υποτίθεται ότι συμμετέχεις σε μια συζήτηση με άλλους εξειδικευμένους επιστήμονες και εκφράζεις άποψη βασισμένη στην προσωπική εμπειρία τη δική σου και του γιου σου!

Δεν περιμέναμε βέβαια την παραδοχή σου αυτή για να καταλάβουμε ότι δεν έχεις ιδέα από το πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος των θρησκευτικών,αμφιβάλλω δε εάν έχεις ξεφυλλίσει τους φακέλους του μαθήματος.

Παρόλα αυτά,όσον αφορά στο μάθημά σου επικαλείσαι το πρόγραμμα σπουδών!
Εάν εγώ π.χ. καταθέσω ότι, σύμφωνα με τη δική μου εμπειρία,όλοι οι καθηγητές της ιστορίας μπαίνουν στο μάθημα και κάνουν κατήχηση στον κομμουνισμό,επειδή αυτό έκανε ένας καθηγητής μου,αυτή θα είναι μια άποψη καφενειακού επιπέδου ή όχι; Τί λες;
[/quote
Σε ενοχλεί το παράδειγμα!
Το παράδειγμα ανήκει στους τρόπους ανάπτυξης παραγράφου.
Συμμετέχω σε μια συζήτηση με εξειδικευμένους επιστήμονες, όπως για παράδειγμα ο συνάδελφος Leon21.
Συζήτηση διεξάγεται με τον Leon21 και την apri.

Αποσυνδεδεμένος Anemos2017

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1727
  • Φύλο: Άντρας
  • Βαθειές οι ρίζες πώς να φύγεις απο τον τόπο σου...
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #331 στις: Δεκέμβριος 01, 2019, 03:08:38 μμ »
@ ΡΕΑ.Τ
Αυτό σου θυμίζει κάτι; Δημοσίευση: 25/02/2019

https://www.esos.gr/arthra/61436/mathima-epilogis-ta-latinika
Μάθημα επιλογής τα Λατινικά

Τα Λατινικά θα είναι μάθημα επιλογής στην Γ Λυκείου ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου,
Το μάθημα κατ επιλογήν θα είναι ανάμεσα στα Λατινικά , στις Ξένες Γλώσσες και στο Σχέδιο.

Οι λόγοι είναι πάρα πολλοί.
Η Κοινωνιολογία είναι ένα μάθημα που ενδιαφέρει πολύ περισσότερο  τους νέους, ειδικά στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες και στις οποίες εισάγονται από τη συγκεκριμένη κατεύθυνση.
Τα Λατινικά οριακά είναι χρήσιμα στη Φιλολογία και την Αρχαιολογία.
Οπουδήποτε αλλού είναι κάτι που μπορεί να διδαχθεί και στα Πανεπιστήμια.

Και αυτό
05/08/2019
https://www.ipaidia.gr/paideia/panellinies-2020-pef-epanafora-ton-latinikon-ta-aitimata
Πανελλήνιες 2020 ΠΕΦ: Υπόμνημα προς την Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως. Γνωστοποίηση των θέσεων της Ένωσης-Αίτημα για συνάντηση – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ
Πανελλήνιες 2020 ΠΕΦ: Επαναφορά των λατινικών - Τα αιτήματα - iPaidia.gr


Απορία ψάλτου βήξ...ή όταν η πραγματικοτητα είναι διαφορετική τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα.Δεν τα ισχυρίζομαι ούτε τα υιοθετώ σου έγραψα....

Να θυμάσαι αγαπητή μου πως με ποντικοπαγίδες δεν μπορείς να πιάσεις λιοντάρια...ούτε φυσικά να διαστρεβλώσεις την αλήθεια. Όσο για τους χαρακτηρισμους σου θα μου επιτρέψεις να τους επιστρέψω ως απαράδεκτα απαξιωτικούς και υβριστικούς.

Συνέχισε τις άστοχες και άδικες επιθέσεις σου κατά των θρησκευτικών και των συναδέλφων. Απλά να προσέχεις τι εύχεσαι...γιατί ποτέ δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει...

Αν το εφάρμοζες θα ήταν καλύτερα!!
Βολταίρος: Διαφωνώ με ό,τι λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 01, 2019, 05:31:05 μμ από Anemos2017 »
Όλες οι λύσεις είναι φίνες και ωραίες τότε και μόνο όταν είναι εφικτές. Μα σαν δεν έχεις κότσια να τις εφαρμόσεις άσε καλύτερα καθόλου μην τις λες.

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #332 στις: Δεκέμβριος 01, 2019, 03:29:14 μμ »
rublev:
Σε ενοχλεί το παράδειγμα!
Το παράδειγμα ανήκει στους τρόπους ανάπτυξης παραγράφου.
Συμμετέχω σε μια συζήτηση με εξειδικευμένους επιστήμονες, όπως για παράδειγμα ο συνάδελφος Leon21.
Συζήτηση διεξάγεται με τον Leon21 και την apri.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #333 στις: Δεκέμβριος 01, 2019, 03:39:57 μμ »
Θα πρότεινα να αφήσετε τις προσωπικές αντιπαραθέσεις και την αναφορά σε άσχετα θέματα και μαθήματα.
Ήδη κινούμαστε οριακά στη θεματολογία του topic.
Δεν  υπάρχει λόγος να υπάρχει επιθετικότητα και τόση κακοπιστία. Μια συζήτηση κάνουμε, όπου παρουσιάζονται διαφορετικές οπτικές. Δεν χωρίζουμε περιουσίες. Ούτε σώνει και καλά πρέπει να συμφωνούμε σε όλα, γιατί ο καθένας έχει άλλα βιώματα, άλλες γνώσεις, άλλη κοσμοθεωρία.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος Anemos2017

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1727
  • Φύλο: Άντρας
  • Βαθειές οι ρίζες πώς να φύγεις απο τον τόπο σου...
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #334 στις: Δεκέμβριος 01, 2019, 03:49:26 μμ »
Έγραψα ο,τι έγραψα για να δείξω ότι πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στη στάση μας έναντι των διαφόρων μαθημάτων. Δεν είμαστε οριακά όταν αναφερόμαστε στα σχολικά μαθήματα γιατί δυστυχώς υπήρξαν και υπάρχουν ανάλογοι κίνδυνοι για διάφορα μαθήματα, αλλά όταν προχωρούμε σε απαξιωτικές προσωπικές επιθέσεις.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 01, 2019, 04:59:49 μμ από Anemos2017 »
Όλες οι λύσεις είναι φίνες και ωραίες τότε και μόνο όταν είναι εφικτές. Μα σαν δεν έχεις κότσια να τις εφαρμόσεις άσε καλύτερα καθόλου μην τις λες.

Αποσυνδεδεμένος menandros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1336
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #335 στις: Δεκέμβριος 01, 2019, 05:10:04 μμ »
Το πρόβλημα μας δεν είναι τα θρησκευτικά αλλά όσα θέτει στο κείμενό του ο συντάκτης
https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/305611_paideia-alert-agnoeitai-i-kritiki-skepsi?fbclid=IwAR3oCRvEX1F70hmNfdKB17d9A_zlnltzsJXbeeY-tq7aH4ItwBQsKa3_ZVE

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158554
  • Σύνολο θεμάτων: 19199
  • Σε σύνδεση σήμερα: 575
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 21
Επισκέπτες: 352
Σύνολο: 373

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.087 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.