0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Καλησπέρα και χρόνια πολλά!θα πω κάτι άσχετο γιατί φέτος δεν έχω Γ΄λυκείου....βλέπω το θέμα "Λατινικά Γ' Λυκείου" και στεναχωριέμαι.Αυτό, τίποτε άλλο
Είναι να μη στενοχωριέσαι; Καλύτερα που δεν τα έχεις φέτος. Εμένα (που τα κάνω και για πρώτη χρονιά) μου είναι πολύ δύσκολα από ψυχολογικής πλευράς αυτά τα τελευταία μαθήματα. Γνωρίζει κάποιος αν υπάρχει κυρίως παρακείμενος στο κείμενο 25;
Εκτός από το consulueritis; Υποτακτική παρακειμένου.
Δεν ξέρω∙ οι σημειώσεις απλώς αναφέρουν ότι στο 25 υπάρχει παρακείμενος ως αρκτικός χρόνος και υπέθεσα ότι θα εννοούν κάποια οριστική κυρίως παρακειμένου. Μπορεί όμως να εννοούν και την υποτακτική consulueritis. Το consulueritis είναι κυρίως παρακείμενος, γιατί αντικαθιστά τον συντελεσμένο μέλλοντα του ευθέος λόγου; Σχετικά με την υποτακτική παρακειμένου σε δευτερεύουσα πρόταση, βλέπω σε έναν πίνακα να συγκαταλέγεται στους ιστορικούς χρόνους. Γιατί όμως; Κανονικά δεν πρέπει να είναι πάντοτε αρκτικός χρόνος, αφού η δευτερεύουσα με υποτακτική παρακειμένου εξαρτάται από αρκτικό χρόνο;
Tο ego nihil iam pati possum γίνεται ego non quicquam ή ego nec quicquam;Το quanti nullam adhuc emerat γίνεται quanti neque ullam, nec ullam ή non ullam;
Σε άλλες όμως περιπτώσεις, όταν δηλαδή η υποτακτ. παρακειμ. αντικαθιστά παρατατικό ή ιστορικό παρακείμενο υπερσυντέλικο του ευθέος λόγου, λαμβάνεται ως ιστορικός χρόνος. Έτσι, από ένα χωρίο με γνήσια πλάγια ερώτηση, όπως: rogat eum quid dixerit μπορούμε να βγάλουμε τις ακόλουθες ευθείες ερωτήσεις: (α) quid dicebas? (β) quid dixeras? (γ) quid dixisti? (ιστορ. παρακ.) και (δ) quid dixisti? (κυρίως παρακ.). Αν η πλάγια ερώτηση αντιστοιχεί στις ευθείες ερωτήσεις (α), (β) και (γ), λαμβάνεται ως ιστορικός χρόνος, αλλά αν αντιστοιχεί στην ευθεία ερώτηση (δ) λαμβάνεται ως αρκτικός χρόνος.
Προφανώς μιλάμε για υποτακτική παρακειμένου σε δευτερεύουσες προτάσεις του εξαρτημένου ή του πλάγιου λόγου.
Αρκεί το non και στις δύο περιπτώσεις, γιατί τα neque/nec έχουν ιδιαίτερες χρήσεις (π.χ. κυρίως μετά από άρνηση, ως συνδετικά όρων ή προτάσεων, ως δείκτες έμφασης ουσιαστικών ή επιθέτων κ.ά.).
Γιατί, ενώ οι χρονικές μετοχές αναλύονται στο ψηφιακό βοήθημα με δύο τρόπους, dum ή postquam (ανάλογα με το αν δηλώνουν σύγχρονο ή προτερόχρονο) και ιστορικό cum, το Brenno duce αναλύεται και με χρονικό cum, cum Brennus dux erat; Υπάρχει λόγος για αυτό; Και είναι σωστή αυτή η ανάλυση; Δηλαδή μπορούμε να υποθέσουμε ότι εννοείται στην κύρια ένας χρονικός προσδιορισμός;
Μια χρονική μετοχή πότε μπορεί να αναλυθεί με χρονικό cum;
Ο εμπρόθετος στο qui diu apud Ardeam in exilio fuerat propter Veientanam praedam non aequo iure divisam, το σωστό είναι να γίνει αιτιολογική πρόταση αντικειμενικής ή υποκειμενικής αιτιολογίας; Νομίζω ότι εδώ στέκει και η υποκειμενική, γιατί μπορεί να εκφράζεται η αιτιολογία αυτών που τον εξόρισαν. Το αποτέλεσμα εσωτερικής λογικής διεργασίας δεν μου φαίνεται να ταιριάζει.
Στο ρήμα nescio μπορεί να ζητηθεί απαγόρευση ;