Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - Scout

Σελίδες: 123 ... 54
1
Σχολικές Εορτές / Απ: Σχολικές γιορτές...
« στις: Οκτωβρίου 24, 2025, 03:51:44 pm »
Θα έπρεπε όμως να συνειδητοποιήσουν κάποια στιγμή ότι αυτός ο εγωκεντρισμός έχει φέρει παρακμή στην κοινωνία.

Ποιου το αφτί θα ιδρώσει για την παρακμή της κοινωνίας; Η Θάτσερ έριξε κυνικά το σπόρο, και δυστυχώς σήμερα δρέπουμε τους καρπούς: "Οι άνθρωποι ρίχνουν τα προβλήματά τους στην κοινωνία. Και, ξέρετε, δεν υπάρχει αυτό που λέγεται κοινωνία. Υπάρχουν τα άτομα –άνδρες και γυναίκες– και υπάρχουν οι οικογένειες."

2
Σχολικές Εορτές / Απ: Σχολικές γιορτές...
« στις: Οκτωβρίου 24, 2025, 12:12:07 pm »
Γιατί τη σημαία, που είναι εθνικό σύμβολο και όχι βραβείο επίδοσης, να μην μπορεί να την κρατήσει οποιοσδήποτε μαθητής το επιθυμεί;

Γιατί, άντε πείτε το αυτό στον μέσο "νοικοκυραίο", που βρήκε θέμα για να διαμαρτυρηθεί κατά το βραχύ διάστημα στο οποίο η "αριστεία" είχε αντικατασταθεί από κλήρωση μεταξύ όλων των μαθητών...

Όλη αυτή η σουρεάλ, αρχοντοχωριάτικη σύνδεση των επιδόσεων με την "εθνική τιμή" μού θυμίζει τον εξαιρετικό στίχο του Κώστα Βίρβου από τον "Ντελάλη" στον "Θεσσαλικό κύκλο" του Γιάννη Μαρκόπουλου:
"...Θα πουν κι ένα τραγούδι / για του Θωμά το γιο / που βγήκε δεκανέας / καμάρ' για το χωριό..."

3
Σχολικές Εορτές / Απ: Σχολικές γιορτές...
« στις: Οκτωβρίου 24, 2025, 11:33:13 am »
Αυτό που έκανε, όμως, ο Μεταξάς είναι ότι από πατριωτικές εκδηλώσεις τις μετέτρεψε σε μέσο προβολής της πειθαρχίας και της υπακοής προς το κράτος. Και το έκανε με τους εξής τρόπους:
α) κατέστησε την οργάνωσή τους υποχρεωτική και κυρίως κρατική υπόθεση
β) επέβαλε συγκεκριμένη ιεραρχία στη διάταξη των μαθητών (βάσει ηλικίας, φυσικών χαρακτηριστικών και μαθητικής επίδοσης)
γ) επέβαλε τον υποχρεωτικό χαιρετισμό προς τις αρχές του τόπου
δ) τις κατέστησε συμπληρωματικές προς τις στρατιωτικές παρελάσεις

Και κατά τη γνώμη μου, αυτές οι αλλαγές είναι που είναι ξεπερασμένες και προβληματικές. Κάποια στιγμή θα έπρεπε να αναθεωρηθούν.
Γιατί κατά τα άλλα, ως εκδηλώσεις αγωνιστικού φρονήματος και απότισης τιμής δεν είναι κακές. Όπως γίνεται η πορεία για την επέτειο του Πολυτεχνείου, καλό είναι να γίνονται και παρελάσεις για τις εθνικές επετείους. Είναι βιωματικές διαδικασίες έκφρασης πατριωτισμού και τιμής προς όσους αγωνίστηκαν για το κοινό καλό.

Κακά τα ψέματα, μια παρέλαση έχει εξόφθαλμες λειτουργικές διαφορές από μια πορεία τιμής και μνήμης, οπότε είναι εξαιρετικά δύσκολο να είμαστε "και με τον αστυφύλαξ, και με τον χωροφύλαξ". Ως προς τις αλλαγές που επέφερε ο Μεταξάς, θα αναρωτηθώ τα εξής κατ' αντιστοιχία των παραπάνω:
(α) ακόμα και αν η διοργάνωση ήταν προαιρετική και επαφίετο στα όργανα διοίκησης κάθε σχολικής μονάδας, ποιος διευθυντής θα μπορούσε να αντισταθεί στην κατακραυγή των γονέων, οι οποίοι αυτομάτως θα τον κατέτασσαν στην κατηγορία των "αντεθνικών μιασμάτων" και των "ισλαμολάγνων διεθνιστών" αν έλεγε "το δικό μας σχολείο δεν θα συμμετάσχει στην παρέλαση";
(β) όσο πρόκειται για παρέλαση και όχι για πορεία, πώς είναι δυνατόν να παραβιαστούν οι κανόνες διάταξης των στοίχων, δηλαδή κατ' ανάστημα;
(γ) ο υποχρεωτικός χαιρετισμός προς τας "αρχάς" δια στροφής της κεφαλής επί δεξιά, που επίσης προέρχεται από τις στρατιωτικές παρελάσεις, είναι κάτι που μπορεί με πρωτοβουλία των ίδιων των μαθητών να παρακαμφθεί, όμως ποιος ξεχνάει το "πάθημα" του μαθητή από τη Λάρισα στην παρέλαση του 2011, που ακόμα και σήμερα κάποια δημοσιεύματα έχουν ξεθάψει την "ασέβεια" που είχε επιδείξει τότε, γράφοντας απαξιωτικά "να, δείτε, κουρέας έγινε, δεν ήταν άξιος για κάτι καλύτερο".
(δ) πώς θα μπορούσαν να αποσυνδεθούν από τις στρατιωτικές παρελάσεις, όταν εκ των πραγμάτων πρέπει να υπάρχει άμεση χρονική εγγύτητα/συνάφεια προς την εθνική επέτειο;

4
Πάλι καλά που ο διευθυντής δεν είπε στο παιδί "έγινε λάθος, δεν ανήκεις στην αρία φυλή" και δεν τον παρέπεμψε σε καναν δρ. Μένγκελε για πειράματα ευγονικής:

https://www.news247.gr/ellada/i-ellada-tis-ntropis-apekleisan-mathiti-me-aftismo-apo-ti-simaia-tis-28is-oktovriou/

5
Σχολικές Εορτές / Απ: Σχολικές γιορτές...
« στις: Οκτωβρίου 23, 2025, 12:19:15 pm »

Εγώ θα πρότεινα αυτό το κομμάτι συνοδειά με το βιντεάκι.

https://youtu.be/zeYG57_FNXI?si=KN_SkHG7s-DGIpHN

Το συζητούσαμε προχθές με το μεγάλο μου γιο. Σκοπεύει να το προτείνει για να το απαγγείλει (όχι να το τραγουδήσει) στον έχοντα την ευθύνη της διοργάνωσης εκπαιδευτικό του σχολείου του. Το αν θα εισακουστεί ή όχι, μένει να φανεί. Γενικότερα μιλώντας, γνωρίζουμε όλοι ότι σε κάποια σχολεία οι διευθυντές είναι υπερσυγκεντρωτικοί και δεν περνάει τίποτα στις γιορτές χωρίς να τύχει της έγκρισής τους. Αλλού πάλι, υπάρχει μεγάλος έως απόλυτος βαθμός αυτονομίας. Και αυτήν πρέπει να είναι αποφασισμένοι να υπερασπιστούν όποιοι διευθυντές την επιτρέπουν, γιατί είναι βέβαιο ότι στα πλαίσια της διάχυσης των ακροδεξιών ιδεών στην κοινωνία θα υπάρξουν αρκετοί γονείς με το μανδύα των "νοικοκυραίων που κοιτάνε τη δουλειά τους και τη μόρφωση των παιδιών τους" οι οποίοι περιμένουν με το δάχτυλο στη σκανδάλη να πυροβολήσουν για την "πολιτικοποίηση της γορτής" από τους "μαρξιστές εκπαιδευτικούς που έχουν κατακλύσει τα σχολεία". Και μην καμωνόμαστε ότι δεν το γνωρίζουμε. Μια περιδιάβαση στα πλέον τοξικά από τα social media, αλλά και σε καθεστωτικά media με "δημοσιογράφους" τύπου Πορτοσάλτε και Ζαχαρού, θα μας το δείξει.

6
Μοιάζει όντως το σήμερα με τη δεκαετία του '30, γιατί και τότε υπήρχε οικονομική ύφεση μετά το Κραχ του '29, που είχε δημιουργήσει ασφυκτικές καταστάσεις και στην Αμερική και στην Ευρώπη.

Οι ακροδεξιοί τότε στη Γερμανία σάρωσαν όχι γιατί είχαν χαρισματικό αρχηγό. Μια γκροτέσκο φιγούρα ήταν, τον οποίο πολλοί έβλεπαν αρχικά ως γραφική περίπτωση. Όμως, μέσα στην ύφεση πρόβαλε μια εικόνα αδίστακτης ισχύος που μαγνήτισε όσους ήθελαν να κάνουν ευκολότερα τις δουλειές τους και πολύ περισσότερο τους αδύναμους και ξεχασμένους που δεν έβρισκαν άλλη ισχυρή αντιπροσώπευση.

Στα σχολεία σήμερα, η κωδικοποιημένη αναφορά των μαθητών είναι "ο αυστριακός ζωγράφος". Μαθητές που, εξ όψεως τουλάχιστον (ντύσιμο, κούρεμα, συμπεριφορά), δείχνουν να εμφορούνται ή να ελκύονται από τη χρυσαυγίτικη ιδεοληψία, αυτή τη φράση χρησιμοποιούν, ώστε να μη μπορεί κανένας εκπαιδευτικός να τους εγκαλέσει αν τους ακούσει στο διάδρομο. Το κακό είναι ότι και μαθητές που είναι έξω από όλα αυτά, και παράλληλα ρέπουν προς το απολιτίκ (δηλαδή η μεγάλη πλειονότητα), αντιμετωπίζουν σκωπτικά το άκουσμα αυτής της αναφοράς. Και ξέρουμε όλοι ότι έτσι ακριβώς ξεκινάει η ηθική νομιμοποίηση των ιδεών στις μάζες: πρώτα αντιμετωπίζονται σκωπτικά, κατόπιν με "κατανόηση", ύστερα συγκαταβατικά και εν τέλει υιοθετούνται από πολλούς. Γι' αυτό καθίσταται ολοένα και πιο επίκαιρος, ολοένα και πιο επιτακτικός ο στίχος του Φώντα Λάδη: "Το φασισμό βαθιά κατάλαβέ τον. Δεν θα πεθάνει μόνος· τσάκισέ τον."

7
Εργασιακά / Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« στις: Οκτωβρίου 15, 2025, 04:26:40 pm »
Συνιστώ ψυχραιμία σ' αμφότερους. Η φράση στα εισαγωγικά φανερώνει πολλή οργή. Δε χρειάζεται. Δε σας φταιν οι νεοδιόριστοι σε κάτι. :)

Συνιστώ καλύτερη ερμηνεία των όσων διαβάζουμε ή ακούμε. Κατά τη δική μου οπτική, η φράση στα εισαγωγικά φανερώνει κάτι χειρότερο από οργή. Φανερώνει αποστροφή προς τους νεοδιόριστους, την "πλέμπα" που διεκδικεί μονιμοποίηση. Κάτι σαν "μπαϊλντίσαμε με την πάρτη σας, άντε να μονιμοποιηθείτε να τελειώνουμε".

Αυτό όμως που εξακολουθώ να διακρίνω ότι δεν εννοείτε να καταλάβετε, είναι ότι αυτή η αποστροφή (ή οργή, κατά τη δική σας άποψη) δεν χαρακτηρίζει τον συγγραφέα της φράσης, αλλά όσους με τις πράξεις τους την εκφράζουν. Δηλαδή το υπουργείο ή/και κάποιες ΔΔΕ. Κατά συνέπεια, το "δε σας φταιν' οι νεοδιόριστοι σε κάτι" το απευθύνετε σε εντελώς λάθος αποδέκτη.

8
Εργασιακά / Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« στις: Οκτωβρίου 15, 2025, 03:46:18 pm »
ό,τι κι αν αντιμετωπίζεις σαν άνθρωπος

Πόσο δεοντολογική επιλογή βρίσκετε, τα χτυπήματα κάτω από τη μέση; (Μιλάω απλώς για δεοντολογία, στην ηθική δεν υπεισέρχομαι.)

Δεν ξέρω αν εσείς προσλάβατε κάποια "αγριάδα" -που κατά τις συστάσεις σας πρέπει να αντιμετωπιστεί με "ηρεμία"- από τη φράση την οποία παραθέσατε. Εγώ πάντως προσέλαβα ότι το εν λόγω τεκμαιρόμενο "μένος" εναντίον των νεοδιόριστων που ζητούν να μονιμοποιηθούν το αποδίδει προφανώς σε κάποιους διευθυντές ΔΔΕ και βεβαίως όχι στον εαυτό του.

9
ο νόμος μάλλον για το παραθυράκι έγινε και όχι για τους αδύναμους, αφού ο νομοθέτης άφησε έξω την Νομική (ε, σεβάστηκε τη σχολή του και δυο τρεις άλλες, φιλολογία και μαθηματικό).

Είμαι βέβαιος πως μπορείτε να καταλάβετε ότι οι σχολές αυτές εξαιρέθηκαν γιατί οι τομείς των ΕΠΑΛ δεν έχουν ούτε καν ακροθιγώς συνάφεια με αυτές. Δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά και θα ήταν σκανδαλώδης η τυχόν συμπερίληψή τους.


Παράθεση
νιώθω δυσφορία για την κανονικοποίηση της πονηριάς, ειδικά όταν προβάλλεται σαν αρετή και να θεωρώ πως τέτοια "καπατσοσύνη" παράκαμψης σαν αυτή που συζητάμε τόσες ώρες είναι μικροαστική προστυχιά με δημόσια αποδοχή.

Δεν προέβαλα καμιά πονηριά και καμιά καπατσοσύνη ως "αρετή". Αυτό όμως δεν μου στερεί τη δυνατότητα να είμαι ρεαλιστής και να μην παραβλέπω το ότι αυτές θα γίνονταν ευμενώς αποδεκτές στον ιδιωτικό τομέα, αν ο "φέρων" αυτές τις ιδιότητες τις ομολογούσε ανερυθρίαστα σε συνέντευξη για πρόσληψη. Sad, but true. Επί του πρακτέου όμως, θα επαναλάβω ότι δύο επιλογές υπάρχουν: ή διατηρούμε τη διάταξη αυτή και αποδεχόμαστε ότι μαζί με το βασιλικό (προαγωγή της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης) ποτίζεται κι η γλάστρα (οι "πονηροί" και οι "πρόστυχοι"), ή την καταργούμε για να τους τιμωρήσουμε, αποκλείοντας μαζί τους και τη δυνατότητα να συνεχίσουν αρκετά παιδιά που ναι μεν οι επιδόσεις τους αξίζουν για ΕΠΑΛ, αλλά μέσω αυτών θα μπορούσαν κάλλιστα και απρόσκοπτα να συνεχίσουν στην ανώτατη εκπαίδευση. Καταλαβαίνω ότι είναι σκληρό το δίλημμα, αλλά κάπως έτσι είναι πάντα τα διλήμματα στη ζωή.

10
όταν διεκδικούνται από κάποιους που έρχονται από πλεονεκτική θέση, είναι κατάχρηση.

Ας δούμε λοιπόν για ποια «πλεονεκτική θέση» μιλάμε. Πόσοι εισάγονται με το 5% της πρόσβασης μέσω ΕΠΑΛ στην Ιατρική Αθηνών; Το 5% των 165 συνολικά, δηλαδή 8 άτομα. Ένας μαθητής που στο τέλος της Α’ λυκείου θα πάει σε ΕΠΑΛ επίτηδες προκειμένου να ακολουθήσει την «πλαγία», συνήθως θα ήταν μαθητής ο οποίος υπό Κ.Σ. στις πανελλήνιες μέσω ΓΕΛ αναμένεται ότι θα συγκέντρωνε, ας πούμε, 15.000 μόρια. (Μόνο ένας τέτοιος μαθητής θα είχε κίνητρο να πάει σε ΕΠΑΛ για αυτό το σκοπό.) Τα οποία 15.000 μόρια, ασφαλώς δεν επαρκούν για την ιατρική. Τι σας κάνει να πιστεύετε ότι στις πανελλήνιες εξετάσεις των ΕΠΑΛ, τα (άλλως αναμενόμενα) 15.000 μόρια θα γίνουν 19.500; Θεωρείτε ότι είναι της πλάκας οι εξετάσεις αυτές; Αν ήταν έτσι, τα ίδια τα πανεπιστήμια δεν θα είχαν «επαναστατήσει» εναντίον του πολύ χαμηλού επιπέδου φοιτητών που τους «στέλνει» με αυτόν τον τρόπο το υπουργείο; Ή μήπως νομίζετε ότι σχολές όπως η Ιατρική Αθηνών, ή οι περισσότερες του ΕΜΠ, δεν έχουν τον «τρόπο» τους να ασκήσουν αποτελεσματικό lobbying όταν νιώσουν ότι θίγονται τα συμφέροντά τους;

11
Αν η πλειοψηφια  συμεχισει να θεωρει οτι επι παραδειγματι το να γινει ψυκτικος το παιδι του ειναι κατι "κατωτερο" (κοινωνικα; δεν ειμαι σιγουρη. Εδω προκειται για στρεβλωση πιθανον με ψυγογενη βαση)

Μια και αναφέρατε τη συγκεκριμένη ειδικότητα: πώς ακριβώς περιμένετε η κοινωνία να μην κάνει αυτή την -πράγματι άδικη απέναντι στα τεχνικά επαγγέλματα- συσχέτιση, όταν βλέπει και ακούει τους ταγούς της (λέμε τώρα…) να προσδίδουν σαφή ταξικά/οικονομικά χαρακτηριστικά στα επαγγέλματα αυτά; Ξεχάσατε την περιβόητη ατάκα για «το νέο παιδί από το Περιστέρι που θέλει να γίνει ψυκτικός»; (Από το Περιστέρι, όχι από τη Φιλοθέη…)

12
αν το απολυτήριο ΕΠΑΛ εμφανιζόταν δίπλα στο πτυχίο ΑΕΙ σε κάθε αίτηση ή βιογραφικό, τότε ξαφνικά η "ισοτιμία" θα προκαλούσε ενόχληση.

Μην είστε και τόσο σίγουρη. Στον ιδιωτικό τομέα, αν ένας υποψήφιος πει με «θράσος» στη συνέντευξη ότι πήγε επί τούτω στο ΕΠΑΛ, προκειμένου να σιγουρέψει την εισαγωγή του στη σχολή που αναγράφεται αμέσως από κάτω στο βιογραφικό, μάλλον θα εκτιμάτο για αυτή του την «καπατσοσύνη» παρά θα απερρίπτετο.

13
πολύ αυστηρό έλεγχο του πού μπορεί να περάσει κανείς μέσω ΕΠΑΛ.

Δεν είναι τόσο εύκολο, αφ' ης στιγμής δεν υπάρχει πλέον τεχνολογική εκπαίδευση τριετούς διάρκειας σπουδών. Όταν, για παράδειγμα, από το πεδίο Υγείας ο μέσω ΓΕΛ υποψήφιος μπορεί να δώσει ισότιμα τόσο για Νοσηλευτική (5 χρόνια) όσο και για Ιατρική (6 χρόνια), πώς θα πεις στον μέσω ΕΠΑΛ υποψήφιο "εσύ δικαιούσαι να δώσεις μόνο για Νοσηλευτική ή Μαιευτική"; Ακόμα χειρότερα για τα τμήματα Μηχανικών, καθώς όλα έχουν γίνει πενταετούς φοίτησης, με δικαίωμα εγγραφής στο ΤΕΕ. Εκεί, και να θες ακόμα, δεν υπάρχει εναλλακτική ίδιου γνωστικού αντικειμένου για να δώσεις στον μέσω ΕΠΑΛ υποψήφιο και να τον αποκλείσεις από τις πολυτεχνικές σχολές.

Άλλο παράδειγμα "άνισων ευκαιριών", ακόμα και εντός του ίδιου τύπου λυκείου. Συγκρίνετε τις βάσεις των τμημάτων Χημείας με τα αντίστοιχα Φυσικής στην ίδια πόλη (όπου υπάρχουν και τα δύο). Έχουν μεγάλη διαφορά. Πού νομίζετε ότι οφείλεται; Έγινε πια τόοοοσο πιο hot επιστήμη η Χημεία; Ή μήπως, λέω μήπως, οφείλεται στο γεγονός ότι τα τμήματα Χημείας μπορούν να δηλωθούν και από τους υποψηφίους πεδίου Υγείας; Στο οποίο όλοι γνωρίζουμε τι επιδόσεων και τι υποβάθρου (κατά τεκμήριο) μαθητές φοιτούν. Εκεί δηλαδή δεν υπάρχουν "'άνισες ευκαιρίες";

14
Ότι δεν είναι σωστό είπαμε.

Αν θέλετε να συζητήσουμε την πλήρη κατάργηση της δυνατότητας αυτής, να τη συζητήσουμε. Να έχετε υπ' όψη σας όμως ότι (α) μαζί με τα ξερά θα καούν και τα χλωρά και (β) η τεχνική εκπαίδευση θα γίνει λιγότερο ελκυστική συνολικά. Και τελικά, κάποιοι μαθητές των ΕΠΑΛ -όχι οι "πονηροί" ή οι "ανέντιμοι"- που θα ήθελαν να συνεχίσουν, θα σπρωχτούν στα ιδιωτικά "πανεπιστήμια". Είστε σίγουρος ότι το θέλετε;

Σελίδες: 123 ... 54

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 33120
  • Τελευταία: Drumper
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1194069
  • Σύνολο θεμάτων: 19569
  • Σε σύνδεση σήμερα: 1070
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 19
Επισκέπτες: 633
Σύνολο: 652

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.05 δευτερόλεπτα. 25 ερωτήματα.