*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 774250 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #56 στις: Μαΐου 27, 2009, 02:57:31 pm »
κ εγω συμφωνω οτι θα επρεπε να βγουν τα λατινικα. δεν ωφελουν σε τιποτα τα παιδια. ουτε την κουλτουρα ουτε την ιστορια κ τον πολιτισμο των λατινων μαθαινουν απο τα κειμενακια αυτα. τα αρχαια ειναι μια ζωντανη γλωσσα κ μπορουμε να κατανοησουμε πολυ καλυτερα τη νεοελληνικη τα λατινικα ομως γιατι να τα μαθαινουν τα παιδια? κ αντε λιγο λεξιλογιο για να καταλαβαινουν καποια κειμενακια. αλλα γιατι να τα πρηζουμε με κλισεις, εγκλισεις κ ελξεις γερουνδιακων? ???

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:02:53 »

Αποσυνδεδεμένος aeee

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1305
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #57 στις: Μαΐου 27, 2009, 03:09:23 pm »
Να σου πω την αλήθεια, εγώ θα πρότεινα αν γίνεται να βγούνε τα Λατινικά από τη δευτεροβάθμια και να διδάσκονται μόνο στης τριτοβάθμια, ανάλογα με τη σχολή..

Συμφωνώ απολύτως ποτέ δεν μπόρεσα να καταλάβω σε τι χρησιμεύει έναν σύγχρονο άνθρωπο (ακόμη και φιλόλογο) η γνώση των λατινικών. εάν έχει κάποιος επιχειρήματα να με πείσει;;;;

Αποσυνδεδεμένος gringa

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 712
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #58 στις: Μαΐου 27, 2009, 03:15:27 pm »

Συμφωνώ απολύτως ποτέ δεν μπόρεσα να καταλάβω σε τι χρησιμεύει έναν σύγχρονο άνθρωπο (ακόμη και φιλόλογο) η γνώση των λατινικών. εάν έχει κάποιος επιχειρήματα να με πείσει;;;;

Εντάξει, ως φιλόλογος μου χρησίμευσαν και μου χρησιμεύουν ακόμη, αλλά μόνο ως προς το να κατανοήσω την αρχαιότητα στο σύνολό της. Δε θεωρώ όμως ότι το συγκεκριμένο μάθημα έχει κάτι να προσφέρει στους μαθητές. Νομίζω ότι αν διδασκόταν τα κείμενα μεταφρασμένα και με έμφαση στο λογοτεχνικό στοιχείο και όχι στο γραμματικο-συντακτικό, θα είχε να δώσει πολλά περισσότερα σε ένα παιδί 16-17 χρόνων...

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #59 στις: Μαΐου 27, 2009, 03:20:43 pm »
προτιμω να μη διδασκονται καθολου παρα αυτο το "εκτρωμα " που γινεται σημερα με κειμενακια " Λολα, να ενα μήλο" "Μίμη πάρε το τοπι" Αννα,Λολα,Μιμη ελατε " φωναζει η γιαγια.
αστε με απο δω.......

(αντε να σας φτιαξω λιγο,...σε 10 μερες θα εχουμε τα πρωτα αποτελεσματα ΑΣΕΠ και ολα θα ξεχαστουν)
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:02:53 »

Αποσυνδεδεμένος green ice

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 334
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #60 στις: Μαΐου 27, 2009, 03:24:05 pm »
Κανείς δεν υποχρεώνει τα παιδιά να επιλέξουν  Λατινικά.... τα διδάσκονται στην κατεύθυνση....Όποιος θέλει επιλέγει τη Θεωρητική.Νομίζω ένας μαθητής που επιλέγει να σπουδάσει ανθρωπιστικές επιστήμες οφείλει να γνωρίζει Λατινικά κ γενικότερα για τους  άνθρωπους που ασχολούνται με τις ξένες γλώσσες ,η συνδρομή των Λατινικών είναι ανεκτίμητη.Δε θα επιχειρήσω την ανάλυση της σκέψης μου ,γιατί θα γράφω μέχρι αύριο.Η ελληνική γλώσσα πήρε κ έδωσε πολλά στα Λατινικά.Δάνεια ,αντιδάνεια,ιδέες,ειδικό λεξιλόγιο για πολλές επιστήμες.Κ γενικότερα ένας μορφωμένος ανθρωπιστής είθισται να γνωρίζει Λατινικά.Όσο για τις μετατροπές κ τις περίπλοκες ασκήσεις , να πω ότι υπάρχουν σε όλα τα μαθήματα για την όξυνση της σκέψης κ  στα γλωσσικά για την κατανόηση της δομής της γλώσσας .

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #61 στις: Μαΐου 27, 2009, 03:27:41 pm »
Κανείς δεν υποχρεώνει τα παιδιά να επιλέξουν  Λατινικά.... τα διδάσκονται στην κατεύθυνση....Όποιος θέλει επιλέγει τη Θεωρητική.Νομίζω ένας μαθητής που επιλέγει να σπουδάσει ανθρωπιστικές επιστήμες οφείλει να γνωρίζει Λατινικά κ γενικότερα για τους  άνθρωπους που ασχολούνται με τις ξένες γλώσσες ,η συνδρομή των Λατινικών είναι ανεκτίμητη.Δε θα επιχειρήσω την ανάλυση της σκέψης μου ,γιατί θα γράφω μέχρι αύριο.Η ελληνική γλώσσα πήρε κ έδωσε πολλά στα Λατινικά.Δάνεια ,αντιδάνεια,ιδέες,ειδικό λεξιλόγιο για πολλές επιστήμες.Κ γενικότερα ένας μορφωμένος ανθρωπιστής είθισται να γνωρίζει Λατινικά.Όσο για τις μετατροπές κ τις περίπλοκες ασκήσεις , να πω ότι υπάρχουν σε όλα τα μαθήματα για την όξυνση της σκέψης κ  στα γλωσσικά για την κατανόηση της δομής της γλώσσας .

με καλυψες πληρως  ;)
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος gringa

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 712
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #62 στις: Μαΐου 27, 2009, 03:28:53 pm »
green ice θα συμφωνήσω μαζί σου. Πραγματικά τα λατρεύω τα Λατινικά και πιστεύω ότι το μάθημα προσφέρει πάρα πολλά στον τομέα των ανθρωοιστικών σπουδών. Απλά δεν πιστεύω ότι μπορεί να προσφέρει πολλά στη δευτεροβάθμια, ειδικά με τον τρόπο που διδάσκεται στα σχολεία, όπως πολύ σωστά επισήμανε ο Μάρκος.

Χμ... μάλλον έχω βγει πολύ of topic, αλλά κουβέντα να γίνεται....

Αποσυνδεδεμένος green ice

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 334
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #63 στις: Μαΐου 27, 2009, 03:37:33 pm »
Τα κειμενάκια του βιβλίου είναι ακριβώς κειμενάκια για μία πρώτη επαφή ,για μία πρώτη γνωριμία.Είναι έτσι επιλεγμένα που να είναι διασκεδαστικά,να αποτελούν αφορμή για περαιτέρω ψάξιμο κ ενασχόληση από τους μαθητές.Εμένα προσωπικά τα παιδιά με ρωτούν από που προέρχεται το καθένα ,στοιχεία για το συγγραφέα κλπ.Επίσης τα κείμενα αυτά παρουσιάζουν κλιμακούμενη δυσκολία ,παρουσιάζοντας με την πρέπουσα λογική σειρά τα γραμματικοσυντακτικά φαινόμενα της Λατινικής.Ο κύριος Πσχάλης κ Σαββαντίδης 'εχουν κάνει μια εξαιρετική δουλειά.Το βιβλίο υπερτερεί πολλών καινούργιων κ ας έχει γραφτεί πολλά χρόνια πριν....Μακάρι να αντικατασταθεί κάποια στιγμή από κάτι αντάξιο κ καλύτερο τολμώ να πω.
« Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 27, 2009, 03:39:21 pm από green ice »

Αποσυνδεδεμένος Ίρμα

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 768
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #64 στις: Μαΐου 27, 2009, 04:01:49 pm »
Green ice,
Με κάλυψες πλήρως. Δε νομίζω ότι η διδασκαλία άγνωστου κειμένου στα λατινικά ταιριάζει στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ποιος ο λόγος να κάνουμε τα παιδιά να σιχαθούν ένα μάθημα που στην πλειοψηφία τους το συμπαθούν; Το βιβλίο πραγματικά είναι άψογο και γι' αυτό δεν το άλλαξαν. Και πολύ καλά έκαναν.
 Όσο για τα κείμενα κόψε κάτι ρε Μάρκο...Δεν είναι τόσο μεγάλης ευκολίας τα λατινικά όσο θες να τα παρουσιάζεις. Απορώ με μαθητές του 20 έχεις μόνο να κάνεις εσύ;  Άλλωστε, αν θυμάμαι καλά σε ένα τοπικ με τις δέσμες εσύ είχες πει ότι στα Λατινικά δεν τα είχες πάει καλά... Είδες μνήμη που έχω; (παρεπιπτόντως ...καλά είχες γράψει 156 στην Έκθεση;;;;

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #65 στις: Μαΐου 27, 2009, 04:15:40 pm »
Green ice,
Με κάλυψες πλήρως. Δε νομίζω ότι η διδασκαλία άγνωστου κειμένου στα λατινικά ταιριάζει στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ποιος ο λόγος να κάνουμε τα παιδιά να σιχαθούν ένα μάθημα που στην πλειοψηφία τους το συμπαθούν; Το βιβλίο πραγματικά είναι άψογο και γι' αυτό δεν το άλλαξαν. Και πολύ καλά έκαναν.
 Όσο για τα κείμενα κόψε κάτι ρε Μάρκο...Δεν είναι τόσο μεγάλης ευκολίας τα λατινικά όσο θες να τα παρουσιάζεις. Απορώ με μαθητές του 20 έχεις μόνο να κάνεις εσύ;  Άλλωστε, αν θυμάμαι καλά σε ένα τοπικ με τις δέσμες εσύ είχες πει ότι στα Λατινικά δεν τα είχες πάει καλά... Είδες μνήμη που έχω; (παρεπιπτόντως ...καλά είχες γράψει 156 στην Έκθεση;;;;
« Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 27, 2009, 04:22:25 pm από Μarkos »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #66 στις: Μαΐου 27, 2009, 04:39:35 pm »
Ποιος ο λόγος να κάνουμε τα παιδιά να σιχαθούν ένα μάθημα που στην πλειοψηφία τους το συμπαθούν;

συνεχεια απο τη σελ.1 ......

μα, αν το συμπαθουν οπως λες τοτε γιατι να το αντιπαθησουν με μια ασκηση 3 προτασεων για μεταφραση?

εγω αν μου αρεσει κατι θελω να ασχολουμε συνεχεια και μαλιστα οσο πιο δυσκολα τοσο καλυτερα.
παραδειγμα: αν μου αρεσει μια κοπελα,οσο μου κανει τη δυσκολη τοσο επιμενω εγω δεν την παρατω ουτε την αντιπαθω....Ετσι συμβαινει και με το μαθημα...(σοφιστικος συλλογισμος θα μου πεις!! και δικαια)
« Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 27, 2009, 04:46:57 pm από Μarkos »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος jak_13

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6831
  • Φύλο: Άντρας
  • Πάντα με χαμόγελο!!!
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #67 στις: Μαΐου 27, 2009, 04:54:18 pm »
αν μου αρεσει μια κοπελα,οσο μου κανει τη δυσκολη τοσο επιμενω εγω δεν την παρατω ουτε την αντιπαθω....

Κακό του κεφαλιού σου Μάρκο... ;)
Έμαθα πως ο άνθρωπος δικαιούται να κοιτά τον άλλον από ψηλά
μόνο όταν πρέπει να τον βοηθήσει να σηκωθεί!

Gabriel Garcia Marquez

Αποσυνδεδεμένος soul

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1081
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #68 στις: Μαΐου 27, 2009, 04:59:50 pm »
Συνάδελφοι , εδώ δεν είμαστε για να συγκρουόμαστε, ούτε για να λέμε τι υποτροφίες και τι επαίνους έχει πάρει ο καθένας μας.Αν αρχίζαμε να τα λέμε, δε θα τελειώναμε...
όσο για τα λατινικα, φίλε Μαρκο , συμφωνώ πως κύριο μέλημα σου είναι τα παιδια να αρχίσουν να σκέφτονται και να ξεφύγουν από την παπαγαλία (και σ΄ αυτό είμαι εκατό τοις εκατό μαζί σου).
όμως πιστεύω πως για να γίνει κάτι τέτοιο, δεν πρέπει να ξεκινήσουμε από τα λατινικά, αλλά από την έκθεση (που τα παιδιά μας δεν είναι ικανά να αναπτύξουν ένα θέμα σε 300 λέξεις) , από την ιστορία που τη μαθαίνουν παπαγαλία, και μερικά δεν ξέρουν τι μαθαίνουν, ενώ δεν είναι σε θέση να κατανοήσουν μια πηγή και να τη σχολιάσουν και άλλα πολλά που τα έχουμε ξαναπεί.
“Η ευτυχία δημιουργεί φίλους, Η δυστυχία τους δοκιμάζει”

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #69 στις: Μαΐου 27, 2009, 05:00:36 pm »
αν μου αρεσει μια κοπελα,οσο μου κανει τη δυσκολη τοσο επιμενω εγω δεν την παρατω ουτε την αντιπαθω....

Κακό του κεφαλιού σου Μάρκο... ;)


υπαρχουν και ...τεχνικες. Ετσι ακριβως οπως σε ολα.(αλλα συναδελφε δε θελω να γυρισει σε προσωπικο επιπεδο. συγγνωμη )
 θα πρεπει να μη φοβουνται τα παιδια 3 προτασεις να τις κανουν στα ελληνικα, αλλα και μεις να μη τα υποτιμαμε ουτε να τα χαιδευουμε. και μετα να μιλαμε για θεματα και επιπεδο !!
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182687
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 656
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 3
Επισκέπτες: 571
Σύνολο: 574

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.053 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.