0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Παράθεση από: anneta στις Ιούλιος 21, 2011, 12:12:03 μμΠαράθεση από: killbill στις Ιούλιος 21, 2011, 09:25:50 πμ. πχ σχολές όπως γεωπληροφορική, βιομηχανική πληροφορική, αυτοματισμού, είναι καθαρά εξιδεικευμένα σε άλλους τομείς. Τι σχέση έχουν με εκπαίδευση; kilbill πριν γράψεις κάτι να το μελετάς πρώτα!Είναι τραγικό να αναφέρεις την Βιομηχανική Πληροφορική ΤΕΙ Καβάλας ότι είναι άσχετη με την εκπαίδευση....Πες καλύτερα για την Διαχειριση Πληροφοριών ΤΕΙ Καβάλας που η πτυχιακή εργασία τους είναι μια εβδομαδιαία εργασία της Β.Π.! Έλεος δηλαδή!!!!!!δεν θέλω να θίξω καμία σχολή. Τυχαία , και λόγω της ονομασίας τους, επέλεξα 2-3 σχολές από τις 47, με βάση το όνομά τους και μόνο, όπου από την ονομασία τους φαίνεται ότι ο προσανατολισμός τους μάλλον δεν είναι η εκπαίδευση. Μπορεί να κάνω και λαθος. Να με συγχωρείς! Το αν έχει σχέση με την εκπαίδευση εξάλλου σίγουρα δεν είμαι εγώ ο αρμόδιος που θα το κρίνω. Αλλά 47 σχολές ρε παιδιά? όταν στις άλλες ειδικότητες υπάρχουν το πολύ 5-6 σχολές; (με εξαίρεση τους φιλολόγους όπου και εκεί πάει να παραγίνει το κακό, αλλά σε καμία περίπτωση δεν συναγωνίζεται το πλήθος σχολών πληροφορικής! )Τέλος πάντων, με το νέο νομοσχέδιο καμία σχολή δεν θα έιναι κατάλληλη για την εκπαίδευση! ακόμα και οι καθηγητικές σχολές θα εξαιρούνται (τώρα άλλο θέμα το κατα πόσο ήταν καθηγητικές). ΌΛΟΙ, ακόμα και όσοι αποφοίτησαν θα τρέχουν να παρακολουθούν 6μηνα προγράμματα παιδαγωγικών.Το θεωρώ στη σωστή κατεύθυνση αυτό το μέτρο, αδικεί όμως όσους ήδη έχουν αποφοιτήσει. Δεν μπορείς τώρα που έχουν τελειώσει το πανεπιστήμιο να ξανακαθίσουν σε θρανία, κυρίως λόγω υποχρεώσεων αλλά και απόστασης. Θα ευνοηθούν για άλλη μιαφορά οι κάτοικοι μεγάλων αστικών κέντρων.Στην πληροφορική πάντως θα έπρεπε να μπει ένα φρένο. Λόγω του μεγάλου πλήθους σχολών (47 στον αριθμό), θα έπρεπε να μπουν κάποια κριτήρια για το αν κάποιος θα μπορεί να πάει στην εκπαίδευση. όπως πχ παρακολούθηση κάποιων παιδαγωγικών μαθημάτων. Δεν ξέρω αν και οι 47 σχολές έχουν στο πρόγραμμα σπουδών τους μαθήματα όπως Διδακτική της Πληροφορικής που υπάρχει ας πουμε στο Καποδιστριακό. Ως ελάχιστο μέτρο θα μπορούσε να ήταν η κατάθεση αναλυτικής βαθμολογίας όπου να προκύπτει ότι ο υποψήφιος έχει παρακολουθήσει 1-2 τέτοια μαθήματα. Τι να πω.. το κακό παράγινε! 47 σχολες!!!
Παράθεση από: killbill στις Ιούλιος 21, 2011, 09:25:50 πμ. πχ σχολές όπως γεωπληροφορική, βιομηχανική πληροφορική, αυτοματισμού, είναι καθαρά εξιδεικευμένα σε άλλους τομείς. Τι σχέση έχουν με εκπαίδευση; kilbill πριν γράψεις κάτι να το μελετάς πρώτα!Είναι τραγικό να αναφέρεις την Βιομηχανική Πληροφορική ΤΕΙ Καβάλας ότι είναι άσχετη με την εκπαίδευση....Πες καλύτερα για την Διαχειριση Πληροφοριών ΤΕΙ Καβάλας που η πτυχιακή εργασία τους είναι μια εβδομαδιαία εργασία της Β.Π.! Έλεος δηλαδή!!!!!!
. πχ σχολές όπως γεωπληροφορική, βιομηχανική πληροφορική, αυτοματισμού, είναι καθαρά εξιδεικευμένα σε άλλους τομείς. Τι σχέση έχουν με εκπαίδευση;
Πολύ ευχαρίστως να σε κατατοπίσω μιας και όπως παραδέχτηκες δεν γνωρίζεις. Και φυσικά δεν πρόκειται να εκτεθώ καθόλου γιατί είναι προφανές οτι τα παρακάτω προαπαιτούν την ύπαρξη πτυχίου Πληροφορικής:
αναπτύσσοντας παράλληλα ευρύτερες δεξιότητες κριτικής σκέψης,δεοντολογίας, κοινωνικής συμπεριφοράς αλλά και διάθεσης για ενεργοποίηση καιδημιουργία τόσο σε ατομικό επίπεδο όσο και με συνεργασία με άλλα άτομα ως μέλημιας ομάδας.
Να έλθουν σε επαφή με τις διάφορες χρήσεις του υπολογιστή (κύριουκαι βασικού συντελεστή της ανάπτυξης και εξάπλωσης των ΤΠΕ) ως εποπτικού μέσουδιδασκαλίας, ως γνωστικού-διερευνητικού εργαλείου (με τη χρήση κατάλληλου ανοικτούλογισμικού διερευνητικής μάθησης) και ως εργαλείου επικοινωνίας και αναζήτησηςπληροφοριών στο πλαίσιο των καθημερινών σχολικών τους δραστηριοτήτων».
Αποκτούν βασικές γνώσεις και αναπτύσσουν δεξιότητες χειρισμούλογισμικού γενικής χρήσης και λογισμικού υπηρεσιών του Διαδικτύου. Αποκτούνικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα χρήσης και αξιοποίησης των ΤΠΕ και καλύπτουντις ανάγκες και τις επιθυμίες τους. Απομυθοποιούν τον υπολογιστή και τον χρησιμοποιούνως εργαλείο ανακάλυψης, δημιουργίας, έκφρασης αλλά και ως νοητικό εργαλείο και εργαλείο ανάπτυξης της σκέψης. Χρησιμοποιούν εφαρμογές πολυμέσων εκπαιδευτικού περιεχομένου και κατακτούν έννοιες, όπως της πλοήγησης και της αλληλεπίδρασης.
Ο ειδικός σκοπός της εισαγωγής της Πληροφορικής στο Δημοτικό Σχολείο είναι ναεξοικειωθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες με τις βασικές λειτουργίες του υπολογιστήκαι να έλθουν σε μια πρώτη επαφή με διάφορες χρήσεις του ως εποπτικού μέσουδιδασκαλίας, ως γνωστικού-διερευνητικού εργαλείου και ως εργαλείου επικοινωνίας καιαναζήτησης πληροφοριών. Πήρες μια ιδέα;;
@digisysΑν και μας έχεις μπερδέψει λίγο με την πολλαπλή σου προσωπικότητα, θα προσπαθήσω να σου αποδείξω αυτό που εγώ θεωρώ αυτονόητο. Δηλαδή ότι χρειάζεται ένας καθηγητής πληροφορικής για να διδάξει το μάθημα της πληροφορικής ακόμα και στο Δημοτικό σχολείο.Καταρχήν αναφέρεις ότι δεν χρειάζεται κάποιος πτυχίο πληροφορικής για να διδάξει ECDL. Κατά τη γνώμη μου αυτό είναι μεγάλο λάθος είτε απευθύνεσαι σε παιδιά δημοτικού είτε σε ενήλικες. Όταν κάποιος έχει πάρει το ECDL (ή ακόμα χειρότερα κάποια ενδοσχολική πιστοποίηση επιπέδου Α-Β-Γ) αυτό δεν τον καθιστά απαραίτητα ικανό να διδάξει ECDL, όπως κάποιος που τελειώνει Δημοτικό δεν μπορεί να διδάξει στο Δημοτικό, κάποιος που τελειώνει το Λύκειο δεν μπορεί να διδάξει στη Δευτεροβάθμια και κάποιος που τελειώνει Πανεπιστήμιο δεν διδάσκει απευθείας στο Πανεπιστήμιο. Σε κάθε περίπτωση ο καλύτερος εκπαιδευτικός είναι αυτός που έχει όσο το δυνατόν περισσότερα προσόντα. Παράλληλα με τις γνώσεις της πληροφορικής που είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν όπως ανέφερες ειδικές γνώσεις παιδαγωγικών και παιδοψυχολογίας. Αυτές τις γνώσεις τις έχουμε αποκτήσει παρακολουθώντας ετήσια παιδαγωγικά προγράμματα, ή μαθήματα στα πλαίσια των σπουδών μας. Αρκετοί από εμάς έχουμε κάνει ή κάνουμε σχετικά μεταπτυχιακά. Η παιδαγωγική επάρκεια είναι απαραίτητη πλέον για να μπορέσει κάποιος από εμάς να διοριστεί. Μπορεί να υπάρχουν όντως κάποιοι από εμάς που δεν μπόρεσαν να βρουν τη δουλειά για την οποία θεωρείς εσύ οτι είμαστε κατάλληλοι, αλλά υπάρχουν αρκετοί που επέλεξαν τον χώρο της εκπαίδευσης για διαφορετικούς προσωπικούς λόγους. Είτε επειδή τους αρέσει η εκπαίδευση, ή οι συνθήκες εργασίας. Προσωπικά έχω ήδη κλείσει 8 χρόνια καθαρών σπουδών για να εργαστώ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Και προφανώς στα χρόνια αυτά έχω απορρίψει δουλειές που θα μου απέφεραν τα διπλάσια χρήματα. Μου φαίνεται προσβλητικό να προκαταβάλεις για μένα (και για τους υπόλοιπους) ότι δεν κατάλαβα τι σπούδασα ή ότι απέτυχα να βρω μια σοβαρή θέση στον κλάδο μου. Σχετικά με το μάθημα που διδάσκουμε στο δημοτικό... Θεωρώ ότι οι δάσκαλοι δεν είναι κατάλληλοι να το διδάσκουν, ακόμα και αν παρακολουθήσουν επιμορφωτικά προγράμματα των 50-100-200 ωρών (τα οποία ξέρουμε ότι στις περισσότερες περιπτώσεις γίνονται για τους επιμορφωτές των επιμορφωτών...). Και για να στο αποδείξω θα σου παραθέσω μέρος από αυτά που διδάχθηκαν φέτος μαθητές μας στο δημοτικό που εργάστηκα, όπως και σε άλλα δημοτικά σχολεία.1. Τεχνολογικά θέματα σχετικά με την πληροφορική. Ποιες είναι οι τεχνολογίες αιχμής. Προφανώς, δεν αρκεί να πεις σε ένα παιδάκι αυτό είναι το ποντίκι και αυτή η οθόνη. Θα πρέπει να έχεις εξειδικευμένες γνώσεις ώστε να μπορείς να καλύψεις σχετικές απορίες του παιδιού. Όλοι γνωρίζουμε που καταλήγει το μαθησιακό συμβόλαιο όταν οι μαθητές διαπιστώσουν ότι έχουν περισσότερες γνώσεις πληροφορικής από το δάσκαλο/δασκάλα τους.2. Κίνδυνοι στο Διαδίκτυο, προστασία. Μέρος του μαθήματος προϋποθέτει ότι ο δάσκαλος θα πρέπει να δημιουργήσει ο ίδιος ιστοσελίδες, να οργανώσει webquests, να διδάξει τα παιδιά πώς να φτιάξουν και πώς να χρησιμοποιούν e-mail, πώς να φτιάξουν blogs και κυρίως πώς να τα διαχειριστούν όλα αυτά με τέτοιο τρόπο ώστε να μην είναι εκτεθειμένα σε κινδύνους. Παράλληλα, εφόσον τα παιδιά έχουν πρόσβαση στο Internet, είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει να υπάρχουν οι απαραίτητοι μηχανισμοί ελέγχου του περιεχομένου στο οποίο έχουν πρόσβαση. Με άλλα λόγια, αυτός που διδάσκει πληροφορική στο δημοτικό εκτός από γνώσεις χρήσης του Internet, δημιουργίας ιστοσελίδων και μεθόδων διδασκαλίας των παραπάνω, θα πρέπει να έχει προχωρημένες γνώσεις διαχείρισης δικτύου και ασφάλειας. Πχ έστω ότι θέλεις να επιτρέψεις στο δίκτυο συγκεκριμένες ιστοσελίδες, ή να κόψεις κάποιες όπως το facebook. 3. Δημιουργία πολυμεσικού υλικού με χρήση εξειδικευμένων προγραμμάτων, όπως photostory, moviemaker, hot-potatoes κτλ. Ενδεχομένως να μπορείς να επιμορφώσεις ΟΛΟΥΣ τους δασκάλους στη χρήση αυτών των προγραμμάτων (γιατί θα πρέπει να το κάνεις για όλους). Ακόμα και έτσι αυτό δεν σημαίνει ότι θα τα μάθουν όλοι τόσο καλά ώστε να είναι σε θέση να τα διδάσκουν. Άσε που αυτά στα οποία επιμορφώνονται σήμερα σε 3-4 χρόνια θα θεωρούνται παρωχημένα. Τότε θα πρέπει να τους επιμορφώσεις ΟΛΟΥΣ σε άλλα 10 προγράμματα κ.ό.κ. Το σίγουρο είναι ότι ούτε οι μισοί δάσκαλοι δεν θα προσαρμοστούν σε αυτή την κατάσταση. Πόσο μάλλον όταν κάποιοι δεν έχουν ούτε τις στοιχειώδεις γνώσεις πληροφορικής και η πληροφορική είναι γι’ αυτούς απλά ένα δίωρο την εβδομάδα. Αντίθετα ένας ΠΕ19-20 που διδάσκει αποκλειστικά αυτό το μάθημα 24 ώρες την εβδομάδα εύλογα παρακολουθεί διαρκώς τα νέα λογισμικά που τον βοηθούν να αναβαθμίσει το επίπεδο των μαθημάτων του.4. Προγραμματισμός σε λογισμικά τύπου Scratch και Microworlds. Μελλοντικά θα μπει στο πρόγραμμα και κάποια μορφή ρομποτικής με Lego Mindstorms (αν βρεθούν τα χρήματα). Οι μαθητές μαθαίνουν τις βασικές αρχές του προγραμματισμού. Δεν είναι απλοί χρήστες που παίζουν ένα παιχνίδι, αλλά δημιουργούν τα ίδια τα παιδιά παιχνίδια προγραμματίζοντας οντότητες. Όπως για να μάθουμε εμείς παιδαγωγικά πρέπει να σπουδάσουμε ένα χρόνο ακόμα, έτσι και ένας δάσκαλος για να μπορεί να διδάξει προγραμματισμό θα πρέπει να παρακολουθήσει αρκετά σχετικά μαθήματα στο πανεπιστήμιο.5. Κλείνοντας θα ήθελα να συμπληρώσω την αναγκαιότητα ενός ΠΕ19-20 για τη λειτουργία του σχολικού εργαστηρίου. Όπως θα γνωρίζεις τα σχολικά εργαστήρια δεν αποτελούνται πάντα από σύγχρονους υπολογιστές. Ειδικά των δημοτικών σχολείων. Συνήθως έχουμε να κάνουμε με συνονθύλευμα από δωρεές συλλόγων, τραπεζών, μηχανήματα που έχουν καταλήξει στο σχολείο μετά από χρόνια χρήσης και φθοράς, με διαφορετικές τεχνολογίες. Και συνήθως υπάρχει και μια αποθήκη με τμήματα μηχανημάτων τα οποία είτε εμείς είτε φιλότιμοι χάκερ-δάσκαλοι προσπαθούν να συνθέσουν για να δημιουργήσουν ένα όσο το δυνατόν αξιοπρεπές λειτουργικό μηχάνημα. Για να συνεχίσουν όλα αυτά τα μηχανήματα να λειτουργούν με χρήση 21-22 ωρών την εβδομάδα σε ένα δωδεκαθέσιο σχολείο από 300 διαφορετικούς μαθητές είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ η επίβλεψη ενός ειδικού που θα εγκαθιστά το απαραίτητο λογισμικό, θα κάνει την ημερήσια/εβδομαδιαία/μηνιαία συντήρηση, θα φροντίζει ώστε ο μαθητής να μην αντιλαμβάνεται αυτά που δεν προσφέρει τεχνολογικά το μηχάνημά του, θα φροντίζει να έχουν όλα πρόσβαση στο Internet, θα διαχειρίζεται τις δικτυακές εφαρμογές (NetOp, Teamviewer κτλ). Σίγουρα αυτό δεν μπορούν να το κάνουν 12 διαφορετικοί δάσκαλοι που θα μπαινοβγαίνουν στο εργαστήριο κάθε ώρα και φυσικά δεν μπορεί αν το κάνουν οι 1-2 σχετικοί και φιλότιμοι δάσκαλοι που θα υπάρχουν σε κάθε σχολείο.Δεν ξέρω αν σε έπεισα. Ελπίζω τουλάχιστον να σε προβλημάτισα. Συγνώμη για την πολυλογία. Respect σε όποιον κατάφερε να διαβάσει όλο το σεντόνι...
Στον κλάδο της πληροφορικής δεν συνταξιοδοτείται κανείς ακόμα!
Όλοι οι αλεξιπτωτιστές της Πληροφορικής που δεν έχουν πτυχίο σχετικό (ως προς τον τίτλο τουλάχιστον) με την Πληροφορική:http://www.csd.uoc.gr/~speypk/epethrida_site/16month.html
Παράθεση από: toonoma στις Ιούλιος 17, 2011, 06:17:57 μμΠαράθεση από: bitch στις Ιούλιος 16, 2011, 09:46:26 πμδιάβασε λίγο πιο σωστά τι γράφω πριν με παραπέμψεις σε άλλο θέμα που έχει να κάνει με τη μετατροπή των ΠΕ20 σε ΤΕ19: γράφω Τ.Ε. πληροφορικής : ΟΧΙ ΤΕΙ, αλλά Τ.Ε. δηλαδή απο πρώην ΤΕΛ Οι συγκεκριμένοι εκπ/κοί διδάσκουν στο σχολείο πληροφορική, είναι απόφοιτοι ΤΕΛ των αντίστοιχων τομέων πληροφορικής με σχετική επιμόρφωση ΑΣΠΑΙΤΕ και ΜΙΣΘΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ ως Τ.Ε.... Ο κλάδος τους είναι Τ.Ε.1 και είναι απο τις ελάχιστες περιπτώσεις που ΚΑΙ δηλώνουν ΚΑΙ είναι αυτό που δηλώνουν.... Όντως άδικα σε παρέπεμψα σε άλλο θέμα, αφού δεν μπήκες καν στον κόπο να το διαβάσεις! Κοίτα λοιπόν τι ισχύει: σε ΟΛΑ τα Υπουργεία πλην του Παιδείας όσοι έχουν τελειώσει μέχρι Λύκειο θεωρούνται ΔΕ, όσοι έχουν τελειώσει ΤΕΙ ΤΕ και πανεπιστήμιο ΠΕ.στο Παιδείας οι προερχόμενοι από ΤΕΛ (οι ΤΕ που αναφέρετε) καλούνται τεχνικής η τεχνολογικής εκπαίδευσης;στα υπόλοιπα υπουργεία οι ΤΕ είναι τεχνολογικής εκπαίδευσης και ο αντίστοιχος από ΤΕΛ καλείται ΔΕ;
Παράθεση από: bitch στις Ιούλιος 16, 2011, 09:46:26 πμδιάβασε λίγο πιο σωστά τι γράφω πριν με παραπέμψεις σε άλλο θέμα που έχει να κάνει με τη μετατροπή των ΠΕ20 σε ΤΕ19: γράφω Τ.Ε. πληροφορικής : ΟΧΙ ΤΕΙ, αλλά Τ.Ε. δηλαδή απο πρώην ΤΕΛ Οι συγκεκριμένοι εκπ/κοί διδάσκουν στο σχολείο πληροφορική, είναι απόφοιτοι ΤΕΛ των αντίστοιχων τομέων πληροφορικής με σχετική επιμόρφωση ΑΣΠΑΙΤΕ και ΜΙΣΘΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ ως Τ.Ε.... Ο κλάδος τους είναι Τ.Ε.1 και είναι απο τις ελάχιστες περιπτώσεις που ΚΑΙ δηλώνουν ΚΑΙ είναι αυτό που δηλώνουν.... Όντως άδικα σε παρέπεμψα σε άλλο θέμα, αφού δεν μπήκες καν στον κόπο να το διαβάσεις! Κοίτα λοιπόν τι ισχύει: σε ΟΛΑ τα Υπουργεία πλην του Παιδείας όσοι έχουν τελειώσει μέχρι Λύκειο θεωρούνται ΔΕ, όσοι έχουν τελειώσει ΤΕΙ ΤΕ και πανεπιστήμιο ΠΕ.
διάβασε λίγο πιο σωστά τι γράφω πριν με παραπέμψεις σε άλλο θέμα που έχει να κάνει με τη μετατροπή των ΠΕ20 σε ΤΕ19: γράφω Τ.Ε. πληροφορικής : ΟΧΙ ΤΕΙ, αλλά Τ.Ε. δηλαδή απο πρώην ΤΕΛ Οι συγκεκριμένοι εκπ/κοί διδάσκουν στο σχολείο πληροφορική, είναι απόφοιτοι ΤΕΛ των αντίστοιχων τομέων πληροφορικής με σχετική επιμόρφωση ΑΣΠΑΙΤΕ και ΜΙΣΘΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ ως Τ.Ε.... Ο κλάδος τους είναι Τ.Ε.1 και είναι απο τις ελάχιστες περιπτώσεις που ΚΑΙ δηλώνουν ΚΑΙ είναι αυτό που δηλώνουν....
Παράθεση από: anneta στις Ιούλιος 21, 2011, 12:12:03 μμΠαράθεση από: killbill στις Ιούλιος 21, 2011, 09:25:50 πμ. πχ σχολές όπως γεωπληροφορική, βιομηχανική πληροφορική, αυτοματισμού, είναι καθαρά εξιδεικευμένα σε άλλους τομείς. Τι σχέση έχουν με εκπαίδευση; kilbill πριν γράψεις κάτι να το μελετάς πρώτα!Είναι τραγικό να αναφέρεις την Βιομηχανική Πληροφορική ΤΕΙ Καβάλας ότι είναι άσχετη με την εκπαίδευση....Πες καλύτερα για την Διαχειριση Πληροφοριών ΤΕΙ Καβάλας που η πτυχιακή εργασία τους είναι μια εβδομαδιαία εργασία της Β.Π.! Έλεος δηλαδή!!!!!!για να αποκαταστήσω την αλήθεια και επειδή είπα όντως άστοχα κάτι που δεν ισχύει, ανέτρεξα στο site της σχολής του τμήματος Βιομηχανικής Πληροφορικής, (http://iiwm.teikav.edu.gr) και όντως υπάρχουν μαθήματα διδακτικής και παιδαγωγικών στην Πληροφορική. Και στους στόχους της σχολής όντως είναι και η εκπαίδευση όπως αναφέρεται.
μου κάνει import μόνο την πρώτη καρτέλα (έχω παλιό excel, 2003)
να ρωτήσω κάτι... Οι ΠΕ20 είναι οι απόφοιτοι σχολών πληροφορικής ΤΕΙ σωστά;Γιατί αφού είναι από ΤΕΙ, χαρακτηρίζονται ΠΕ?