Επίσης, πιθανό θεωρώ και κάτι σε σχέση με το οικολογικό πρόβλημα ή τη βιοτεχνολογία
για να σοβαρευτουμε νομιζω οτι θα πεσει κατι που θα περιλαμβανει εθνικη ενοτητα ,αναγκη αφυπνισης και αντιμετωπισης της κρισης θεσμων και αξιων...πολύ προβλέψιμο. τα αποφεύγουν αυτά!
ΜΜΕ,οικολογία,οικονομική κρίση,πολιτισμός... (υπάρχουν,βέβαια,ήδη αλλα δύο τόπικ ανοιχτά με τα sos των πανελληνίων 2010,απ'ό,τι πήρε το μάτι μου..)
Η ανικανότητα των πολιτικών
και εγώ προσπαθώ να μπω στο Alfavita αλλά...
δια βίου μάθηση έπεσε??
Μόλις ανέφεραν στον Σκάι ότι έπεσε ένα κείμενο για τη δια βίου μάθηση και στην έκθεση η αξία της αυτομόρφωσης.
Μόλις ανέφεραν στον Σκάι ότι έπεσε ένα κείμενο για τη δια βίου μάθηση και στην έκθεση η αξία της αυτομόρφωσης.
δια βιου μαθηση ειχε πεσει ξανα περιπου το 2000.
τι γινεται ανακυκλωνουμε τα θεματα ανα δεκαετία; ; ; ; ; ;
αυτομορφωση !!!!!!
μηπως σχετιζεται με την επικειμενη εξαφανιση των καθηγητων και των δασκαλων, άρα πρεπει να αυτομορφωνονται μονα τους τα παιδακια ;) ;)
Υποχρεώνουν τους μαθητές να υπερασπιστούν μέσω της έκθεσης την δια βίου μάθηση δλδ στην ουσία την δια βίου ανεργία. Τις θέσεις τους τις επικαλούνται ως αρχές, φυσικούς νόμους κι εμμέσως καλούν το μαθητή να τις υιοθετήσει.
Ντροπή!
Η περίληψη μια χαρά.
Στον τρόπο ανάπτυξης παραγράφου βρήκα συνδυασμό: αίτιο αποτέλεσμα (όχι αιτιολόγηση έτσι; ), ορισμός και (ίσως) σύγκριση αντίθεση. Επίσης ότι η παράγραφος έχει κατακλείδα. Καμία γνώμη; Με μπέρδεψε λίγο.
[/qu συμφωνω αλλα νομιζω οτι ειναι αιτιολογηση καμμια αλλη ιδεα
Αυτοί προπαγανδίζουν μέσα από τις γενικές εξετάσεις!
Μια οι απουσίες-δωράκι ,τώρα το θέμα των εξετάσεων,
το Υπουργείο επικοινωνιακά δεν παίζεται!
Ενδεικτικά:
Η ενεργητική στάση συνίσταται στο ότι ο άνθρωπος καλείται να διαμορφώσει μαζί με τους άλλους συμμετέχοντες (οργανισμούς, εκπαιδευτές, εκπαιδευόμενους) το περιεχόμενο, τη διαδικασία και τους τρόπους της εκπαίδευσής του.
….ενώ οι γνώσεις και οι δεξιότητες που τα άτομα κατέκτησαν στα πρώτα στάδια της ζωής τους καθίστανται ανεπαρκείς για το παρόν και το μέλλον.
οι νέοι άνθρωποι των τεχνολογικών κοινωνιών καλούνται να αλλάξουν δύο ή τρία επαγγέλματα στην επαγγελματική πορεία τους.
Άντε και στα Εσπερινά για την οικονομική κρίση και τα μέτρα!
Τρέχω να πιάσω το θέμα....
Τρόπος ανάπτυξης τελευταίας παραγράφου αιτιολόγηση και μόνο. Δεν υπάρχει ορισμός ούτε αίτιο-αποτέλεσμα ,κατά τη γνώμη μου.
αντώνυμο του επεκτείνεται το περιορίζεται που αναφέρεται παραπάνω στην ίδια πρόταση.Ναι κι εγώ αυτό σκέφτηκα.
συμφωνείτε;
χαχααχα
μου θυμίζουμε τα σκυλάκια του Παβλόφ
ερέθισμα παντού Διαματοπούλου!
αντίδραση υπερένταση και νεύρα!
http://troktiko.blogspot.com/2010/05/to_14.html
συνωνυμα χρησιμοτητα και καθισταται?
αντώνυμο του επεκτείνεται το περιορίζεται που αναφέρεται παραπάνω στην ίδια πρόταση.
συμφωνείτε;
Αγαπητή mitsy λογική η διαπίστωσή σου αλλά για πες μου:
Πως θα συμπεριφερόσουν στο βιαστή σου; Τι θα ένιωθες όταν τον έβλεπες ή άκουγες τη φωνή του; Με βίασε μια φορά παλιότερα ως βιομηχανικό εργάτη και με βιάζει δεύτερη ως εκπαιδευτικό.
Υποχρεώνουν τους μαθητές να υπερασπιστούν μέσω της έκθεσης την δια βίου μάθηση δλδ στην ουσία την δια βίου ανεργία. Τις θέσεις τους τις επικαλούνται ως αρχές, φυσικούς νόμους κι εμμέσως καλούν το μαθητή να τις υιοθετήσει.
Ντροπή!
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Όπως τα λέει η Ρόζυ. Άκρως προπαγανδιστικό! Τη στιγμή μάλιστα που οι θέσεις στα παν/μια είναι πιο πολλές από τους υποψηφίους τους προετοιμάζει ότι οι σπουδές τους θα είναι κενό γράμμα.
αν δεν είναι πολιτικό...θέμα η έκθεση ιδεών τότε τι να πω.
Σωστά τα λέει ο Κάτσικας... το μόνο που έλειπε απο τα θέματα ήτνα να πει κανεις πόσο καλό είναι το υπουργείο που πιάνει...το ρυθμό της σύγχρονης εποχής και μεταλλάσσει το όνομα του σε δια βίου μάθησης...
τουλάχιστον εμεις που είμαστε φιλόλογοι και διδάσκουμε όχι μόνο έκθεση αρχαία : πολιτεία, θουκυδίδη...κτλ κτλ θα επρεπε το πολιτικό σε ολα τα ζητήματα να το αναδεικνύουμε
αν δεν είναι πολιτικό...θέμα η έκθεση ιδεών τότε τι να πω.
Σωστά τα λέει ο Κάτσικας... το μόνο που έλειπε απο τα θέματα ήτνα να πει κανεις πόσο καλό είναι το υπουργείο που πιάνει...το ρυθμό της σύγχρονης εποχής και μεταλλάσσει το όνομα του σε δια βίου μάθησης...
τουλάχιστον εμεις που είμαστε φιλόλογοι και διδάσκουμε όχι μόνο έκθεση αρχαία : πολιτεία, θουκυδίδη...κτλ κτλ θα επρεπε το πολιτικό σε ολα τα ζητήματα να το αναδεικνύουμε
τωρα θα ελεγα τι λεει ο Κατσικας αλλα θα περιοριστω σε μια ελαφρυτερη εκφραση...ανοησιες....
αν δεν είναι πολιτικό...θέμα η έκθεση ιδεών τότε τι να πω.
Σωστά τα λέει ο Κάτσικας... το μόνο που έλειπε απο τα θέματα ήτνα να πει κανεις πόσο καλό είναι το υπουργείο που πιάνει...το ρυθμό της σύγχρονης εποχής και μεταλλάσσει το όνομα του σε δια βίου μάθησης...
τουλάχιστον εμεις που είμαστε φιλόλογοι και διδάσκουμε όχι μόνο έκθεση αρχαία : πολιτεία, θουκυδίδη...κτλ κτλ θα επρεπε το πολιτικό σε ολα τα ζητήματα να το αναδεικνύουμε
αν δεν είναι πολιτικό...θέμα η έκθεση ιδεών τότε τι να πω.
Σωστά τα λέει ο Κάτσικας... το μόνο που έλειπε απο τα θέματα ήτνα να πει κανεις πόσο καλό είναι το υπουργείο που πιάνει...το ρυθμό της σύγχρονης εποχής και μεταλλάσσει το όνομα του σε δια βίου μάθησης...
τουλάχιστον εμεις που είμαστε φιλόλογοι και διδάσκουμε όχι μόνο έκθεση αρχαία : πολιτεία, θουκυδίδη...κτλ κτλ θα επρεπε το πολιτικό σε ολα τα ζητήματα να το αναδεικνύουμε
τωρα θα ελεγα τι λεει ο Κατσικας αλλα θα περιοριστω σε μια ελαφρυτερη εκφραση...ανοησιες....
ενταξει ο καθένας με τις απόψεις του. Υπάρχει η υποκειμενική αλήθεια όπως υπάρχει και η αντικειμενική πραγματικότητα
Σε φροντιστήριο τους είπανε ότι η παράγραφος αναπτύσσεται με αίτιο-αποτέλεσμα. Εμένα γιατί μου φαίνεται αιτιολόγηση? Άλλωστε οι λεπτομέρειες ξεκινούν "Και τούτο επειδή..." ??? ???
bikini τότε δεν είναι αίτιο-αποτέλεσμα, αλλά αποτέλεσμα-αίτιο, άρα και "ταυτίζεται" με την αιτιολόγηση. Οι δικοί μου όλοι έβαλαν αιτιολόγηση και τους είπα ότι είναι σωστό, αλλά τώρα άρχισα να το ξανασκέφτομαι...
Παιδιά άσχετο...αλλά έτσι για να μην ξεχνιόμαστε.
http://www.alfavita.gr/typos/t14_5_10_1056.php
bikini μπορεί, αλλά νομίζω ότι έχει να κάνει με άλλου τύπου διατύπωση... Δεν είμαι σίγουρη πάντως, μπορεί να κάνω λάθος. Εν τω μεταξύ, το Υπουργείο δίνει ορθές απαντήσεις? και πότε?
Κάτι σαν τον ΑΣΕΠ ένα πράγμα, ε? Κατάλαβα... Πάλι ο dafyduck θα βγάλει το φίδι από την τρύπα μου φαίνεται...
Και γω τώρα βλέπω άλλα φροντιστήρια να αναφέρουν μόνο αιτιολόγηση, και ένα άλλο φροντιστήριο να δίνει ως απάντηση αιτιο-αποτέλεσμα και ορισμό...
αν δεν είναι πολιτικό...θέμα η έκθεση ιδεών τότε τι να πω.
Σωστά τα λέει ο Κάτσικας... το μόνο που έλειπε απο τα θέματα ήτνα να πει κανεις πόσο καλό είναι το υπουργείο που πιάνει...το ρυθμό της σύγχρονης εποχής και μεταλλάσσει το όνομα του σε δια βίου μάθησης...
τουλάχιστον εμεις που είμαστε φιλόλογοι και διδάσκουμε όχι μόνο έκθεση αρχαία : πολιτεία, θουκυδίδη...κτλ κτλ θα επρεπε το πολιτικό σε ολα τα ζητήματα να το αναδεικνύουμε
τωρα θα ελεγα τι λεει ο Κατσικας αλλα θα περιοριστω σε μια ελαφρυτερη εκφραση...ανοησιες....
ενταξει ο καθένας με τις απόψεις του. Υπάρχει η υποκειμενική αλήθεια όπως υπάρχει και η αντικειμενική πραγματικότητα
δυστυχως,....και η πραγματικοτητα κατα τους φιλοσοφους (εμεις που ειμαστε .."φιλολογοι" οπως ειπες θα επρεπε να το γνωριζουμε καλα) και η πραγματικοτητα λοιπον ειναι ...ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ.( Ετσι λενε οι φιλοσοφοι)
To θέμα της έκθεσης ήθελε να δείξει στα παιδιά και να τα αναγκάσει να υποστηρίξουν ότι ο εργαζόμενος είναι αναλώσιμος , αφού η εργασία του είναι αναλώσιμη και θέλει συνεχώς αναβάθμιση με τη δια βίου μάθηση, ειδάλλως αν δεν γίνεται συνεχής αναβάθμιση στις γνώσεις του, δεν χρήζει καλών αμοιβών με άλλα λόγια είναι άχρηστος και να είναι ευχαριστημένος με τα ψίχουλα που θα πληρώνεται.
Το θέμα ήταν άκρως προπαγανδιστικό της ...Νέας Εποχής . Δηλαδή, της εποχής της ανεργίας, της φτώχειας , των αναλώσιμων εκπαιδευτικών -εργαζομένων, της μιζέριας . "Συγχαρητήρια" στους θεματοθέτες !!! Ίσως εξασφάλισαν την προαγωγή τους με το θέμα που επέλεξαν. Ίσως πάλι τους το επέβαλαν. Η οργανωμένη προπαγάνδα βρίσκεται σε πλήρη έξαρση και όλοι οφείλουμε να επαγρυπνούμε.
Το θέμα ήταν άκρως προπαγανδιστικό της ...Νέας Εποχής . Δηλαδή, της εποχής της ανεργίας, της φτώχειας , των αναλώσιμων εκπαιδευτικών -εργαζομένων, της μιζέριας . "Συγχαρητήρια" στους θεματοθέτες !!! Ίσως εξασφάλισαν την προαγωγή τους με το θέμα που επέλεξαν. Ίσως πάλι τους το επέβαλαν. Η οργανωμένη προπαγάνδα βρίσκεται σε πλήρη έξαρση και όλοι οφείλουμε να επαγρυπνούμε.
Το θέμα ήταν άκρως προπαγανδιστικό της ...Νέας Εποχής . Δηλαδή, της εποχής της ανεργίας, της φτώχειας , των αναλώσιμων εκπαιδευτικών -εργαζομένων, της μιζέριας . "Συγχαρητήρια" στους θεματοθέτες !!! Ίσως εξασφάλισαν την προαγωγή τους με το θέμα που επέλεξαν. Ίσως πάλι τους το επέβαλαν. Η οργανωμένη προπαγάνδα βρίσκεται σε πλήρη έξαρση και όλοι οφείλουμε να επαγρυπνούμε.
Το θέμα ήταν άκρως προπαγανδιστικό της ...Νέας Εποχής . Δηλαδή, της εποχής της ανεργίας, της φτώχειας , των αναλώσιμων εκπαιδευτικών -εργαζομένων, της μιζέριας . "Συγχαρητήρια" στους θεματοθέτες !!! Ίσως εξασφάλισαν την προαγωγή τους με το θέμα που επέλεξαν. Ίσως πάλι τους το επέβαλαν. Η οργανωμένη προπαγάνδα βρίσκεται σε πλήρη έξαρση και όλοι οφείλουμε να επαγρυπνούμε.Συμφωνώ απόλυτα με τον συνάδελφο sun:φουλ προπαγάνδα το θέμα!Αλλά έπρεπε να το περιμένουμε,καθ'ότι... εάν δεν παινέψεις το σπίτι σου (βλ. Υπουργέιο Δια
Να ξεκαθαρίσω κάτι : δε θεωρώ το θέμα εύκολο ή δύσκολο ,γιατί για μένα αυτό είναι ψευτοδίλημμα. Οι ασκήσεις ήταν αναμενόμενες και απλές . Το θέμα μπορούσε οποιοσδήποτε μαθητής που ξέρει τί συμβαίνει γύρω του και παρακολουθεί κάπως τις εξελίξεις ,να το αναπτύξει.
Άλλος είναι ο προβληματισμός μου : Εγώ μιλώ για την επιλογή του θέματος από ιδεολογική καθαρά σκοπιά. Αναφέρομαι στη συντονισμένη προσπάθεια να περάσουν ως αυτονόητα μηνύματα του τύπου : θα πρέπει να αποδεχόμαστε πλέον πως το να έχει σπουδάσει κανέις, δεν είναι αυτονόητο ότι θα του επιτρέψει να ασκήσει και το αντίστοιχο επάγγελμα. Θα πρέπει λοιπόν, να συνηθίσουμε στην ιδέα ότι μπορεί άυριο -μεθάυριο να γίνει οικοδόμος, σουβλατζής (δεν έχω τίποτα με τους ανθρώπους.Εργαζόμενοι είναι κι αυτοί) ή ακόμη και μονίμως...άνεργος. Έτσι είναι η εποχή μας !!! Τί να κάνουμε ;;;
Ντροπή ,λέω εγώ !
Να ξεκαθαρίσω κάτι : δε θεωρώ το θέμα εύκολο ή δύσκολο ,γιατί για μένα αυτό είναι ψευτοδίλημμα. Οι ασκήσεις ήταν αναμενόμενες και απλές . Το θέμα μπορούσε οποιοσδήποτε μαθητής που ξέρει τί συμβαίνει γύρω του και παρακολουθεί κάπως τις εξελίξεις ,να το αναπτύξει.
Άλλος είναι ο προβληματισμός μου : Εγώ μιλώ για την επιλογή του θέματος από ιδεολογική καθαρά σκοπιά. Αναφέρομαι στη συντονισμένη προσπάθεια να περάσουν ως αυτονόητα μηνύματα του τύπου ότι θα πρέπει να αποδεχόμαστε πλέον πως το να έχει σπουδάσει κανέις δεν είναι αυτονόητο ότι θα του επιτρέψει να ασκήσει και το αντίστοιχο επάγγελμα. Θα πρέπει λοιπόν, να συνηθίσουμε στην ιδέα ότι μπορεί αάυριο -μεθάυριο να γίνει οικοδόμος, σουβλατζής (δεν έχω τίποτα με τους ανθρώπους.Εργαζόμενοι είναι κι αυτοί) ή ακόμη και μονίμως...άνεργος. Έτσι είναι η εποχή μας !!! Τί να κάνουμε ;;;
Ντροπή ,λέω εγώ !
Να'μαι κι εγώ...
Ενιγουέι...έχουμε και λέμε:
Φυσικά σχεδόν όλοι επισημάναμε το χαρακτήρα "δελτίου τύπου του ΥΠΔ
Να ξεκαθαρίσω κάτι : δε θεωρώ το θέμα εύκολο ή δύσκολο ,γιατί για μένα αυτό είναι ψευτοδίλημμα. Οι ασκήσεις ήταν αναμενόμενες και απλές . Το θέμα μπορούσε οποιοσδήποτε μαθητής που ξέρει τί συμβαίνει γύρω του και παρακολουθεί κάπως τις εξελίξεις ,να το αναπτύξει.
Άλλος είναι ο προβληματισμός μου : Εγώ μιλώ για την επιλογή του θέματος από ιδεολογική καθαρά σκοπιά. Αναφέρομαι στη συντονισμένη προσπάθεια να περάσουν ως αυτονόητα μηνύματα του τύπου : θα πρέπει να αποδεχόμαστε πλέον πως το να έχει σπουδάσει κανέις, δεν είναι αυτονόητο ότι θα του επιτρέψει να ασκήσει και το αντίστοιχο επάγγελμα. Θα πρέπει λοιπόν, να συνηθίσουμε στην ιδέα ότι μπορεί άυριο -μεθάυριο να γίνει οικοδόμος, σουβλατζής (δεν έχω τίποτα με τους ανθρώπους.Εργαζόμενοι είναι κι αυτοί) ή ακόμη και μονίμως...άνεργος. Έτσι είναι η εποχή μας !!! Τί να κάνουμε ;;;
Ντροπή ,λέω εγώ !
παιδια, να ρωτησω κατι ....
γιατι χαρακτηριζετε το θεμα "προπαγανδιστικο"?
ειναι εκτος πραγματικοτητας?
ειναι κατι που δεν θα το βρουν μπροστα τους?
λετε οτι ταχα "ξορκιζουν" το κακο με το να βαλουν ή να μη βαλουν τετοιο θεμα?
και να σας πω στην τελικη, τα παιδια δεν ειναι τοσο ανωριμα οσο νομιζουμε εμεις. ουτε κανεις θα τα παρασυρει, ουτε θα τα εκβιασει να δεχτουν καταστασεις.
Ναι, γιατί όλοι είμαστε ελεύθεροι, ώριμοι και ανεξάρτητοι άνθρωποι...
παιδια, να ρωτησω κατι ....
γιατι χαρακτηριζετε το θεμα "προπαγανδιστικο"?
ειναι εκτος πραγματικοτητας?
ειναι κατι που δεν θα το βρουν μπροστα τους?
λετε οτι ταχα "ξορκιζουν" το κακο με το να βαλουν ή να μη βαλουν τετοιο θεμα?
και να σας πω στην τελικη, τα παιδια δεν ειναι τοσο ανωριμα οσο νομιζουμε εμεις. ουτε κανεις θα τα παρασυρει, ουτε θα τα εκβιασει να δεχτουν καταστασεις.
Μάρκο, θεωρώ πως το θέμα (και το κείμενο) ήταν άκρως προπαγανδιστικό, γιατί δεν δίνεται στους μαθητές η δυνατότητα να επιχειρηματολογήσουν για την αντίθετη άποψη. Αν δηλαδή κάποιος μαθητής δε θεωρεί την αυτο(χρηματοδοτούμενη)μόρφωση αναγκαία, δε μπορεί να εκφράσει την άποψή του, παρά μόνο να συμφωνήσει με τα λεγόμενα της Κορωναίου.
Άσχετο (λίγο): κοιτούσαμε τα θέματα μαζί με μια μαθήτριά μου και μου λέει σε κάποια φάση: "ρε Κατερίναι, τί εννοεί ότι μπορεί ο άνθρωπος να αλλάξει 2-3 δουλειές? Εγώ που θέλω να περάσω διατροφολόγος, τί άλλη δουλειά θα μπορώ να κάνω?"...
:( :(
οκ λοιπόν επειδή έχουμε ξεφύγει τελείως έρχομαι και ρωτώ αυτούς που βρίσκουν το θέμα προπαγανδιστικό και δεν ξέρω τι..:
είναι παράλογο να επιμορφώνεται κάποιος καθ όλη τη διάρκεια της ζωής του;
δεν είναι εφόδιο για ένα άνθρωπο να διαθέτει κριτική ικανότητα και να μπορεί μόνος του να επιλέγει τις πηγές πληροφόρησης και να τις διασταυρώνεις
δε ζούμε στην εποχή της πληροφορίας;
θεωρείτε ότι η γνώση και η μάθηση σταμαά στο σχολείο;
γηράσκω αεί διδασκόμενος έλεγαν οι αρχαίοι ., που παρεμπιπτόντως θα το θεωρούσ ακαι πολύ έξυπνο τίτλο για όποιο μαθητή το έβαλε στο άρθρο..
χαλαρώστε λοιπόν
δεν είχε καμιά πολιτική σκοπιμότητα το θέμα, μόνο επικαιρότητα
+++++++++++++++++++++++
Και κάτι ακόμα: δεν είναι τυχαίο νομίζω που η αυτομόρφωση συνδέιηκε καθαρά στο κείμενο με την εργασία. Η επιδίωξη της αυτομόρφωσης έχει να κάνει με την επιδίωξη κυρίως της αναβάθμισης του εαυτού μας. Για μένα δε συνδέεται τόσο με την εργασία. Δε μπορώ να δεχτώ σα δεδομένο ότι κάποιος που έχει τελειώσει Ιατρική, θα πρέπει να αλλάξει 2-3 δουλειές.
Το να αποδεχτούν τα παιδιά ότι θα βγάλουν μία Πανεπιστημιακή σχολή πχ Νομική και μετά θα δουλεύουν ως γραμματείς σε μια πολυεθνική δεν έχει να κάνει με τη σύγχρονη πραγματικότητα. Έχει να κάνει με πλύση εγκεφάλου. Ουσιαστικά τους βάζει να αποδεχτούν την ετεροαπασχόληση ως θετικό φαινόμενο....
Τί να πω... ??? ???
συμφωνώ με το θέμα για τα διαφορετικά επαγγέλματα που ανέφερες
το θέμα επίσης ζητούσε τις προυποθέσεις όπου πολύ σωστά ανέφερες το ότι είναι θεμα καθαρά και υποδομών ...
όμως δε συμφωνούμε στο ότι για να είναι κανείς καλός σε οτιδήποτε κάνει πρέπει να ενημερώνεται διαρκώς και να είναι μέσα στις εξελίξεις;
πχ ένας εκπαιδευτικός πρέπει να αρκεστεί στο πτυχίο του;και δ ελέω να μη διοριστεί, να διοριστεί προς θεού και γω αδιόριστιη είμαι.. πρέπει όμως να επαναπαυτεί στη συνέχεια; δεν πρέπει να παρακολουθεί τι συμβαίνει στον κόσμο γύρω του διαρκώς;
. Η επιδίωξη της αυτομόρφωσης έχει να κάνει με την επιδίωξη κυρίως της αναβάθμισης του εαυτού μας. Για μένα δε συνδέεται τόσο με την εργασία. Δε μπορώ να δεχτώ σα δεδομένο ότι κάποιος που έχει τελειώσει Ιατρική, θα πρέπει να αλλάξει 2-3 δουλειές.
Το να αποδεχτούν τα παιδιά ότι θα βγάλουν μία Πανεπιστημιακή σχολή πχ Νομική και μετά θα δουλεύουν ως γραμματείς σε μια πολυεθνική δεν έχει να κάνει με τη σύγχρονη πραγματικότητα. Έχει να κάνει με πλύση εγκεφάλου. Ουσιαστικά τους βάζει να αποδεχτούν την ετεροαπασχόληση ως θετικό φαινόμενο....
όμως δε συμφωνούμε στο ότι για να είναι κανείς καλός σε οτιδήποτε κάνει πρέπει να ενημερώνεται διαρκώς και να είναι μέσα στις εξελίξεις;
πχ ένας εκπαιδευτικός πρέπει να αρκεστεί στο πτυχίο του;και δ ελέω να μη διοριστεί, να διοριστεί προς θεού και γω αδιόριστιη είμαι.. πρέπει όμως να επαναπαυτεί στη συνέχεια; δεν πρέπει να παρακολουθεί τι συμβαίνει στον κόσμο γύρω του διαρκώς;
ελάτε ρ επαιδιά ένα θέμα έκθεσης ήταν μόνο.. σημασία έχει να γράψανε καλά τα παιδιά ..τα οποία μεταξύ μας χεστήκανε για τη δια βίου παιδεία... αύριο θα τα χουν ξεχάσει
οπότε χαλαρώστε και ας μην πολυαναλύουμε!άντε να κάνετε κανένα μπανάκι έχει τ΄τετοια ζέστη! ;D ;D ;D
ελάτε ρ επαιδιά ένα θέμα έκθεσης ήταν μόνο.. σημασία έχει να γράψανε καλά τα παιδιά ..τα οποία μεταξύ μας χεστήκανε για τη δια βίου παιδεία... αύριο θα τα χουν ξεχάσει
οπότε χαλαρώστε και ας μην πολυαναλύουμε!άντε να κάνετε κανένα μπανάκι έχει τ΄τετοια ζέστη! ;D ;D ;D
ελάτε ρ επαιδιά ένα θέμα έκθεσης ήταν μόνο.. σημασία έχει να γράψανε καλά τα παιδιά ..Με το "καλά" εννοείς να είπανε τα ψέμματα που τους έχουμε μάθει να λένε στο μάθημα της έκθεσης όπου υποτίθεται ότι πρέπει να καταγράφουν τους προβληματισμούς τους.
Συμφωνώ απόλυτα με gringa . Το πρόβλημα δεν είναι αν το θέμα ήταν δύσκολο ή εύκολο ,αναμενόμενο ή όχι. Το πρόβλημα έίναι ο τρόπος με τον οποίο προσπαθεί το σύστημα να εμφυσήσει στους νέους την άποψη ότι το μέλλον είναι αβέβαιο σε όλα τα επίπεδα. Επομένως, στοχεύει στην καλλιέργεια της αντίληψης ότι τίποτα δεν είναι εξασφαλισμένο ,τίποτα δεν είναι σίγουρο. Αυτή η αβεβαιότητα και η τρομοκρατία για το αύριο επιδιώκει να κάνει τους ανθρώπους σήμερα να είναι ευχαριστημένοι με τα ελάχιστα . Να υποκύπτουν σε πιέσεις εργοδοτών και να συνθλίβουν τα όνειρά τους για την όποια επαγγελματική καριέρα στο βωμό της ...σωτηρίας της κοινωνίας και της διάσωσης της οικονομίας.
Να ξεκαθαρίσω κάτι : δε θεωρώ το θέμα εύκολο ή δύσκολο ,γιατί για μένα αυτό είναι ψευτοδίλημμα. Οι ασκήσεις ήταν αναμενόμενες και απλές . Το θέμα μπορούσε οποιοσδήποτε μαθητής που ξέρει τί συμβαίνει γύρω του και παρακολουθεί κάπως τις εξελίξεις ,να το αναπτύξει.
Άλλος είναι ο προβληματισμός μου : Εγώ μιλώ για την επιλογή του θέματος από ιδεολογική καθαρά σκοπιά. Αναφέρομαι στη συντονισμένη προσπάθεια να περάσουν ως αυτονόητα μηνύματα του τύπου : θα πρέπει να αποδεχόμαστε πλέον πως το να έχει σπουδάσει κανέις, δεν είναι αυτονόητο ότι θα του επιτρέψει να ασκήσει και το αντίστοιχο επάγγελμα. Θα πρέπει λοιπόν, να συνηθίσουμε στην ιδέα ότι μπορεί άυριο -μεθάυριο να γίνει οικοδόμος, σουβλατζής (δεν έχω τίποτα με τους ανθρώπους.Εργαζόμενοι είναι κι αυτοί) ή ακόμη και μονίμως...άνεργος. Έτσι είναι η εποχή μας !!! Τί να κάνουμε ;;;
Ντροπή ,λέω εγώ !
...
Και κάτι ακόμα: δεν είναι τυχαίο νομίζω που η αυτομόρφωση συνδέιηκε καθαρά στο κείμενο με την εργασία. Η επιδίωξη της αυτομόρφωσης έχει να κάνει με την επιδίωξη κυρίως της αναβάθμισης του εαυτού μας. Για μένα δε συνδέεται τόσο με την εργασία. Δε μπορώ να δεχτώ σα δεδομένο ότι κάποιος που έχει τελειώσει Ιατρική, θα πρέπει να αλλάξει 2-3 δουλειές.
...
Μάρκο εγώ, δεν παρασύρομαι από το κείμενο. Τα παιδιά όμως, αφού έχουν διαβάσει το κείμενο αυτό, που πολύ έντεχνα χαρακτηρίστηκε "κείμενο επιστημονικού λόγου", άντε να τολμήσουν να αμφισβητήσουν "την αυτομόρφωση ως προϋπόθεση της εργασίας"
τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα συνιστούν μια μορφή αυτομόρφωσης;
τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα συνιστούν μια μορφή αυτομόρφωσης;
Γελάς, αλλά άκουσα ότι κάποια παιδιά το γράψανε.... :(
τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα συνιστούν μια μορφή αυτομόρφωσης;
τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα συνιστούν μια μορφή αυτομόρφωσης;
Γελάς, αλλά άκουσα ότι κάποια παιδιά το γράψανε.... :(
To θέμα της έκθεσης ήθελε να δείξει στα παιδιά και να τα αναγκάσει να υποστηρίξουν ότι ο εργαζόμενος είναι αναλώσιμος , αφού η εργασία του είναι αναλώσιμη και θέλει συνεχώς αναβάθμιση με τη δια βίου μάθηση, ειδάλλως αν δεν γίνεται συνεχής αναβάθμιση στις γνώσεις του, δεν χρήζει καλών αμοιβών με άλλα λόγια είναι άχρηστος και να είναι ευχαριστημένος με τα ψίχουλα που θα πληρώνεται.
To θέμα της έκθεσης ήθελε να δείξει στα παιδιά και να τα αναγκάσει να υποστηρίξουν ότι ο εργαζόμενος είναι αναλώσιμος , αφού η εργασία του είναι αναλώσιμη και θέλει συνεχώς αναβάθμιση με τη δια βίου μάθηση, ειδάλλως αν δεν γίνεται συνεχής αναβάθμιση στις γνώσεις του, δεν χρήζει καλών αμοιβών με άλλα λόγια είναι άχρηστος και να είναι ευχαριστημένος με τα ψίχουλα που θα πληρώνεται.
Έτσι ακριβώς! Ας σκεφτούμε ότι βουλευτής προχτές στο γυαλί είπε "Ε ΚΑΙ;" σε μια συνάδελφο που του είπε: Έχω τελειώσει Πανεπιστήμιο. Στο μυαλό τους το πτυχίο είναι κωλόχαρτο που δε σημαίνει τίποτα και το δείχνουν με κάθε τρόπο. Τον τελευταίο μάλιστα καιρό πέραν της "αυτοδημιούργητης νομάρχου ετών 26" βγαίνουν και τα μειράκια του πασοκ και χοντραίνουν πολύ το πανηγύρι. Όσο για το σημερινό θέμα προάγει το εξής πολιτικότατο: με την ανεργία στα ύψη, θα δουλεύουν στον τομέα τους μόνο όσοι κάνουν το χατήρι στα αφεντικά και τις διάφορες εξουσίες. Οι υπόλοιποι πρέπει να ξέρουν 500 πράματα να κάνουν για να ζήσουν. Σήμερα γκαρσόνι, αύριο καθηγητής, μεθαύριο πωλητής εσωρούχων, ναυαγοσώστης κ.λπ
Α στο διάλο αλήτες!!!! Ούτε για τα γιαούρτια μας δεν είστε άξιοι!
Δεν είμαι από εκείνους τους καχυποπτους που ψάχνουν πάντοτε μια συνομωσια πίσω από καθε τι. Αλλά απορώ με την αφέλεια κάποιων συναδέλφων που δε βλέπουν ότι με καθε τροπο προσπαθούν οι εκάστοτε κυβερνώντες να απαξιώσουν την εργασία μας. Μάλιστα, έφτασαν στο σημείο να εμποτίζουν και τα παιδιά με απαράδεκτες απόψεις ,ώστε σιγά -σιγά να συμβιβαστούν όλοι με την ιδέα ότι ο αγώνας και οι σπουδές δεν εξασφαλίζουν τίποτα· ότι οι ζωές και το μέλλον τους είναι στα χέρια των εργοδοτών και των τεχνοκρατων του ΔΝΤ...
Δεν είμαι από εκείνους τους καχυποπτους που ψάχνουν πάντοτε μια συνομωσια πίσω από καθε τι. Αλλά απορώ με την αφέλεια κάποιων συναδέλφων που δε βλέπουν ότι με καθε τροπο προσπαθούν οι εκάστοτε κυβερνώντες να απαξιώσουν την εργασία μας. Μάλιστα, έφτασαν στο σημείο να εμποτίζουν και τα παιδιά με απαράδεκτες απόψεις ,ώστε σιγά -σιγά να συμβιβαστούν όλοι με την ιδέα ότι ο αγώνας και οι σπουδές δεν εξασφαλίζουν τίποτα· ότι οι ζωές και το μέλλον τους είναι στα χέρια των εργοδοτών και των τεχνοκρατων του ΔΝΤ...Συγγνώμη αν σε προσεβαλα! Δεν ήταν πρόθεση μου. Αλλά λυπάμαι πραγματικά που δεν βλέπεις ότι προκειται για ένα οργανωμένο σχέδιο ,για να δεχτούμε πολύ επαχθεις όρους εργασίας. Ο πνευματικός ευνουχισμος προηγείται. Ακολουθεί ο άλλος, ο οδυνηροτετος...
γιατι να θεωρειται αφελης αυτος που δεν βλεπει αυτο που θες εσυ να δει ; με την ιδια λογικη μπορει να χαρακτηρισει καποιος αφελη εσενα επειδη διαφωνει μαζι σου...ας αφησουμε τους χαρακτηρισμους επιτελους και ας δεχθουμε οτι υπαρχει και η αντιθετη αποψη....
Από τότε που το ΥΠΕΠΘ έγινε Υπουργείο Διά
Μάρκο, εσύ δε θα ελαττώσεις το τσιγάρο αλλά βοηθάς να το ελαττώσουμε οι υπόλοιποι ;D Οι παρεμβάσεις σου είναι τουλάχιστον... αγχολυτικές ;D
Πάντως, μη συγχύζεσαι.. συζήτηση κάνουμε, δεν τρέχει τίποτα κι αν διαφωνούμε. Εμείς μια χαρά ξέρουμε να κάνουμε γόνιμους διαλόγους. [Ευτυχώς δεν έχουμε ως πρότυπο την αυτομορφούμενη υπουργό που κάνει γονιμότατους μαγνητοσκοπημένους κιόλας μονολόγους... ;D ]
Σε σχέση όμως με τα παραπάνω σου σχόλια για τις αντιδράσεις των μαθητών , δεν αντέχω να μην επισημάνω κάτι...
Αυτό ακριβώς είναι το πιο σοβαρό, ότι "η επίθεση" γίνεται σε μαθητές, σε παιδιά που ακόμη η αντίληψή τους για τον κόσμο είναι υπό διαμόρφωση. Αυτό είναι και το χειρότερο, ότι τα παιδιά δεν έχουν τις άμυνες να συνειδητοποιήσουν σε τι συμμετείχαν άθελά τους σήμερα και τι επιδοκίμασαν και χειροκρότησαν.
Και στα παιδαγωγικά του τελευταίου ασέπ υπήρχαν ίχνη προσπάθειας χειραγώγησης. Το είχαμε επισημάνει κάποιοι. Εμείς όμως ως ενήλικες είμαστε θωρακισμένοι έχουμε ήδη αναπτύξει αντισώματα.
μια κοπελιτσα ελεγε οτι εγραψε πως ειναι πολύ σημαντική η αυτομόρφωση λόγω της ανικανότητας του σχολείου να μορφώσει τα παιδιά!
Και αναρωτιέμαι για την τύχη αυτού του γραπτού!! :-\
ευχαριστώ πολύ daffydack!!!! να ρωτήσω και κάτι ακόμα; θεωρείς ότι στέκει καθόλου η κριτική στάση στο σημείο που ανατρέπει την άποψη του παλιού παιδαγωγού;
ΥΓ.Τα φροντιστήρια για τον ΑΣΕΠ δεν ανήκουν στην κατηγορία της αυτομόρφωσης (ελπίζω...), ανήκουν όμως στην κατηγορία της δια βίου εκπαιδευσης;;; ;D ;D ;D ;D
To θέμα της έκθεσης ήθελε να δείξει στα παιδιά και να τα αναγκάσει να υποστηρίξουν ότι ο εργαζόμενος είναι αναλώσιμος , αφού η εργασία του είναι αναλώσιμη και θέλει συνεχώς αναβάθμιση με τη δια βίου μάθηση, ειδάλλως αν δεν γίνεται συνεχής αναβάθμιση στις γνώσεις του, δεν χρήζει καλών αμοιβών με άλλα λόγια είναι άχρηστος και να είναι ευχαριστημένος με τα ψίχουλα που θα πληρώνεται.
Έτσι ακριβώς! Ας σκεφτούμε ότι βουλευτής προχτές στο γυαλί είπε "Ε ΚΑΙ;" σε μια συνάδελφο που του είπε: Έχω τελειώσει Πανεπιστήμιο. Στο μυαλό τους το πτυχίο είναι κωλόχαρτο που δε σημαίνει τίποτα και το δείχνουν με κάθε τρόπο. Τον τελευταίο μάλιστα καιρό πέραν της "αυτοδημιούργητης νομάρχου ετών 26" βγαίνουν και τα μειράκια του πασοκ και χοντραίνουν πολύ το πανηγύρι. Όσο για το σημερινό θέμα προάγει το εξής πολιτικότατο: με την ανεργία στα ύψη, θα δουλεύουν στον τομέα τους μόνο όσοι κάνουν το χατήρι στα αφεντικά και τις διάφορες εξουσίες. Οι υπόλοιποι πρέπει να ξέρουν 500 πράματα να κάνουν για να ζήσουν. Σήμερα γκαρσόνι, αύριο καθηγητής, μεθαύριο πωλητής εσωρούχων, ναυαγοσώστης κ.λπ
Α στο διάλο αλήτες!!!! Ούτε για τα γιαούρτια μας δεν είστε άξιοι!
Σήμερα το απόγευμα οι βαθμολογητές της έκθεσης έχουμε στη Θεσσαλονίκη συνάντηση για οδηγίες όσον αφορά στη βαθμολόγηση των γραπτών της Έκθεσης. Οπότε αργά το βράδυ και άυριο θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες σχετικά.
Σήμερα το απόγευμα οι βαθμολογητές της έκθεσης έχουμε στη Θεσσαλονίκη συνάντηση για οδηγίες όσον αφορά στη βαθμολόγηση των γραπτών της Έκθεσης. Οπότε αργά το βράδυ και άυριο θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες σχετικά.
Para5Το να δεχτεί ένας βαθμολογητής τις όποιες τεκμηριωμένες απόψεις ενός γραπτού που έχουν σχέση με το θέμα δε συνιστά χαλαρότητα στη βαθμολόγηση. Οι δύο όροι είναι άσχετοι μεταξύ τους.
Η χαλαρή βαθμολόγηση έχει να κάνει με το γεγονός α) ότι δεν ορίζεται σαφώς στο θέμα η διάσταση υπό την οποία πρέπει τα παιδιά να δουν την έννοια, άρα μένει ανοιχτό στην επιλογή του μαθητή και β) ότι δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να χάσει βαθμούς ένας υποψήφιος που εκφράζει διαφορετική άποψη, εφόσον βέβαια την έχει τεκμηριώσει επαρκώς.
Τι εννοείται όταν λέτε ανοιχτό;; Δεν είναι φλου τα πραγματα στην έκθεση: έχει μεθοδολογίες , τεχνικές...Δεν είπε κανείς το αντίθετο.
Γιατί να μη βαθμολογείται η πρωτοτυπία και η δημιουργικότητα; Γιατί και στο μάθημα της έκθεσης να υπάρχουν στερεότυπες ιδέες και να ανατροφοδοτείται η παπαγαλία; Είναι όντως και ο τρόπος σκέψης των μαθητών χειραγωγημένος! Από φροντιστήρια, από το οικογενειακό περιβάλλον, από το σχολείο, από παντού. Γιατί να μη βοηθά το σχολείο να απελευθερώνει τη σκέψη των μαθητών; Σαφώς και να τους βοηθά να σκέφτονται, να μαθαίνουν να σκέφτονται. Αυτό είναι το μεγάλο ζήτημα, που έχουμε και ως λαός, ως νεοέλληνες. Μας χειραγωγούν τη σκέψη και τη ζωή μας χρόνια τώρα και δεν αντιστεκόμαστε.Έχω διαβάσει αναλυτικά τις οδηγίες που δίνει το παιδαγωγικό ινστιτούτο για το μάθημα της έκθεσης. Αν διορθώναμε, όπως μας υποδεικνύουν οι οδηγίες, τότε τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά. Πολλοί φροντιστές, αλλά και καθηγητές δημόσιων σχολείων αδυνατούν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Επιμένουν να διδάσκουν στα παιδιά πώς να γράφουν αποδεικτικά δοκίμια, ενω οι οδηγίες λένε ότι τα παιδιά πρέπει να είναι ικανά να προσαρμόζουν το ύφος τους, ανάλογα με το κειμενικό είδος που τους ζητείται.
Πολλοί φροντιστές, αλλά και καθηγητές δημόσιων σχολείων αδυνατούν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Επιμένουν να διδάσκουν στα παιδιά πώς να γράφουν αποδεικτικά δοκίμια, ενω οι οδηγίες λένε ότι τα παιδιά πρέπει να είναι ικανά να προσαρμόζουν το ύφος τους, ανάλογα με το κειμενικό είδος που τους ζητείται.+++++++
Κατά τη γνώμη μου, πρέπει να πηγαίνουμε βήμα προς βήμα. Από την εμπειρία μου έχω καταλάβει το εξής: όταν το παιδί πιστέψει ότι αποδέχεσαι τη σκέψη του και το ίδιο, τότε λύνονται όλα τα προβλήματα. Όταν απαιτούμε από το παιδί να μπει σε πολύ στενά καλούπια, τότε θα συνεχίσουμε να βλέπουμε αυτά τα τραγελαφικά που βλέπουμε στο συγκεκριμένο μάθημα.+++++++
λοιπον sos θεματα ιστοριας κατευθυνσης : πτωχευση τρικουπη , δανεια μεγαλων δυναμεων , διχοτομηση της δραχμης (!) , οικονομικη κριση 1932 :D
λοιπον sos θεματα ιστοριας κατευθυνσης : πτωχευση τρικουπη , δανεια μεγαλων δυναμεων , διχοτομηση της δραχμης (!) , οικονομικη κριση 1932 :D
χαχα! σωστή!
Γιατί να μη βαθμολογείται η πρωτοτυπία και η δημιουργικότητα; Γιατί και στο μάθημα της έκθεσης να υπάρχουν στερεότυπες ιδέες και να ανατροφοδοτείται η παπαγαλία; Είναι όντως και ο τρόπος σκέψης των μαθητών χειραγωγημένος! Από φροντιστήρια, από το οικογενειακό περιβάλλον, από το σχολείο, από παντού. Γιατί να μη βοηθά το σχολείο να απελευθερώνει τη σκέψη των μαθητών; Σαφώς και να τους βοηθά να σκέφτονται, να μαθαίνουν να σκέφτονται. Αυτό είναι το μεγάλο ζήτημα, που έχουμε και ως λαός, ως νεοέλληνες. Μας χειραγωγούν τη σκέψη και τη ζωή μας χρόνια τώρα και δεν αντιστεκόμαστε.Έχω διαβάσει αναλυτικά τις οδηγίες που δίνει το παιδαγωγικό ινστιτούτο για το μάθημα της έκθεσης. Αν διορθώναμε, όπως μας υποδεικνύουν οι οδηγίες, τότε τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά. Πολλοί φροντιστές, αλλά και καθηγητές δημόσιων σχολείων αδυνατούν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Επιμένουν να διδάσκουν στα παιδιά πώς να γράφουν αποδεικτικά δοκίμια, ενω οι οδηγίες λένε ότι τα παιδιά πρέπει να είναι ικανά να προσαρμόζουν το ύφος τους, ανάλογα με το κειμενικό είδος που τους ζητείται.
Στεναχωριέμαι που υπάρχουν εκπαιδευτικοί που δεν βλέπουν τι ενόχλησε στο θέμα της Εκθεσης. Δεν αναφέρεται στο ¨γηράσκω αεί διδασκόμενος" ούτε για την φυσική/πνευματική ανάγκη του ανθρώπου να μορφώνεται/καλλιεργείται καθ'όλη την διάρκεια της ζωής του. Το θέμα δεν έχει καμία σχέση με τις ανθρωπιστικές αξίες της μόρφωσης. Στο ξεκίνημα ορίζεται η αυτομόρφωση ως "αποφασιστική συμβολή στην επαγγελματική και εκαπιδευτική κατάρτιση" . Θεωρεί και παρουσιάζει ως δεδομένα εικασίες του τύπου "ο άνθρωπος θα αλλάζει 2-3 επαγγέλματα στον εργασιακό του βίο" , καταργεί την έννοια δασκάλου-μαθητή και φέρνει την έννοια εκαπιδευτή-εκπαιδευόμενου. Οταν μιλά για "άτομα των σύγχρονων κοινωνιών" εννοεί τους απλούς εργαζόμενους η εργάτες οι οποίοι "οφείλουν" να τρέχουν (και να πληρώνουν) από επάγγελμα σε επάγγελμα για να μην μείνουν άνεργοι.
Και σε τελική ανάλυση ρε παιδιά μόνο εγώ βλέπω την ΓΑΙΔΟΥΡΙΑ και την απροκάλυπτη πολιτική προπαγάνδα του να εντυπώνεις στο μυαλό 80000 17άρηδων -που αγωνιούν να είναι "εντός θέματος" - τις υπο αίρεση απόψεις μίας υπουργού; Τους λένε κοιτάξτε τι σας περιμένει, αναλύστε το κιόλας!
Πιο συγκεκριμένα, στη θ.π. εκφέρεται η άποψη πως η εκπαίδευση σήμερα δε νοείται ως μετάδοση γνώσεων από γενιά σε γενιά. Στις λεπτομέρειες, όμως, έπειτα δεν πείθει όταν προσπαθεί να επεξηγήσει πως νοείται εν τέλει η εκπαίδευση σήμερα. Και τούτο γιατί επαναλαμβάνει ότι η εκπαίδευση είναι το αντικείμενο διαπραγμάτευσης ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές μαζί με όλα τα άλλα που αναφέρει συμπληρωματικά, τα οποία ούτως ή άλλως λειτουργούν συμπληρωματικά κατά την εκπαιδευτική διαδικασία σε κάθε εποχή και δεν αποτελούν καινοτομία της δικής μας
ΠαράθεσηΠιο συγκεκριμένα, στη θ.π. εκφέρεται η άποψη πως η εκπαίδευση σήμερα δε νοείται ως μετάδοση γνώσεων από γενιά σε γενιά. Στις λεπτομέρειες, όμως, έπειτα δεν πείθει όταν προσπαθεί να επεξηγήσει πως νοείται εν τέλει η εκπαίδευση σήμερα. Και τούτο γιατί επαναλαμβάνει ότι η εκπαίδευση είναι το αντικείμενο διαπραγμάτευσης ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές μαζί με όλα τα άλλα που αναφέρει συμπληρωματικά, τα οποία ούτως ή άλλως λειτουργούν συμπληρωματικά κατά την εκπαιδευτική διαδικασία σε κάθε εποχή και δεν αποτελούν καινοτομία της δικής μας
Ναι,αλλά αυτό δεν έχει σχέση με τον τρόπο ανάπτυξης της παραγράφου,αλλά με την αξιολόγηση του επιχειρήματος .
ουτε σημερα θα ελαττωσω το τσιγαρο !!!
βαλατε σκοπο σας να με σκασετε!!! ε, δεν θα το πετυχετε !!! χαχα
παντως τα παιδια "χαμπαρι " δεν πηραν. Ουτε προπαγανδα ειδαν ουτε τιποτα απο εργασιακες σχεσεις τους ενοχλησαν,....ολα καλα τα ειδαν.
" ηταν πολυ βατο !!
πολυ ευκολο θεμα επεσε" εμεις περιμεναμε οικονομια, οικολογια κλπ (καλα αυτα περιμεναν και οι του pde !!) αλλα τελικα εβαλαν ευκολο"
"γραψαμε, γραψαμε...."
αυτο ενδιαφερει τα παιδια. Να γραψουν. Αυτη ειναι η πραγματικοτητα.
μειωσεις θεσεων, μισθων, επαγγελματικη αποκατασταση, ερχονται μετα. απολυτως φυσιολογικο. εχουν τον αυθορμητισμο και τη χαρα της νιοτης. τη δυναμη πως θα αγωνιστουν. τη θεληση, το θαρρος την αισιοδοξια.
και μεις? τρωγομαστε γιατι τη "δια βιου εκπ/ση".
αναρωτιεμαι αυτος ο Durkheim τελικα αναψε τη φωτια με την αυτομορφωση 1 αιωνα πριν και τωρα 14/5/2010 φαινονται τα αποτελεσματα.
επικαιρο θεμα δε θελαμε? να το ηρθε....!
σε αντιθετη περιπτωση θα λεγαμε "τι βλακεια" βαλανε?....
και η Π.Ε.Φ. στη κοσμαρα της : " στα πλαισια των δυνατοτητων των μαθητων"
εγω αναφερθηκα στις εργασιακες σχεσεις γιατι μονο ετσι μπορω να εξηγησω το σάλο με το θεμα της εκθεσης !!
η καθηγητρια στο κειμενο (που δεν σου ανοιγει) ελεγε οτι ντρεπεται να διδαξει Αντιγονη, επιταφιο κλπ
εγω παλι ντραπηκα που το διαβασα.
ειλικρινα, δεν ξερω πόσο λαθος ειμαι τελικα!
συγγνωμη απ'ολους.
Ας ξεκινήσω λέγοντας ότι ο σύζυγός μου κι εγώ είμαστε και οι δύο «εξελίξιμοι», «ευπροσάρμοστοι» και «νέοι άνθρωποι των τεχνολογικών κοινωνιών», με την έννοια ότι έχουμε ήδη αλλάξει επαγγέλματα, εγώ δύο και εκείνος τρία, στην ηλικία των 40-45 ετών. Δολέψαμε πολύ και στον ιδιωτικό τομέα, και στο δημόσιο, και σαν ελεύθεροι επαγγελματίες. Και είμαι θλιμμένη βλέποντας ότι, αυτό που κάναμε εμείς εξ’ανάγκης, προωθείται σαν επιθυμητή εργασία φιλοσοφία και στάση ζωής.
Μάλιστα, εμείς σταθήκαμε τυχεροί. Εκτός από το ότι αγαπάμε και τα νέα μας επαγγέλματα, είχαμε τη μόρφωση, τις κλίσεις, την αντοχή και κάποιους πόρους που μας επέτρεψαν να κάνουμε τις αλλαγές αυτές. Γιατί κάθε τέτοια μετάβαση δεν είναι ανώδυνη. Περνούν τουλάχιστον 1-2 χρόνια κατά τη διάρκεια των οποίων η νέα δουλειά δεν αποδίδει αρκετά για να ζει κανείς, ή χρειάζεται εξαιρετική αφοσίωση σε χρόνο και ενέργεια για να «πάρει μπρος», συνοδευμένη από τη φυσιολογική αγωνία κάθε πρωτάρη σε ένα νέο εγχείρημα.
Δυστυχώς, οι φάσεις αυτές, εφόσον δε γίνονται όταν κανείς είναι πολύ νέος πια, συμπίπτουν με άλλες φάσεις τις ζωής που ίσως θεωρούνται ασήμαντες από μερικούς, όπως το να γεννά κανείς παιδιά, να τα μεγαλώνει, να φροντίζει γονείς που χάνουν τις δυνάμεις τους. Αλλά επειδή αυτά είναι επιχειρήματα που προφανώς δεν ενδιαφέρουν τους τεχνοκράτες που προωθούν αυτές τις ιδέες, θα μιλήσω από τη σκοπιά του εργασιακού χώρου.
Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα για ένα εργαζόμενο, από το να βλέπει, μετά από 4-5 χρόνια σε μια δουλειά, ότι, τη στιγμή που πια αποκτά την εμπειρία και τις δεξιότητες που τον κάνουν να δουλεύει καλύτερα, θεωρείται παθητικό για μια εταιρία που κομπάζει ότι «ο μέσος όρος ηλικίας των υπαλλήλων μας είναι τα 30 έτη», ή που θεωρεί ότι «μάλλον για να μένει σ’εμάς τόσον καιρό δε θα είναι αρκετά τολμηρός και ενεργητικός (!)», ή που θέλει, τελικά, να μειώσει το κόστος προσλαμβάνοντας κάποιον νεώτερο με τα μισά χρήματα. Γιατί αυτοί είναι οι πραγματικοί λόγοι που τον αναγκάζουν να αλλάξει «εργασιακή ταυτότητα», και όχι η υποβάθμιση των δεξιοτήτων του, που στο κάτω κάτω εύκολα θα μπορούσε να διορθωθεί.
Τη στιγμή , λοιπόν, που θα μπορούσε να είναι πιο αποδοτικός και να βοηθήσει και τους καινούριους με την εμπειρία του, βελτιώνοντας έτσι και την ποιότητα της παραγωγής, αναγκάζεται να επανεφεύρει τον εαυτό του και να ξεκινήσει από την αρχή. Το αποτέλεσμα, πέρα από το προσωπικό κόστος για τον ίδιο, είναι αρνητικό και για τις ίδιες τις επιχειρήσεις, που στην ουσία δουλεύουν συνέχεια με νεοεκπαιδευόμενο προσωπικό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Αυτή είναι και μια «μαύρη τρύπα» για την παραγωγικότητα και την ποιότητα, η οποία μου κάνει εντύπωση που παραμένει ασχολίαστη...
Ανάμεσα στον «έλληνα τεμπέλη που θέλει να τρυπώσει σε μια θεσούλα στο δημόσιο για να ξύνεται» και στο «στέλεχος πολυεθνικής με 5 πτυχία που δουλεύει 14 ώρες την ημέρα και αλλάζει δουλειά κάθε 3 χρόνια», υπάρχει μια μεγάλη μερίδα εργαζομένων, ικανών και ευσυνείδητων, που θέλουν να δουλεύουν και να προσφέρουν. Που θέλουν να φτάσουν σ’εκείνο το σημείο εμπερίας στη δουλειά τους που να μπορούν πια να δουλεύουν με μια σχετική ευκολία, ώστε να έχουν το χρόνο να δημιουργήσουν και καινούρια πράγματα, να τα μεταδώσουν, να αγαπούν τη δουλειά τους, να τους μένει και λίγη ενέργεια για να ασχοληθούν με την οικογένεια, την τέχνη, οτιδήποτε τέλος πάντων τους κάνει καλύτερους.
Αυτούς τους εργαζόμενους τους καίμε, ή, στην καλύτερη περίπτωση δεν τους εκμεταλλευόμαστε. Και σίγουρα δεν είναι το μοντέλο που προωθούμε. Τι λέμε στα παιδιά που ξεκινάνε τώρα; «Έχε υπόψη σου ότι θα χρειαστεί σίγουρα να αλλάξεις 2-3 επαγγέλματα. Κι επειδή τη μόρφωση για να το κάνεις αυτό είναι αμφίβολο αν μπορούμε εμείς να στη δώσουμε, κοίταξε να «αυτομορφωθείς», μπας και μπορέσεις να επιβιώσεις.»
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η αυτομόρφωση - και η δια βίου μάθηση - είναι μια από τις σπουδαιότερες δεξιότητες, που βοήθησε τον άνθρωπο να επιβιώσει, που μας είναι σε όλους απαραίτητη είτε την κάνουμε για προσωπική μας καλλιέργεια και ευχαρίστηση είτε για επαγγελματικούς λόγους. Πάντα υπήρχε, απλά δεν της δίναμε ιδιαίτερο όνομα. Και ούτε είναι απαραίτητα κακό να αλλάζει κανείς επάγγελμα. Ο συνδυασμός όμως αυτών των δύο σ’αυτό το θέμα περνάει ένα πολύ συγκεκριμένο μήνυμα. Μπορεί το μήνυμα αυτό εγώ να το πήρα παθαίνοντας, αλλά τουλάχιστον δε με έβαλε και κανένας να επιχειρηματολογήσω υπέρ του. Σκέφτομαι, βέβαια, ότι μπορεί τελικά να είναι και χρήσιμο να κάνουμε τόσο φανερό στα παιδιά το τι τα περιμένει. Τα στέλνουμε εκεί έξω πιο οπλισμένα. Ή μήπως πιο απελπισμένα;
Μια Εκπαιδευτικός (προς το παρόν)
Ας ξεκινήσω λέγοντας ότι ο σύζυγός μου κι εγώ είμαστε και οι δύο «εξελίξιμοι», «ευπροσάρμοστοι» και «νέοι άνθρωποι των τεχνολογικών κοινωνιών», με την έννοια ότι έχουμε ήδη αλλάξει επαγγέλματα, εγώ δύο και εκείνος τρία, στην ηλικία των 40-45 ετών. Δολέψαμε πολύ και στον ιδιωτικό τομέα, και στο δημόσιο, και σαν ελεύθεροι επαγγελματίες. Και είμαι θλιμμένη βλέποντας ότι, αυτό που κάναμε εμείς εξ’ανάγκης, προωθείται σαν επιθυμητή εργασία φιλοσοφία και στάση ζωής.
Μάλιστα, εμείς σταθήκαμε τυχεροί. Εκτός από το ότι αγαπάμε και τα νέα μας επαγγέλματα, είχαμε τη μόρφωση, τις κλίσεις, την αντοχή και κάποιους πόρους που μας επέτρεψαν να κάνουμε τις αλλαγές αυτές. Γιατί κάθε τέτοια μετάβαση δεν είναι ανώδυνη. Περνούν τουλάχιστον 1-2 χρόνια κατά τη διάρκεια των οποίων η νέα δουλειά δεν αποδίδει αρκετά για να ζει κανείς, ή χρειάζεται εξαιρετική αφοσίωση σε χρόνο και ενέργεια για να «πάρει μπρος», συνοδευμένη από τη φυσιολογική αγωνία κάθε πρωτάρη σε ένα νέο εγχείρημα.
Δυστυχώς, οι φάσεις αυτές, εφόσον δε γίνονται όταν κανείς είναι πολύ νέος πια, συμπίπτουν με άλλες φάσεις τις ζωής που ίσως θεωρούνται ασήμαντες από μερικούς, όπως το να γεννά κανείς παιδιά, να τα μεγαλώνει, να φροντίζει γονείς που χάνουν τις δυνάμεις τους. Αλλά επειδή αυτά είναι επιχειρήματα που προφανώς δεν ενδιαφέρουν τους τεχνοκράτες που προωθούν αυτές τις ιδέες, θα μιλήσω από τη σκοπιά του εργασιακού χώρου.
Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα για ένα εργαζόμενο, από το να βλέπει, μετά από 4-5 χρόνια σε μια δουλειά, ότι, τη στιγμή που πια αποκτά την εμπειρία και τις δεξιότητες που τον κάνουν να δουλεύει καλύτερα, θεωρείται παθητικό για μια εταιρία που κομπάζει ότι «ο μέσος όρος ηλικίας των υπαλλήλων μας είναι τα 30 έτη», ή που θεωρεί ότι «μάλλον για να μένει σ’εμάς τόσον καιρό δε θα είναι αρκετά τολμηρός και ενεργητικός (!)», ή που θέλει, τελικά, να μειώσει το κόστος προσλαμβάνοντας κάποιον νεώτερο με τα μισά χρήματα. Γιατί αυτοί είναι οι πραγματικοί λόγοι που τον αναγκάζουν να αλλάξει «εργασιακή ταυτότητα», και όχι η υποβάθμιση των δεξιοτήτων του, που στο κάτω κάτω εύκολα θα μπορούσε να διορθωθεί. Τη στιγμή , λοιπόν, που θα μπορούσε να είναι πιο αποδοτικός και να βοηθήσει και τους καινούριους με την εμπειρία του, βελτιώνοντας έτσι και την ποιότητα της παραγωγής, αναγκάζεται να επανεφεύρει τον εαυτό του και να ξεκινήσει από την αρχή. Το αποτέλεσμα, πέρα από το προσωπικό κόστος για τον ίδιο, είναι αρνητικό και για τις ίδιες τις επιχειρήσεις, που στην ουσία δουλεύουν συνέχεια με νεοεκπαιδευόμενο προσωπικό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Αυτή είναι και μια «μαύρη τρύπα» για την παραγωγικότητα και την ποιότητα, η οποία μου κάνει εντύπωση που παραμένει ασχολίαστη...
Ανάμεσα στον «έλληνα τεμπέλη που θέλει να τρυπώσει σε μια θεσούλα στο δημόσιο για να ξύνεται» και στο «στέλεχος πολυεθνικής με 5 πτυχία που δουλεύει 14 ώρες την ημέρα και αλλάζει δουλειά κάθε 3 χρόνια», υπάρχει μια μεγάλη μερίδα εργαζομένων, ικανών και ευσυνείδητων, που θέλουν να δουλεύουν και να προσφέρουν. Που θέλουν να φτάσουν σ’εκείνο το σημείο εμπερίας στη δουλειά τους που να μπορούν πια να δουλεύουν με μια σχετική ευκολία, ώστε να έχουν το χρόνο να δημιουργήσουν και καινούρια πράγματα, να τα μεταδώσουν, να αγαπούν τη δουλειά τους, να τους μένει και λίγη ενέργεια για να ασχοληθούν με την οικογένεια, την τέχνη, οτιδήποτε τέλος πάντων τους κάνει καλύτερους. Αυτούς τους εργαζόμενους τους καίμε, ή, στην καλύτερη περίπτωση δεν τους εκμεταλλευόμαστε. Και σίγουρα δεν είναι το μοντέλο που προωθούμε. Τι λέμε στα παιδιά που ξεκινάνε τώρα; «Έχε υπόψη σου ότι θα χρειαστεί σίγουρα να αλλάξεις 2-3 επαγγέλματα. Κι επειδή τη μόρφωση για να το κάνεις αυτό είναι αμφίβολο αν μπορούμε εμείς να στη δώσουμε, κοίταξε να «αυτομορφωθείς», μπας και μπορέσεις να επιβιώσεις.»
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η αυτομόρφωση - και η δια βίου μάθηση - είναι μια από τις σπουδαιότερες δεξιότητες, που βοήθησε τον άνθρωπο να επιβιώσει, που μας είναι σε όλους απαραίτητη είτε την κάνουμε για προσωπική μας καλλιέργεια και ευχαρίστηση είτε για επαγγελματικούς λόγους. Πάντα υπήρχε, απλά δεν της δίναμε ιδιαίτερο όνομα. Και ούτε είναι απαραίτητα κακό να αλλάζει κανείς επάγγελμα. Ο συνδυασμός όμως αυτών των δύο σ’αυτό το θέμα περνάει ένα πολύ συγκεκριμένο μήνυμα. Μπορεί το μήνυμα αυτό εγώ να το πήρα παθαίνοντας, αλλά τουλάχιστον δε με έβαλε και κανένας να επιχειρηματολογήσω υπέρ του. Σκέφτομαι, βέβαια, ότι μπορεί τελικά να είναι και χρήσιμο να κάνουμε τόσο φανερό στα παιδιά το τι τα περιμένει. Τα στέλνουμε εκεί έξω πιο οπλισμένα. Ή μήπως πιο απελπισμένα;
Μια Εκπαιδευτικός (προς το παρόν)
Ένα εξαιρετικό κείμενο ( http://www.alfavita.gr/ank_b/ank15_5_10_1519.php ):
*******
Νίνα Γεωργιάδου[/b]
Στεναχωριέμαι που υπάρχουν εκπαιδευτικοί που δεν βλέπουν τι ενόχλησε στο θέμα της Εκθεσης. Δεν αναφέρεται στο ¨γηράσκω αεί διδασκόμενος" ούτε για την φυσική/πνευματική ανάγκη του ανθρώπου να μορφώνεται/καλλιεργείται καθ'όλη την διάρκεια της ζωής του. Το θέμα δεν έχει καμία σχέση με τις ανθρωπιστικές αξίες της μόρφωσης. Στο ξεκίνημα ορίζεται η αυτομόρφωση ως "αποφασιστική συμβολή στην επαγγελματική και εκαπιδευτική κατάρτιση" . Θεωρεί και παρουσιάζει ως δεδομένα εικασίες του τύπου "ο άνθρωπος θα αλλάζει 2-3 επαγγέλματα στον εργασιακό του βίο" , καταργεί την έννοια δασκάλου-μαθητή και φέρνει την έννοια εκαπιδευτή-εκπαιδευόμενου. Οταν μιλά για "άτομα των σύγχρονων κοινωνιών" εννοεί τους απλούς εργαζόμενους η εργάτες οι οποίοι "οφείλουν" να τρέχουν (και να πληρώνουν) από επάγγελμα σε επάγγελμα για να μην μείνουν άνεργοι.++++++++++++++++++
Και σε τελική ανάλυση ρε παιδιά μόνο εγώ βλέπω την ΓΑΙΔΟΥΡΙΑ και την απροκάλυπτη πολιτική προπαγάνδα του να εντυπώνεις στο μυαλό 80000 17άρηδων -που αγωνιούν να είναι "εντός θέματος" - τις υπο αίρεση απόψεις μίας υπουργού; Τους λένε κοιτάξτε τι σας περιμένει, αναλύστε το κιόλας!
Έχεις απόλυτο δίκοι στην προηγμένη καπιταλιστική δύση όπως είναι ιστορικά τεκμηριωμένο ο εργάτης στη χαλυβουργία της Ρουρ, στα εργοστάσιο της Πεζό, στα ανθρακωρυχεία του
Συγγνώμη αλλά στο περιεχόμενο στηριζόμαστε, στο "τι μας λέει" η παράγραφος, για να αναγνωρίσουμε και τον τρόπο που αναπτύσσεται. Τρόπος ανάπτυξης, πορεία συλλογισμού και αξιολόγησή του είναι μεταξύ τους στοιχεία αλληλένδετα.
Αλλά δε μπορώ να δεχτώ και ότι είμαστε "τσιγγάνοι τού εργασιακού χώρου",Σε ποιους "είμαστε" αναφέρεσαι; Στους καθηγητές; Διότι ναι, συνήθως οι καθηγητές "τσιγγανεύουν" σε παρεμφερείς εργασιακούς χώρους (από τα ιδιαίτερα στο φροντιστήριο κι απ' το φροντιστήριο στην ωρομισθία). Η ταμείας του σουπερμάρκετ όμως πιθανότατα πριν ήταν πωλήτρια, σερβιτόρα, διανομέας φυλλαδίων, τηλεφωνήτρια προώθησης προϊόντων κτλ κτλ, οπότε άμα δεν την πεις "τσιγγάνα" τι άλλο να την πεις;
Γιατί είναι προτιμητέα επιλογή ο βαριεστημένος 55άρης που έχει μείνει κολλημένος πίσω από ένα γραφείο 30 χρόνια και περιμένει απλά να βγει στη σύνταξη;Κοίτα να δεις... ο 55άρης (και ακόμα χειρότερα ο 55άρης υπάλληλος οποιουδήποτε γραφείου, δημόσιου ή ιδιωτικού), είναι λίγο δύσκολο να ΜΗΝ είναι βαριεστημένος και να μην περιμένει την σύνταξη, όταν έχει ήδη "φάει" 30 χρόνια εργασιακού βίου, έχει μεγαλώσει παιδιά (γιατί ο εργασιακός βίος συμβαδίζει με τον υπόλοιπο), πιθανότατα περιμένει οσωνούπω εγγονάκια και θέλει επιτέλους να ηρεμήσει ο άνθρωπος! Μόνο εάν είναι εφοπλιστής ή Μητσοτάκης μπορεί να παραμένει το ίδιο ακμαίος όσο στα 30 του χρόνια.
Στη βορειοδυτική Ευρώπη (που οκ υπάρχουν ακόμη δουλειές) οι άνθρωποι αλλάζουν επάγγελμα για λόγους που εδώ ούτε καν τους φανταζόμαστε, όπως αναζήτηση ενδιαφέροντος, δημιουργικότητας και καλύτερων συναδελφικών σχέσεων και όχι μόνο για περισσότερα χρήματα. Δε μένουν καθηλωμένοι σε μία δουλειά, απλά επειδή έτυχε να τη βρουν (ή να τους τη βρουν όπως συμβαίνει κατά κόρον εδώ).Αυτά τα κάνουν αυτοί που έχουν την ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ να τα κάνουν. Τελεία! Οι υπόλοιποι, όπως και εδώ, κάθονται στην δουλειά που ΕΥΤΥΧΩΣ έτυχε να βρουν και κλείνουν το στόμα και δέχονται να τους πιάνει ο προϊστάμενος τον κώλο (κυριολεκτικά για τις γυναίκες, μεταφορικά για τους άντρες) γιατί ξέρουν πως είναι αναλώσιμοι και εάν τους απολύσουν θα πεινάσουν. Όπως και να χει πάντως, ο θεσμός της μονιμότητας σε οποιαδήποτε δουλειά δεν εμποδίζει κανέναν από το να παραιτηθεί ανα πάσα στιγμή και να πάει να δουλέψει οπουδήποτε αλλού επιθυμεί.
Συμφωνώ κι εγώ με τις παρατηρήσεις από τις συναδέλφους παραπάνω... (Ήμουν "εκθεσού φροντιστού" για χρόνια... έκανα πολλούς μαθητές από 08 τη μια χρονιά να γράφουν 16 την επόμενη... κοκ.. Το πρόβλημα μ' έχει απασχολήσει και το έχω ψάξει από πολλές μεριές...). Στο προκείμενο τώρα: Πέραν των ιδεολογικών ενστάσεων που διατηρώ σε σχέση με τα φετινά θέματα, θέλω να σημειώσω κάτι αναφορικά προς την αναγνώριση της μεθόδου ανάπτυξης της τελευταίας παραγράφου (ζήτημα
Προπαγάνδα... με όχημα την «αυτομόρφωση»
http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=543078
Θα παρεμβάλω λίγο
Συνάδελφοι, αυτό έχει σχολιαστεί; ???
http://www.pde.gr/forum/index.php?page=1527
Συνάδελφοι, αυτό έχει σχολιαστεί; ???
http://www.pde.gr/forum/index.php?page=1527
Στο τέλος του κειμένου εξηγούνται όλα. "Μια οργισμένη αδιόριστη φιλόλογος, θύμα...".
Δεν υπάρχει νηφαλιότητα, υπάρχει οργή, υπερβολή και μίσος...
Κατανοητά όλα αυτά... :(
Συνάδελφοι, αυτό έχει σχολιαστεί; ???
http://www.pde.gr/forum/index.php?page=1527
Στο τέλος του κειμένου εξηγούνται όλα. "Μια οργισμένη αδιόριστη φιλόλογος, θύμα...".
Δεν υπάρχει νηφαλιότητα, υπάρχει οργή, υπερβολή και μίσος...
Κατανοητά όλα αυτά... :(
διακατεχεται απο την ασθενεια που εχει γινει μεταδοτικη τους τελευταιους μηνες...διαμαντοπουλιαση..αυτη την εχει αναπτυξει ομως σε ανησυχητικο βαθμο...
Παρακαλώ τον υπεύθυνο/η να μην παρεμβαίνει κάθε φορά που η κουβέντα πολιτικοποιείται.Ο λόγος της παρέμβασης είναι γιατί, παρά τις όποιες παρατηρήσεις και για πολλοστή φορά τα μηνύματα που γράφονται είναι εκτός θέματος!!!